Dag allemaal,
Op het forum is wel eens iets behandeld over de relais bij de linker koplamp. De drie groene (Cartier, was het maar goud (-:) krijg ik er makkelijk uit. Zitten tussen twee klemmetjes aan de zijkant van het groene blokje.
Maar de laatste, nr 801 genoemd (zwart, in een gele basis vastgezet) zit muurvast en lijkt anders vast te zitten. Durf niet harder te wrikken dan goed is.
Wie weet hoe deze los gaat?
Ik wil de pooltjes controleren
groet, Anton
Dat is het relais van de automatische bak, waarom zou je die er uit trekken als het goed werkt ?
het zit gewoon in de voet gestoken zonder klemmen, met een fitting schroevendraaier er tussen zetten lukt het wel.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Of e.e.a is toch gecorrodeerd dat daardoor het relais al zo vast in de voet zit. Normaliter moet je die er zo uit kunnen trekken zonder enig gereedschap.
Je kunt de houder eronderuit schroeven en van achter met elektro spray oid de voeten in spuiten en kijken of het na verloop van tijd wel wil.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Bedankt voor de tips. Het relais of de houder zit niet snor, Als starten lastig (of laatst: helemaal niet) lukt morrel ik wat aan dat blokje. Dan start ie prachtig!! Ik heb een relais en nieuwe houder gevonden, die wil ik inbouwen, maar........Ik kom niet onder die zwarte afdeklijst die over de grille en lampen ligt. Heb al veel gedemonteerd en durf niet verder.
Wie kan me tips/instructies geven? Hierbij foto's om te tonen wat ik los heb. De relais zitten dus onder het gedeelte bij de drie popnagels.
O super, dat ga ik proberen. Dus de grille enzo maar weer mooi vastzetten lijkt me??
Lamp zou ik er ook uithalen, heb je nog meer ruimte.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
8h ja eerst de twee zwarte lamp versteller naar boventrekken, dan 3 boutjes m6 kopje 10 zoeken, met de o derste zit ook de claxon vast, en dan kan de hele behuizing er zo uit.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Bedankt voor de bruikbare tips. Heb eerst geen tijd voor xm werk dus ga niet verder uitbouwen. Het starten gaat wel weer vlot de laatste keren. Toeval....typisch xm☺ over een tijdje maar weer eens aan de gang. De olielekkage heeft nu ineens wat meer zorg nodig.