2 weken geleden moesten we in de avond weg, net goed en wel op weg begon de complete rechterkant te beslaan en het trok langzaam door de hele auto...... Ergo de interieurkachel naar z'n grootjegrootje. Heeft geen schuld met 295k op de teller.
Gisteren een dag vrij genomen om dat ding maar eens te gaan vervangen. Schopplaat en ventilatormotor er onderuit gehaald, handschoenenvak eruit voor extra zicht en de de dikke luchtbuis moest ook plaats maken. Toen de zijbekleding eraf en kon het feest beginnen. 2 slangklemmen in de motorruimte op de slangen gezet, dop van het kvs vaatje eraf en toen de schroef gelost waarmee een soort van dubbele klem de 2 aluminium buizen het verwarmingshuis intrekt. De boel natuurlijk eerst bedekt met handdoeken en een bak voor het lekken erondereronder. Een mondje vol kvs kwam eruit lopen en daarna kon die eruit getrokken worden. Nieuwe met verse o-ringen erinerin, pijpen weer aangesloten en de slangklemmen eraf. Kvs bijgevuld en toen de motor laten draaien, beetje lucht kwam er vlot uit en toen de kvs zich niet meer roerde de dop op het kvs vaatje gedraaid en Damm.......... Toen de druk zich begon op te bouwen piste het uit de aansluiting. Auto uit, dop vh kvs vaatje eraf en slangklemmen er weer op. De boel weer losgehaald en toen belleek dat de kunstof aansluiting op de verwarming een knauw te hebben gehad. Afijn lang verhaal kort, snel op en neer naar Borculo om een andere unit op te halen en die wat na montage wel dicht. Klusje wat je normaliter in 2 uurtjes kunt fixen duurde zo bijna 4 uur. Maar we hebben weer vrij zicht
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Lekkende keerring heb ik ook gehad en zelf proberen te repareren. Is erg moeilijk om goed te doen, de keerring is heel kwetsbaar. Bij mij is het na drie pogingen uitgedraaid op een nieuwe pomp.
Voor het zelf vervangen van de keerring heb je een tooltje nodig:
https://www.shopcenturyautoair.com/store/p17/Sanden_5%267_Series_Lip_Seal_Protector_Tool_SPSDN.html
Is alleen in de VS betaalbaar verkrijgbaar. Die heb ik nu liggen en is tegen borg en porto eventueel te leen.
Bedankt voor je aanbod voor het tooltje, en als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt dan denk ik niet dat het aan je onkunde lag. Wat jij gedaan hebt dat doen de meeste je hier niet na.
Maar (en ik ram zo de kogel door de kerk), er gaat gezien de km stand een nieuwe pomp in. De lek test koste me 25 euro, nieuwe pomp circa 150 euro, nw droger een paar tientjes, de-, en montage (2 uurtjes) rond de 100 euro (citroklassiek heeft nog acceptabele uurlonen), zij verzorgen dan ook het vacumeren, afvullen e.d. zeg voor cica nog eens 100 euro.
Dan ben ik beter af dan dat ik de keering van een paar euro ga vervangen, systeem vacumeren en vullen en 3 maand later er achter kom dat die weer of eerder toch nog lekt, en dan nog alsnog de pomp moet gaan vervangen (slinger in de as of gruis wat de boel verstiert) en weer 100 euro voor het vullen moet gaan aftikken......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Vandaag is de XM op geweest voor de APK en........ afgekeurd op het lichtbeeld .
Ze zijn veranderd van keuringsstation bij Citroville, mijn koplampen zijn Xenon met gelekapjes eroverheen, voorgaande jaren geen een enkele opmerking gehad en nu afgekeurd, het zal wel.....
Rob heeft eerst het eigen lichtafstel apparaat ervoor gezet en kon er eigenlijk niks van vinden maar blijkbaar was de apk meester het daar niet mee eens, dan maar een ander setje koplampen van zolder gehaald (wit) en die erin gehangen en toen was het wel goed. Dat de grill er even niet meer voor zat boeide ze weer niet
Keurmeesters..........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat is inderdaad niet veel. Heb je er nog een auto naast?
__________
Crepuscule
Ja ik rij zakelijk een Renault.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
2 weken geleden moesten we in de avond weg, net goed en wel op weg begon de complete rechterkant te beslaan en het trok langzaam door de hele auto...... Ergo de interieurkachel naar z'n grootjegrootje. Heeft geen schuld met 295k op de teller.
