Reservewielhouder

10 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
MJ67
afbeelding van MJ67
  • XM 2.0 16V SX 1997 Automaat. Gris Meteore EYY
  • XM 3.0 24V Exclusive 1998 Automaat.Rouge d'Enfer (Multimedia) KJA
  • C6 3.0 24V 2006 Exclusive. Benzine. Sable de Langrune
  • XM 3.0 24V 1999 Automaat. Gris Meteore EYY
  • C6 3.0 24V 2006 Exclusive. Benzine/Gas. Ganache
  • DS21 PALLAS 1971
Reservewielhouder
Heeft iemand nog een goede reservewielhouder voor mijn XM berline. Bouwjaar 1997. Met vriendelijke groet, Marco
de Rus
afbeelding van de Rus
  • 2 x 2,0 16V 1996, 2,0 16V Break 1998, Volvo 850 2,5 10V 1994
RE: Reservewielhouder

Dat zal lastig worden. De meeste reservewielhouders zijn in de loop der jaren behoorlijk krokant geworden. Volgens mij hebben we in het magazijn nog een exemplaar liggen maar als die er ligt heeft ook die de nodige TLC nodig.

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
RE: Reservewielhouder

Dat is toch leuk werk? Heb ik kort geleden ook nog gedaan.
Staalborsteltje en schuurpapier er over. Beetje Brunox en tectiel en hij gaat weer 10 jaar mee.

Onder die sloper zit ook nog een aardige die prima op te lappen is.

 

__________
Crepuscule

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Reservewielhouder

Heb ze wel eens slechter gezien, inderdaad. Helemaal geen bak (alleen maar stangen), of een bak met gaten erin ter grootte van een flinke vuist.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
RE: Reservewielhouder

En deze sloper heeft 405.000 km op de teller.  Maar die reserevewielbak heeft denk ik niet zoveel kilometers gemaakt 

__________
Crepuscule

erikpalmjansen
afbeelding van erikpalmjansen
  • 84-JHX-5, ORGA 8348, 3.0L V6 AUT Exclusive, full options, KQHC**, actief!
  • XZ-70-BZ, 2.0i 16v Ambiance, serie 1, overleden
  • ZK-28-PF, 2.0i, overleden
RE: Reservewielhouder

Is de reservewielbak eenvoudig te demonteren?
Op de werkbank is het roest behandelen een stuk eenvoudiger dan eronder liggen met een staalborsteltje...

M.v.g.

Erik

84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF

de Rus
afbeelding van de Rus
  • 2 x 2,0 16V 1996, 2,0 16V Break 1998, Volvo 850 2,5 10V 1994
RE: Reservewielhouder

Auto in hoogste stand

Bak laten zakken en reservewiel verwijderen

Auto ondersteunen zodat hij niet naar beneden kan zakken

bij scharnierpunt bak bout m8 verwijderen (sleutel 13)

Andere kant haak uit oog verwijderen door bak iets te draaien, let op een klemmetje bij de uitlaat.

erikpalmjansen
afbeelding van erikpalmjansen
  • 84-JHX-5, ORGA 8348, 3.0L V6 AUT Exclusive, full options, KQHC**, actief!
  • XZ-70-BZ, 2.0i 16v Ambiance, serie 1, overleden
  • ZK-28-PF, 2.0i, overleden
RE: Reservewielhouder

En met foto's! Super! Kan ik daar vandaag mee aan de slag!

84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF

erikpalmjansen
afbeelding van erikpalmjansen
  • 84-JHX-5, ORGA 8348, 3.0L V6 AUT Exclusive, full options, KQHC**, actief!
  • XZ-70-BZ, 2.0i 16v Ambiance, serie 1, overleden
  • ZK-28-PF, 2.0i, overleden
RE: Reservewielhouder

M8 bout was door en door rot....moeten doorzagen...ga m dan ook maar uitboren en vervangen door een boute/moer verbinding als ik m weer terughang.

Maar eerst...roest wegpoetsen/borstelen, behandelen, lakken en weer een lekkere dikke beschermende laag aanbrengen.

84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE: Reservewielhouder

Even wegbrengen en laten stralen is, afhankelijk van de hoeveelheid roestschade, aan te raden. Dan is de boel echt roestvrij.