Vakantie Blog 2017 / 2018

118 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
tom
afbeelding van tom
RE: Vakantie Blog 2017

Echt niet te peilen/geen peil op te trekken...Soms gaat het goed na het starten maar doorgaans niet. Verdwijnt soms ook zo maar... maar laatste maand wordt het steeds erger...Gararge heeft al een storing rechts achter uitgelezen...maar toen was de frequentie dat t fout ging nog beperkt. Nu eigenlijk continu... Op zich merk ik er bij gewoon remmen weinig van, maar elke keer dat piepje en mededeling storing ABS op het display... irriteert...( je zal er maar last van hebben...)

 

toine.theunisse...
afbeelding van toine.theunissen@gmail.com
  • Citroen XM V6 Automaat Exclusive (Type 1 (Y3) PRV 4HP18)
  • Citroen XM V6 Handgeschakeld (Type 1 (Y3) PRV)
RE: Vakantie Blog 2017
Bij mij is het probleem temperatuur gerelateerd. Als ik langere tijd file rij ontstaat de storing, bij voldoende rijwind gaat het ook weer weg. Ik moet nog zoeken naar het probleem.

Met vriendelijke groeten,

Toine

toine.theunisse...
afbeelding van toine.theunissen@gmail.com
  • Citroen XM V6 Automaat Exclusive (Type 1 (Y3) PRV 4HP18)
  • Citroen XM V6 Handgeschakeld (Type 1 (Y3) PRV)
RE: Vakantie Blog 2017
Citroëns met HP zijn extreem zeldzaam in Devon en Cornwall. De stand tot nu toe DS: 0 CX: 0 SM: 0 GS: 0 BX: 0 XM: 0 Xantia: 1 C5 serie 1: 2 C5 serie 2: 2

Met vriendelijke groeten,

Toine

tom
afbeelding van tom
RE: Vakantie Blog 2017

Das wel heel bijzonder... heb al een sensor vervangen ( eh laten vervangen) toen was het een maandje ok....daarna weer storing en heeft de garage na uren zoeken eenniet goed functionerend contactje midden bij de achteras hersteld... toen weer een tijdje ok en nu lijkt rechts achter de boosdoener....

toine.theunisse...
afbeelding van toine.theunissen@gmail.com
  • Citroen XM V6 Automaat Exclusive (Type 1 (Y3) PRV 4HP18)
  • Citroen XM V6 Handgeschakeld (Type 1 (Y3) PRV)
RE: Vakantie Blog 2017

Gisteren van Bodmin naar Burgh Island (http://www.burghisland.com/) gereden in circa 3 uren. Het had gemakkelijk in 2 uren gekund, maar we hadden 15km file doordat een oldtimer Rolls Royce was stil gevallen op een éénbaans autoweg (helaas geen foto van). De politie stond het verkeer te regelen zodat het verkeer tenminste een beetje aan voorbij kon, de sleepwagen zal wel in dezelfde file hebben gestaan. Daarna op volle snelheid langs 15km file gereden die aan de andere kant stond.

Wat mij opvalt is dat er vrijwel geen oldtimers rond rijden. Naast de RR of een Morris Minor zie je af en toe een VW T2/T3 busje, maar daar blijft het dan ook bij. De kusten van Engeland blijven fantastisch, zie ook het filmpje van Burgh Island.

Vandaag ook het eerste serieuse bui gehad van circa 20 minuten. We hebben maar ff 'pesten' gespeeld in de auto. Daarna 4 uren genoten van zon zee en strand. Op het einde van de dag doorgereden naar Torquay, onze één na laatste verblijf plaats in Engeland.

Met vriendelijke groeten,

Toine

toine.theunisse...
afbeelding van toine.theunissen@gmail.com
  • Citroen XM V6 Automaat Exclusive (Type 1 (Y3) PRV 4HP18)
  • Citroen XM V6 Handgeschakeld (Type 1 (Y3) PRV)
RE: Vakantie Blog 2017

Dag Tom,

De sensoren lijkt niet het probleem, ik verdenk eerder de ABS computer of het ABS relaisblok links van de motor. Ik zal eens kijken of ik nig een reserve  ABS computer heb, die verwisselen is het eenvoudigst. Maar uiteindelijk wil ik begrijpen waar het probleem vandaan komt.

gr. Toine

Met vriendelijke groeten,

Toine

tom
afbeelding van tom
RE: Vakantie Blog 2017

Dag Toine, wil je me daarvan op de hoogte houden. Ik heb n.l. ook zo mijn twijfels: mijn xm is feitelijk nog maar net ingereden: nu 77.000 km, ziet er vanonder gaaf uit, totaal geen roest en gelet op het zeer wisselend optreden van het euvel.... Heb maandag een afspraak met de garage...

