Plaatje van de motor. Er lijkt iets te ontbreken aan de accubak. Voorop zit de aircodroger, wat hoort daarachter te zitten. Rechter veerschotel dome toont ook vermoeidheidsverschijnselen lijkt het.
Verder zijn de Pallas emblemen verdwenen die er in oktober nog opzaten, en wat er op de voordeuren is gebeurd?
Iemand nog op zoek naar beige lederen voorstoelen?
zegt:
Twee voorstoelen leer Merk niet duidelijk gokje Renault of Volvo? Nog een goede staat geen scheuren of gaten volledig werk komt met rail dus redelijk universeel te monteren. Mogen voor een schappelijk bedrag weg het ruimte nodig.
Mooie wagen! @JaapSt: wat bedoel je precies? Zo te zien loopt er een retourleiding naar het LHM-vat bovenlangs. Die hoort eigenlijk in een soort mantel onderlangs, maar aangezien de originele leiding niet meer leverbaar is lijkt me dit geen gekke oplossing? Ik had het met de TCT ook zo opgelost. Verder zie ik niets raars?
Er zitten nieuwe dorpels onder waar ik foto's van heb gemaakt. Niet heel rot gedaan, maar toen ik ze zag vroeg ik me af waarom ik me zorgen maak over of ik ze wel netjes genoeg naar de originele vorm maak.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
@Martk: computerbak rechtsvoor schots en scheef, geen deksel en dradenbende. Rond de accu allerlei niet originele draden ertegenaaan geflanst. En dan nog LHM leidingen die lopen waar ze niet moete lopen.
@blaueboot: aan de ene kant kan water en vuiligheid mooi er zo tussen vliegen...
De afgelopen jaren heb ik te weinig tijd gehad om met de rode dame te rijden en de techniek te verbeteren. Omdat ik de XM een schitterende en heerlijke auto blijf vinden, heb ik een andere gekocht.
De rode dame is uiterlijk in nette staat en met de speciale velgen die bij aankoop gemonteerd waren. Vorig jaar bij de APK heb ik de velgen weer laten monteren met nieuwe Michelin-banden. De kilometerstand is 83.344 Zoals gezegd verdient zij technisch wat meer aandacht.
De vraagprijs is E 4.000,00
Is er iemand die interesse heeft of die iemand kent die interesse zou kunnen hebben?
Schitterende XM V6 24 kleppen uit 1991; Manadarin rood met een beige lederen interieur als nieuw. 121.000 km, al het onderhoud gedaan. RVS uitlaatleiding, 4 recente Michelin banden, nieuwe accu en nieuwe starter. Een auto voor verzamelaars........
Ik weet niet hoe ik hier een linke naar mobile.de kan plaasten. Maar dit is wel een aardige XM. De koppeling is alleen kapot(en diverse andere zaken. De verkoper is een grappenmaker: voor een paar honderd euro kan hij de auto wel laten maken. Hmm, blok eruit voor een paar honderd auro??
Ghehehe.., misschien dat de lokale beunhaas met een paar wringijzers de bak net ver genoeg van het blok weet te wrikken om een pak koppelingsplaten door de kier naar binnen te meppen. xD
Als je al aan een set koppelingsplaten voor die bak komt kost je dat al 200+ eu. Dan houdt je nog maar een paar uurtjes over voor de arbeid voordat 't meer kost dan een paar 100eu.
Is dat de befaamde Duitse humor waar ik wel eens van hoor?
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Lees in de advertentie dat hij de koppelingsset en distrubutie al heeft liggen, dus alleen het vervangen ervan moet nog gedaan worden. Met alleen arbeid is het natuurlijk aanzienlijk minder duur om te fixen, maar je komt sowieso meer dingen tegen als die motor eruit is.
Maar waarom zou je 3,5K neerleggen voor een handgeschakelde V6 met defecte koppeling terwijl je ook voor dezelfde prijs een instapper kan pakken ? link
Beste Frank,
Dank voor je reactie. Ik ga ermee aan de slag. De Franse eigenaar (Michel) is momenteel bij de salon automobile in Rennes.
Als er nieuws is laat ik het zeker weten.
Benoit
Te mooi om waar te zijn? Weet de verkoper niet wat ze waard zijn of toch een verzwegen gebrek? Zeg het maar....
__________
Crepuscule
Heeft wat laswerk volgens de beschrijving
Jaap
Ja en het plaatwerk is bij het linker-achterlicht ook niet helemaal strak. Maar als ie km-stand klopt dan is dit wel een leuke opknapper...
__________
Crepuscule
Snel verkocht blijkbaar............."Dit voertuig is helaas niet meer beschikbaar".
Tja verbaast me niks. Daar viel nog wel iets moois van te maken ....
__________
Crepuscule
Was trouwens een 'gewone' S2 PRV V6 Exclusive met Diravi. Best uniek dus.
Maar dat is elke XM inmiddels....
__________
Crepuscule
https://www.facebook.com/groups/clubcitroenxm/permalink/6490799110954534/
Xm V6/24 handgeschakeld met een Musketier kit. Beste bijzonder en niet duur. Zou er best zin in hebben...
Jaap
Ja die is best mooi. Had 'm ook al gespot. Volgens mij is het een Zender-kit.
