Als reactie op de 2 xm's die volgens Veen in Groningen te koop komen:wil je me hierover op de hoogte houden. na 2 jaar xm loos wil ik er toch weer een aanschaffen en dan nu een benzine uitvoering...a.g.v. corona en naderend pensioen is een diesel geen optie meer. Ik zag een mooie V6 bij Gert de Jong Aalsmeer...
Die bij Gert de Jong is geen kwade maar lekkend schuifdak. Weet een clublid die was wezen kijken en reparatie indicatie was 4k.
Bij Enting in Zwartsluis staan ook nog een paar XM's (niet op z'n website). Je zou moeten bellen en/of langs gaan. Van degene die hij heeft staan is in ieder geval een mooie blauwe exclusive V6 automaat te koop met alle opties incl schuifdak.
<p>Die bij Gert de Jong is geen kwade maar lekkend schuifdak. Weet een clublid die was wezen kijken en reparatie indicatie was 4k. <br />
</p>
Ah oke, ik vond 'm al sympathiek geprijst.
Maar 4k voor een lekkend dak is ook wel wat fors. Al levert Gert natuuurlijk geen half werk. Dus de hemel eruit, hele schuifdak eruit, vullen, schuren, spuiten en alles weer monteren. Een hoop werk...
Bijna € 5000,- uitgeven voor een XM en dan zelf met het dak aan de slag moeten? Dat doet geen hond. Op deze manier staat die auto daar nog jaren.
Gert zal gewoon zelf ff dat dak moeten fixen. Dan kan hij daarna die XM voor ca € 7000,- of meer te koop zetten.
Trouwens, een beetje monteur haalt het hele spul er in 3 uur uit. Dan even schuren, plamuren, zelf even simpel spuiten en weer terug in de wagen bouwen gok ik op ca 2 dagen werk. Dat moet met € 1.200,- wel betaald zijn lijkt me.
Die roestplek zit wel echt op het dak zelf hoor. Dat doe je niet even met een spuitbusje van Motip.
Ik heb trouwens ooit een dak en een spatbord laten spuiten door een schadehersteller voor € 600,-- Het spatbord moest daarvoor ook nog worden uitgedeukt.
Voor mijn 21 td berline had ik een 21td break met schuifdak dat lekte, geen roest te zien, maar wel natte boel links of rechts al naar gelang de bocht...Frank, na het roemloos einde van mijn laatse 21td automaat veel getwijfeld: wat voor leuke auto wil ik gaan sturen, even gedacht aan een vw... ID3 vanwege eletrisch/milieu, erin gereden, maar totaal geen beleving...blijken trouwens erg veel storingen te hebben, tot aan auto's terug naar de fabriek...toen een id break overwogen, een mooie gestuurd, maar net niet het confort met airco bv en stil...dus toch weer terug bij de xm, een apart gelijnde wagen, luxueus daar hou ik van!
De latere V6 24v is in een XM een goddelijk combinatie . Dat er nog exemplaren te koop zijn met deze km-stand is een wonder.
Tom,we draaien het even om en geven jouw e-mailadres aan de verkoper. Ik had je ook een PB gestuurd. Heb je die ontvangen of heb je een nieuw e-mailadres?
Niets te nadele van de lichtere motoren hoor maar als je uit een 2.1 TD komt weet je niet wat je voelt in een ES9J V6. Dat is letterlijk een wereld van verschil. De souplesse en de kracht is fenomenaal.
Mica, begrijp je reactie, heb jaren veel gereden o.m. voor werk daarvoor was een diesl ideaal, het 2.5 blok is berucht, het 2.1. een goed en traag alternatief, hoewel de mijne ook a.g.v. een koelingsissue het begeven heeft.... ik had ooit een Avantime met een V6 en automaat, geweldig stil en krachtig, zal bij de xm vergelijkbaar zijn, maar denk dat ik met een 2.o ook goed bediend ben.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: XM's te koop
Mica zegt:
<p>Niets te nadele van de lichtere motoren hoor maar als je uit een 2.1 TD komt weet je niet wat je voelt in een ES9J V6. Dat is letterlijk een wereld van verschil. De souplesse en de kracht is fenomenaal. </p>
2.1 TD weet ook wel power eruit te trekken, hoor. En het voordeel: je loopt niet gelijk financieel leeg als je eens veel te hard in Duitsland lekker door rijdt.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Deze XM heb ik 28 mei 2015 gekocht van een xm-clublid. .Het een 16-klepper is, Prestige uIt 1997.
Hij had de XM in september 2014 ingevoerd uit België.
De kilometerstand was toen : 73.119 km.
