Yep! Al een paar weken geleden. Kon toen maar aan een kant la voiture in en bleef mit mein dikke aars er achter hangen :roll: Maar ze staat met een klem in het zonnetje te drogen.
Was van plan naar België te stomen vanavond maar Walter weet niet meer waar de spoiler ligt :roll: Schiet ook op dus :cry:
:lol: ja je hebt gelijk Wim, maar het was al donker. Morghu komt JP! Gaan we nieuwe bougies en kabels zetten! En even foto's maken de nos voitures! Dan zal ik de dame ook even onder de rok fotograferen :wink:
Kan niet wachten, vindt jou zwarte dame toch eigenlijk al de mooiste van de twee die morgen op den foto gaan, kan er niets aan doen, er zijn al te veel groene XM'n. :wink:
@Mark wacht maar totdat je de foto`s van Mike ziet, probeer je dan maar in te houden :lol: .
Jammer dat de 24v specifieke bougiekabels heeft :( , dus die bewaar ik dan maar.
Verder ook nog de rotor-verdeler gecontroleerd, die is nu nog redelijk maar moet tzt vervangen worden. Mike, gewoon het Bosch nummer doorgeven dat op de verdeler staat vermeldt en bij de lokale automaterialenzaak die Bosch onderdelen verkoopt bestellen. Dat scheelt aanzienlijk qua prijs :shock: .
De HD pomp v-snaar heb ik ook gecontroleerd, die stond hartstikke slap :shock: , dus die ook meteen strak gespannen.
La noir verni komt nu snel omhoog bij het starten :wink: .
Als laatst de gaskabelspeling vermindert en reageert hierdoor ook beter op het gas.
Mike, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en de ritten met zowel la noir verni als met de DSuper :D .
Zoals JP aangaf waren zijn bougiekabels van andere afmetingen! 24V emn 12V zijn duidelijk anders. De bougies liggen bij de 24V veel dieper doordat ze een andere kop heeft. Daardoor zitten er hele lange rubberen kabeluiteindes aan en dat ging dus helaas niet. Met de momentsleutel van Stoofke hadden we ook geen succes, we misten een knietje en een verlengstuk waarvan ik dacht dat ik ze wel had :cry: not! Samen in de 24V naar Praxis om knietje ed te scoren. Meteen maar even langs de automaterialen zaak om zelf een momentsleutel te kopen in de range 18 tot 210 Nm. Beter mee verlegen als om verlegen en omdat ik de wielen nog wel eens wissel zal ik m in de toekomst nog wel vaker nodig hebben.
De bougies waren duidelijk aan vervanging toe. Riem strak gezet, gaskabel strak gezet, en lunchen!
Na de lunch tijd om te rijden. Leuk weggetje bij ons in de buurt gepakt en wat een verbetering weer. Onderin is de 12V nu onverslaanbaar! 8) Wat is het inmiddels een verschil met 4 maanden geleden! Het weggetje kent een aantal chicanes, enkele korte linkse bochten, lang stuk en weer een chicane 8) Daarna rechts af het viaduct op en dan kom je bij de photo-shoot plaats. De 24V gilt het uit op de 15inch 205-jes.... JP is wat bleekjes :wink:
Foto's gemaakt en van stuur gewisseld. De snelweg op. Daar blijkt de 24V toch wel een andere categorie te zijn! Als ze eenmaal op stoom is trekt ze liniaar naar 6.500 toeren. Hoogst illegale snelheden worden in een mum bereikt en de 12V wordt al snel kleiner in de spiegel. Pffff dit is ook wel errug leuk!!!
Maar ik ben zeer tevreden over mijn douze soupapes hoor, ze is inmiddels veel vlotter geworden :lol: en de 225=ers geven haar een ongekend scherpe wegligging. Geen moment zit ze tegen de grens van het over haar voor wielen schuiven.
Terug op the base la DS opgestart na bijna 5 maanden! Sans probleme monsieur! Meteen aanslaan en de LHM vulde de leidngen weer sinds lange tijd! Eerst zelf een stukje gereden en toen JP. Het schakelen viel hem niet mee maar je moet er even aan wennen. Het toeren vond JP wel lekker gaan. Inmiddels al weer 4 uur en na een laastste kop koffie afscheid genomen. JP bedankt voor al je uitleg en je sleutelen!!! Weer veel geleerd vandaag!
Pictures please!