 

Vriendelijk groetend! Tom

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
RE:

Ook weer weekje terug van vaknatie,

Kroatië, Italië en Osstenrijk, 4300 km gereden, onderweg 1 XM gezien in Oostenrijk, en 1 205 in Kroatië.

Op de terugweg weer een probleem gehad met de hogedruk leiding bij Koblenz, afgesleept en bij een Bosch repair Center neergezet..

Zit er om de hoek een geweldig klein bedrijfje met hallen vol CXen, XM's, AXen etc..

En ENORM veel onderdelen !

Automobile Kesselheim

Citroculture.com

Helemaal geweldig, leiding gekocht, eronder geschroefd en weer met eigen auto naar NL gereden.

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Vakantie Blog 2017

Ha, dat is geluk hebben. Normaal gesproken had je daar dagen op kunnen wachten.

__________
Crepuscule

de Rus
afbeelding van de Rus
  • 2 x 2,0 16V 1996, 2,0 16V Prestige 1998, 2,0 16V Break 1998, Volvo 850 2,5 10V 1994
RE: Vakantie Blog 2017

Afgelopen week hebben we de Xm weer even uitgelaten, de dame mocht naar Praag.Mooie rit over de snelweg door Duitsland. Praag is echt de moeite waard om een paar dagen door te brengen. Wij zijn zondag vertrokken en vrijdag terug gereden. Net lang genoeg om van de stad en van een goede pivo te genieten en voor een korte week is de snelweg de beste optie. 

Niet alleen de oude stad hebben we bekeken maar we hebben ook optimaal gebruik gemaakt van het openbaar vervoer, wist niet dat Skoda ook trams fabriceerde maar weer wat geleerd deze vakantie.

In Praag zijn er ook mensen met smaak, een type 2 turbo diesel break niet ver van het centrum van Praag. Geen mooie maar wel met beige leer in het interieur, apart.

Een paar C5' s, een enkele C4 en daarmee heb je het Citroën leven wel zo' n beetje gehad in Praag. Wel zat er een heuse dealer, die hebben we maar niet bezocht.

Op vrijdag de terugreis, mooie snelweg (D8), zal waarschijnlijk uit onze Europese pot gefinancierd zijn.

Er moet wel tol betaald worden, kosten €12,50 voor een 10 daags vignet. Net voor de grens is een parkeerplaats met een shabby kantoortje waar het vignet gekocht kan worden. Doet een beetje Oostenrijks aan. Het levert wel weer een trofee op voor onze dame, voorlopig gaat die er weer niet van af, kan ze trots op zijn.

In februari ook maar een Oostenrijkse trofee erbij halen.

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Vakantie Blog 2017

Vind die dakspoiler wel leuk.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Een dakspoiler voor een break is inderdaad fraai. Toen ik nog een break reed heb ik daar wel eens naar gezocht.... maar helaas nooit gevonden 

__________
Crepuscule

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Iedereen alweer klaar voor de vakantie? Als je geen break hebt kun je ook zo gaan angry

__________
Crepuscule

toine.theunisse...
afbeelding van toine.theunissen@gmail.com
  • Citroen XM V6 Automaat Exclusive (Type 1 (Y3) PRV 4HP18)
  • Citroen XM V6 Handgeschakeld (Type 1 (Y3) PRV)
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018
Uitdagend beladen. Mijdt wel de tunnels ivm met de maximale hoogte.......

Met vriendelijke groeten,

Toine

tom
afbeelding van tom
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Dit jaar geen grote vakantie plannen met de XM, behoudens de 2 maandelijkse ritten naar de Vogezen en als ik over dit Blog nadenk: zou het ook leuk zijn geweest om in oktober naar Iran te rijden, ipv te vliegen...Overweeg op termijn wel zo'n tocht naar Rusland...