Nu is de stand: iets meer dan 105.000 km.
De auto is uitgerust met een LPG-tank en deze is op 8 september 2011 geïnstalleerd.
De XM heb ik verzekerd bij Klassiek Totaal Verzekeringen en de opdracht om de auto bij aanschaf te laten taxeren heb ik toen laten doen door H. Heffener expert/taxateur Classics & Old Timers. Taxatiewaarde: euro 6.750
Op 3 juli laat ik de XM weer taxeren.
Op het ogenblik zitten er heel goede winterbanden op de wielen; er zitten goede zomerbanden bij, ook op wielen.
Vanwege de corona- crisis heb ik niet met de auto gereden. Deze staat altijd binnen geparkeerd.
BIj Wil Wijnhoven in Boxmeer had ik de XM in onderhoud. Tres Beau in Leerdam heeft de laatste roestplek (kriksteun) behandeld.
A.s. zondag 4 juli ben ik bij Gert de Jong om deel te nemen aan de toer door het Groene Hart.
De XM is dan niet alleen te zien, maar er kan ook mee getoerd worden.
Er zijn rekeningen ter inzage.
Als je 'm voor 500,- kunt meekrijgen is het wel een leuke opknapper voor een hobbyist. (met een ruim budget en doorzettingsvermogen)
__________
Crepuscule
RADIO ? die vraagt wel om de code zou die wel beknd zijn?
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Leuke diesel Exclusive, met de uitstraling van een XM Multimedia
__________
Crepuscule
He die zag ik gisteren nog een iin Youtube filmpje. https://www.youtube.com/watch?v=grsBpimAgp0
De wagen heeft meer dan 5 ton gelopen
xxxxxxm
Dat doet het ergste vrezen voor de Lucas Epic; die zal wel op zijn eind zijn.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Die is vast al 2x vervangen
__________
Crepuscule
Misschien iets voor de diesel liefhebber?
Een 2.1 td met 28000km
https://www.leboncoin.fr/voitures/1985159559.htm?ac=4051296304
Heu ?? Zou er een nulletje zijn weggevallen?
xxxxxxm
Als reactie op de 2 xm's die volgens Veen in Groningen te koop komen:wil je me hierover op de hoogte houden. na 2 jaar xm loos wil ik er toch weer een aanschaffen en dan nu een benzine uitvoering...a.g.v. corona en naderend pensioen is een diesel geen optie meer. Ik zag een mooie V6 bij Gert de Jong Aalsmeer...
Leuk Tom, moet je doen. Die 2 Exclusives in Groningen zijn in de duurdere categorie maar ook praktisch als nieuw.
Ik kan je het e-mailadres wel geven dan kun je contact zoeken....
__________
Crepuscule
Die bij Gert de Jong is best aardig. Wel een roestplekkie naast het schuifdak en dat is wel vreemd bij een XM.
Of zie ik dat verkeerd?
xxxxxxm
Die bij Gert de Jong is geen kwade maar lekkend schuifdak. Weet een clublid die was wezen kijken en reparatie indicatie was 4k.
Bij Enting in Zwartsluis staan ook nog een paar XM's (niet op z'n website). Je zou moeten bellen en/of langs gaan. Van degene die hij heeft staan is in ieder geval een mooie blauwe exclusive V6 automaat te koop met alle opties incl schuifdak.
Michael
Ah oke, ik vond 'm al sympathiek geprijst.
Maar 4k voor een lekkend dak is ook wel wat fors. Al levert Gert natuuurlijk geen half werk. Dus de hemel eruit, hele schuifdak eruit, vullen, schuren, spuiten en alles weer monteren. Een hoop werk...
Meer een klusje voor een doe het zelver....
__________
Crepuscule
Bijna € 5000,- uitgeven voor een XM en dan zelf met het dak aan de slag moeten? Dat doet geen hond. Op deze manier staat die auto daar nog jaren.
Gert zal gewoon zelf ff dat dak moeten fixen. Dan kan hij daarna die XM voor ca € 7000,- of meer te koop zetten.
Trouwens, een beetje monteur haalt het hele spul er in 3 uur uit. Dan even schuren, plamuren, zelf even simpel spuiten en weer terug in de wagen bouwen gok ik op ca 2 dagen werk. Dat moet met € 1.200,- wel betaald zijn lijkt me.
xxxxxxm
Die roestplek zit wel echt op het dak zelf hoor. Dat doe je niet even met een spuitbusje van Motip.
Ik heb trouwens ooit een dak en een spatbord laten spuiten door een schadehersteller voor € 600,-- Het spatbord moest daarvoor ook nog worden uitgedeukt.
