Eén demper minder is inderdaad genoeg. Deze foto is van de Multimedia van Mark uit Groningen en die heeft een heel beschaafd geluid. Misschien ietsje rauwer dan origineel. Volgens Mark een beetje een als van de oude V6 24v maar dat vind ik ook wel mooi. Ik kan het geluid ter plaatse met ze bepalen. Heb geen idee hoe ze dat doen maar mogelijk zit er op de muffler een afstelknop / mogelijkheid.
Grappig dat dat zo persoonlijk blijft. Ik was erg blij dat ik toen nog origineel kon vinden. Mij verveelt dat geluid al snel. Hoe stiller hoe beter, komt wat mij betreft de luxe uitstraling/beleving van een Xm ten goede....
Zo kan het ook Frank, maar ik ga met Gerrie mee, een laagtoninge continue brom als je lange ritten maakt is echt niet relaxed. Soms hoor ik van achteren iets komen en dan denk, huh is me uitlaat lek, maar nee dan komt er zo'n klein K autootje voorbij, petje achterste voren en een brom van heb ik jou daar. Mij niet gezien.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja eigenlijk hou ik ook niet van die herrie. Ik heb dat ook gemerkt de dag dat de demper er af viel. De weg naar huis was al erg luidruchtig en dat hoort niet bij een XM inderdaad. Ik laat me ff goed voorlichten door die heren van EPS. Vrijdag heb ik er een afspraak.
Maar, misschien een heel klein snerpje.... (dan ga ik ook een tijdje met mijn Morettes rondrijden)
Ik heb 't ding wel eens draaiend gehad zonder dempers. Heerlijk geluid, dat wel.
Maar toch niet heel luxe. Dus wat mij betreft is het zwart of wit.
Dus superstil zoals luxe zou zijn. Of lekker vermogen brullen... Maar dan mag er ook meteen de hele Zender/Musketier bumper/spoiler/velgen set er op. Uiteraard type 1. Volledig voor het jaren 80/90 gevoel. :D (Wie weet ooit.., als ik het geld heb voor een tweede)
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Nou het zit er onder. Bij mij een iets andere opzet met 3 dempers. Na goed overleg maar besloten om toch voor de meest stille optie te gaan want die is nog steeds iets luider dan origineel. Dat komt omdat er min- of meer rechte pijpen in die dempers zitten en geen 'kamers'. Dit lijkt ook wat meer op het origineel. Voor de liefhebbers doorsnee van de pijp is eerst 63 en daarna 57 mm. De 2 eindpijpjes zijn 51 mm en van iets dikker en gepolijst materiaal.
En nee de Morettes gaan niet weg. Die zijn als nieuw en perfect in de kleur van de wagen gespoten. Ik weet ff niet hoe ik ze moet aansluiten, dat houdt me nu nog tegen. Maar ik ga ze er zeker eens op zetten. Misschien eens op een sleuteldag met wat morele ondersteuning van wat handige clubleden
Groot gelijk heb je. Aansluiten is niets bijzonders toch? Dacht gelezen te hebben dat 't gewoon zo op de originele kableboom moet passen.
En de grill die verbouwd moet worden heb je er al bij toch? Als ik me de foto van die lampen op je achterbank goed herinner?
Anders kan je alvast opzoek gaan naar eentje. Er moet aan gezaagd worden namelijk.
Mocht je ze ergens zien staan gelijk gillen graag. :D Ben er nog steeds zuur van dat ik niet heb gereageerd op een advertentie van een half jaar geleden waar ze op een stapel rotte onderdelen lagen samen met 3 sloop xm's.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Stevige prijs, maar je krijgt er wel wat moois voor!
Als de XM betrouwbaar blijkt, dan wil ik ook rvs eronder ipv Walker. Alternatief voor EPS zou voor mij dan deze zijn: https://rakaror.o.se/RostfrittavgassystemCitroenXMV6katalysator.html
Ai, das minder dat plekje. Gelukkig is het recht toe recht aan werk om te lassen, niet al te moeilijk. Vraagje, gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe is jouw XM bij de A-stijl binnenzijde op de aansluiting met de bodemplaat?
Nou was mijn XM echt op heel veel plekken rot, maar in de koffer was alles hard gelukkig. Was er in ieder geval 1 deel hard...
Geen idee. Ik heb 'r daar nog nooit open gehad. Maar ik vermoed wel redelijk goed. De wagen is in onderhoud geweest bij Enting en die letten altijd wel goed op viezigheid in de wielkasten en rond de dorpels.
