CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

1356 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Dat zijn er dus sowieso al 4 (Ik wil er zelf 2, voor als ik een SNAFU doe) (Beny, Google ff op 'SNAfU' wil je? :wink: )

Ik heb al gemaild met de beste man of hij ook naar Holland wil verzenden. Ik hou jullie op de hoogte! Blijf melden als je er ook 1 of 2 (of 20 :lol: ) wil. Ik bestel dinsdag, als ik tegen die tijd tenminste positief antwoord van de beste man in kwestie heb gehad.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb

En anders komen we 20 juni het hoogstpersoonlijk ophalen. :mrgreen:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Mwah, als hij niet naar buitenland wil verzenden (wat ik me bijna nietkan voorstellen bij betaling vooraf) dan kunnen we toch hopelijk wel wat via Mark regelen? Hé Mark? Mattie van me? Kameraad, makker, vriend? :mrgreen:

We wachten ff af, zal allemaal vast geen probleem zijn. Ik ga i.i.g. niet tot 20 juni met 300 pixels minder rondrijden :lol:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Geen probleem hoor, zolang er maar geen wit poeder meekomt :mrgreen: :mrgreen:

ene, één zo'n rubbertje is zat hoor, als je dit verkloot blijf dan AUB SVP GvB* ook maar van je D-riem af :mrgreen:

*Godfried van Bouillon

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Pffff. Als ik de D-riem van mijn (E)Xantia 1.8 16V voor elkaar krijg (incl. waterpomp, loop- en spanrol, daarna beide nokkenassen weer perfect timen), dan is zo'n RGX blokkie een eitje, heb ik al gezien... Waterpompie, spanrolletje, pompiedom. Huh, zijn we al klaar? :mrgreen:

Dat display daarentegen zal ook wel weer lukken, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die zich daar niet aan wagen - maar die een DB-riem met gesloten ogen én twee vingers in de neus verwisselen.
Micro-electronica en mechanica zijn nog altijd 2 heel verschillende dingen. Gelukkig kan ik met beide wel omgaan :D

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Bij de weg: een goede gebruikte hydrauliekpomp voor 50 euro, is dat redelijk geprijsd?

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Lijkt mij wel... maar ja garantie zit er niet op natuurlijk....

Citrophile
afbeelding van Citrophile

hoe is de staat van de pomp, dat is altijd afwachten :roll: .

Als je deze prijs vergelijkt met die van een nieuwe HD pomp is dit peanuts :lol:

wimb
afbeelding van wimb

En een gereviseerde HD-pomp? Dan heb je in ieder geval wel garantie.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

ik verwacht dat een gereviseerde pomp ook minimaal 3 tot 4x 50 euro is.

Tot nu toe heb ik gelezen op CiFo dat gereviseerde HD pompen nooit het gewenste resultaat hebben.

Waarschijnlijk is de nauwkeurigheid van het productieproces van Citroën hydrauliek heel hoog en zijn die toleranties niet haalbaar met reguliere bewerkingsapparatuur.

Dus voor een goed resultaat een splinternieuwe HD pomp of geluk hebben met een goede gebruikte :wink: .

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Ik heb er gewoon een uit een '95 tct getrokken en die doet het prima, kijk eerst even naar hoeveel kmters de XM heeft gedraaid waar je hem uit wilt halen, dat is dan je garantie!?

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Het mooiste zou zijn als de motor nog loopt, het geluid van de HD pomp beoordelen :wink: .

In principe werkt de km stand ook :wink: , dan maar ervan uitgaan dat de HD pomp niet droog gelopen heeft.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Het blijft een gok, hoe dan ook, maar dat doe je ook al door een XM te rijden. :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

precies :wink: :lol:

wimb
afbeelding van wimb

eXpelliarMus zegt:

Het blijft een gok, hoe dan ook, maar dat doe je ook al door een XM te rijden. :wink:

Naah, als ik m'n buurman met z'n Golf zie, neem je die gok niet alleen met een Iksem. ;-)

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Over een Golf gesproken reeds.............................wat een drama is dat, ik heb vandaag een startmotor vervangen bij een Golf cabrio, geef mij maar een XM!!

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Zo, Wes is niet alleen een XM amateur monteur maar ook van een Golf cabrio :mrgreen:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Kunnen we het hier weer ff hebben over mijn groene gevaarte ja? Dank u allen :wink:
Ik heb gisteren de rubbertjes voor de boordcomputers besteld en betaald, dus ik verwacht ze morgen-overmorgen binnen.
Willen degenen die besteld hebben mij PBen met hun naam en adres? Dan PB ik terug over de kosten en op welk rekeningnr. dat overgemaakt mag worden. :lol:

Over die HD-pomp: de man waar ik hem wil gaan halen heeft 2 slopers staan, denk dat ik met hem ga afspreken dat ik de andere pomp eraf mag halen als de eerste niet werkt. 2 x kans, lijkt me goede deal toch.
Overigens geeft mijn pomp goede opbrengst (ze staat in enkele seconden omhoog na de start) maar hij maakt zo'n akelig geluid. Dan had ik net zo goed een diesel kunnen nemen :twisted:

Verder rijdt de dame zó ontzettend heerlijk....
Ik begin alleen een beetje genoeg te krijgen van de sterke trilling als in in "D" voor het stoplicht wacht. Ik moet maar eens naar mijn motorsteunen kijken dan, denk ik. Bakolie zal hier niet veel aan verhelpen volgens mij. Ik las al dat Wim van zijn 'zwabberende' motorblok bij stevig optrekken, af kwam door de achterste motorsteun te vervangen. Bij mij is dat ook het geval, maar waarschijnlijk is er ook nog 1 of allebei zijsteunen defect. Want er trilt bij optrekken ook even kort iets tegen het chassis (vermoedelijk de uitlaat). Enfin, gaan we allemaal uitzoeken.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Schudt je XM dan als je in D met de voet op de rem staat te wachten??
Of is er trilling in de pook, ofwel de automaat selector?

