Die van z'n type 1 dimlicht. JP sloopt ze er niet uit zoals de meesten maar wil alles origineel. :D
Spannend, morgen je taxatie. Wat verwacht je zelf qua bedrag? Of is het onbeleefd om dat van een dame te vragen? ;-)
Hoe gaat het nu met je opgeblazen bollen, JP? Nog steeds tevreden? Ik zit dit ook te overwegen als ik een bollencheck ga laten doen, maar als de carroserie teveel gaat kantelen met optrekken/remmen dan laat ik het voor wat het is. Er zijn namelijk geen automatisch hoogtecorrigerende lampunits voor de XM ivm Xenon.
Wim heeft gelijk, het zijn de plastic dimlichtglaasjes. Met halogeen worden ze geel en heb je helemaal geen lichtbeeld meer.
Ik weet niet wat ik kan verwachten, er is al heel veel vervangen door originele onderdelen. Mijn l.v. deur ziet er wat minder uit qua lak aan de bovenzijde. De vorige had roest aan de binnenkant en de flinke deuk met knik. Ik schat op 3 á 4000 euro, maar ik kan er glad naast zitten.
@Erik, nu mijn hydrauliek goed ontlucht is veert mijn XM echt super. Het enige wat je aanpast met de 2 harder gevulde hydractivebollen is de vering zachter maken in de soepele stand. Pas als de demping wordt aangepast bij de veerbollen dan krijg je dat het gaat deinen.
Ik heb nu het gevoel dat de wagen nog meer horizontaal blijft dan voorheen 8).
Vandaag heb ik eindelijk mijn serie1 dimlicht glaasjes binnen 8).
Complete set met glasrubbers en klemmetjes:
Misschien ga ik ze vanavond plaatsen. Eerst de andere ashoes die nog niet door is maar wel droogtescheuren heeft.
Mijn XM is vandaag bij Frank Bekker met zijn XM en CX getaxeerd.
Dhr Heffener heeft mijn XM getaxeerd op 4500euro, een net en reeël bedrag vind ik. Maandag kan ik aan Emerpark doorgeven dat ik dan all risk verzekerd wil zijn :wink:.
Dat is een heel keurig bedrag. Gefeli. :D
Je gaat echt voor 100% met je onderdelen zie ik: die klemmetjes zou ik van slopers afslopen. ;-) Alhoewel, klemmetjes. Het is absoluut geen verenstaal. :?
Straks zijn ze in het Conservatoire nog jaloers op jouw XM. :lol:
Ook ik heb geen idee hoe Gert het doet, maar dat maakt mij niet uit :D.
Vanavond heb ik de andere ashoes vervangen en dit ging makkelijker dan de andere ashoes. Verder ook mijn wielkuipen los gehaald, met een luchtspuit alles droog gespoten en met bodyschutz ingespoten.
Aan de bijrijderskant was er meer oppervlakig roest te zien dan aan de bestuurderskant.
Ik vermoed dat de rijwind via onderkant mistlicht die wielkast een beetje droogblaast met rijden.
Vanaf maandag kan ik lekker all-risk rijden, dat geeft een prettig gevoel 8).
Ik kan iedereen de taxatie aanbevelen :wink:.
Volgens Heffener beginnen de XM prijzen langzaam aan te stijgen doordat het aanbod steeds schaarser wordt.
Aan de bijrijderskant was er meer oppervlakig roest te zien dan aan de bestuurderskant.
Ik vermoed dat de rijwind via onderkant mistlicht die wielkast een beetje droogblaast met rijden.
Wat dacht je van bermkant? :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Aan beide kanten lag evenveel zand/grond/aarde achter de wielkuipen :shock:, net als bij Mike.
Dus van de bermkant zou logisch zijn, maar dat ging niet op bij mijn XM :wink:.
Ook is het gedeelte van de bumper onder de rechtermistlicht dicht en kan er geen wind erin geblazen worden.
Gisteren heb ik nog een stukje van de middelste subframe eruit gezaagd, het is een klein randje. De slijtsporen van de middendemper zaten er al een beetje erin, dus makkelijk terug te vinden. Maar er bleef nog een korte uitlaatrammel met een bocht naar rechts.
Vanmiddag heb ik de uitlaatrammel nog opgespoord, het lag aan de linker katvervanger. Die had ik te laag gemonteerd :oops: waardoor die net tegen het subframe kon rammelen bij lage toerentallen. Die iets verdraaid zodat er meer ruimte tussen zit.
De subframe van de middendemperophanging en de bodem hier en daar ook nog met bodyschutz behandeld.