Deze XM lekte ooit ook stevig olie en dat is ook een behoud voor het hele onderstel
Ja het was wel een actieve (en dure) maand. Maar ik heb de onderkant wel weer heel netjes en ook roestvrij. En ik laat deze XM toch staan bij regen en sneeuw, dus ik verwacht dat het ook goed blijft.
Alle holle ruimtes rond de kofferbak zijn dit weekend vol gepoten met lijnolie. Ik heb vanaf januari ook de beschikking over een brug en zal dan eens serieus aan het werk gaan. Ging jij nou met Mike Sanders-vet aan de slag?
Eén demper minder is inderdaad genoeg. Deze foto is van de Multimedia van Mark uit Groningen en die heeft een heel beschaafd geluid. Misschien ietsje rauwer dan origineel. Volgens Mark een beetje een als van de oude V6 24v maar dat vind ik ook wel mooi. Ik kan het geluid ter plaatse met ze bepalen. Heb geen idee hoe ze dat doen maar mogelijk zit er op de muffler een afstelknop / mogelijkheid.
__________
Crepuscule
Ik dacht aan... tot 3000 toeren heel beschaafd en daarboven het geluid van een Maserati Quatroporte.
__________
Crepuscule
Zo kan het ook Frank, maar ik ga met Gerrie mee, een laagtoninge continue brom als je lange ritten maakt is echt niet relaxed. Soms hoor ik van achteren iets komen en dan denk, huh is me uitlaat lek, maar nee dan komt er zo'n klein K autootje voorbij, petje achterste voren en een brom van heb ik jou daar. Mij niet gezien.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja eigenlijk hou ik ook niet van die herrie. Ik heb dat ook gemerkt de dag dat de demper er af viel. De weg naar huis was al erg luidruchtig en dat hoort niet bij een XM inderdaad. Ik laat me ff goed voorlichten door die heren van EPS. Vrijdag heb ik er een afspraak.
Maar, misschien een heel klein snerpje.... (dan ga ik ook een tijdje met mijn Morettes rondrijden)
__________
Crepuscule
Ik heb 't ding wel eens draaiend gehad zonder dempers. Heerlijk geluid, dat wel.
Maar toch niet heel luxe. Dus wat mij betreft is het zwart of wit.
Dus superstil zoals luxe zou zijn. Of lekker vermogen brullen... Maar dan mag er ook meteen de hele Zender/Musketier bumper/spoiler/velgen set er op. Uiteraard type 1. Volledig voor het jaren 80/90 gevoel. :D (Wie weet ooit.., als ik het geld heb voor een tweede)
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Van mij kan het ook niet stil genoeg zijn in de auto.
Echter heeft mijn garage de middendemper van mijn TCT vervangen door een Walker ; nou daar werd ik niet echt vrolijk van hoor .
Boven de 8o hoor je een irritante vrij harde brom.
Garagist zegt geen andere stillere te kunnen krijgen , dus ik doe het er maar mee en hou mijn ogen open voor een goede vervanger.
Die walkers zijn zo ruk, die vallen er binnen 2 jaar vanzelf wel onderuit, dus opschieten is het devies
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou het zit er onder. Bij mij een iets andere opzet met 3 dempers. Na goed overleg maar besloten om toch voor de meest stille optie te gaan want die is nog steeds iets luider dan origineel. Dat komt omdat er min- of meer rechte pijpen in die dempers zitten en geen 'kamers'. Dit lijkt ook wat meer op het origineel. Voor de liefhebbers doorsnee van de pijp is eerst 63 en daarna 57 mm. De 2 eindpijpjes zijn 51 mm en van iets dikker en gepolijst materiaal.
__________
Crepuscule
Ah.., dus ook een betere stroming van uitlaatgassen en daarbijbehorende vermogenswinst. (Ik gok 0.5 PonyKracht. )
Mochten die Morettes trouwens wel heel erg veel stof blijven verzamelen wegens gebrek aan geluid dan heb ik er nog wel interesse in.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Ja iets meer trekkracht onderin. Niks mis mee.
En nee de Morettes gaan niet weg. Die zijn als nieuw en perfect in de kleur van de wagen gespoten. Ik weet ff niet hoe ik ze moet aansluiten, dat houdt me nu nog tegen. Maar ik ga ze er zeker eens op zetten. Misschien eens op een sleuteldag met wat morele ondersteuning van wat handige clubleden
__________
Crepuscule
Ik meen dat ik laatst nog ergens Morettes te koop zag staan .... Weet ff niet meer waar.