__________
Crepuscule
Dag Frank, ben zeker geinteresseerd, wil je mij het email adres sturen?
groet Tom
Voor mijn 21 td berline had ik een 21td break met schuifdak dat lekte, geen roest te zien, maar wel natte boel links of rechts al naar gelang de bocht...Frank, na het roemloos einde van mijn laatse 21td automaat veel getwijfeld: wat voor leuke auto wil ik gaan sturen, even gedacht aan een vw... ID3 vanwege eletrisch/milieu, erin gereden, maar totaal geen beleving...blijken trouwens erg veel storingen te hebben, tot aan auto's terug naar de fabriek...toen een id break overwogen, een mooie gestuurd, maar net niet het confort met airco bv en stil...dus toch weer terug bij de xm, een apart gelijnde wagen, luxueus daar hou ik van!
De latere V6 24v is in een XM een goddelijk combinatie . Dat er nog exemplaren te koop zijn met deze km-stand is een wonder.
Tom,we draaien het even om en geven jouw e-mailadres aan de verkoper. Ik had je ook een PB gestuurd. Heb je die ontvangen of heb je een nieuw e-mailadres?
__________
Crepuscule
Niets te nadele van de lichtere motoren hoor maar als je uit een 2.1 TD komt weet je niet wat je voelt in een ES9J V6. Dat is letterlijk een wereld van verschil. De souplesse en de kracht is fenomenaal.
xxxxxxm
Dag Frank, heb je net een appje gestuurd met mn nieuwe email adres groetTom
Mica, begrijp je reactie, heb jaren veel gereden o.m. voor werk daarvoor was een diesl ideaal, het 2.5 blok is berucht, het 2.1. een goed en traag alternatief, hoewel de mijne ook a.g.v. een koelingsissue het begeven heeft.... ik had ooit een Avantime met een V6 en automaat, geweldig stil en krachtig, zal bij de xm vergelijkbaar zijn, maar denk dat ik met een 2.o ook goed bediend ben.
2.1 TD weet ook wel power eruit te trekken, hoor. En het voordeel: je loopt niet gelijk financieel leeg als je eens
veel te hardin Duitsland lekker door rijdt.Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Mooie witte V6 exclusie van 2000
https://www.troostwijkauctions.com/nl/personenauto/03-36492-32556-7374442/
Wat een plaatje van een XM. Ik vind een witte Exclusive zo fraai .....
__________
Crepuscule
idd, geweldig mooie combinatie! Heeft iemand ervaring met het kopen op n veiling?
Dat lijkt wel een nette. Zie ik onder de bumper een rvs uitlaat?
De pookknop lijkt zowaar ook nog heel. Knoppie van de cruisecontrol is wel stuk.
Die standaard uitlaat heeft ook verchroomde pijpies.
xxxxxxm
Helaas maar 2 foto's. Gezien de tekst zal er wel eea aan krassen/butsen op zitten gezien centrum Düsseldorf (ondanks garage).
Maar zeldzaam weinig km's:
Michael
Ja even naar de spuitert en je hebt voor ca 17.000, een nagelnieuwe XM V6 24v met nieuwe distributie, uitlaat etc
__________
Crepuscule
Deze XM heb ik 28 mei 2015 gekocht van een xm-clublid. .Het een 16-klepper is, Prestige uIt 1997.
Hij had de XM in september 2014 ingevoerd uit België.
De kilometerstand was toen : 73.119 km.
Nu is de stand: iets meer dan 105.000 km.
De auto is uitgerust met een LPG-tank en deze is op 8 september 2011 geïnstalleerd.
De XM heb ik verzekerd bij Klassiek Totaal Verzekeringen en de opdracht om de auto bij aanschaf te laten taxeren heb ik toen laten doen door H. Heffener expert/taxateur Classics & Old Timers. Taxatiewaarde: euro 6.750
Op 3 juli laat ik de XM weer taxeren.
Op het ogenblik zitten er heel goede winterbanden op de wielen; er zitten goede zomerbanden bij, ook op wielen.
Vanwege de corona- crisis heb ik niet met de auto gereden. Deze staat altijd binnen geparkeerd.
BIj Wil Wijnhoven in Boxmeer had ik de XM in onderhoud. Tres Beau in Leerdam heeft de laatste roestplek (kriksteun) behandeld.
A.s. zondag 4 juli ben ik bij Gert de Jong om deel te nemen aan de toer door het Groene Hart.
De XM is dan niet alleen te zien, maar er kan ook mee getoerd worden.
Er zijn rekeningen ter inzage.
Met vriendelijke groet, Mario
Pagina's