De plastic glaasjes vervangen met de nieuwe glasrubbers. Het resultaat mag er zijn, de oude glaasjes komen wel erg geel :shock: over t.o.v. de nieuwe.
Als ik de xenon dimlichten aan zet met maar 1 glaasje vervangen was het verschil in lichtbeeld toch duidelijk :wink:.
Op de terugweg merkte ik ook dat er nu (nog) sterker licht uit de koplampen komen :D. Helaas geen foto`s ervan kunnen maken :(, maar dat komt nog.
Dus je zaagt je auto aan gort omdat je je katvervanger verkeerd erin gebeund hebt? Of ben ik nu wel heel kort door de bocht? :mrgreen:
Halogeen is een leuk soort licht, maar het wordt ongelooflijk heet (ongeveer 2000 graden Celsius). Ik ben vandaag met m'n koplampen bezig geweest en de bovenste reflector van het grootlicht bladdert een beetje af. Komt puur door de hitte. En jouw glaasjes verkleuren doordat halogeen veel UV-licht afgeeft. Die hitte is voor mij de allerbelangrijkste reden om Xenon te gebruiken. De reflector bestaat maar voor enkele microns uit zilver en dat verdampt door die hitte.
Dat is zeker kort door de bocht :lol: , standaard loopt de middendemper bij een 24v vlak boven het middensubframe. Met katalysatoren die niet perfect zijn uitgelijnd gaat de middendemper ook daarop net trillen.
Bij mijn katvervangers zitten de ronde montageringen vastgeroest aan de einddelen en kunnen zodoende niet verdraaid worden en ben dan gebonden aan die montageposities.
Wellicht door de veel lagere massa`s van de katvervangers t.o.v. de kats gaat de middendemper makkelijker en iets heftiger resoneren :( .
Nu maakt het niet meer uit of ik kats of katvervangers heb gemonteerd :wink:.
De linker katvervanger als kat moet ik een stukje omhoog verdraaien zodat die niet tegen het subframe vóór gaat trillen :wink: .
Nu trilt er niets meer gelukkig 8).
De serie1 koplamphuizen die ik gewisseld heb zijn ook in veel betere staat dan de serie2 koplampen, vooral de spiegels zijn bijna als nieuw. Jouw verhaal klopt, halogeen wordt onnodig heet door het lage rendement en het zilver/chroom vliegt brokkelt eraf na langdurige hitte.
Met xenon durfde ik weer serie1 koplampen aan, vooral met nieuwe plastic glaasjes. Minder hitte en mooi spierwit met een vleugje lichtblauw licht.
V.w.b. UV van xenon weet ik het niet, op mijn xenondoos staat er iets over UV block quartz :roll:.
Zeker, terwijl dat eigenlijk reuze meevalt qua volume :wink:.
Het is gelukkig absoluut geen sjonnie&anita geluid, bij bijna volgas en volgas hoor je een duidelijke ouderwets 6cilinder sound. Verder klinkt het als een "normale" ZPJ4 motor :D.
Voorlopig hoef ik me geen zorgen te maken over scheurende ashoezen aan de wielzijde :wink:.
Het viel me meteen op dat het behoorlijk dik rubber 8) is, maar op het originele doosje staat dat de ashoezen voor de V6.24 ZPJ4 handgeschakeld en de V6.12 ZPJ automaat. De V6.12 handgeschakeld heeft dus weer iets andere ashoezen.
Die van z'n type 1 dimlicht. JP sloopt ze er niet uit zoals de meesten maar wil alles origineel. :D
Spannend, morgen je taxatie. Wat verwacht je zelf qua bedrag? Of is het onbeleefd om dat van een dame te vragen? ;-)
Hoe gaat het nu met je opgeblazen bollen, JP? Nog steeds tevreden? Ik zit dit ook te overwegen als ik een bollencheck ga laten doen, maar als de carroserie teveel gaat kantelen met optrekken/remmen dan laat ik het voor wat het is. Er zijn namelijk geen automatisch hoogtecorrigerende lampunits voor de XM ivm Xenon.
Groetjes Erik
Wim heeft gelijk, het zijn de plastic dimlichtglaasjes. Met halogeen worden ze geel en heb je helemaal geen lichtbeeld meer.
Ik weet niet wat ik kan verwachten, er is al heel veel vervangen door originele onderdelen. Mijn l.v. deur ziet er wat minder uit qua lak aan de bovenzijde. De vorige had roest aan de binnenkant en de flinke deuk met knik. Ik schat op 3 á 4000 euro, maar ik kan er glad naast zitten.