XM wacht op bougies, DS wacht op haar ontwaken in 2010! 20 en 40 jaar oud!
JP aan de bougies!
Valt jullie niets op aan de achterzijde van La Noir Verni??? :?
Weet het niet zeker, maar......................................verdwenen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Goh, lijkt wel of jullie op een landweggetje op het platteland in Frankrijk staan geparkeerd :P :P :wink: Mooi gezicht, lijkt me ook spannend om straks met 12 XM'en naar Duitsland te rijden. :wink:
Valt jullie niets op aan de achterzijde van La Noir Verni??? :?
Die lijmresten in het midden bedoel je? :twisted:
Zo'n type 1 grille is toch nog steeds de mooiste IMHO...
Waar halen jullie toch steeds de tijd vandaan om die dames altijd zo prachtig gepoetst te houden? Die van mij ziet er momenteel uit als een zwijn aan de buitenkant - en als ik haar was dan zitten er binnen een uur weer minimaal 3 verse vogelflatsen op. Van die flinke. :roll:
Op de A59 had ik je al eerder voorbij moeten gaan (rechts) als ik nog even terug gepookt had naar de 3 :twisted: Maar t lukte zo ook :oops:
enneh? Youtube?
op youtube kun je het filmpje uploaden. Zoals ik het ook gedaan had met de luchtmotor filmpjes :wink:
Ja en weer lid worden en weer wachtwoorden etc pffffftt.
en ook mailen aan moi natuurlijk :lol:
Ja kijk wel, eerst eent afeltje restaureren en dan mijn middenarmsteun demonteren en plekken...eh lijmen :lol:
is de scharnier van de middenarmsteun gebroken?
beroerd, had ik ook en niet te lijmen...
Dus een andere gescoopt bij vriend Roy :wink:
Yep! Al een paar weken geleden. Kon toen maar aan een kant la voiture in en bleef mit mein dikke aars er achter hangen :roll: Maar ze staat met een klem in het zonnetje te drogen.
Was van plan naar België te stomen vanavond maar Walter weet niet meer waar de spoiler ligt :roll: Schiet ook op dus :cry:
België laat niets horen dus mijn nieuwe krik maar eens uittesten.
Klopt het dat je de achterste veerbollen met de hand op en neer kunt bewegen? :shock: Ziet er niet echt stabiel uit zeg!
Dat klopt idd, ze hangen in een soort van klemmen.
Oefff, ik schrok er even van zeg. Leek me niet gezond. De klemmen zitten er idd maar ik vind het maar een gammel zooitje...
Reserve wiel en bak die ik 2 weken geleden zwart had gespoten weer terug gezet. Ziet er netjes uit nu daaronder :lol:
Ja, ja. Zonder foto's geloof ik je niet. ;-)
:lol: ja je hebt gelijk Wim, maar het was al donker. Morghu komt JP! Gaan we nieuwe bougies en kabels zetten! En even foto's maken de nos voitures! Dan zal ik de dame ook even onder de rok fotograferen :wink:
Kan niet wachten, vindt jou zwarte dame toch eigenlijk al de mooiste van de twee die morgen op den foto gaan, kan er niets aan doen, er zijn al te veel groene XM'n. :wink:
You've got a point there!!! :lol:
Bij deze wil ik de mijne aanbieden voor een uitdeuk en overspuitbeurt op jullie kosten.... nobel, niet? :lol:
:shock: wat zijn dat nu voor uitspraken van Wes.... hebben we een voorkeur???? :lol:
Jammer dat ik gisteren niet zoveel tijd had, anders hadden we ff naar de heidijk kunnen rijden.. :roll:
Al een kleurtje in gedachte??? :wink:
JP al gearriveerd????
Ik denk het want het is oorverdovend stil. :lol:
ssssssssst
:lol: Ja Jp is alweer naar huis. Was een leuke en leerzame dag, ben nog aan het opruimen en straks meer verslag....
En hele geile foto's!!!
Dat mag hier niet hoor :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja ben alweer thuis :D .
@Mark wacht maar totdat je de foto`s van Mike ziet, probeer je dan maar in te houden :lol: .
Jammer dat de 24v specifieke bougiekabels heeft :( , dus die bewaar ik dan maar.
Verder ook nog de rotor-verdeler gecontroleerd, die is nu nog redelijk maar moet tzt vervangen worden. Mike, gewoon het Bosch nummer doorgeven dat op de verdeler staat vermeldt en bij de lokale automaterialenzaak die Bosch onderdelen verkoopt bestellen. Dat scheelt aanzienlijk qua prijs :shock: .
