Nog een kleine update die ik al eerder in het café had genoemd:
Afgelopen zaterdag rinçage vervangen waarmee 3000km is gereden en wederom nieuwe rinçage voor in de plaats gedaan.
De oude rinçage was zeer donkergroen. In het reservoir, filters en in de hoogteregelaars waren spoortjes grijs vet/vuil te vinden.
Ook beide hoogteregelaars gedemonteerd en schoongemaakt, vooral de voorste HR reageerde langzaam nadat de 1e rinçage is toegepast.
Na het schoonmaken bedient de hoogtebediening in het interieur merkbaar lichter en reageren de HR`s direct. Ook het Citroën zweefgevoel wordt extra benadrukt 8).
Hoogteregelaars demonteren moet echt op een brug gedaan worden. Daarbij moet je ook nog creatief zijn om de hoogteregelaars eruit zien te krijgen, dat gaat al niet als de XM op pootjes staat bijv :wink:.
Het schoonmaken stelt niks voor en je krijgt zoveel veercomfort voor terug 8).
Ik heb altijd het idee dat mn diesel heel hard is in de kont en voor en achter niet zo lekker samenwerken. Ding is ook nog nooit gespoeld geloof ik. Maar net wat je zegt; moet ie weer op een brug en alles lohalen en werken met die LHM vind ik ook maar prut :P
Ik ververs toch ieder jaar mijn LHM, dan kan ik net zo goed ieder jaar mijn rinçage vervangen :D.
De maximale km`s van 5000 met rinçage geldt natuurlijk voor een vuil systeem, het weekt idd het vuil los zoals Mike het zegt. Na een bepaalde tijd en km`s is de rinçage verzadigd met vuil en moet dan ververst worden.
Zodra mijn systeem echt goed schoon is kan ik rinçage langer erin laten zitten en ieder jaar verversen :wink:.
Rinçage is eigenlijk LHM+ met meer schoonmaak additives en zonder de groene kleurstof :).
Rinçage geeft geen extra zweefgevoel vind ik, het schoonmaken van de hoogteregelaars wel :wink:.
Tja euhh......Wat jij wilt. Maar zelf zou ik niet met alleen rincage rondrijden. Dat spul is na zo'n 3 maanden of 5.000 km ook z'n reinigende werking kwijt. Als je alleen daarmee rijdt en 1x jaar vervangt, raakt je systeem nog steeds vervuild.
En laten we eerlijk zijn, als je een beetje slim inkoopt (b.v. op Citromobile) zijn het de kosten ook niet.
Rinçage is maar bij een kleine groep Citroën specialisten bekend en verkrijgbaar.
De meeste nieuwe Citroën dealers weten niet eens wat LHM is :roll: als je ernaar vraagt.
Ieder moet het voor zichzelf weten of die LHM+ of rinçage gebruikt :wink:.
Heren, ik zat gisteravond even bij JP op de passagiersstoel en wat klinkt dat ding bij volgas GAAAAAAAAAF met die katvervangers en pipercross filters. Echt geweldig!
Zo`n XM trekhaak is erg zeldzaam en maakt de XM niet burgelijk :D.
Zeldzame Bleu Stratos 8) , trekhaakloos telt zeker mee :D.
Wel verschrikkelijk of topic, maar kom nou eens met een break zonder trekhaak!? :mrgreen:
Daar heb ik nog wel een foto van ergens :)
XM break zonder trekhaak:
Ja duh!
Da's een lijkwagen!
:dead:
En een handtekening!!!!
Echt nie, das een plaatje van een XM break. 8)
Jah, een zwarte met donkere achterruiten en volgens mij kan ik net de bloemetjesgordijnen zien :lol:
En een handtekening!!!!
Met lief aankijken alleen redt je het niet, je moet wel wat meer doen. :grijns:
Wanneer en waar had je in gedachten?
Dat mogen jullie aangeven i.v.m. de werkplek waar jullie dat willen en kunnen doen :wink:.
Nog een kleine update die ik al eerder in het café had genoemd:
Afgelopen zaterdag rinçage vervangen waarmee 3000km is gereden en wederom nieuwe rinçage voor in de plaats gedaan.
De oude rinçage was zeer donkergroen. In het reservoir, filters en in de hoogteregelaars waren spoortjes grijs vet/vuil te vinden.
