Nee JP, gaat as vrijdag gebeuren... Nu hoorde ik ook weer dat als het systeem drukloos is je idd de hele poot op en neer kunt bewegen als de voorzijde in de lucht hangt. Nah ja baad het niet etc.. Wil sowieso van het gerommel af!
ooeehh lekker, word ik vanavond gespamt! Maar ik snap niet wat je nu bedoelt met wel zorgen maken :oops: ben nie zo'n vlugge soms.
Bovendien ben ik dood op van de vakantie; heb al 2 keer een uur geslapen...ennnieweej: net nog even wat foto's gemaakt overdag, nou ja overdag...wat een rot weer hiero...
Nu dus met dimlicht aan. Geen grootlicht en geen mistlicht.
Op de eerste foto is het duidelijk te zien :wink:.
Als er maar niet vervelende agent jou daarvoor gaat aanhouden en toespreken als een schoolmeester :evil:.
Een collega van de Citroen dealer werd een keer aangehouden toen hij met een C6 reed die standaard dagrijverlichting voor en achter heeft. De agenten zeiden dat de mistlampen aan stonden :shock: :roll: en dat hij die ter plekke uit moest zetten.
Hij werd tuureluurs van de drukke middenconsole, maar alle verlichting stond uit, ook de motor afgezet en heeft uiteindelijk de agenten weten te overtuigen....
En volgens mij mocht dat weer niet in Nederland, zo'n verlichte balk.
Net zoals die zwaaiende handjes met een opgestoken middelvinger en neonverlichting onder de auto (Über supergeil onder een Kever 8) ).
Ja hoor, is nog verstelbaar, maar ik ga er van uit dat de verstelling niet "wegloopt". Ik bedoel; ze staan nu goed, zoveel wijkt de stand toch niet af als ze eenmaal goed staan...??
Ja CDPF, nu moet je de rest van het lange weekend boeten! :wink:
Nah, Noirtje is weer terug. Het gebonk is minder maar ik hoor het nog wel, maar zoals gezegd, da's mijn afwijking misschien, het zit er nog steeds.
Het kunnen ook nog de silentblocks zijn, of de ophangrubbers subframe or whatever. Veerpoot, Motorsteunen en Pokke pokke stangetjes zijn nu nieuw. Maar ik hou er mee op. Een volstrekt geruisloze XM zal wel ultimo blijven. Misschien moet ik mijn eisen maar meer aan het merk Citroën aanpassen. Dat is me overigens wel vaker vertelt door verschillende specialisten. Ze is nu iig weer safe
De veerschotel was er idd slecht aan toe! Blijkbaar laat zich het vaak aanzien in de boven mantel, dus te zien in de motorruimte. Bij mij was dat nog niet zover. Alleen als je het boven kunt zien, dan is het echt alle alarm bellen aan want dan is het zo gebeurd en ben je er dus misschien te laat bij. Het is overigens in 80% van de gevallen de rechterschotel, volgens van Gompel. Dit is ook bij de Xantia het geval.
Van onderaf kun je duidelijk zien dat de schotel in aan het scheuren was. Heb nog een pix gemaakt van de oude schotel:
Maandag maar eens aan de poets gaan. Is nog steeds niet gebeurd maar nu ze technisch up to date is kan ik daar pas aan beginnen. Een mens kan raar in elkaar ziiten zeg maar... :wink:
Ik heb madame net op bokken gezet de wielen eronderuit gehaald, die krijgen morgen een goeie beurt en alles onder de sierstrip kleien polishen en in de wax zetten.
Voor mijn eigen gemoedsrust ook even de zakken van de veerpoten erafgetrokken en eens goed gekeken. Wat ik daar zag lijkt godzijdank in de verste verte niet op wat jij hier laat zien Mike.
Maar goed dat je het nu aangepakt hebt. En ik had de zelfde ziekte als jij, ik dacht ook steeds dat ik iets hoorde wat niet hoort. Ben er mee opgehouden want dat gaat op den duur helemaal fout.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Gelukkig Mark...ik denk dat er meer XM-genoten eens kritisch moeten kijken. Zowel bij van derLaan als bij van Gompel zei men in eerste instantie niets aan de poot te kunnen ontdekken. Nu blijkt dus het tegendeel. En alle bewondering en egards voor Wes...zijn haviks-oog attendeerde mij er in Hedel voor het eerst op.
