Ik heb er zelf ook een in Gris Crepuscule maar dan met grijs Alcantara.
Vanwege het bouwjaar 95 is het - net als in dit voorbeeld - met maar 1 airbag. Te herkennen aan de S2 dash met een grote handschoenenklep met een houtrandje. Zie je niet vaak...
Af en toe zie je ze in Frankrijk nog te koop staan met extreem lage kilometerstanden, alleen tegenwoordig toch echt een stukje duurder dan die gemiddelde vraagprijs van 3000 euro die het 4 jaar geleden nog was.
<p>Ik heb er zelf ook een in Gris Crepuscule maar dan met grijs Alcantara.</p>
<p>Vanwege het bouwjaar 95 is het - net als in dit voorbeeld - met maar 1 airbag. Te herkennen aan de S2 dash met een grote handschoenenklep met een houtrandje. Zie je niet vaak...</p>
Met veel pijn in het automobiele hart mag de XM toch weg, ondanks alle recente werkzaamheden. Toch teveel km's voor de V6 met karakter, daar gaat iets hybridisch (IS300h, tenminste nog een fijne rijmachine) of volelektrisch (Ioniq maar die heeft nog wel erg krap bereik, niet eens retour naar mijn moeder bv) voor in de plaats komen...
Grrr door foute overname van RDW-gegevens door Marktplaats stond de XM in categorie "Overige modellen". En nee dat kunnen ze bij MP dus niet corrigeren!!
Met die vroege 24v's vraag ik me altijd wel af of ie de modificatie aan de motor heeft gehad. Wat was dat ook alweer precies en vanaf welk Orga-nummer werd dit blok vanuit de fabriek aangepast? En hoe weet je of de modificatie achteraf heeft plaatsgevonden?
De klepstoters sloegen kapot, met als gevolg metaaldeeltjes door de motor. Deze zijn vervangen voor een ander type met keramische plaatjes.
Daarbij moest ook de nokkenas vervangen worden en nog wat dingetjes.
Hoe je weet of 't gedaan is? Onderhoudshistorie. En anders 'even' de nokkenas er uit halen om te kijken. ;)
OrgaNr waarbij de keramische klepstoters vanuit de fabriek gemonteerd zijn is: 5446 en later.
Moet natuurlijk wel het blok ook in die wagen horen en niet later ingebouwd zijn, zoals bij mijn XM.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Op zich is 2000eu niet heel vervelend.
Nog 1000eu er tegenaan om de geknikte kriktsteun netjes te herstellen;
Als ik 't zo lees mag een ronde uitdeuker en spuiter ook nog wel, dus +3000eu
En nog ergens een nieuw ABS-blok regelen of laten repareren.
Hmmm.., en ook hier natuurlijk geen idee of 't blok z'n modificatie heeft gehad.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Weet iemand iets over deze zeer jong (16k kms)/oud (b.j.1990) 2.0i? Kennelijk uit Belgie geimporteerd. Aan de verkoper heb ik een bericht verstuurd met allerlei vragen, maar verwacht geen echt antwoord erop. De XM zit <100kms. van mij vandaan, dus wel geinteresseerd:
Een origineel Nederlandse V6 met maar 21.000km op de klok. Ziet er op het eerste gezicht netjes uit, maar spotte wel dat de ruit boven het rechter achterscherm helemaal versplintert is.
Ze durven er ook wel een stevig bedrag voor te vragen...
Die heb ik kort geleden ook ergens anders te koop zien staan. Herken 'm aan die extra S2 Exclusive badges. Beetje jammer en een onnodige toevoeging eigenlijk.
En ja die schade aan die zijruit is niet kinderachtig....
Kriksteun LV en de onderrand van de dorpel hebben ook een aardige tik gehad.
Maar positief gezien kan je stellen dat je voor een fractie van het aankoopbedrag die dingen kan (laten) repareren. Dat kan je van de meeste recent aangeschafte Xm's niet zeggen.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Ik ben Benoit, nieuw op het forum. Ik heb nog geen XM maar ben op zoek. Liefst een V6 24s.
De MM uit Lourdes trok ook mijn aandacht. Is dit een realistische prijs?
Geachte heer Veen; met veel interesse heb ik het verhaal van uw mm gelezen. U heeft mm nr. 19; hoe weet u dat het nr. 19 is? De in Lourdes aangeboden mm zou nr. 30 zijn.
Die MM uit Lourdes is van een oud Frans baasje die heel actief is bij de Franse club 'Passion XM'. Hij heeft / had 2 XM Multimedias en bood er vorig jaar ook al eentje aan inderdaad.
De MM's hebben een eigen VIN-serie eindigend van 2001 t/m 2053 dacht ik. Die van mij is 2019.