__________
Crepuscule
Plaatje van de motor. Er lijkt iets te ontbreken aan de accubak. Voorop zit de aircodroger, wat hoort daarachter te zitten. Rechter veerschotel dome toont ook vermoeidheidsverschijnselen lijkt het.
Verder zijn de Pallas emblemen verdwenen die er in oktober nog opzaten, en wat er op de voordeuren is gebeurd?
Schadegevalletje?
Jaap
Iemand nog op zoek naar beige lederen voorstoelen?
Best leuk...
__________
Crepuscule
Die stond op de citroclassica toch?
Beetje rommeltje onder de motorkap
Jaap
Mooie wagen! @JaapSt: wat bedoel je precies? Zo te zien loopt er een retourleiding naar het LHM-vat bovenlangs. Die hoort eigenlijk in een soort mantel onderlangs, maar aangezien de originele leiding niet meer leverbaar is lijkt me dit geen gekke oplossing? Ik had het met de TCT ook zo opgelost. Verder zie ik niets raars?
Dat is inderdaad die van CitroClassica.
Er zitten nieuwe dorpels onder waar ik foto's van heb gemaakt. Niet heel rot gedaan, maar toen ik ze zag vroeg ik me af waarom ik me zorgen maak over of ik ze wel netjes genoeg naar de originele vorm maak.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
@Martk: computerbak rechtsvoor schots en scheef, geen deksel en dradenbende. Rond de accu allerlei niet originele draden ertegenaaan geflanst. En dan nog LHM leidingen die lopen waar ze niet moete lopen.
@blaueboot: aan de ene kant kan water en vuiligheid mooi er zo tussen vliegen...
Jaap
Ze is te koop.....
De afgelopen jaren heb ik te weinig tijd gehad om met de rode dame te rijden en de techniek te verbeteren. Omdat ik de XM een schitterende en heerlijke auto blijf vinden, heb ik een andere gekocht.
De rode dame is uiterlijk in nette staat en met de speciale velgen die bij aankoop gemonteerd waren. Vorig jaar bij de APK heb ik de velgen weer laten monteren met nieuwe Michelin-banden. De kilometerstand is 83.344 Zoals gezegd verdient zij technisch wat meer aandacht.
De vraagprijs is E 4.000,00
Is er iemand die interesse heeft of die iemand kent die interesse zou kunnen hebben?
V6/24V uit 91", Rouge de manadarin
https://www.emdrive.be/index.asp?VOERTUIGEN_RECORD=478
Schitterende XM V6 24 kleppen uit 1991; Manadarin rood met een beige lederen interieur als nieuw. 121.000 km, al het onderhoud gedaan. RVS uitlaatleiding, 4 recente Michelin banden, nieuwe accu en nieuwe starter. Een auto voor verzamelaars........
Oeh dat is inderdaad wel een heel fraai exemplaar. En uit de goede helft van 1991...!
Eigenlijk wel netjes geprijsd.
__________
Crepuscule
Heel mooi ja! Eigenlijk valt de prijs best mee als je het vergelijkt met andere klassiekers.
2000 euro en dan krijg je er een gratis extra asbakje bij .....
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/citroen/m1983979384-nl-citroen-xm-3-0-v6-exclusive-aut-1995-grijs-nap-automaat
Moet je dit snoepje zien. Prachtig en te koop! Bieden maar....
__________
Crepuscule
Leuk hobbyproject ? Even langs het XM club magazijn voor een fris stuurtje en pook. En dan de rest....
__________
Crepuscule
Niet duur! Wel even oppassen. Eigenaar sinds 12-05-2023 en APK verloopt op 25-07-2023.
Als iemand interesse heeft kan ik eventueel gaan kijken (zit in de buurt).
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=368555135&damage
Ik weet niet hoe ik hier een linke naar mobile.de kan plaasten. Maar dit is wel een aardige XM. De koppeling is alleen kapot(en diverse andere zaken. De verkoper is een grappenmaker: voor een paar honderd euro kan hij de auto wel laten maken. Hmm, blok eruit voor een paar honderd auro??
Jaap
Ghehehe.., misschien dat de lokale beunhaas met een paar wringijzers de bak net ver genoeg van het blok weet te wrikken om een pak koppelingsplaten door de kier naar binnen te meppen. xD
Als je al aan een set koppelingsplaten voor die bak komt kost je dat al 200+ eu. Dan houdt je nog maar een paar uurtjes over voor de arbeid voordat 't meer kost dan een paar 100eu.
Is dat de befaamde Duitse humor waar ik wel eens van hoor?
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Lees in de advertentie dat hij de koppelingsset en distrubutie al heeft liggen, dus alleen het vervangen ervan moet nog gedaan worden. Met alleen arbeid is het natuurlijk aanzienlijk minder duur om te fixen, maar je komt sowieso meer dingen tegen als die motor eruit is.
Jaap
Maar waarom zou je 3,5K neerleggen voor een handgeschakelde V6 met defecte koppeling terwijl je ook voor dezelfde prijs een instapper kan pakken ? link
Die had ik ook gezien. Maar hier helemaal geen info over technische toestand
Jaap
Pagina's