Nou volgende week weer naar DS garage Sanders. Zijn teven airco specialist. Dan wordt de airco ge-update en lekkage gemaakt plus nieuwe vulling volgens huidige maatstaven. Dan nog de beige lederen stoelen en bank van Xsara Coupe erin en dan koop ik voorlopig alleen nog maar benzine :evil:
.... nou misschien dan ook nog eens de draagarmrubbers aanpakken. IS dit garage werk of kan ik dit zelf met behulp van hulp??? (hint hint! :mrgreen: )
De twee draag arm lagers die tegen elkaar aan geperst zijn kun je nog wel zelf doen, dat torsie rubber niet echt, dat is best een lastige, voor de rest is het best te doen.
Bij Benny alles stil?? Goh...ik las wel dat idd alles muurvast zat :mrgreen:
We zullen het wel zien, vooralsnog is ze safe, en kan ik dit weekend eens het gas open draaien, is te lang geleden. Vind de XM eigenlijk het lekkerst rijden als het hard gaat...typisch??
Omdat La Noir nu onderhand technisch up to date is was het vandaag klei dag! Eerst de auto dwars omder de carport gemanouvreerd want ze mocht absoluut niet in de zon staan. Bij mij valt dat niet mee, en ik raakte helaas met het bumperhoekje lv weer een hekje :evil: Maar gelukt. Melde ze dood leuk "ABS out of order" :evil: Dat zijn geen grappen wijfie!
Toen de dame goed gewassen en ouverwetst afgezeemt. Zwart is moooooi maar oh zo besmettelijk. Met name alle insecten die nooit goed zijn verwijderd zaten in de lak gebrand leek het wel.
Vol goede moed gaan kleien. Na een half uur vrind en klei koning Mark gebeld of ik het wel goed deed. De Maguire klei is erg fijn en haalde bij mij de insecten resten niet of nauwelijks weg. Er schijnt ook een grovere klei te zijn.
Eerste foto het insecten probleem op met name de neus en motorkap:
Zoals gezegd was ik niet tevreden over het klei resultaat. Naar mijn bescheiden mening is het niet geschikt, althans deze fijne klei, om een auto aan te pakken die weer voor het eerst in blijkbaar lange tijd behandeld moet worden. Gelukkig zat er ook een proef-flaconnetje bij met "Cleaning Wax":
Ook hier moest ik flink mee boenen maar er kwam wel beter resultaat. Er verscheen een mooie diep zwarte glans:
Rondom verder gegaan. De 2 rechter deuren heb ik niet meer gehaald en probeer ik morgen. Met name de binnendorpels en binnenzijde deuren vreten tijd.
Als laatste nog even de gele H1's gemonteerd, op foto's moeilijk te onderscheiden maar het is idd wel een stuk geler. (Links geel, rechts wit)
Daarna was het tijd (avond alweer) voor een afsluitende fotosessie. Het zachte avond licht geeft een mooie glans in de zwarte lak. Me is tevreden! :D
En zo maak je deze foto's : Gewoon een weiland in rijden en flink inzoomen :wink:
[/img]
Poetsen zonder machine is een crime. Scheelt je een abo op de sportschool maar toch.
Doe je nog wel een laagje wax aanbrengen? anders is al je werk van vandaag voor niets, ze glimt nu zo goed!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nee JP, gaat as vrijdag gebeuren... Nu hoorde ik ook weer dat als het systeem drukloos is je idd de hele poot op en neer kunt bewegen als de voorzijde in de lucht hangt. Nah ja baad het niet etc.. Wil sowieso van het gerommel af!
ooeehh lekker, word ik vanavond gespamt! Maar ik snap niet wat je nu bedoelt met wel zorgen maken :oops: ben nie zo'n vlugge soms.
Bovendien ben ik dood op van de vakantie; heb al 2 keer een uur geslapen...ennnieweej: net nog even wat foto's gemaakt overdag, nou ja overdag...wat een rot weer hiero...
Nu dus met dimlicht aan. Geen grootlicht en geen mistlicht.
En nog een met groot licht aangeschalted:
Op de eerste foto is het duidelijk te zien :wink:.
Als er maar niet vervelende agent jou daarvoor gaat aanhouden en toespreken als een schoolmeester :evil:.
Een collega van de Citroen dealer werd een keer aangehouden toen hij met een C6 reed die standaard dagrijverlichting voor en achter heeft. De agenten zeiden dat de mistlampen aan stonden :shock: :roll: en dat hij die ter plekke uit moest zetten.
Hij werd tuureluurs van de drukke middenconsole, maar alle verlichting stond uit, ook de motor afgezet en heeft uiteindelijk de agenten weten te overtuigen....
Dat ziet er niet verkeerd uit zo, best geinig, doet een beetje Amerikaans aan.