Thomac
afbeelding van Thomac
  • XM V6 12v Aut. 1992
  • CX 2000 1975
  • C6 3.0HDiF 2010
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Vakantie nog niet maar wel ‘n 4 landen toerrit met professionele BBQ halverwege:

BBQ was wat traag dus heb ik de bokworsten op alternatieve wijze verwarmd:

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Gezellig cluppie.  Dat opwarmen van XXL-worsten moet ik ontouden 

__________
Crepuscule

Chris B
afbeelding van Chris B
  • XM V6 Exclusive Berline 1990
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Hoeveel kilometer hadden die worsten nodig om op temperatuur te komen?

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Vandaag wilde ik de 16v klaar maken voor de vakantie. Even de vloeistoffen controleren etc. Helaas wou de motorkap opeens niet open. Met een handige haak (oude ruitenwisserstang) door de grille kon ik het stangetje voor de ontgrendelling ook niet in beweging krijgen. De boel zat flink geblokkeerd. Uiteindelijk op mijn rug gelegen en het licht van een iPhone zaklamp het mechanisme open gekregen. Bleek dat die rare s-vorm aan het einde van het ontgrendelingskabeltje dwars zat.

Olie moest nodig bijgevuld. Een scheutje koelvloeistof was ook nodig. We laten de Multimedia veiligheidshalve lekker thuis en gaan dus fiijn per 16 klepper op vakantie.. 

__________
Crepuscule

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Wij zijn inmiddels in de Ardeche. De rit verliep probleemloos alleen .... in de bergen hier in de buurt van de camping flikkert het stoplampje soms heel even bij het uitkomen van extreme haarspeldbochten. Ik zal morgen het LHM-peil maar eens controleren. Zijn er nog meer clubleden op pad met een XM? 

De hele zwik weer op de auto. Gelukkig kan een XM dat prima hebben....

__________
Crepuscule

tom
afbeelding van tom
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

wat voor fiets is dat, de buitenste?

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Ga over 4 weken naar Frankrijk, nog steeds niet zeker waar precies, daarna naar het Gardameer, om te eindigen bij de Grossglockner, als het goed is NIET in de XM maar in de 205 :)

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

@205: Wij maken een vergelijkbaar rondje. Hierna weer naar Italie en dan door Oostenrijk terug. Leuk dat je nu met de 205 kunt maar wel iets minder ruimte voor bagage...

@Tom: Dat is een oude Batavus uit 1986 die ik heb omgebouwd tot een fixie look-a-like (met terugtraprem) Een fijn fietsje voor in de stad en op vakantie..

__________
Crepuscule

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Over 2 weken met de XM eerst naar Kaprun, Oostenrijk. Door naar Praag en daarna weer terug.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Eigenlijk wilden wij vandaag weer richting Nederland maar gisteren klonk de XM opeens heel vreemd. De auto stottert en heeft bijna geen trekkracht. Bij het gasgeven en even toeren maken knalt het af- en toe ook flink. Ik vermoed een probleem met de bobine.

We hebben er nog maar een dagje bijgeboekt op de camping en via de ANWB een garage gevonden die er naar gaat kijken. Hopelijk zit de bobine uit een 16v zit ook in Italiaanse auto's 

__________
Crepuscule

tom
afbeelding van tom
RE:

Afgelopen maandag, terug van de Vogezen naar Paterswolde... In de Ardennen: verloor plots vermogen en alle waarschuwingslampjes/teksten: Koelvloeistof...onmiddelijk stoppen... braaf opgevolgd en op de vluchtstrook van de E 25 geparkeerd.. Koelvloeistof reservoir helemaal leeg... gevuld met 1 1/2 liter licht bruisend water en weer gestart: melding weg... op zoek naar een benzinestation, na 500 meter idem melding en gelukkig bij een parkeerplaats... onder de auto gekeken: nat....Dan begint het telefoneren met de wegenwacht.... en al na 30 min komt er een depannage voiture aan. Blijkt dat een van de slangen totaal door is.... afgesleept naar een garage Lapraille et fils, inmiddels is het dan 17.30. De eigenaar blijkt op en top een HORK (zo staat hij blijkt later ook bij de Anwb bekend, maar wel een goede monteur)wil dus niet kijken of ie al is het de volgende dag, e.e.a. provisorisch kan maken...Heeft ons wel naar een hotel gebracht... Volgende morgen belt hij dat hij het niet kan herstellen en ook niet binnen 48 uur aan het onderdeel kan komen..Dan begint het onderhandelen met de anwb over vervangend vervoer e.d. heel gedoe, men kan niks garanderen, zelf op zoek en binnen 10 min. een auto geregeld...en 24 uur later dan gepland alsnog thuis, de auto wordt gerepratieerd.