@Erik, nu mijn hydrauliek goed ontlucht is veert mijn XM echt super. Het enige wat je aanpast met de 2 harder gevulde hydractivebollen is de vering zachter maken in de soepele stand. Pas als de demping wordt aangepast bij de veerbollen dan krijg je dat het gaat deinen.
Ik heb nu het gevoel dat de wagen nog meer horizontaal blijft dan voorheen 8).
Vandaag heb ik eindelijk mijn serie1 dimlicht glaasjes binnen 8).
Complete set met glasrubbers en klemmetjes:
Misschien ga ik ze vanavond plaatsen. Eerst de andere ashoes die nog niet door is maar wel droogtescheuren heeft.
Mijn XM is vandaag bij Frank Bekker met zijn XM en CX getaxeerd.
Dhr Heffener heeft mijn XM getaxeerd op 4500euro, een net en reeël bedrag vind ik. Maandag kan ik aan Emerpark doorgeven dat ik dan all risk verzekerd wil zijn :wink:.
Het taxatierapport komt volgende week binnen.
Dat is een heel keurig bedrag. Gefeli. :D
Je gaat echt voor 100% met je onderdelen zie ik: die klemmetjes zou ik van slopers afslopen. ;-) Alhoewel, klemmetjes. Het is absoluut geen verenstaal. :?
Straks zijn ze in het Conservatoire nog jaloers op jouw XM. :lol:
mooi bedrag! en mooie glaasjes.
Moet toch nodig ook aan de taxatie~!
Gefeli JP, nu kun je zeker weer rustig slapen :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
NOS glaasjes nog wel! Hoe doet die Gert het, hé... Mooie score van onderdelen hoor, gefeliciteerd.
Bedankt voor de leuke reacties :wink:.
Ook ik heb geen idee hoe Gert het doet, maar dat maakt mij niet uit :D.
Vanavond heb ik de andere ashoes vervangen en dit ging makkelijker dan de andere ashoes. Verder ook mijn wielkuipen los gehaald, met een luchtspuit alles droog gespoten en met bodyschutz ingespoten.
Aan de bijrijderskant was er meer oppervlakig roest te zien dan aan de bestuurderskant.
Ik vermoed dat de rijwind via onderkant mistlicht die wielkast een beetje droogblaast met rijden.
Vanaf maandag kan ik lekker all-risk rijden, dat geeft een prettig gevoel 8).
Ik kan iedereen de taxatie aanbevelen :wink:.
Volgens Heffener beginnen de XM prijzen langzaam aan te stijgen doordat het aanbod steeds schaarser wordt.
Wat dacht je van bermkant? :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Aan beide kanten lag evenveel zand/grond/aarde achter de wielkuipen :shock:, net als bij Mike.
Dus van de bermkant zou logisch zijn, maar dat ging niet op bij mijn XM :wink:.
Ook is het gedeelte van de bumper onder de rechtermistlicht dicht en kan er geen wind erin geblazen worden.
Insinueer je dat dat plaatje rechts ook verwijderd moet worden? :wink:
Een hele grote kans dat ik die morgen bij mij open maak :wink:, wat de rest doet moeten jullie zelf weten.
Bij een serie2 zit dat weer anders dacht ik.
Nope, dat weet ik sinds gisteren. 8)
ok :wink:
Gisteren heb ik nog een stukje van de middelste subframe eruit gezaagd, het is een klein randje. De slijtsporen van de middendemper zaten er al een beetje erin, dus makkelijk terug te vinden. Maar er bleef nog een korte uitlaatrammel met een bocht naar rechts.
Vanmiddag heb ik de uitlaatrammel nog opgespoord, het lag aan de linker katvervanger. Die had ik te laag gemonteerd :oops: waardoor die net tegen het subframe kon rammelen bij lage toerentallen. Die iets verdraaid zodat er meer ruimte tussen zit.
De subframe van de middendemperophanging en de bodem hier en daar ook nog met bodyschutz behandeld.
De plastic glaasjes vervangen met de nieuwe glasrubbers. Het resultaat mag er zijn, de oude glaasjes komen wel erg geel :shock: over t.o.v. de nieuwe.
Als ik de xenon dimlichten aan zet met maar 1 glaasje vervangen was het verschil in lichtbeeld toch duidelijk :wink:.
Op de terugweg merkte ik ook dat er nu (nog) sterker licht uit de koplampen komen :D. Helaas geen foto`s ervan kunnen maken :(, maar dat komt nog.
