Ik heb er geen probleem mee dat er kennis over diverse soorten troenen wordt uitgewisseld, maar zou je dat wel in een apart topic willen doen?
Mensen die hier komen zoeken in eerste instantie oplossingen voor problemen van de XM en niet direct van de voorgangers.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nu ff mijn CX avontuur in de koelkast staat even een andere vraag over de XM. Hoe lang gaat bij jullie de batterijen mee van de afstandsbediening? Bij mij ongeveer 2 maanden en dan zijn ze alweer leeg. Lijkt mij een beetje kort.
klinkt als erg kort. Ik heb een aftermarket setje in mijn Xm. Die doet het al langer dan dat. Ook heb ik de originele sleutels nog. Deze laten het ledje in de sleutel ook nog branden als ik de knop indruk. Weet natuurlijk niet of er voldoende prik in zit om de unit nog te kunnen bereiken van af een redelijke afstand, maar er zit dus in ieder geval nog wat prik in. Lijkt me dat deze minimaal een jaar mee moeten gaan
CR2032 geloof ik inderdaad.. Ik heb nu mijn xm 5 jaar en nog nooit de batterij hoeven vervangen.. Eerlijk gezegd heb ik dat uberhaubt nog nooit gedaan bij een Xm! Bij mijn Xsara ging het ook ruim 4 jaar mee zonder dat ik er iets voor heb hoeven doen...
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar de auto doet dit sinds ik het probleem had met starten. (Opgelost dmv het rechtstreeks verbinden van de diesel leiding.) Nu start de auto weer goed maar dat rookpluimpje is gebleven.
Kan zijn dat er nog steeds lucht ergens achter is geleven of zelf je verstuivers wat lekken. Het kan ook zijn dat je zwarte kabel die de gloeiers doorverbind niet lekker is; evne meten per lus wat de weerstand is (als de kabel eraf ligt uiteraard) en of er wel echt 12v op komt te staan op alle gloeiers. Slaat hij snel aan of heeft ie een paar slagen nodig?
Misschien dat 1 van je verstuivers druppelt, het is iig (deels) onverbrande diesel. Je zou ze kunnen laten testen / reviseren of een verstuiver reiniger in de tank gooien maar dat laatste gaat geen wonderen verrichten denk ik.
Lucht zou nog steeds kunnen,maar gezien het starten en lopen en de duur vna het probleem.. twijfelgeval.
Ik heb deze week al spul gebruikt voor de roetmeting voor de APK. Volgens mij is dit ook voor het reinigen van de verstuivers maar heb niet de indruk dat het minder is.
Auto is al gekeurd. Waren geen punten waarop die afgekeurd kon worden. (Netjes voor een auto van 20 jaar oud en 25.000km per jaar.)
Er waren een paar opvallende punten:
* Het stuurhuis was nat. Dit heeft de monteur drooggevreven dus over 3 weken nog eens checken
* Als ik de auto start brand het controle lampje van de remmen. Als ik een keer het pedaal intrap gaat deze uit. (Geen idee waarom dit is.)
* De remblokken voor waren nog goed voor keuring maar wel aan vervanging toe. (Geen probleem)
edit: weggehaald
Ik heb er geen probleem mee dat er kennis over diverse soorten troenen wordt uitgewisseld, maar zou je dat wel in een apart topic willen doen?
Mensen die hier komen zoeken in eerste instantie oplossingen voor problemen van de XM en niet direct van de voorgangers.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
edit: weggehaald
Hij heeft inmiddels ook een topic op het CiFo geopend, dus zijn wij hier klaar. :wink:
Yup heb julllie niet meer nodig :)
Nu ff mijn CX avontuur in de koelkast staat even een andere vraag over de XM. Hoe lang gaat bij jullie de batterijen mee van de afstandsbediening? Bij mij ongeveer 2 maanden en dan zijn ze alweer leeg. Lijkt mij een beetje kort.
klinkt als erg kort. Ik heb een aftermarket setje in mijn Xm. Die doet het al langer dan dat. Ook heb ik de originele sleutels nog. Deze laten het ledje in de sleutel ook nog branden als ik de knop indruk. Weet natuurlijk niet of er voldoende prik in zit om de unit nog te kunnen bereiken van af een redelijke afstand, maar er zit dus in ieder geval nog wat prik in. Lijkt me dat deze minimaal een jaar mee moeten gaan
Weet iemand welke batterijen hier orgineel in horen te zitten?
