Dag allemaal,
Sinds twee weken ben ik opgewekt en voldaan, ik rij weer Citroën en na een 2 CV, BX en Xantia voelde ik me rijp voor een XM.
En dat had ik vééééél eerder moeten doen!
Jullie gelooft het of niet maar ik heb er net een jaar op zitten in een Nissan Almera Diesel, erger kan bijna niet, met 412.000 km op de tellert. Was ook een noodgeval en cadeautje van collega om mijn verlies van kort gereden Xantia 2.0 tijdelijk op te vangen.
Ik kan jullie melden dat het contrast niet groter kan zijn. Na die lelijke, lawaaierige stuiterbak is de XM een godin met rust, power, ruimte en zachte deining over 's Heren wegen. Fantastisch.
Het is geen luxe uitvoering, gewoon 2.0 16V, uit 1995 met sinds drie jaar LPG en met tweede motor maar totaal 176.00 op de klok.
Laatste eigenaar was een heuse liefhebber uit Breezand (kop NH) die haar heel keurig heeft onderhouden, HTS autotechniek gedaan en dus brede kennis en inzet om de auto netjes te houden. Heel aardige kerel ook.
Ik ben 45 jaar, woon in Amsterdam, zoals meer leden zie ik, werk evenwel in het midden van het land en maak veel km derhalve. Dan is het wel zo ontspannen rijden in een XM. En wát een verschil nog met de Xantia, dat had ik niet gedacht!
Ik hoop hier wat contacten op te doen, wat meer te leren over de XM en wat tips en trics op te doen om haar mooi en goed te houden. Ik heb weinig sleutelervaring maar wil graag leren. Is natuurlijk wel een lange weg...
Met vriendelijke groet
Jan Willem Zwart
Nou bij deze dan. Als zelfverklaard voorzitter van de ballotagecommissie ( :mrgreen: ) zie ik dat je je dwaling dra hebt gecorrigeerd. Daarom ben je toegelaten op het forum.
</reclamemodus aan>En hoop ik natuurlijk dat je lid wordt van de club</reclamemodus uit>
Ik wens je oprecht veel plezier met je aanwinst en natuurlijk een leuke tijd op het forum.
Welkom Jan Willem! Verstand komt met de jaren blijkt wel weer :mrgreen: Enne, we zijn erg visueel ingesteld hier dus heel graag wat foto's van je nieuwe aanwinst!
Van mij ook een hartelijk welkom!
btw al xmclub lid? Nee? kijk dan ok even hier http://xmclub.nl/index.php?option=com_mad4joomla&jid=3&Itemid=143
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Jeetje jongens niet zo pushen hoor hij heeft zich net gemeld. :mrgreen:
Ook welkom Jan willem, hoop dat je snel op je gemak voelt hier tussen de XM idiooten. 8)
Bij de weg, die topic titel!? Ik weet het niet hoor maak daar maar gauw "De XM van JW Zwart" van of zo!? :wink:
Misschien wil Jan Willem de XM wel voor de ballotagecomissie brengen? :lol:
Ook van mij een hartelijk welkom hier!!
Hallo Jan Willem, ook namens mij van harte met je XM en join the XMclub :happy:.
Goedemorgen Everybody :lol: :lol: Wordt weer een mooie dag.
@Jan-Willem: ook namens mij van harte welkom op het XM Forum en veel zweefplezier met jouw Dame. Wel foto's :mrgreen:
Had iemand al iets van lid worden en foto's gezegd? :mrgreen:
welkom!
En ook namens mij welkom! 8)
welkom welkom welkom!
ik durf niks meer te zeggen over foto's dus doe ik het niet :lol: :wink:
Dank voor de verwelkoming!
Ik ben ook al lid vd XM club en lees mooi verhaal in de Ambiance over de aparte bleu van Timo!
Foto van mijnes komen weldra, ik heb ruzie met de pixelgrootte...
Zal je net zien: wordt men lid en gebeurt er meteen wat vreemds...
LPG indicator begint te piepen zodra hij wil inschakelen!
De motor al een paar keer uit gezet en het opnieuw geprobeerd.