De HD pomp v-snaar heb ik ook gecontroleerd, die stond hartstikke slap :shock: , dus die ook meteen strak gespannen.
La noir verni komt nu snel omhoog bij het starten :wink: .
Als laatst de gaskabelspeling vermindert en reageert hierdoor ook beter op het gas.
Mike, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en de ritten met zowel la noir verni als met de DSuper :D .
Nou kom maar op met die foto's!!
Zijn we weer!
Zoals JP aangaf waren zijn bougiekabels van andere afmetingen! 24V emn 12V zijn duidelijk anders. De bougies liggen bij de 24V veel dieper doordat ze een andere kop heeft. Daardoor zitten er hele lange rubberen kabeluiteindes aan en dat ging dus helaas niet. Met de momentsleutel van Stoofke hadden we ook geen succes, we misten een knietje en een verlengstuk waarvan ik dacht dat ik ze wel had :cry: not! Samen in de 24V naar Praxis om knietje ed te scoren. Meteen maar even langs de automaterialen zaak om zelf een momentsleutel te kopen in de range 18 tot 210 Nm. Beter mee verlegen als om verlegen en omdat ik de wielen nog wel eens wissel zal ik m in de toekomst nog wel vaker nodig hebben.
De bougies waren duidelijk aan vervanging toe. Riem strak gezet, gaskabel strak gezet, en lunchen!
Na de lunch tijd om te rijden. Leuk weggetje bij ons in de buurt gepakt en wat een verbetering weer. Onderin is de 12V nu onverslaanbaar! 8) Wat is het inmiddels een verschil met 4 maanden geleden! Het weggetje kent een aantal chicanes, enkele korte linkse bochten, lang stuk en weer een chicane 8) Daarna rechts af het viaduct op en dan kom je bij de photo-shoot plaats. De 24V gilt het uit op de 15inch 205-jes.... JP is wat bleekjes :wink:
Foto's gemaakt en van stuur gewisseld. De snelweg op. Daar blijkt de 24V toch wel een andere categorie te zijn! Als ze eenmaal op stoom is trekt ze liniaar naar 6.500 toeren. Hoogst illegale snelheden worden in een mum bereikt en de 12V wordt al snel kleiner in de spiegel. Pffff dit is ook wel errug leuk!!!
Maar ik ben zeer tevreden over mijn douze soupapes hoor, ze is inmiddels veel vlotter geworden :lol: en de 225=ers geven haar een ongekend scherpe wegligging. Geen moment zit ze tegen de grens van het over haar voor wielen schuiven.
Terug op the base la DS opgestart na bijna 5 maanden! Sans probleme monsieur! Meteen aanslaan en de LHM vulde de leidngen weer sinds lange tijd! Eerst zelf een stukje gereden en toen JP. Het schakelen viel hem niet mee maar je moet er even aan wennen. Het toeren vond JP wel lekker gaan. Inmiddels al weer 4 uur en na een laastste kop koffie afscheid genomen. JP bedankt voor al je uitleg en je sleutelen!!! Weer veel geleerd vandaag!
Pictures please!
XM wacht op bougies, DS wacht op haar ontwaken in 2010! 20 en 40 jaar oud!
JP aan de bougies!
Valt jullie niets op aan de achterzijde van La Noir Verni??? :?
Niet meer G....... plaatjes? :(
Weet het niet zeker, maar......................................verdwenen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Goh, lijkt wel of jullie op een landweggetje op het platteland in Frankrijk staan geparkeerd :P :P :wink: Mooi gezicht, lijkt me ook spannend om straks met 12 XM'en naar Duitsland te rijden. :wink:
Die lijmresten in het midden bedoel je? :twisted:
Zo'n type 1 grille is toch nog steeds de mooiste IMHO...
Waar halen jullie toch steeds de tijd vandaan om die dames altijd zo prachtig gepoetst te houden? Die van mij ziet er momenteel uit als een zwijn aan de buitenkant - en als ik haar was dan zitten er binnen een uur weer minimaal 3 verse vogelflatsen op. Van die flinke. :roll:
Nou die van mij is ook niet schoon hoor, maar vogelpoep haal ik er onmiddellijk vanaf. En lijmresten OOK :twisted:
Pagina's