Gisteren een dag vrij genomen om dat ding maar eens te gaan vervangen. Schopplaat en ventilatormotor er onderuit gehaald, handschoenenvak eruit voor extra zicht en de de dikke luchtbuis moest ook plaats maken. Toen de zijbekleding eraf en kon het feest beginnen. 2 slangklemmen in de motorruimte op de slangen gezet, dop van het kvs vaatje eraf en toen de schroef gelost waarmee een soort van dubbele klem de 2 aluminium buizen het verwarmingshuis intrekt. De boel natuurlijk eerst bedekt met handdoeken en een bak voor het lekken erondereronder. Een mondje vol kvs kwam eruit lopen en daarna kon die eruit getrokken worden. Nieuwe met verse o-ringen erinerin, pijpen weer aangesloten en de slangklemmen eraf. Kvs bijgevuld en toen de motor laten draaien, beetje lucht kwam er vlot uit en toen de kvs zich niet meer roerde de dop op het kvs vaatje gedraaid en Damm.......... Toen de druk zich begon op te bouwen piste het uit de aansluiting. Auto uit, dop vh kvs vaatje eraf en slangklemmen er weer op. De boel weer losgehaald en toen belleek dat de kunstof aansluiting op de verwarming een knauw te hebben gehad. Afijn lang verhaal kort, snel op en neer naar Borculo om een andere unit op te halen en die wat na montage wel dicht. Klusje wat je normaliter in 2 uurtjes kunt fixen duurde zo bijna 4 uur. Maar we hebben weer vrij zicht
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
lekker klusje met dit weer. jij bent ig in het voordeel dat het verwarmd kan worden gedaan (toch?)
Nee, in de huidige stalling geen verwarming, wel wind en waterdicht.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Vorige week op de terugweg van Friesland werkte de airco niet heel lekker meer, eigenlijk niet.
Vanmorgen aan de lek test gezet, in ruststand blijft het systeem netjes op druk hmmmmm, maar zo gauw de motor draait is er (lek) verlies......
Door de fluor konden we zien dat het blijkt te lekken via de as van de airco compressor.
Wat te doen? Andere pomp er in of de keerring vervangen? Ervaringen?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Lekkende keerring heb ik ook gehad en zelf proberen te repareren. Is erg moeilijk om goed te doen, de keerring is heel kwetsbaar. Bij mij is het na drie pogingen uitgedraaid op een nieuwe pomp.
Voor het zelf vervangen van de keerring heb je een tooltje nodig:
https://www.shopcenturyautoair.com/store/p17/Sanden_5%267_Series_Lip_Seal_Protector_Tool_SPSDN.html
Is alleen in de VS betaalbaar verkrijgbaar. Die heb ik nu liggen en is tegen borg en porto eventueel te leen.
Oké maar eigenlijk schrijf je dus, zoek maar een nieuwe pomp.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het kan natuurlijk zijn dat je beter werk levert dan ik dat deed ;-)
Bedankt voor je aanbod voor het tooltje, en als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt dan denk ik niet dat het aan je onkunde lag. Wat jij gedaan hebt dat doen de meeste je hier niet na.
Maar (en ik ram zo de kogel door de kerk), er gaat gezien de km stand een nieuwe pomp in. De lek test koste me 25 euro, nieuwe pomp circa 150 euro, nw droger een paar tientjes, de-, en montage (2 uurtjes) rond de 100 euro (citroklassiek heeft nog acceptabele uurlonen), zij verzorgen dan ook het vacumeren, afvullen e.d. zeg voor cica nog eens 100 euro.
Dan ben ik beter af dan dat ik de keering van een paar euro ga vervangen, systeem vacumeren en vullen en 3 maand later er achter kom dat die weer of eerder toch nog lekt, en dan nog alsnog de pomp moet gaan vervangen (slinger in de as of gruis wat de boel verstiert) en weer 100 euro voor het vullen moet gaan aftikken......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Vandaag is de XM op geweest voor de APK en........ afgekeurd op het lichtbeeld .
Ze zijn veranderd van keuringsstation bij Citroville, mijn koplampen zijn Xenon met gelekapjes eroverheen, voorgaande jaren geen een enkele opmerking gehad en nu afgekeurd, het zal wel.....
Rob heeft eerst het eigen lichtafstel apparaat ervoor gezet en kon er eigenlijk niks van vinden maar blijkbaar was de apk meester het daar niet mee eens, dan maar een ander setje koplampen van zolder gehaald (wit) en die erin gehangen en toen was het wel goed. Dat de grill er even niet meer voor zat boeide ze weer niet
Keurmeesters..........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's