Gister lukte dat nog, vanochtend ook geen probleem. Nu vanavond bleef hij piepen.......
Al gevonden in LPG boekje: geluidsignaal bij lege tank,,,
Maar ik heb net volgetankt!!
:crazy: :crazy:
Voila, twee kiekjes
[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"500","attributes":{"alt":"","class":"media-image","typeof":"foaf:Image"}}]][[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"501","attributes":{"alt":"","class":"media-image","typeof":"foaf:Image"}}]]
Nou dat is wel heel ruim binnen de pixel grote :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Leg JW dan effe uit hoe het t gemakkellijkste gaat, Mark.
Bedankt :oops:
V.w.b. de foto's, hier bij de mini-XM staat een mooie beschrijving hoe & wat: http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=12983
Het moet nu dan lukken om die pics wat helderder te krijgen..... :mrgreen:
Het is nóg niet fantastisch maar ooit zal het er eens van komen...
Inmiddels weer smerig van al die 'pollens pollens' in de lucht
Jullie wilt misschien ook nog de binnenzijde?
Morgen dan... :o
Uiteraard!! :wink:
Binnenzijdes. Foto's van de motor zijn ook altijd welkom. :wink:
De LPG motort
LHM vlottertje staat te laag in de hoogste wielstand... bijvullen of zou er iets lekken?
Ik heb contact gezocht met de vorige eigenaar.
LHM is in 2008 voor het laatst vervangen, dus daar is ie wel aan toe. :lol:
Chyparse kan binnenkort klandizie verwachten....
Martin he. Je moet Martin hebben bij Chyparse. Hele aardige en rustige man doe je haarfijn uit de doeken doet hoe en wat.
zie ik een slechte veerpootschotel aan bijrijderszijde :silent: ?
Verder een mooie motorruimte :wink:
Die viel mij ook al op, ik denk alleen dat er naar roest is gekrast en dat het verder mee valt.
Jan Willem, controleer je veerschotels 'ns goed:
Die rand waar JP het over heeft kan op zich niet veel kwaad als daar roest op zit omdat het een soort afdekkap is. Als je er doorheen steekt met een schroevendraaier is het een ander verhaal.
Controleer ook vanaf de onderkant. Stofhoes er af trekken en kijken hoe het er onder uit ziet.
Maar evt. wat foto's.
Waarschijnlijk valt het mee. En voor zover mij bekend zijn schotels nog nooit doorgeschoten tijdens het rijden. :wink:
bol staat ook dichter bij schutbordrand dan bestuurderskant
Misschien staat zijn stuur naar 1 kant uitgedraaid.
Ik ziet nu pas dat jullie gereageerd hebben.
Dank voor jullie oprechte bezorgdheid!
Inspectie veerschotels gedaan en het is alleen wat roestig. Geen gaten!
Pak van me hart, het werd even wat zwaar op de maag toen ik jullie las.
Die veerschotels zijn een lastig en zwak punt vd XM begrijpt ik.
Gister bij Chyparse gewezen. Martin draaide zijn leuke verhaal af. Dat doetie twee keer per dag denk ik... :lol: Echt bijzonder vriendelijk. Al mijn vragen beantwoord die ik op dat moment kon bedenken.
Hij heeft de oto ook geïnspecteerd snel, en vast wel naar de veerschotels gekeken. Hij zei wel dat ik twee plaatjes moest vervangen net achter de voorwielen daar die te roestig waren.
De hydractieve bol achter was achter niet meer op druk, de rest ok.
De vorige eigenaar zei dat Martin zich rot had gelachen toen hij daar drie jaar geleden ook was. Er zaten BX veerbollen op en het luchtfilter was pikzwart ook al was er net een beurt gedaan door ´een Citroenspecialist´ :twisted:
De LHM was nogal donker en op de kleine filters zat zwarte drap! Boeh!
Spoelolie erin gedaan en nu 4000 km wassen.
Kennen jullie btw dit fillumpie van Martin??
:dans: http://www.youtube.com/watch?v=4qOWkhIHxnk :dans:
Pagina's