Nah, da's gewoon een knoeperharde kortsluiting. Of in de steker, of in de ballast. Maar da's niet jouw probleem. ;-)
Kun je trouwens zelf ook nameten met een multimeter. ;-)
Kleine optische dingen en andere kleinigheden opknappen is altijd leuk :wink:.
Maar het moeten geen irritante dingen zijn zoals ruiten die niet open/dicht willen of de ventilatiemotor die niet werkt, een slecht contact in de zekeringkast, cv die dienst weigert :roll: :x etc etc.
Ook hele grote, dure dingen zoals een versleten koppeling/kapotte automaat, kapotte veerschotels, plaatwerk laten spuiten, uitlaatdelen etc. zijn ook geen leuke bijkomstigheden :lol:.
Mijn volgende stap wordt de 288mm remmen vóór monteren, want vooral mijn remblokken zijn al aardig versleten, de schijven vallen nog mee. Daarna mijn 251mm Break achterremmen.
De grotere remmen zijn ook wel nodig met het vermogen die mijn motor nu levert.....
Ook mijn multiriem+spanrol van de water- en aircopomp en de dynamoriem moeten ook nog vervangen worden.
Langzaamaan begint mijn XM wel weer wat op te knappen qua onderhoud :wink:.
sinds jij em hebt zeker wel ja. Niet geheel door mijn hand, maar ik durf toch zeker hetzelfde te beweren. Dat icm mijn lage km stand kon dat wel eens verassend zijn?!
Ik had ook niet verwacht dat de taxatierapporten veel van elkar verschillen bij Heffener :wink:.
Hij heeft verstand van Citroëns en heeft een XMserie2 V6.24 gehad zoals die van Benny en Erik :wink:.
Ben blij dat ik goedkoop all-risk kan gaan rijden met mijn XM 8).
sinds jij em hebt zeker wel ja. Niet geheel door mijn hand, maar ik durf toch zeker hetzelfde te beweren. Dat icm mijn lage km stand kon dat wel eens verassend zijn?!
Ik ken jouw XM verder niet onderhuids, tot nu toe 3x gezien glimmend geparkeerd zien staan tijdens meetings :lol:. Maar ik geloof je direct dat jouw XM ook zeer goed onderhouden is :wink:. Jouw km-stand i.c.m. de leeftijd en type XM is wel erg zeldzaam :wink: .
De km-stand hoeft niet veel te zeggen, ik kom genoeg auto's tegen met relatief lage km-standen en dan mankeert er alsnog van alles aan door achterstallig onderhoud :shock:. Bij hoge km-standen zou je verwachten dat daar ook al het nodige aan gedaan zou zijn, maar dat valt ook vies tegen.
Maar dan blijft het de vraag wat je er mee op schiet, er speelt een rechtzaak tussen een verzekeraar die niet meer dan 5k wil betalen, en een platte xm met een taxatiewaarde van 7,5.
Ik ben benieuwd hoe dat af loopt.
Citrophile zegt:
maartenh zegt:
Het verhaal verschilt niks, en ik heb nog wel nieuwe rvs sierstrips :roll: :wink:.
Jouw XM zal vast wel een hogere taxatiewaarde hebben :wink:.
Tsja die waarde's... Ik had je XM wel rond de 5 verwacht, gewoon ook door het zeldzaam worden van een 24V serie 1 maaar daar wordt nu juist niet naar gekeken. :roll:
Het blijft een hobby waar geld bij moet, ook al is de afschrijving laag.
Nah, da's gewoon een knoeperharde kortsluiting. Of in de steker, of in de ballast. Maar da's niet jouw probleem. ;-)
Kun je trouwens zelf ook nameten met een multimeter. ;-)
Klopt, maar ik kwam er zo ook al achter dat die ballast de kortsluiting veroorzaakte :wink:.
Vandaag is de ballast met een kopie van het factuur en een begeleidend briefje met de postduif richting Oirschot gestuurd.
Ik hoop deze week nog de nieuwe ballast te ontvangen :P.
Ik hoop het voor je.
Oirschot? Moet die niet naar Bejing ofzo??? :mrgreen:
Bejing, dan had 'ie morgen al die nieuwe gehad.
:lol: het is wel in China geproduceerd, maar in Oirschot bij Cargoods gekocht :wink:.
Vanochtend de officiële taxatierappport binnen gekregen :D en meteen weer doorgestuurd naar de verzekering voor de all-risk.
Hier is de aangepaste taxatierapport te zien:
http://docs.google.com/fileview?id=0B0F2Og6Mr2U9Y2FmZjk2MmItYWExNS00OTgzLTk2ODEtYjE0OGQ1YTcyOWY5&hl=nl
Nou da's een nette waarde JP! Congrats!
Alleen de taxatie van de "sierdelen"klopt natuurlijk voor geen hout :mrgreen:
Thnx 8) Mike, de originaliteit van de sierdelen kloppen idd niet :lol:. Maar dat ga ik nog wel een keer aanpakken :wink:.
Nogmaals gefeli. En ach, als alles al perfect zou zijn, zou je niets meer te doen hebben. ;-)
Kleine optische dingen en andere kleinigheden opknappen is altijd leuk :wink:.