Die deal met de HD pomp lijkt me niet verkeerd. Waarschijnlijk hoor je nu dus de lagers erg goed. Heb ik met m'n airco pomp, werkt wel maar niet mooi.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

De dame trilt als ze in D staat en ik houdt mijn voet op de rem. Ik kan het geen schudden noemen. Ze schudt wel als ik redelijk fors optrek, en dit zou naar verluid aan de achterste motorsteun liggen. Da's dus niet zo'n duur onderdeel.
Ik heb gisteravond nog even zitten zoeken op internet, en het enige wat ik kon vinden dat met mijn klachten overeen kwam, gaf de schuld aan de ophanging van de automaatbak onder de accubak. Dus ik moest daar maar eens gaan kijken.

Overigens was ik helemaal vergeten te vertellen dat ik mijn contactslotverlichting heb 'geactiveerd' toen ik met mijn dashboardverlichting bezig was. Hier zit gewoon een zwart dopje overheen, terwijl er wel gewoon een lampje in zit die netjes gaat branden als je de deur opendoet. Onbegrijpelijk? Ik heb van mijn werk een groen controlelampje meegenomen, dat groene dopje ga ik op het bestaande lampje zetten en dan is het weer helemaal luxe.

Over de rubbertjes van het display: enkele mensen hebben mij al hun adres gePB't, waarvoor dank. Ik PB echter pas terug als ik ze binnen heb, en ik heb ze vandaagnog niet gekregen. Ook geen bericht dat ze opgestuurd zijn trouwens. Waarschijnlijk duurt de internationale overboeking enkele dagen. Maar dan weten jullie i.i.g. waarom er van deze kant radiostilte is wat dat betreft.

Ik rijd verder nog steeds met een enorme grijns rond, moet soms oppassen dat de bovenkant van mijn hoofd er niet afvalt. Zo breed is de grijns :D

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb

Ik dacht eerst ook dat het een Franse 'grap' was dat plastic dopje over het lampje. Maar je moet het maar 'ns in het donker bekijken. Dan verlicht het heel subtiel de omgeving van het contactslot. Die gasten hebben er echt over nagedacht!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

D'r zit zo'n idioot klein spleetje in daar komt toch geen lum licht door......

Ik heb er een 5 mm boortje op de kopse kant doorgejaagt, plenty wit licht op mijn contactslot 8)

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

En toch. In het pikkedonker zie je het contactslot. Alleen dat zit zodanig dat je het zonder licht ook vindt.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

:lol: fijn bedacht dan :lol:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Sorry to disagree, maar een Xant gewend zijnde heb ik toch al een paar keer flink zitten missteken met de sleutel in het donker. Ik ben zelf iig blij dat ik dat lampje weer tevoorschijn heb gehaald.

@Mark: op welke plek heb jij in Godsnaam een boortje doorheen gejaagd? Zoals Wim zegt: het belicht standaard precies mooi het contactslot. Of zit het bij een type 1 anders?

Nog steeds taal noch teken van de displayrubbertjes BTW. Ik wacht nog ff af.

En daarnaast zit ik er over te denken om dit (lange) weekend eindelijk maar eens de DBriem, waterpomp en spanrol te vervangen. Na krap 80.000 km lijkt m dat geen overbodige luxe, dacht ik zo.
Bescheiden klus die flink wat 'ease of mind' geeft.
Misschien hou ik zelfs nog wat tijd over om wat bakolie te wisselen. Of ff naar dat ophangrubber van de bak onder de accu te kijken. Als ik dan toch onder de accubak zit, kan ik meteen ff naar de aansluitingen van de ABS-solenoïde kijken, en, en,... zucht... Nou ja :roll: Jullie snappen waarschijnlijk wel wat ik bedoel...

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Gewoon recht in het midden vsan het ronde doppie.

Ene post vanuit D naar NL en vice versa gaat niet zo snel. Zo komt mijn AE ook altijd bijna een week later........

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

een serie1 heeft niet zo`n contactslot lichtje :wink:

wimb
afbeelding van wimb

Mark zegt:

Ene post vanuit D naar NL en vice versa gaat niet zo snel. Zo komt mijn AE ook altijd bijna een week later........

Hangt dat niet van de dag af? Als ik op dinsdag post heeft m'n vader 't op donderdag. Idem voor de woensdag, maar dan een week later. :?
Dat had ik vroeger ook met Brazilië: vrijdags gepost, dinsdag ontvangen.

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Citrophile zegt:

een serie1 heeft niet zo`n contactslot lichtje :wink:

Ik ben blij met mijn contactslotlampje. Ik hoef echt niet meer te zoeken!!!Mijn plafonniere geeft echt wit licht, dus daar heb ik ook veel aan.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Oh Wim, wil je mij vertellen hoe jij zo snel het hemeltje eruit gesloopt hebt? Mijn dame stinkt enorm naar de vorige eigenaar die blijkbaar een sigarenliefhebber was...
Zelf kan ik wel mee leven, maar de vrouw (die van vlees en bloed bedoel ik :wink: ) wordt er misselijk en ik zou har ook zo graag het genot van onbezorgd glijden in een XM gunnen.

Oftewel: ik wil ook mijn hemeltje "poriëntief rein" schrobben.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.

Pagina's