Bij de laatste apk was er lekkage aan de linker veerpoot geconstateerd.
Dus de veerpoot eruit en de veerschotel eraf, en in de kop van de veerschotel zitten 2 rubber O ringen waarvan de onderste de lekkage doorliet naar onderen.
Ik heb er twee nieuwe O ringen in gedaan en de boel weer terug ingebouwd.
Nu maar eens kijken of het dicht blijft, visueel is het oké maar je weet maar nooit.
Meteen de veerschotel kunnen controleren en die was nog top, het is er dan ook een van Aad.
Dat uitstekende flapje wat ik aan de kriksteun zie..., Die heb je wel naar binnen gebogen? Dat moet namelijk het vlak vormen waar de garagekrik onder komt te staan. Als dat alleen maar een uitstekend stukje 4mm plaat is dan weet ik niet hoe lang dat recht blijft.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Flexa Mauritius Bleu dus... ik maak er even een 'mental note' van
__________
Crepuscule
Het is net blue mauritius, maar is gewoon Gelders blauw .
Voor werk wat uit het zicht zit prima, ik had een kapje van bij de spiegel meegenomen en dit kwam aardig overeen.
Dan noemen we het toch Bleu Pays Gueldre
__________
Crepuscule
De boel zit weer in elkaar dus van dit fraaie herstelwerk zie je niets meer.
alles zit weer achter de bumper en de bodem is nog extra getectyleerd.
ook de holle ruimtes heb ik vol gespoten met dinitrol zodat het roest-spook weer even bedwongen is.
Vandaag weer eens wat aan de XM geklust.
Bij de laatste apk was er lekkage aan de linker veerpoot geconstateerd.
Dus de veerpoot eruit en de veerschotel eraf, en in de kop van de veerschotel zitten 2 rubber O ringen waarvan de onderste de lekkage doorliet naar onderen.
Ik heb er twee nieuwe O ringen in gedaan en de boel weer terug ingebouwd.
Nu maar eens kijken of het dicht blijft, visueel is het oké maar je weet maar nooit.
Meteen de veerschotel kunnen controleren en die was nog top, het is er dan ook een van Aad.
Ik ben begonnen met de restauratie van de krik steunen, nu wil ik het voorspatbord verwijderen, en kan ik 1 schroef niet bereiken.
deze zit achter het stadslicht, ik heb het er wel eens uit gehad maar weet niet meer hoe dat gaat.
Kan iemand mij vertellen hoe je het stadslicht verwijderd ?
Die moet je er van binnenuit uit drukken. Dus onder de motorkap duiken en proberen met je vinger het uitsteeksel naar buiten en naar voren te drukken.
Bij sommige motoren zit de boel zo volgebouwd dat je beter een lange schroevendraaier kan gebruiken
Hier moet je op drukken .....
__________
Crepuscule
Super bedankt ! Dat gaat vast lukken.
Groeten Peter.
Het laswerk aan de kriksteunen is goed gelukt .
hier wat voor en na foto's.
Het was aan de bijrijders kant het ergste ,daar heb ik zelf een kriksteun voor na moeten maken.
Mooi resultaat!
Dat uitstekende flapje wat ik aan de kriksteun zie..., Die heb je wel naar binnen gebogen? Dat moet namelijk het vlak vormen waar de garagekrik onder komt te staan. Als dat alleen maar een uitstekend stukje 4mm plaat is dan weet ik niet hoe lang dat recht blijft.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Goed gedaan Peter. Hoe heb je die vormen en gaten gemaakt? Heb je een zetbank o.i.d.?
__________
Crepuscule
Ik heb de boel behoorlijk verstevigd, er zit aan de binnenkant nog een hoeklijn achter, in totaal is de steun nu 7mm.
Ja, met een zetbank en handwerk.
Kijk hier is een vakman aan het werk
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Wat jullie doen met die zpj is anders ook niet mis Aad, dat is een totale herbouw!
Pagina's