Dus je zaagt je auto aan gort omdat je je katvervanger verkeerd erin gebeund hebt? Of ben ik nu wel heel kort door de bocht? :mrgreen:
Halogeen is een leuk soort licht, maar het wordt ongelooflijk heet (ongeveer 2000 graden Celsius). Ik ben vandaag met m'n koplampen bezig geweest en de bovenste reflector van het grootlicht bladdert een beetje af. Komt puur door de hitte. En jouw glaasjes verkleuren doordat halogeen veel UV-licht afgeeft. Die hitte is voor mij de allerbelangrijkste reden om Xenon te gebruiken. De reflector bestaat maar voor enkele microns uit zilver en dat verdampt door die hitte.
Dat is zeker kort door de bocht :lol: , standaard loopt de middendemper bij een 24v vlak boven het middensubframe. Met katalysatoren die niet perfect zijn uitgelijnd gaat de middendemper ook daarop net trillen.
Bij mijn katvervangers zitten de ronde montageringen vastgeroest aan de einddelen en kunnen zodoende niet verdraaid worden en ben dan gebonden aan die montageposities.
Wellicht door de veel lagere massa`s van de katvervangers t.o.v. de kats gaat de middendemper makkelijker en iets heftiger resoneren :( .
Nu maakt het niet meer uit of ik kats of katvervangers heb gemonteerd :wink:.
De linker katvervanger als kat moet ik een stukje omhoog verdraaien zodat die niet tegen het subframe vóór gaat trillen :wink: .
Nu trilt er niets meer gelukkig 8).
De serie1 koplamphuizen die ik gewisseld heb zijn ook in veel betere staat dan de serie2 koplampen, vooral de spiegels zijn bijna als nieuw. Jouw verhaal klopt, halogeen wordt onnodig heet door het lage rendement en het zilver/chroom vliegt brokkelt eraf na langdurige hitte.
Met xenon durfde ik weer serie1 koplampen aan, vooral met nieuwe plastic glaasjes. Minder hitte en mooi spierwit met een vleugje lichtblauw licht.
V.w.b. UV van xenon weet ik het niet, op mijn xenondoos staat er iets over UV block quartz :roll:.
En kun je volop genieten van je V6 sound. 8)
Zeker, terwijl dat eigenlijk reuze meevalt qua volume :wink:.
Het is gelukkig absoluut geen sjonnie&anita geluid, bij bijna volgas en volgas hoor je een duidelijke ouderwets 6cilinder sound. Verder klinkt het als een "normale" ZPJ4 motor :D.
Jammer. :mrgreen:
But then again, ik heb ook nog nooit een V6 Citta gehoord, en Sjonnie en Anita kennen geen ander merk.
sjonnies&anita's rijden wel in afgetrapte golfjes en astra's, die hoor je van km's aan komen en wegrijden :mrgreen:.
Vandaag nog met vrienden uit Gouda een snelwegritje laten maken en ze vonden mijn XM prestaties en motorgeluid indrukwekkend en verslavend :wink:.
Nog wat pics van de nieuwe plastic glaasjes in de dimlichten en de nieuwe ashoezen.
Nieuwe dimlichtglaasjes:
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/PIC_0032.jpg
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/PIC_0030.jpg
Ondanks dat de oude plastic glaasjes begonnen te vergelen, is de lichtopbrengst met de nieuwe glaasjes zichtbaar beter :wink:.
Nieuwe ashoezen:
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/PIC_0034.jpg
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/PIC_0033.jpg
Voorlopig hoef ik me geen zorgen te maken over scheurende ashoezen aan de wielzijde :wink:.
Het viel me meteen op dat het behoorlijk dik rubber 8) is, maar op het originele doosje staat dat de ashoezen voor de V6.24 ZPJ4 handgeschakeld en de V6.12 ZPJ automaat. De V6.12 handgeschakeld heeft dus weer iets andere ashoezen.
en nu je wielen eens poetsen aan de binnenkant :roll: :shock:
Bij interesse heb ik daar wel een aardig goedje voor :wink:
Kunnen die foto's niet nog groter?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
JP, het verzoek is om de foto's maximaal 800 pixels breed te laten zijn.
De binnenzijde van de wielen zijn idd goed vies :wink:, ik kijk nog even aan of ik ze met jouw speciaal goedje het ga aanpakken :wink:.
uwes rroept maar ik heb een vat van 5 lietr staan :shock:
Mijn nimmer gepoetste speedlines werden als nieuw daarmee.
wat voor spul is dat?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dasty allesontvetter. 'Huismerk' van Wibra.
Pagina's