LPGEEE in de ZPJEEE

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
LPGEEE in de ZPJEEE

Nu mijn "project" wat vordert (zie het draadje over mijn XM, de XM van Chris B), is het tijd om wat vooruit te kijken. Namelijk naar de LPG inbouw.

Zijn er hier op het forum meer mensen die met een ZPJ V6 rondrijden op LPG? Ik ben namelijk op zoek naar de diverse (on)mogelijkheden waar ik de LPG verdamper kan plaatsen. Suggesties en vooral foto's zijn welkom!

Zelf heb ik 2 plekken in gedachten; ergens in de buurt van het ABS blok/accu en de andere op de buitenzijde van het binnenspatscherm rechts.
De plek rondom het ABS blok is krap/vol, de plek bij het binnenspatscherm is lastig met het bepalen van waar de koelslangen langs moeten lopen.

 

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
RE: LPGEEE in de ZPJEEE

Onze vice-voorzitter heeft een ZPJ met LPG.  Meerdere zelfs, geloof ik.  Maar hij is hier op het forum niet actief helaas... 

__________
Crepuscule

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
RE: LPGEEE in de ZPJEEE

Kijk Chris, zo doe je dat bij een ZPJ. De verdamper in de bumper ....

 

__________
Crepuscule

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE: LPGEEE in de ZPJEEE

100 punten! Dat is ook de plek waar ik op uit kwam, daar of vlakbij het ABS blok. Alleen bij het ABS blok kun je er niet bij om af te stellen, dus daarom is in de bumper de beste plek.

De injectoren en slangenboel zijn wel enorm lelijk ingebouwd, dat kan echt beter...

Overigens is bij mij het LPG inbouwplan het eerste jaar van de baan. De XM mag zich eerst even bewijzen, als ik er vertrouwen in heb dan pas komt LPG om de hoek kijken.

dr.emiel
afbeelding van dr.emiel
  • V6 Exclusive BVA 2000
  • GSA Break '84
  • Xm Multimedia V6
  • V6 VSX BVA '97
  • V6 Exclusive BVA '96 (RIP)
  • V6 Break BVA '94 (RIP)
  • V6 Ambiance BVA '89 (RIP)
  • ID 19 Break Ambulance Usine 1967
RE: LPGEEE in de ZPJEEE

Dit geeft een iets beter beeld, in de eerste foto zijn diverse onderdelen verwijderd.
Ben nl. bezig om het diravi stuurhuis uit te bouwen om dit te gaan reviseren.
Voor de rest ben je wat inbouw betreft afhankelijk van de gasboer die het inbouwd, zeker als je de auto koopt met LPG.
Verder is het bij LPG installaties belangrijk dat de massa punten van de injectoren extra goed worden uitgevoerd dit voorkomt veel ellende.

 

Geen sappels maat, geen sappels..

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
RE: LPGEEE in de ZPJEEE

De foto's zijn gisteren gemaakt van dr.Emiels ZPJ.  Die gaat daar weer een heel mooi en lekvrij karretje van maken   

__________
Crepuscule

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE:

Ah, mooie XM! (al kan  ik de rest niet zien :) )

LPG installaties bouw ik al jaar en dag zelf in, dan kan ik de tijd nemen voor het goed weg- cq afwerken. Idd bekabeling van lpg installaties moeten donweg erg goed uitgevoerd worden om betrouwbaarheid te kunnen garanderen. De massa van de injectoren gaat overigens via de lpg ecu ;)

Op zich ziet je installatie er goed ingebouwd uit. Al had het naar mijn smaak wel wat mooier gekund.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de foto's! Geeft inspiratie.

dr.emiel
afbeelding van dr.emiel
  • V6 Exclusive BVA 2000
  • GSA Break '84
  • Xm Multimedia V6
  • V6 VSX BVA '97
  • V6 Exclusive BVA '96 (RIP)
  • V6 Break BVA '94 (RIP)
  • V6 Ambiance BVA '89 (RIP)
  • ID 19 Break Ambulance Usine 1967
RE: LPGEEE in de ZPJEEE

Ja en de juist dat (massa via de ECU) levert vaak op termijn problemen op, de stekker verbinding van de ECU corrodeert / contactveren verliezen hun stijfheid, daardoor ontstaat overgangsweerstand en warmte ontwikkeling met als gevolg een slecht lopende motor en vage storingen.

Geen sappels maat, geen sappels..