Maar het moeten geen irritante dingen zijn zoals ruiten die niet open/dicht willen of de ventilatiemotor die niet werkt, een slecht contact in de zekeringkast, cv die dienst weigert :roll: :x etc etc.
Ook hele grote, dure dingen zoals een versleten koppeling/kapotte automaat, kapotte veerschotels, plaatwerk laten spuiten, uitlaatdelen etc. zijn ook geen leuke bijkomstigheden :lol:.
Mijn volgende stap wordt de 288mm remmen vóór monteren, want vooral mijn remblokken zijn al aardig versleten, de schijven vallen nog mee. Daarna mijn 251mm Break achterremmen.
De grotere remmen zijn ook wel nodig met het vermogen die mijn motor nu levert.....
Ook mijn multiriem+spanrol van de water- en aircopomp en de dynamoriem moeten ook nog vervangen worden.
Langzaamaan begint mijn XM wel weer wat op te knappen qua onderhoud :wink:.
interieur is natuurlijk ook niet meer origineel....
Maar t blijft een mooie uitkomst, en ik moet er nodig ook aan geloven als ik zo deze waardes hoor van jou en eerder die van Benny :wink:
Tuurlijk Jeroen, laat jouw dame ook taxeren :wink:.
Je zult net zien dat er een dwaas tegen jouw auto rijdt en je krijgt de dagwaarde :shock:.
Door mijn km-stand, is de mijne veel lager getaxeerd dan die van Benny ook mede door een andere taxateur. Maar ik ben blij met mijn taxatiewaarde :D.
Qua onderhoud durf ik te stellen dat de mijne uitzonderlijk is :wink:.
sinds jij em hebt zeker wel ja. Niet geheel door mijn hand, maar ik durf toch zeker hetzelfde te beweren. Dat icm mijn lage km stand kon dat wel eens verassend zijn?!
WHahahahaa
Ik heb mijn taxatie even opgezocht, op het bedrag na, precies!!!! hetzelfde verhaal :lol:
Ik had ook niet verwacht dat de taxatierapporten veel van elkar verschillen bij Heffener :wink:.
Hij heeft verstand van Citroëns en heeft een XMserie2 V6.24 gehad zoals die van Benny en Erik :wink:.
Ben blij dat ik goedkoop all-risk kan gaan rijden met mijn XM 8).
Het verhaal verschilt niks, en ik heb nog wel nieuwe rvs sierstrips :roll: :wink:.
Ik ken jouw XM verder niet onderhuids, tot nu toe 3x gezien glimmend geparkeerd zien staan tijdens meetings :lol:. Maar ik geloof je direct dat jouw XM ook zeer goed onderhouden is :wink:. Jouw km-stand i.c.m. de leeftijd en type XM is wel erg zeldzaam :wink: .
De km-stand hoeft niet veel te zeggen, ik kom genoeg auto's tegen met relatief lage km-standen en dan mankeert er alsnog van alles aan door achterstallig onderhoud :shock:. Bij hoge km-standen zou je verwachten dat daar ook al het nodige aan gedaan zou zijn, maar dat valt ook vies tegen.
Jouw XM zal vast wel een hogere taxatiewaarde hebben :wink:.
Ja, 8,5K
Maar dan blijft het de vraag wat je er mee op schiet, er speelt een rechtzaak tussen een verzekeraar die niet meer dan 5k wil betalen, en een platte xm met een taxatiewaarde van 7,5.
Ik ben benieuwd hoe dat af loopt.
oh :shock:, goed dat je dit aanhaalt.
Hou ons op de hoogte, of is dit op CiFo te volgen?
Even nagevraagd, ze hebben geschikt, 5500 euro.
Tsja die waarde's... Ik had je XM wel rond de 5 verwacht, gewoon ook door het zeldzaam worden van een 24V serie 1 maaar daar wordt nu juist niet naar gekeken. :roll:
Het blijft een hobby waar geld bij moet, ook al is de afschrijving laag.
@maarten, dat is nog altijd minder dan de taxatiewaarde :roll:. Navraag bij de verzekering is dus nog wel van belang blijkt dus wel.
@Mike, ik ben blij met 4500euro. Er wordt idd niet gekeken hoe zeldzaam de 24v is en zeldzamer wordt.
Een auto blijft altijd geld kosten hoe dan ook :wink:
Het is maar net de vraag hoe of de schuldvraag ligt?.
Weet je inhoudelijk meer van die kwestie?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik dacht dat het de verzekeraar van de tegenpartij is, meer weet ik er niet van.
Dat had ik je meteen wel kunnen zeggen. Is toch typisch des verzekeraars om onder schades uit proberen te komen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat is zeker typisch, dus een verhaal rechtsbijstand helpt dus ook niet om bij de tegenpartij de taxatiewaarde te innen :?.
Kom ik terug op een uitspraak die ik vaker pleeg te noemen.
"elke verzekering is goed, tot ze moeten betalen"
helaas maar waar.
Dat is helaas helemaal waar Jeroen :(.
Pagina's