Als agenten daar nog tijd voor hebben..pffff...
Volgens mij moet je denken aan de Mercury Sable, Wes. Die had in de eerste types een verlichte balk tussen de koplampen....
Slechtuh autooooossss waren dat trouwens! :shock:
En volgens mij mocht dat weer niet in Nederland, zo'n verlichte balk.
Net zoals die zwaaiende handjes met een opgestoken middelvinger en neonverlichting onder de auto (Über supergeil onder een Kever 8) ).
@Mike:
Leuk bedacht! :wink:
Je moet er maar op komen...
En het nieuwste model van de Honda Civic type S (je weet wel ,die lelijke :wink:) heeft ook zo'n "doorlopende" balk tussen de koplampen.
Alleen zonder verlichting.
http://images.caradisiac.com/images/0/9/5/2/10952/S0-Honda-Civic-3-portes-Type-S-et-Type-R-MAJ-55792.jpg
Zoiets zou natuurlijk ook wel gaaf staan op een XM. 8)
Hee Coen, oppassen met zulke foto's. :shock: Op de foto lijkt het wel een Peug 307 in Cylon uitvoering: By your command :mrgreen:
Dan is de glazen SM neus nog het mooist en het duurst van al die doorzichtige (plastic) neuzen :wink:.
Ja Coen, wel apart hè... Het viel me op bij ons 1-tje en ook bij Volvo V50's zie je het de laatste jaren...vandaar!
't valt in ieder geval beter op dan die twee originele gloeiende spijkers.
Maar hoe zit het nu met de koplampverstelling? gaat dat nog wel?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja hoor, is nog verstelbaar, maar ik ga er van uit dat de verstelling niet "wegloopt". Ik bedoel; ze staan nu goed, zoveel wijkt de stand toch niet af als ze eenmaal goed staan...??
na een jaar verloopt de afstelling wel iets maar niet gigantisch veel.
Today is the day...LNV krijgt haar nieuwe voorpoot bij van Gompel in Eindhoven. Ben zeer benieuwd hoe ze straks rijdt!!!
Is het vandaag soms 'nationale XM-reparatiedag'? :lol:
ik hoop het niet :lol:
Is dat zo? Damn, waarom heeft niemand iets gezegd. Heb ik weer geen fluit aan de auto uitgevoerd vandaag - ik hoop niet dat ze boos op me is.
Ja CDPF, nu moet je de rest van het lange weekend boeten! :wink:
Nah, Noirtje is weer terug. Het gebonk is minder maar ik hoor het nog wel, maar zoals gezegd, da's mijn afwijking misschien, het zit er nog steeds.
Het kunnen ook nog de silentblocks zijn, of de ophangrubbers subframe or whatever. Veerpoot, Motorsteunen en Pokke pokke stangetjes zijn nu nieuw. Maar ik hou er mee op. Een volstrekt geruisloze XM zal wel ultimo blijven. Misschien moet ik mijn eisen maar meer aan het merk Citroën aanpassen. Dat is me overigens wel vaker vertelt door verschillende specialisten. Ze is nu iig weer safe
De veerschotel was er idd slecht aan toe! Blijkbaar laat zich het vaak aanzien in de boven mantel, dus te zien in de motorruimte. Bij mij was dat nog niet zover. Alleen als je het boven kunt zien, dan is het echt alle alarm bellen aan want dan is het zo gebeurd en ben je er dus misschien te laat bij. Het is overigens in 80% van de gevallen de rechterschotel, volgens van Gompel. Dit is ook bij de Xantia het geval.
Van onderaf kun je duidelijk zien dat de schotel in aan het scheuren was. Heb nog een pix gemaakt van de oude schotel:
Maandag maar eens aan de poets gaan. Is nog steeds niet gebeurd maar nu ze technisch up to date is kan ik daar pas aan beginnen. Een mens kan raar in elkaar ziiten zeg maar... :wink:
Mooi man dat het in orde is, zet nieuwe draag arm rubbers in de draag armen voor en je gebonk is weg. :wink:
Ik heb madame net op bokken gezet de wielen eronderuit gehaald, die krijgen morgen een goeie beurt en alles onder de sierstrip kleien polishen en in de wax zetten.
Voor mijn eigen gemoedsrust ook even de zakken van de veerpoten erafgetrokken en eens goed gekeken. Wat ik daar zag lijkt godzijdank in de verste verte niet op wat jij hier laat zien Mike.