Ben blij dat ik zowel anwb service in buitenland en een doorlopende reisverzekering heb... 

 

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Ai dat is ook niet fijn Tom. Bij mij is men vandaag ook op zoek geweest naar de oorzaak van het beroerde rijden. Er is i.i.g. een doorgeslagen bougie vervangen maar verder is het niet helemaal duidelijk. Mogelijk een storing aan de lambdasonde. Hoe dan ook ... morgen beginnen we een beetje op hoop van zegen aan de terugrit.

__________
Crepuscule

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018
Minder fijne afsluiting zo, maar inderdaad fijn als je in zo'n geval wel op ondersteuning kunt rekenen. Wij hebben een soort gelijk iets gehad met onze Fitroën camper een paar jaar terug. Alle olie eruit door een kapotte slang naar de oliekoeler. Ik had van te voren met de anwb besproken dat ze een handige harrie moesten zien te regelen omdat het m.i. wel te fiksen moest zijn. Helaas kwam er ook direct een depannage en die wilde ons 2 dagen bij een garage parkeren met 2 kleine kinderen. Ik heb vriendelijk bedankt en gevraagd of hij de weg even wilde afzetten zodat we de camper de helling af op de camping konden laten rollen en op een plek duwen. Dat wilde hij gelukkig. Daarna een maat gebeld die bij mij thuis de benodigde slang heeft opgepikt en de volgende ochtend met zijn Cx ons in de Ardennen is komen opzoeken. Uurtje daarna hadden we de boel weer gemaakt en zijn we op eigen kracht thuis gekomen.
blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Onder het mom van "gedeelde smart is halve smart"... 
Sinds gisteren terug van een reisje Slowakije via Polen en Oostenrijk. Totaal 3200km.
Schade:
Ergens een hydraulieklek bij de voorste hydractiefbol vanaf Polen. Waarschijnlijk vond ze de onverharde landweggetjes niet zo geweldig. Bij gebrek aan LHM maar gewoon minerale 15W-40 gaan gebruiken (1L / 300KM).

In Oostenrijk viel de airco uit en begon er een branderig luchtje naar binnen te waaien. Ff af laten koelen en maar weer verder zonder airco. Helaas was het daar niet mee klaar. Dat de airco pulley slingerde had ik al opgemerkt, dacht er wel mee door te kunenn rijden zolang de airco uitstond en de moer nog fatsoenlijk vast zat. Maar gedurende de enkele honderden kilometers terug naar huis was het lager van de pulley compleet aan puin gedraaid, met als gevolg dat de het hele zooitje aan elkaar vast is gaan zitten. Dus toen ik de wagen na het aftanken dacht te starten om de laatse kilometer naar huis te rijden, ging dat feestje niet door. Startmotors zijn niet gemaakt om ook nog ff een aircocompressor aan te drijven. 

M'n zwager maar even gebeld voor een lift naar huis en een sleepje naar m'n vaders sleutelplek. Vandaag de airco pulley vervangen zodat ze weer start en morgen de brug op kan rijden voor een onderzoekje naar de lekkage. 
Voor de rest een heerlijke vakantie gehad en prachtige stukken gereden. En tot de conclusie gekomen dat het bijna jammer is dat we hier in Nederland zulke kwaliteits wegen hebben. De hydractiefvering komt toch veel beter tot z'n recht op de midden-europese wegen.  
 

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Ook ik ben weer thuis. Volgens mij heb ik door de storing aan de lambdasonde zo'n 1400 km in de noodloop gereden. Ca. 1 op 6 en geen enkele trekkracht. Ik kon trouwens nog wel T1 VW hippiebusjes inhalen maar daarmee was het ook wel gezegd. Enfin, ik pakeer de 16v maar ff en ga zondag met de Multimedia naar 100 jaar Citroën. 

Bij deze Multimedia is trouwens een aircoslang lek en de LPG-installatie is uitgevallen. Volgens mij ben ik weer een goeie klant voor mijn garage de komende tijd.

__________
Crepuscule

Pagina's