Heeft iemand nog een goede reservewielhouder voor mijn XM berline. Bouwjaar 1997. Met vriendelijke groet, Marco
Reservewielhouder
zo, 08/12/2019 - 17:43
#1
- XM 2.0 16V SX 1997 Automaat. Gris Meteore EYY
- XM 3.0 24V Exclusive 1998 Automaat.Rouge d'Enfer (Multimedia) KJA
- C6 3.0 24V 2006 Exclusive. Benzine. Sable de Langrune
- XM 3.0 24V 1999 Automaat. Gris Meteore EYY
- C6 3.0 24V 2006 Exclusive. Benzine/Gas. Ganache
- DS21 PALLAS 1971
Reservewielhouder
Dat zal lastig worden. De meeste reservewielhouders zijn in de loop der jaren behoorlijk krokant geworden. Volgens mij hebben we in het magazijn nog een exemplaar liggen maar als die er ligt heeft ook die de nodige TLC nodig.
Dat is toch leuk werk? Heb ik kort geleden ook nog gedaan.
Staalborsteltje en schuurpapier er over. Beetje Brunox en tectiel en hij gaat weer 10 jaar mee.
Onder die sloper zit ook nog een aardige die prima op te lappen is.
__________
Crepuscule
Heb ze wel eens slechter gezien, inderdaad. Helemaal geen bak (alleen maar stangen), of een bak met gaten erin ter grootte van een flinke vuist.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
En deze sloper heeft 405.000 km op de teller. Maar die reserevewielbak heeft denk ik niet zoveel kilometers gemaakt
__________
Crepuscule
Is de reservewielbak eenvoudig te demonteren?
Op de werkbank is het roest behandelen een stuk eenvoudiger dan eronder liggen met een staalborsteltje...
M.v.g.
Erik
84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF
Auto in hoogste stand
Bak laten zakken en reservewiel verwijderen
Auto ondersteunen zodat hij niet naar beneden kan zakken
bij scharnierpunt bak bout m8 verwijderen (sleutel 13)
Andere kant haak uit oog verwijderen door bak iets te draaien, let op een klemmetje bij de uitlaat.
En met foto's! Super! Kan ik daar vandaag mee aan de slag!
84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF
M8 bout was door en door rot....moeten doorzagen...ga m dan ook maar uitboren en vervangen door een boute/moer verbinding als ik m weer terughang.
Maar eerst...roest wegpoetsen/borstelen, behandelen, lakken en weer een lekkere dikke beschermende laag aanbrengen.
84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF
Even wegbrengen en laten stralen is, afhankelijk van de hoeveelheid roestschade, aan te raden. Dan is de boel echt roestvrij.