Bij mij hebben ze 4 weken geleden de airco omgezet naar 134a. Daarvoor deed ze niets meer. De aircopomp draaide wel maar maakte wel lawaai. Heb deze dmv de knop op het dashboard uitgezet en niet meer gebruikt tot de retrofit. Voor de zekerheid ook een nieuwe ( reserve) gebruikte pomp bij vd laan gekocht.
Ben bij de EIndhovense Radiateuren Fabriek ERF) belandt want er was een lekke slang. Hiervoor hebben ze een nieuwe gemaakt. Een andere slang sloeg lek tijden het vullen, die is ook vernieuwd. Verder is er in de pomp een olie met een andere viscositeit gedaan waardoor de pomp ook mooier draaide. Het systeem heeft tevens een fluor goedje nu om evt. lekkages gemakkelijk te detecteren. Alles bij elkaar 420,= euro maar wel een ijskoude zwarte XM.
moet trouwens de inspectie nog laten doen realiseer ik me nu...
Zaterdag is de accu van de auto overleden. Van eens starte de auto niet meer. Voor het starten geef hij gewoon 12v aan maar als ik begin met starten dan gaat hij terug naar 4v.
Heb nu de accu van de oude Mercedes van pap erin zitten en vandaag ga ik een nieuwe accu halen.
Heb trouwens nog niet gekeken naar de Airco.
Ben van plan om volgende maand met de auto naar Rostock, Berlijn, Praag te rijden. In totaal een rit van 2000km. Hoop dat de auto dit vol houdt.
Ik zie niet in waarom dat problemen zou geven. XM's zijn kilometervreters; kleine stukjes rijden en dan weer stilstaan is veel funester voor ze. La Soixante heeft ook zonder problemen een dikke 3,5 duizend km afgelegd in Frankrijk. ;-)
De vering is ook geen overbodige luxe op de slechte wegen (Ook al zijn ze al een stuk beter als 15 jaar geleden) in Tjechie. Reed op een gegeven moment in een diep gat in de weg.
André Citroën was een geweldige visionair. Hij kende het voormalig Oostblok, wist hoe de wegen daar zouden worden en heeft daarom de hydropneumatische vering laten ontwikkelen. :lol:
Maar serieus, het is toch leuk om te lezen dat je zonder problemen rondgereden hebt. En ik hoop natuurlijk dat je daar ook een leuke tijd hebt gehad.
Mooi dat je ff flink van de dame hebt kunnen genieten Chrizzie. Dat heb je wel verdiend na de pech die je kort na de aanschaf hebt gehad.
Dan weet je weer waar je al die moeite voor gedaan hebt, toch?
Ach laat dat nou niet zien jongen... Getverdemme wat heeft Citroen toch een boel prachtige auto's gemaakt he.
Zo'n mooie CX is waarschijnlijk het enige waar ik m'n XM voor zou willen wegdoen, denk ik.
Mooi ding Chrizzie! Alleen de voorbumper ligt aan gort, maar verder is ie strak-de-friemel! Tuurlijk koop je zoiets niet "omdat je het nodig hebt" :lol: :lol:
Wil ie er graag van af...m.a.w. is ze prijstechnisch ook interessant?
Mooie kleur, een van de mooiste zelfs wordt algemeen gezegd: Gris Espadon!
Mijn XM veert nogal stug (en dat hoort niet) dus ik denk dat de bollen bijgevuld dienen te worden. Heeft iemand een tip waar ik dat ergens in Zuid-Oost Nederland kan doen en hoeveel kost dit ongeveer?
En als je toch belt, vraag dan wat het kost als hij de 'lagers' van de hoogteregelaarstangen vervangt. Zijn 2 messing busjes van minder dan 1 euro per stuk. Als de auto toch op de brug staat, is het niet zo veel werk en het maakt wel veel uit in het veergedrag.
alle bollen zullen gecontroleerd worden, of ze gevuld moeten worden is natuurlijk afhankelijk van de uitkomst daarvan :wink:
Maar een rondje bollen checken en vullen zal toch wel met 2 uurtjes bekeken zijn? :wink:
Volgens mij is het ombouwen naar R134 een exercitie die een beetje aircoboer kan doen. Als ik jou was zou ik gewoon 'ns een rondje bellen.
Bij mij hebben ze 4 weken geleden de airco omgezet naar 134a. Daarvoor deed ze niets meer. De aircopomp draaide wel maar maakte wel lawaai. Heb deze dmv de knop op het dashboard uitgezet en niet meer gebruikt tot de retrofit. Voor de zekerheid ook een nieuwe ( reserve) gebruikte pomp bij vd laan gekocht.
Ben bij de EIndhovense Radiateuren Fabriek ERF) belandt want er was een lekke slang. Hiervoor hebben ze een nieuwe gemaakt. Een andere slang sloeg lek tijden het vullen, die is ook vernieuwd. Verder is er in de pomp een olie met een andere viscositeit gedaan waardoor de pomp ook mooier draaide. Het systeem heeft tevens een fluor goedje nu om evt. lekkages gemakkelijk te detecteren. Alles bij elkaar 420,= euro maar wel een ijskoude zwarte XM.
moet trouwens de inspectie nog laten doen realiseer ik me nu...
Fluor is tegenwoordig een standaard bestanddeel van een koelmiddel.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zaterdag is de accu van de auto overleden. Van eens starte de auto niet meer. Voor het starten geef hij gewoon 12v aan maar als ik begin met starten dan gaat hij terug naar 4v.