Ik vind de prijs voor een unieke XM MM vrij realistich. Twee andere Nederlandse MM's met een vergelijkbare km-stand zijn kort geleden op € 22.000,- getaxeerd
<p>Ik ben Benoit, nieuw op het forum. Ik heb nog geen XM maar ben op zoek. Liefst een V6 24s.</p>
Beste Benoit, welkom
We hebben een clublid in Groningen die 2 x een XM 24v in de aanbieding heeft. Als je belangstelling hebt kan ik zijn e-mail adres dooorgeven. Hoewel ik het ook wel leuk zou vinden als er nog een MM bij zou komen.
Zie hieronder zijn tekst:
- Citroën XM V6.24s Exclusive, 1999. Automaat, zilvergrijs métallic, grijs alcantara interieur, rook-en huisdiervrij, schuifdak. Slechts 48.000 km.
- Citroën XM V6.24s Pallas, 1999.Automaat, zwart, grijs alcantara interieur, eveneens rook- en huisdiervrij. Slechts 40.000 km.
Beide auto’s vallen in hogere prijsklasse, graag alleen serieuze reacties
Ik heb er zelf ook een in Gris Crepuscule maar dan met grijs Alcantara.
Vanwege het bouwjaar 95 is het - net als in dit voorbeeld - met maar 1 airbag. Te herkennen aan de S2 dash met een grote handschoenenklep met een houtrandje. Zie je niet vaak...
__________
Crepuscule
Handgeschakelde TCT in Frankrijk met een lage kilometerstand:
Af en toe zie je ze in Frankrijk nog te koop staan met extreem lage kilometerstanden, alleen tegenwoordig toch echt een stukje duurder dan die gemiddelde vraagprijs van 3000 euro die het 4 jaar geleden nog was.
https://www.leboncoin.fr/voitures/2307036899.htm
Heb de eer om iedere dag te mogen genieten van dat grote dashboardkastje met de houten strip :)
Iemand nog zin een projectje? Verlengde break:
Prijs is 28000 PLN (6000 euro ongeveer).
Wel leuk voor als je een eigen zaak hebt, als het fiscale blok erin past en je er dus een grijs kenteken voor kan krijgen.
Met veel pijn in het automobiele hart mag de XM toch weg, ondanks alle recente werkzaamheden. Toch teveel km's voor de V6 met karakter, daar gaat iets hybridisch (IS300h, tenminste nog een fijne rijmachine) of volelektrisch (Ioniq maar die heeft nog wel erg krap bereik, niet eens retour naar mijn moeder bv) voor in de plaats komen...
https://link.marktplaats.nl/m1958672220
Liefst natuurlijk niet via MP maar hier aan een medeliefhebber!!
Toch weer een XM!? Ja, toch weer een XM!
Sorry voor de spam...
Grrr door foute overname van RDW-gegevens door Marktplaats stond de XM in categorie "Overige modellen". En nee dat kunnen ze bij MP dus niet corrigeren!!
Nieuwe link:
https://link.marktplaats.nl/m1958821980
Toch weer een XM!? Ja, toch weer een XM!
Kettingmonster met een relatief lage km stand:
Met die vroege 24v's vraag ik me altijd wel af of ie de modificatie aan de motor heeft gehad. Wat was dat ook alweer precies en vanaf welk Orga-nummer werd dit blok vanuit de fabriek aangepast? En hoe weet je of de modificatie achteraf heeft plaatsgevonden?
De klepstoters sloegen kapot, met als gevolg metaaldeeltjes door de motor. Deze zijn vervangen voor een ander type met keramische plaatjes.
Daarbij moest ook de nokkenas vervangen worden en nog wat dingetjes.
Hoe je weet of 't gedaan is? Onderhoudshistorie. En anders 'even' de nokkenas er uit halen om te kijken. ;)
OrgaNr waarbij de keramische klepstoters vanuit de fabriek gemonteerd zijn is: 5446 en later.
Moet natuurlijk wel het blok ook in die wagen horen en niet later ingebouwd zijn, zoals bij mijn XM.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Bij mijn weten vanaf de 2e helft 1991.
__________
Crepuscule
Dank voor de info! Voor deze prijs zou je mogen verwachten dat het aantoonbaar gedaan is. Anders voelt het toch een beetje als Russisch roulette...
Ja daar zou ik niet snel aan beginnen. Maar we hebben ook leden die met het grootste gemak zelf een blok reviseren.
Voor de vraagprijs mag je inderdaad verwachten dat het al aangepast is.
__________
Crepuscule
Voor deze prijs mag je ZEKER je handen uit de mouwen steken.........
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=363471515&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED
Op zich is 2000eu niet heel vervelend.
