Snap dat wel hoor jongens, maar het is ook een beetje een leerproces. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Toen mijn schelpje brak dacht ik ook "Oh jee, wat nu" viel gelukkig mee, maar die dingen gebeuren.
De schelpjes bij JP gingen in een keer goed denk ik, toch??
Mooi dat je de oorzaak gevonden hebt!
Kan je goed zien waar het lekt? Tussen het schroefdraad van de wartel of buiten de wartel, dat er misschien een scheurtje in de leiding zelf zit door het buigen.
Afgelopen vrijdag die wartel losgedraaid en de leiding eruit gehaald, ik kon geen beschadigingen vinden. Misschien lekt het rubbertje, ik heb al nieuwe rubbers besteld hopelijk is het daarmee opgelost :wink:.
Qua afmetingen zijn het inderdaad details. Maar owee als je er 'ns eentje vergeet. :shock:
JP, ik verbaas me toch dat je ze niet op voorraad zijn. Nu ja, er zijn meer dingen waar ik me, als leek over verbaas. :lol:
De rubbertjes komen deze week binnen als het goed is :wink:. Mijn vermoeden gaat eerst uit naar het rubbertje.
Het stuurt nu redelijk licht, alleen komt het stuur te langzaam terug bij het loslaten.
Daarvoor moet ik mijn "loopafwerktak" waar de twee (teller+diravi)kabels aan vastzitten op de bak, open maken en de tandwieltjes smeren :wink:.
De kabels heb ik al vervangen en het tellerwerk gesmeerd.
De rubbertjes zijn al meer dan een week in bestelling.
Zolang ik genoeg korting krijg op originele onderdelen, bestel ik die bij mijn Citroën dealer :mrgreen:.
Hi Mike :D , ik heb de rubbertjes nog niet eens vervangen. Heb nu het idee dat de diravi sterker reageert op snelheden. Bij stilstand lekker licht en naarmate ik sneller ga rijden dan voel ik het zwaarder worden. Voorheen was het alleen licht of iets zwaarder, maar nu voel ik het verzwaren tot rond 100km/h en in die mate heb ik het voorheen niet meegemaakt :wink:. Het is niet zo zwaar dat je kracht moet zetten, maar voelt duidelijk zwaarder aan.
Voorlopig laat ik het zo, zolang die niet lekt vind ik het prima :D.
Snap dat wel hoor jongens, maar het is ook een beetje een leerproces. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Toen mijn schelpje brak dacht ik ook "Oh jee, wat nu" viel gelukkig mee, maar die dingen gebeuren.
De schelpjes bij JP gingen in een keer goed denk ik, toch??
Ja, gelukkig wel.
Helemaal met Mike eens, dit soort dingen gebeuren nou eenmaal en is het risico van het vak :wink:.
Moet je er niet gewoon een nieuw lhm rubbertje infrotten?
Misschien wel, ik ga het binnenkort nog even bekijken :wink:
Mooi dat je de oorzaak gevonden hebt!
Kan je goed zien waar het lekt? Tussen het schroefdraad van de wartel of buiten de wartel, dat er misschien een scheurtje in de leiding zelf zit door het buigen.
Afgelopen vrijdag die wartel losgedraaid en de leiding eruit gehaald, ik kon geen beschadigingen vinden. Misschien lekt het rubbertje, ik heb al nieuwe rubbers besteld hopelijk is het daarmee opgelost :wink:.
t zijn vaak de details he?!
hopen dat dat nu ook zo is.
gemakshalve een rubbertje als detail te benoemen :roll:
Qua afmetingen zijn het inderdaad details. Maar owee als je er 'ns eentje vergeet. :shock:
JP, ik verbaas me toch dat je ze niet op voorraad zijn. Nu ja, er zijn meer dingen waar ik me, als leek over verbaas. :lol:
ik heb van 2 typen rubbertjes, 10stuks besteld. Dan heb ik voorlopig een voorraadje leidingrubbertjes :wink:.
Dan zul je zien dat je ze nooit meer nodig hebt. ;-)
dan bestel ik er ook een paar in't voren!
XM`s en dus ook de rubbertjes worden ouder. Op een gegeven moment wordt het weer moeilijker om LHM bestendige leidingrubbertjes te vinden :roll:.
...en dan kom ik om de hoek kijken :P
:oops: Is het nu allemaal opgelost met de diravi JP?
De rubbertjes komen deze week binnen als het goed is :wink:. Mijn vermoeden gaat eerst uit naar het rubbertje.
Het stuurt nu redelijk licht, alleen komt het stuur te langzaam terug bij het loslaten.
ohh, ok...en doet je naald van de km teller het wel goed?
Daarvoor moet ik mijn "loopafwerktak" waar de twee (teller+diravi)kabels aan vastzitten op de bak, open maken en de tandwieltjes smeren :wink:.
De kabels heb ik al vervangen en het tellerwerk gesmeerd.
JP, hoe gaat het met je Diravi? Heb je het rubbertje al vervangen?
De rubbertjes zijn nog steeds niet binnen :roll:. Diravi komt nog steeds niet sterk terug zoals ik gewend was.
Da's balen. Je hebt ze nu al meer dan een week in bestelling, toch? :roll:
Gaat het over leidingrubbertjes?
Die bestel je toch niet bij de dealer?
Daar kosten ze gewoon serieus 2 euro p.s. :shock:
Terwijl ze bij Chyparse maar een fractie van dat kosten. :wink:
De rubbertjes zijn al meer dan een week in bestelling.
Zolang ik genoeg korting krijg op originele onderdelen, bestel ik die bij mijn Citroën dealer :mrgreen:.
Update??? Diravi alweer goed?? :wink:
Hi Mike :D , ik heb de rubbertjes nog niet eens vervangen. Heb nu het idee dat de diravi sterker reageert op snelheden. Bij stilstand lekker licht en naarmate ik sneller ga rijden dan voel ik het zwaarder worden. Voorheen was het alleen licht of iets zwaarder, maar nu voel ik het verzwaren tot rond 100km/h en in die mate heb ik het voorheen niet meegemaakt :wink:. Het is niet zo zwaar dat je kracht moet zetten, maar voelt duidelijk zwaarder aan.
Voorlopig laat ik het zo, zolang die niet lekt vind ik het prima :D.
:lol: dus het gaat eigenlijk prima! Idd zolang het groene bloed blijft gaan zaols het hoort....
Gaat je XM eigenlijk nog de winterstalling in of is het daarvoor toch te laat :mrgreen:
Met de a.s. XM/CX club nieuwjaarsmeeting in Hilversum gebruik ik mijn XM op de brug om de XM/ZPJ4 technische details uit te leggen :wink:.
Daarna gaat die alsnog de stalling in :wink:.
Moet dat nou?
:schater:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Anders zet jij jouw XM te kijk op de brug en verteld er leuk verhaaltje bij :mrgreen:
Wat weet jij nou van een type II? :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mij best om te ruilen met jouw XM op de brug voor de nieuwjaarsmeeting, dan kan de mijne eerder de stalling in :mrgreen:
Pagina's