Ik zit er nu ook over te denken om een nieuwe loopwerkaftak te bestellen, hetzij voor de diravi werking of anders voor de wiebelende km tellernaald :roll:. De loopwerkaftak is nu nog leverbaar, hoe lang nog.....
Het gaat de laatste weken rap met de last met onderdelen die NFP staan. :? Ik zou in jouw geval zeker dat loopwerk bestellen als je twijfelt of het nog goed is.
En wat Lucas opperde is volgens jullie onmogelijk? Dat door het niet loshalen van de boel, er getrokken is aan het ingaande tandwielstelsel van het stuurhuis? Dat is van kunstof en dus is beschadiging erg makkelijk...
Voorlopig alleen het huis met de bijbehorende plastic tandwieltjes erin en rubberen ring nr 4, de as met een tandwiel nr 2 voor de ME bak is NFP en de tandwiel in ringvorm nr 7 laat ik voorlopig zitten want daar kun je niet zomaar bij in de versnellingsbak volgens mij.
Als ik de afbeelding van de ZF4HP18 erbij pak, dan is er te zien dat het asje met het tandwiel en de ringvormige tandwiel vervangen kan worden als het stukje bakhuis met keerring wordt gedemonteerd. Dus eerst moet de lange aandrijfas eruit.
Ja met remmenreiniger, maar het voornaamste probleem is de niet lekker werkende diravi.
Het stuurt veel te zwaar met parkeren, verdoezeld met vele plaatjes tussen de centrifugaalregelaar maar eenmaal op snelheid wordt het zwaarder sturen duidelijk sterker dan de bedoeling is.
Omdat mijn diravi te vroeg (rond 50km/h) merkbaar teveel gaat verzwaren met het sturen heb ik vandaag de aandrijfkabel van de diravi centrifugaalregelaar ontkoppeld. Het stuurt nu lekker licht en op de grote weg geen last gehad dat het te licht zou zijn, dus voorlopig laat ik het zo totdat ik mijn nieuwe loopwerkaftak heb gemonteerd. Voor mijn gevoel stuurt die nu zoals ik van diravi gewend ben, lekker licht en direct 8)
Hahahaha, wel jammer dat bij een aantal de diravi toch een beetje (boel) opspeelt. Is toch wel iets dat erg nadrukkelijk je plezier in het rijden beinvloedt.
Vooral als het zwaarder gaat sturen bederft het rijplezier :thumbdown: . Zodra ik tijd heb zal ik een specialist in diravi's vragen ernaar te kijken en of het relatief eenvoudig te herstellen is.
met rechtuit rijden gaat die strak rechtdoor zonder afwijkingen :wink:
:thumbup:
Ik zit er nu ook over te denken om een nieuwe loopwerkaftak te bestellen, hetzij voor de diravi werking of anders voor de wiebelende km tellernaald :roll:. De loopwerkaftak is nu nog leverbaar, hoe lang nog.....
Het gaat de laatste weken rap met de last met onderdelen die NFP staan. :? Ik zou in jouw geval zeker dat loopwerk bestellen als je twijfelt of het nog goed is.
Ga ik doen :wink:
Vug bestellen, en misschien wel reserve voor de handel! :lol: Is het sturen nu ook weer anders?
Het stuurgevoel is het zelfde gebleven, maar het rechtuitrijden komt nu overeen met de juiste stuurstand/centrering.
De loopwerkaftak zou het laatste onderdeel kunnen zijn om mijn diravi 100% perfect te krijgen.
ook met nieuw loopwerkaftak blijf je een aschommelende naald houden hoor JP..........
Verder denk ik niet dat je loopwerkaftak invloed heeft op jouw problemen, onderbouwen kan ik niet maar tís een onderbuikgevoel :wtf:
Dat schommelen zal eerder komen door een slechte kabel, die aan het inslijten is.
De kmkabels zijn nieuw, dus zou de loopwerkaftak de enige nog kunnen zijn. Ik wil mijn diravi gewoon weer perfect hebben.
En wat Lucas opperde is volgens jullie onmogelijk? Dat door het niet loshalen van de boel, er getrokken is aan het ingaande tandwielstelsel van het stuurhuis? Dat is van kunstof en dus is beschadiging erg makkelijk...
Precies, de loopwerkaftak heeft ook van die geweldige plastic tandwieltjes :roll:....
Mijn loopwerkaftak heb ik al besteld :wink:
compleet of alleen het huis ?
Voorlopig alleen het huis met de bijbehorende plastic tandwieltjes erin en rubberen ring nr 4, de as met een tandwiel nr 2 voor de ME bak is NFP en de tandwiel in ringvorm nr 7 laat ik voorlopig zitten want daar kun je niet zomaar bij in de versnellingsbak volgens mij.
Als ik de afbeelding van de ZF4HP18 erbij pak, dan is er te zien dat het asje met het tandwiel en de ringvormige tandwiel vervangen kan worden als het stukje bakhuis met keerring wordt gedemonteerd. Dus eerst moet de lange aandrijfas eruit.
Je kun beter eens beginnen met grondig reinigen en opnieuw invetten van het tellermechaniekje in je tellerbak.
Is ook al tot in den treure ingevet :wink:, diravi werkt ook nog niet goed.
Heb je ook eerst het oude vet grondig verwijderd? Dat is erg belangrijk, anders ben je het opgedroogde vet alleen maar aan het aanlengen.
Ja met remmenreiniger, maar het voornaamste probleem is de niet lekker werkende diravi.
Het stuurt veel te zwaar met parkeren, verdoezeld met vele plaatjes tussen de centrifugaalregelaar maar eenmaal op snelheid wordt het zwaarder sturen duidelijk sterker dan de bedoeling is.
Omdat mijn diravi te vroeg (rond 50km/h) merkbaar teveel gaat verzwaren met het sturen heb ik vandaag de aandrijfkabel van de diravi centrifugaalregelaar ontkoppeld. Het stuurt nu lekker licht en op de grote weg geen last gehad dat het te licht zou zijn, dus voorlopig laat ik het zo totdat ik mijn nieuwe loopwerkaftak heb gemonteerd. Voor mijn gevoel stuurt die nu zoals ik van diravi gewend ben, lekker licht en direct 8)
Huh...dus nu werkt de centrifugaal bol helemaal niet? Dan stuurt ie toch niet zoals het hoort JP?
Klopt, het stuurt nu continu licht. Voorlopig is het beter zo, want ik moet nadrukkelijk spierkracht gebruiken bij het sturen op snelheid :roll:.
[off topic modus]
Typisch een geval van ´een te grote auto voor een te klein kereltje´ :mrgreen: :mrgreen:
[on topic modus]
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:wink:
Laten we het maar houden op de diravi die niet goed werkt :).
Hahahaha, wel jammer dat bij een aantal de diravi toch een beetje (boel) opspeelt. Is toch wel iets dat erg nadrukkelijk je plezier in het rijden beinvloedt.
Vooral als het zwaarder gaat sturen bederft het rijplezier :thumbdown: . Zodra ik tijd heb zal ik een specialist in diravi's vragen ernaar te kijken en of het relatief eenvoudig te herstellen is.
Misschien iets voor bij de diravi meeting/lezing in DE?
Pssst.... Die schijnt al volgeboekt te zijn.
Helaas :roll:, zoiets :lolno:
Da's dan weer een misser zeg... :shock:
Pagina's