Nog 1000eu er tegenaan om de geknikte kriktsteun netjes te herstellen;
Als ik 't zo lees mag een ronde uitdeuker en spuiter ook nog wel, dus +3000eu
En nog ergens een nieuw ABS-blok regelen of laten repareren.
Hmmm.., en ook hier natuurlijk geen idee of 't blok z'n modificatie heeft gehad.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
We hebben wel leden die met 2 vingers in de neus zo'n blok eruit trekken en reviseren.
Ach, kon ik het maar...
__________
Crepuscule
Weet iemand iets over deze zeer jong (16k kms)/oud (b.j.1990) 2.0i? Kennelijk uit Belgie geimporteerd. Aan de verkoper heb ik een bericht verstuurd met allerlei vragen, maar verwacht geen echt antwoord erop. De XM zit <100kms. van mij vandaan, dus wel geinteresseerd:
https://tinyurl.com/mpdd84z9
Keith Rollinson
Vrij uniek in de VS. Een nieuwe timingbelt lees ik. Maar als die er alweer 10 jaar op zit mag deze opnieuw vervangen worden. Wel een knappe auto.
(Marcello Gandini klinkt mooi maar klopt niet)
__________
Crepuscule
Frank, ook jij kunt deze auto's weer de weg helpen. Het is niet meer dan schoeven los en vast draaien
Jaap
Ja ik weet het. Het is gewoon een soort lego. Gewoon het boekje volgen en je rechter hersenhelft uitschakelen.
__________
Crepuscule
Een origineel Nederlandse V6 met maar 21.000km op de klok. Ziet er op het eerste gezicht netjes uit, maar spotte wel dat de ruit boven het rechter achterscherm helemaal versplintert is.
Ze durven er ook wel een stevig bedrag voor te vragen...
https://www.vanoordauto.nl/occasion/Citro%C3%ABn/XM/3.0_V6_Exclusive/1992/FNZT82/
Die heb ik kort geleden ook ergens anders te koop zien staan. Herken 'm aan die extra S2 Exclusive badges. Beetje jammer en een onnodige toevoeging eigenlijk.
En ja die schade aan die zijruit is niet kinderachtig....
__________
Crepuscule
Kriksteun LV en de onderrand van de dorpel hebben ook een aardige tik gehad.
Maar positief gezien kan je stellen dat je voor een fractie van het aankoopbedrag die dingen kan (laten) repareren. Dat kan je van de meeste recent aangeschafte Xm's niet zeggen.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Een mooie Break ES9J4 automaat via FB. Voor 1500eu.
Wel 380k op de teller en de katalysator moet vervangen worden.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
MultiMedia
https://www.autoscout24.fr/offres/-60f42a38-c7eb-4107-aaa9-a40e04497bfb
Wat een achterlijk manier om je auto zo te fotograferen.
Is volgens mij al de derde multimedia uit Lourdes die ik voorbij zie komen. Volgens mij zit daar een nest.
xxxxxxm
hallo allemaal,
Ik ben Benoit, nieuw op het forum. Ik heb nog geen XM maar ben op zoek. Liefst een V6 24s.
De MM uit Lourdes trok ook mijn aandacht. Is dit een realistische prijs?
Geachte heer Veen; met veel interesse heb ik het verhaal van uw mm gelezen. U heeft mm nr. 19; hoe weet u dat het nr. 19 is? De in Lourdes aangeboden mm zou nr. 30 zijn.
Benoit
Die MM uit Lourdes is van een oud Frans baasje die heel actief is bij de Franse club 'Passion XM'. Hij heeft / had 2 XM Multimedias en bood er vorig jaar ook al eentje aan inderdaad.
De MM's hebben een eigen VIN-serie eindigend van 2001 t/m 2053 dacht ik. Die van mij is 2019.
Ik vind de prijs voor een unieke XM MM vrij realistich. Twee andere Nederlandse MM's met een vergelijkbare km-stand zijn kort geleden op € 22.000,- getaxeerd
__________
Crepuscule
En wellicht zit er gewijd water in hett koelsysteem?
Jaap
Beste Benoit, welkom
We hebben een clublid in Groningen die 2 x een XM 24v in de aanbieding heeft. Als je belangstelling hebt kan ik zijn e-mail adres dooorgeven. Hoewel ik het ook wel leuk zou vinden als er nog een MM bij zou komen.
Zie hieronder zijn tekst:
- Citroën XM V6.24s Exclusive, 1999. Automaat, zilvergrijs métallic, grijs alcantara interieur, rook-en huisdiervrij, schuifdak. Slechts 48.000 km.
- Citroën XM V6.24s Pallas, 1999.Automaat, zwart, grijs alcantara interieur, eveneens rook- en huisdiervrij. Slechts 40.000 km.
Beide auto’s vallen in hogere prijsklasse, graag alleen serieuze reacties
__________
Crepuscule
Pagina's