in mijn originele AB zit 2 x CR2032 van Renata 3V Lithium
CR2032 geloof ik inderdaad.. Ik heb nu mijn xm 5 jaar en nog nooit de batterij hoeven vervangen.. Eerlijk gezegd heb ik dat uberhaubt nog nooit gedaan bij een Xm! Bij mijn Xsara ging het ook ruim 4 jaar mee zonder dat ik er iets voor heb hoeven doen...
Ik zou het toch maar eens goed nazien..
Kan best dat ze kort mee gaan. Het hangt heel erg van het merk af: cheap-cheap gaat heel kort mee. Varta (=Hema) kan jaren gebruikt worden.
Ik heb eerst Sony en toen Action merk geprobeert en beide gingen niet lang mee.
Ik heb de kleur eens nagekeken en deze is Gris Meteore. Is volgends mij maar 2 jaar in productie geweest dus vrij uniek.
Wel jammer dat je hiervan niet makkelijk plaatwerk vindt.
Huh? Gris Meteore batterijen in je ab?
Nee een tijdje geleden (9 Maanden) was er in dit topic een discussie over de kleur. Heb het eindelijk gechecked :D
Beter nooit te laat dan op tijd.
Als ik mijn auto koud start komt er een grijze rookpluim uit de uitlaat. Na zo'n 20 seconden is deze verdwenen. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Denk dat 1 of meerdere gloeiers niet meedoen, loopt ie ook wat onrustig in die 20sec?
Gloeispiralen heb ik onlangs vervangen.
Hij loopt niet onrustiger.
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar de auto doet dit sinds ik het probleem had met starten. (Opgelost dmv het rechtstreeks verbinden van de diesel leiding.) Nu start de auto weer goed maar dat rookpluimpje is gebleven.
Kan zijn dat er nog steeds lucht ergens achter is geleven of zelf je verstuivers wat lekken. Het kan ook zijn dat je zwarte kabel die de gloeiers doorverbind niet lekker is; evne meten per lus wat de weerstand is (als de kabel eraf ligt uiteraard) en of er wel echt 12v op komt te staan op alle gloeiers. Slaat hij snel aan of heeft ie een paar slagen nodig?
Hij slaat gelijk aan.
Misschien dat 1 van je verstuivers druppelt, het is iig (deels) onverbrande diesel. Je zou ze kunnen laten testen / reviseren of een verstuiver reiniger in de tank gooien maar dat laatste gaat geen wonderen verrichten denk ik.
Lucht zou nog steeds kunnen,maar gezien het starten en lopen en de duur vna het probleem.. twijfelgeval.
Misschien dat verstuivers reviseren inderdaad een goed idee is.
Kan elke garage dit doen? Kosten?
Verstuiverreiniger is het snelste uit te voeren en kan in ieder geval geen kwaad. Het lijkt mij de moeite van het proberen waard.
Ik heb deze week al spul gebruikt voor de roetmeting voor de APK. Volgens mij is dit ook voor het reinigen van de verstuivers maar heb niet de indruk dat het minder is.
Sonische reiniging misschien!?
dieselverstuivers werken anders Wes, die hebben last van veel meer factoren (openingsdruk, dichtgestampte verstuivergaten etc.)
Oké. :wink:
Auto is al gekeurd. Waren geen punten waarop die afgekeurd kon worden. (Netjes voor een auto van 20 jaar oud en 25.000km per jaar.)
Er waren een paar opvallende punten:
* Het stuurhuis was nat. Dit heeft de monteur drooggevreven dus over 3 weken nog eens checken
* Als ik de auto start brand het controle lampje van de remmen. Als ik een keer het pedaal intrap gaat deze uit. (Geen idee waarom dit is.)
* De remblokken voor waren nog goed voor keuring maar wel aan vervanging toe. (Geen probleem)
Dan gok ik gewoon dat je blokken op zijn en je indicator tegen de schijven zit?
Pagina's