__________
Crepuscule
Groot gelijk heb je. Aansluiten is niets bijzonders toch? Dacht gelezen te hebben dat 't gewoon zo op de originele kableboom moet passen.
En de grill die verbouwd moet worden heb je er al bij toch? Als ik me de foto van die lampen op je achterbank goed herinner?
Anders kan je alvast opzoek gaan naar eentje. Er moet aan gezaagd worden namelijk.
Mocht je ze ergens zien staan gelijk gillen graag. :D Ben er nog steeds zuur van dat ik niet heb gereageerd op een advertentie van een half jaar geleden waar ze op een stapel rotte onderdelen lagen samen met 3 sloop xm's.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Ik heb er inderdaad een serie 2 grill bij. Ik zoek met je mee
__________
Crepuscule
Deze?
http://moretteshop.ddns.net/product_info.php?cPath=27_64&products_id=60
Die inderdaad. Alleen dan liever niet voor de volle pond. Dat is me net iets te gortig.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Even een brutale vraag, wat heeft die uitlaat gekost?
€ 1320,- inclusief BTW. Ik weet het; niet goedkoop, maar het gaat ook nooit meer af. En deze auto doe ik ook nooit meer weg
Als ik het via www.citropart-shop.de/Ersatzteile-9/Auspuff/ had besteld was het ook niet veel goedkoper geweest.
__________
Crepuscule
Stevige prijs, maar je krijgt er wel wat moois voor!
Als de XM betrouwbaar blijkt, dan wil ik ook rvs eronder ipv Walker. Alternatief voor EPS zou voor mij dan deze zijn: https://rakaror.o.se/RostfrittavgassystemCitroenXMV6katalysator.html
Vandaag een aardig krokant en rot plekje gevonden. Daar moeten we eens mee aan de slag...
__________
Crepuscule
Heb jij soms een fetish om met slecht weer onder de auto te gaan liggen?
Waar zit dat krokante stukje precies?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het was in het noorden aardig droog hoor. En ik kan klussen in riante stallingsruimte
Onderzijde kofferbak in rechter achter hoek. Die bout die je ziet is van de trekhaak.
__________
Crepuscule
Ai, das minder dat plekje. Gelukkig is het recht toe recht aan werk om te lassen, niet al te moeilijk. Vraagje, gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe is jouw XM bij de A-stijl binnenzijde op de aansluiting met de bodemplaat?
Nou was mijn XM echt op heel veel plekken rot, maar in de koffer was alles hard gelukkig. Was er in ieder geval 1 deel hard...
Geen idee. Ik heb 'r daar nog nooit open gehad. Maar ik vermoed wel redelijk goed. De wagen is in onderhoud geweest bij Enting en die letten altijd wel goed op viezigheid in de wielkasten en rond de dorpels.
Deze XM lekte ooit ook stevig olie en dat is ook een behoud voor het hele onderstel
__________
Crepuscule
Vandaag de roestplek even aangepakt met een doorgewinterde lasser. Eerst hebben we maar even de trekhaak verwijderd en ook het reservewiel.
Ook de zijkant van de kokerbalk was aan het rotten.
Boven: het eerste nieuwe inzetstukje. We hebben het hele sleepoog er maar ff afgehaald.
En de boel zit weer in elkaar. Door de Brunox wordt het kale metaal gitzwart.
De reservewielbak is volledig verrot en wordt binnenkort vervangen door het exemplaar dat hier gisteren o.a. werd aangeboden.
__________
Crepuscule
Er ligt nog een gaaf exemplaar in het magazijn.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Mooi werk!
Ja het was wel een actieve (en dure) maand. Maar ik heb de onderkant wel weer heel netjes en ook roestvrij. En ik laat deze XM toch staan bij regen en sneeuw, dus ik verwacht dat het ook goed blijft.
__________
Crepuscule
Heeft jouw XM al een anti-roestbehandeling gehad? Zo nee, dan zou dat ondanks verstandig rijden wellicht een goede investering zijn.
Alle holle ruimtes rond de kofferbak zijn dit weekend vol gepoten met lijnolie. Ik heb vanaf januari ook de beschikking over een brug en zal dan eens serieus aan het werk gaan. Ging jij nou met Mike Sanders-vet aan de slag?
__________
Crepuscule
Pagina's