Ook beide hoogteregelaars gedemonteerd en schoongemaakt, vooral de voorste HR reageerde langzaam nadat de 1e rinçage is toegepast.
Na het schoonmaken bedient de hoogtebediening in het interieur merkbaar lichter en reageren de HR`s direct. Ook het Citroën zweefgevoel wordt extra benadrukt 8).
Goed bezig :) ik moet er ook ooit eens aan geloven maar ik zie er ene beetje tegenop
Hoogteregelaars demonteren moet echt op een brug gedaan worden. Daarbij moet je ook nog creatief zijn om de hoogteregelaars eruit zien te krijgen, dat gaat al niet als de XM op pootjes staat bijv :wink:.
Het schoonmaken stelt niks voor en je krijgt zoveel veercomfort voor terug 8).
Ik heb altijd het idee dat mn diesel heel hard is in de kont en voor en achter niet zo lekker samenwerken. Ding is ook nog nooit gespoeld geloof ik. Maar net wat je zegt; moet ie weer op een brug en alles lohalen en werken met die LHM vind ik ook maar prut :P
Ik ben blij met rinçage en dat het ook voor particulieren te koop is :D.
Heb al eerder 7x met verse LHM+ gespoeld, maar heb het idee dat het systeem nu echt goed wordt schoongespoeld met rinçage.
Ik zit erover te denken om alleen rinçage in mijn systeem te doen i.p.v LHM+.
Why not! Maar dan moet je wel ieder jaar vervangen toch?? Die Rinocage weekt toch vuil los?
Voor net dat beetje meer 'zweefgevoel' zeker :schater: :schater: :schater:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
J.P,
Die spoelolie mag je toch maar maximaal 5000km gebruiken heb ik altijd begrepen.
Groet,
Mark
Dan zal ie wel vaak verversen ;)
Ik ververs toch ieder jaar mijn LHM, dan kan ik net zo goed ieder jaar mijn rinçage vervangen :D.
De maximale km`s van 5000 met rinçage geldt natuurlijk voor een vuil systeem, het weekt idd het vuil los zoals Mike het zegt. Na een bepaalde tijd en km`s is de rinçage verzadigd met vuil en moet dan ververst worden.
Zodra mijn systeem echt goed schoon is kan ik rinçage langer erin laten zitten en ieder jaar verversen :wink:.
Rinçage is eigenlijk LHM+ met meer schoonmaak additives en zonder de groene kleurstof :).
Rinçage geeft geen extra zweefgevoel vind ik, het schoonmaken van de hoogteregelaars wel :wink:.
Tja euhh......Wat jij wilt. Maar zelf zou ik niet met alleen rincage rondrijden. Dat spul is na zo'n 3 maanden of 5.000 km ook z'n reinigende werking kwijt. Als je alleen daarmee rijdt en 1x jaar vervangt, raakt je systeem nog steeds vervuild.
En laten we eerlijk zijn, als je een beetje slim inkoopt (b.v. op Citromobile) zijn het de kosten ook niet.
Ach, iemand die ik ken reed met zijn xantia 250.000 puur op rincage.. Geen enkel probleem of lek in die tijd..
oude discussie oprakelend..
ALs rincage beter zou zijn dan LHM+ zou cit het zelf toch wel gebruiken ipv....
Ja, want Citroën staat er om bekend altijd de beste oplossing te kiezen...
:rofl:
En een handtekening!!!!
Detlev zegt het precies goed :lol:.
Rinçage is maar bij een kleine groep Citroën specialisten bekend en verkrijgbaar.
De meeste nieuwe Citroën dealers weten niet eens wat LHM is :roll: als je ernaar vraagt.
Ieder moet het voor zichzelf weten of die LHM+ of rinçage gebruikt :wink:.
Heren, ik zat gisteravond even bij JP op de passagiersstoel en wat klinkt dat ding bij volgas GAAAAAAAAAF met die katvervangers en pipercross filters. Echt geweldig!
Wacht maar tot zaterdag. Dan rijdt 'ie ook gaaf. ;-)
Euhh, nog gaverder. :lol:
Dank voor de complimenten 8).
Ben benieuwd naar zaterdag :D , ook alvast dank daarvoor :wink:.
De attributen die we zaterdag gebruiken zijn: moker, ijzerzaag en een zeer grote botte schroevedraaier.
Nog steeds interesse? :mrgreen:
:D Daar gaat weer een setje rubbers zeker? :lol:
Pagina's