Ik zal het wel niet goed zien maar ik heb dus een bruine diagnose stekker en nu wil ik eigenlijk ff een tekening zien waar en op welk pinnetje ik de stekker van malle pietje moet zetten, ik zie niks daaronder
Diagnose stekker
vr, 27/05/2016 - 18:08
#1
- twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95
Diagnose stekker
In de stekker zelf staan als het goed is de pinnummers, heel klein geschreven. Met een lampje in de stekker schijnen en dan zou je het moeten kunnen zien! Ik heb zelf de pinout niet bij de hand op het moment, sorry.
De pinout zou ik sowieso eerst in de stekker controleren, voor hetzelfde geld is die er ooit uit geweest en 'op kop' terug gezet. Dan zit je er mooi naast.
Als je geen lexia hebt kun je met kleine schuifstekkertjes met een stukje draad de pinnen 'verlengen' zodat je deze exercisie maar een keer hoeft te doen, Als je de draadjes niet te lang maakt passen ze makkelijk achter het klepje. Elke pin out een ander kleur draadje, en doe er wel iets van isolatie om de eindjes, zodat je niet per ongeluk sluiting maakt!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ok , ga eens kijken vandaag
Gekeken met lampje , en ik heb echt geen slechte ogen, ik zie het niet, wel jammer want nu kan ik hem nog niet resetten.
Er is toch wel iemand hier die weet welk pinnetje je hebben moet ?
Heb je hier wat aan?
http://rammstein.dfmk.hu/~phoenix/XMCD1/xmfiles/diags.pdf
Thanks ga nu nog eens kijken
Als het goed is is hij nu gereset, er volgt geen code meer , ff rijden kijken of het anders is nu
helaas storing 23 en 31 , de eerste is stuurhoeksensor , tweede iets met een electroklep , na resetten ging dus het hydro lampje aan als je hem op contact zet, na starten ook even prima dus , na het rijden alles uit contact weer aan , lampje brand niet meer dus er is iets niet okee
Die stuurhoeksensor is een vrij onschuldige, en een bekende. Elektroklep is wat vervelender, dat is namelijk de hydractiveklep (voor of achter). Als die storing naar voren komt heb je een vrij grote kans dat de diodes van de kleppen zijn doorgebrand. In dat geval moet je veercomputer worden gemodificeerd. 2 diodes worden dan geplaatst in de veercomputer zelf ipv onder de auto. Kan zijn dat de SSR (Solid State Relais) ook vervangen moeten worden. Hier op het forum staat een uitgebreid stuk van Mark over dat onderwerp. Qua onderdeelkosten is het bijna niks, maar je moet een beetje netjes kunnen solderen.
Dan hierbij ff een oproepje ,ik heb er naar gekeken en vind dit een beetje eng om het zelf alleen te doen , is er iemand hier die dit klusje met mij wil klaren?