Heb nu de accu van de oude Mercedes van pap erin zitten en vandaag ga ik een nieuwe accu halen.
Heb trouwens nog niet gekeken naar de Airco.
Ben van plan om volgende maand met de auto naar Rostock, Berlijn, Praag te rijden. In totaal een rit van 2000km. Hoop dat de auto dit vol houdt.
Ik zie niet in waarom dat problemen zou geven. XM's zijn kilometervreters; kleine stukjes rijden en dan weer stilstaan is veel funester voor ze. La Soixante heeft ook zonder problemen een dikke 3,5 duizend km afgelegd in Frankrijk. ;-)
Heb zonder problemen met mijn citroen 2500km gereden tijdens de vakantie. Heeft de gehele reis als een zonnetje gelopen.
Ben vanuit Limburg naar Rostock gereden, daarna Rugen, berlijn, Praag, Koblenz en weer terug.
Zal later nog wel ff wat foto's plaatsen.
Dat is een flinke reis :wink:, fijn om te lezen dat het goed is verlopen :D.
De vering is ook geen overbodige luxe op de slechte wegen (Ook al zijn ze al een stuk beter als 15 jaar geleden) in Tjechie. Reed op een gegeven moment in een diep gat in de weg.
André Citroën was een geweldige visionair. Hij kende het voormalig Oostblok, wist hoe de wegen daar zouden worden en heeft daarom de hydropneumatische vering laten ontwikkelen. :lol:
Maar serieus, het is toch leuk om te lezen dat je zonder problemen rondgereden hebt. En ik hoop natuurlijk dat je daar ook een leuke tijd hebt gehad.
Mooi dat je ff flink van de dame hebt kunnen genieten Chrizzie. Dat heb je wel verdiend na de pech die je kort na de aanschaf hebt gehad.
Dan weet je weer waar je al die moeite voor gedaan hebt, toch?
Mod edit, svp niet het vorig bericht mee quoten.:wink:
Absoluut, loopt nu als een zonnetje.
Heb gister the XM Club folder bij een collega XM chauffeur bij mij in het dorp onder de ruitenwissers gestopt. Benieuwd of er iets uit komt.
een héél natte folder waarschijnlijk... :rofl:
En een handtekening!!!!
Ben aan het nadenken om deze erbij te kopen:
http://link.marktplaats.nl/378250280
Heb laatst met de eigenaar gesproken en is wel een mooie dame.
Alleen de vraag of ik wel een tweede auto nodig heb.
Ach laat dat nou niet zien jongen... Getverdemme wat heeft Citroen toch een boel prachtige auto's gemaakt he.
Zo'n mooie CX is waarschijnlijk het enige waar ik m'n XM voor zou willen wegdoen, denk ik.
Mooi ding Chrizzie! Alleen de voorbumper ligt aan gort, maar verder is ie strak-de-friemel! Tuurlijk koop je zoiets niet "omdat je het nodig hebt" :lol: :lol:
Wil ie er graag van af...m.a.w. is ze prijstechnisch ook interessant?
Mooie kleur, een van de mooiste zelfs wordt algemeen gezegd: Gris Espadon!
Mijn XM veert nogal stug (en dat hoort niet) dus ik denk dat de bollen bijgevuld dienen te worden. Heeft iemand een tip waar ik dat ergens in Zuid-Oost Nederland kan doen en hoeveel kost dit ongeveer?
Bel van Gompel in Eindoven even, dan weet je het zo. Zeg maar dat je de tip van Mike Becht hebt. :wink: (jij werkt toch in Eindhoven, niet?)
en een andere bekende iets noordelijker is Renard in Beneden Leeuwen. :wink:
Hoeveel moet ik ongeveer verwachten dat dit gaat kosten? Hoeveel bollen moeten dat gevuld worden? Hoeland duurt dit normaal?
Trouwens, Janssen in Heythuizen moet dat toch ook nog wel kunnen, heeft regelmatig nog een XM te koop staan...
chrizzzie, voor een concreet antwoord daarop moet je van Gompel bellen. Hier krijg je alleen gissingen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En als je toch belt, vraag dan wat het kost als hij de 'lagers' van de hoogteregelaarstangen vervangt. Zijn 2 messing busjes van minder dan 1 euro per stuk. Als de auto toch op de brug staat, is het niet zo veel werk en het maakt wel veel uit in het veergedrag.
alle bollen zullen gecontroleerd worden, of ze gevuld moeten worden is natuurlijk afhankelijk van de uitkomst daarvan :wink:
Maar een rondje bollen checken en vullen zal toch wel met 2 uurtjes bekeken zijn? :wink:
Moet zelfs wel in een uurtje kunnen.
En? Al even een telefoontje er aan gewaagd?
Nog geen tijd gehad.
Druk druk druk
Afgelopen zondag vondt ik mijn XM met een Spiegel die bungelde aan de zijkant. Deze is dus afgebroken een geen idee wie dit heeft gedaan.
Er spijtig als zo iets gebeurd :(
Als iemand nog een spiegel van een type 1 weet te liggen voor de passagierskant dan hoor ik dit graag.
Das weer balen....... Chrizzie, met of zonder glas?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het glas is nog heel. De spiegel behuizing is afgebroken.
Pagina's