XMmers,
Met de sleutel van je Xm kun je de portieren openen en kun je de wagen starten zonder de startcode in te hoeven voeren.
Ook kun je met de remotesleutel de supervergrendeling activeren. En je wagen normaal openen en sluiten.
Nu wil het geval net voor de apk , dat de remotesleutel alleen de wagen middels de supervergrendeling op slot zet.
Met de sleutel kan ik de wagen opeens niet meer openen.
Om erin te komen kan ik nog via de bijrijderskant en de gewone sleutel erin komen.
Zou het printje in de remotesleutel een defect hebben ?
Is dit overigens apk afkeur of niet ?
Groet ,
Mark
Over de oorzaak kan ik niets verzinnen maar volgens mij zijn de sloten niet relevant voor de APK.
Al moeten ze wel in de wagen kunnen komen natuurlijk
xxxxxxm
Nadat de portieren weer een tijdje open en dicht gingen begint de wat oudere dame toch weer kuren te vertonen.
Nu krijg ik met de remotesleutel en ook met de sleutel in het portier ( bijrijdersportier ) de dame niet meer op slot.
Direct na het sluiten springen ze weer open.
Dat betekent dat een van de portieren niet dicht wil en de rest dan weer open springt.
Nu dacht ik door een los donor slot aan de stekker te hangen en zo te kijken welk slot defect is .
Is dit een effectieve methode ?
Is het systeem misschien nog slimmer en moet je eventueel een fout uitlezen en middels de Lexia wissen ?
Kan het toch nog een andere oorzaak zijn ?
Groet ,
Mark
Klepje tankdeksel helemaal oké ? Die heb ik ook al eens geblokkeerd gezien en dat geeft storingen op de CV.
Sloten even smeren volgens de 'Willem-methode'. (https://xmclub.nl/sites/default/files/AE78-deursloten_0.pdf)
__________
Crepuscule
Als de ontgrendelingsknopjes niet goed / te los of te strak zitten geeft dat ook storingen...
xxxxxxm
Frank en Mica ,
Wat betreft de ontgrendelingsknopjes dat weet ik , heb ze al verwijderd.
Toch springt alles weer open.
Heb dus een losse motor erin gezet maar dat helpt ook niet.
Dan denk je dat het de brandstofklep is maar eerlijk gezegd geen idee. Lijkt niet dicht te gaan wel open.
Hoor wel dat een achterportier moeizaam gaat , deze vervangen voor een ander exemplaar maar dat helpt ook niet.
Klopt het dat alleen de voorportieren blokkeren ?
Ik bedoel daarmee te zeggen dat als een achterportier niet meekomt , en dat heb ik wel eens gehad , dan werkt de rest nog steeds wel.
De voorportieren zijn meer ""master" zeg maar.
De voorportiersloten zijn ook lastiger te vervangen .
Kan alles wel lukraak vervangen maar ik zit niet om werk verlegen , ik weet gewoon niet wie nu de schuldige is.
Groet ,
Mark
Klopt, alleen de voorportieren zijn master.
Zo gebruikt mijn garage het altijd om de auto buiten klaar te zetten: op slot met een achterportier open. Sleutel erin leggen en achterdeur op slot dicht gooien. Kan ik hem met mijn andere sleutel ophalen.
Soms is ook een slechte accu ook oorzaak van rottige portierbediening. Meet die eens na.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Misschien massa problemen? Had jij ook niet al problemen met je snelheidssensor en nu de deursloten? Een vervuilde of losse massa-aansluiting kan veel verschillende elektrische storingen in een auto veroorzaken. De massakabel tussen chassis en accu even los en schoon maken. Verder ook je zekeringen even lostrekken en checken.
En je hebt dus ook onder het hanschoenenvakje lopen rommelen met de kiekert. Zit dat allemaal nog goed?
xxxxxxm