Maar goed dat je het nu aangepakt hebt. En ik had de zelfde ziekte als jij, ik dacht ook steeds dat ik iets hoorde wat niet hoort. Ben er mee opgehouden want dat gaat op den duur helemaal fout.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Gelukkig Mark...ik denk dat er meer XM-genoten eens kritisch moeten kijken. Zowel bij van derLaan als bij van Gompel zei men in eerste instantie niets aan de poot te kunnen ontdekken. Nu blijkt dus het tegendeel. En alle bewondering en egards voor Wes...zijn haviks-oog attendeerde mij er in Hedel voor het eerst op.
Nou volgende week weer naar DS garage Sanders. Zijn teven airco specialist. Dan wordt de airco ge-update en lekkage gemaakt plus nieuwe vulling volgens huidige maatstaven. Dan nog de beige lederen stoelen en bank van Xsara Coupe erin en dan koop ik voorlopig alleen nog maar benzine :evil:
.... nou misschien dan ook nog eens de draagarmrubbers aanpakken. IS dit garage werk of kan ik dit zelf met behulp van hulp??? (hint hint! :mrgreen: )
De twee draag arm lagers die tegen elkaar aan geperst zijn kun je nog wel zelf doen, dat torsie rubber niet echt, dat is best een lastige, voor de rest is het best te doen.
Misschien iets voor de sleutel meeting??
Da's wel een goeie...die is 16 oktober bij Citroville!
Mooie bericht Mike, dat de veerschotel echt aan vervanging toe was en dat he nu verholpen is.
Ben het met Wes eens dat het gebonk dat je nu nog hoort in de draagermrubbers zit :wink:.
Een XM zonder gebonk is wel degelijk mogelijk :wink:, de dame van Benny bonkt ook niet :mrgreen:.
Bij Benny alles stil?? Goh...ik las wel dat idd alles muurvast zat :mrgreen:
We zullen het wel zien, vooralsnog is ze safe, en kan ik dit weekend eens het gas open draaien, is te lang geleden. Vind de XM eigenlijk het lekkerst rijden als het hard gaat...typisch??
Een XM is ontworpen om snel comfortabel te kunnen rijden, dus dat klopt wel Mike :wink:
ik vind het ook lekker om samen met jou hard te rijden :oops:
mooi dat je veerschotelprobleem opgelost is!
En de groeten bij Joep snoek als je er bent :wink:
Omdat La Noir nu onderhand technisch up to date is was het vandaag klei dag! Eerst de auto dwars omder de carport gemanouvreerd want ze mocht absoluut niet in de zon staan. Bij mij valt dat niet mee, en ik raakte helaas met het bumperhoekje lv weer een hekje :evil: Maar gelukt. Melde ze dood leuk "ABS out of order" :evil: Dat zijn geen grappen wijfie!
Toen de dame goed gewassen en ouverwetst afgezeemt. Zwart is moooooi maar oh zo besmettelijk. Met name alle insecten die nooit goed zijn verwijderd zaten in de lak gebrand leek het wel.
Vol goede moed gaan kleien. Na een half uur vrind en klei koning Mark gebeld of ik het wel goed deed. De Maguire klei is erg fijn en haalde bij mij de insecten resten niet of nauwelijks weg. Er schijnt ook een grovere klei te zijn.
Eerste foto het insecten probleem op met name de neus en motorkap:
Zoals gezegd was ik niet tevreden over het klei resultaat. Naar mijn bescheiden mening is het niet geschikt, althans deze fijne klei, om een auto aan te pakken die weer voor het eerst in blijkbaar lange tijd behandeld moet worden. Gelukkig zat er ook een proef-flaconnetje bij met "Cleaning Wax":
Ook hier moest ik flink mee boenen maar er kwam wel beter resultaat. Er verscheen een mooie diep zwarte glans:
Rondom verder gegaan. De 2 rechter deuren heb ik niet meer gehaald en probeer ik morgen. Met name de binnendorpels en binnenzijde deuren vreten tijd.
Als laatste nog even de gele H1's gemonteerd, op foto's moeilijk te onderscheiden maar het is idd wel een stuk geler. (Links geel, rechts wit)
Daarna was het tijd (avond alweer) voor een afsluitende fotosessie. Het zachte avond licht geeft een mooie glans in de zwarte lak. Me is tevreden! :D
En zo maak je deze foto's : Gewoon een weiland in rijden en flink inzoomen :wink:
[/img]
Sorry Mike ze is nu toch echt TE mooi!! 8)
Poetsen zonder machine is een crime. Scheelt je een abo op de sportschool maar toch.
Doe je nog wel een laagje wax aanbrengen? anders is al je werk van vandaag voor niets, ze glimt nu zo goed!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's