De Xm van Takkie.

324 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: De Xm van Takkie.

Nadat je de stappenmotor ontvet hebt met remmenreiniger, is de boel wel erg schraal daar. Smeer hem eens lekker na met WD40 bijvoorbeeld. Je zult zien dat ie dan als nieuw bijregelt.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: De Xm van Takkie.

Dat ga ik binnenkort zeker doen!
Thnx

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: De Xm van Takkie.

Paar uurtjes zwoegen maar dan hebbie ook wat:

:dans: :dans: GELE KIJKERS :dans: :dans:

IMAGE(http://i55.tinypic.com/3322ekg.jpg)

Nieuwe grill en koplampen afkomstig van BasixBIX
Helemaal zelluf de gele kapjes erin gemonteerd met dank aan de Ambience Extreme uitleg

Zegt zo'n gozert tegen me: ach toen hadden Franse auto's toch ook al witte lampen?! :wtf:

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: De Xm van Takkie.

Cool! Handleiding uit de AE gevolgd?

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: De Xm van Takkie.

Je wordt wel handig. :wink: 8)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: De Xm van Takkie.

Mooi zo'n look jaune! En idd, zo rond 1990 gingen de Franse massaal aan het wit. Zo kun je voor serie 1 bv nog wel mistlampen met gele reflectors vinden en zijn die voor serie 2 (1994) niet meer gemaakt.

wimb
afbeelding van wimb
Re: De Xm van Takkie.

Gele lampen ZIJN gewoon mooi. :clap:

BasisBIX
afbeelding van BasisBIX
  • BX 19 GT '85
  • XM 2.0 TCT au. '94
  • CX 2400 GTI '82
  • BX 14 '89
  • AX 1.4 Rallye '96
  • XM 3.0 V6 '89
Re: De Xm van Takkie.

Netjes! 8)

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: De Xm van Takkie.

:clap: ziet er goed uit..... staat nog op de wenslijst hier :mrgreen:

Luceo non uro....

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: De Xm van Takkie.

Vind ik ook wel gaaf, waar kan je die krijgen voor een S1?

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: De Xm van Takkie.

Ik heb ze hier vandaan, maakt voor T1 of T2 geen verschil. (dacht ik) :wink:

http://www.cartruckcarenederland.nl/product_info.php?cPath=28_408&products_id=597

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: De Xm van Takkie.

IMAGE(http://i43.tinypic.com/25sym2x.jpg)
IMAGE(http://i41.tinypic.com/2zp075v.jpg)
copyright Maarten

Ja ik was die rokert in Borculo. Compressietest die niet leuk uitpakte...
Een cilinder lekt wat olie, minimaal maar dus genoeg.

Bij koude motor en onder de 90 graden schokt ie, loopt niet fraai stationair en slaat vaak af.
Stappenmotor twee keer schoongemaakt. Andere bobinerail maakte ook niet uit.
Als de motor bedrijfswarm is merk ik er eigenlijk niks van, de auto rijdt (en veert) als een zonnetje.
Ik zie wel af en toe het motormanagementlampje oplichting voor eventjes.
Raar was dat bij uitlezen met CDPF onlangs er geen storing te bekennen was motortechnisch en toen speelde het probleem ook al.

Ik heb net het subframe laten lassen en nieuwe winterbanden dus ik wil nog ff door! :lolno:
Blokwissel als het beter weer wordt wellicht....... :problem:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: De Xm van Takkie.

Ik heb ooit al eens gezegd dat de diverse Bosch MM systemen zo mededeelzaam zijn als de CIA: pas als ze er écht niet meer omheen kunnen, geven ze een foutmelding... :roll: :wink:
Maar zeg nou zelf: bijvoorbeeld een gebroken olieschraapveer is nogal lastig te diagnosticeren voor een MM-computer.

Ik zou doorrijden totdat de irritatie te hoog wordt, of reviseren/blokvervanging doen. Zoals WiXM al gezegd heeft, is revisie misschien wel het leerzaamst en leukst.

Heb je BTW in mijn topic gelezen dat het andere interieur nu echt heel dichtbij lijkt te komen? :mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
gomp
afbeelding van gomp
Re: De Xm van Takkie.

hoeveel verschil in compressie was er eigenlijk ?

Zelf zou ik het blok vervangen indien deze ermee stopt. 16v blokken genoeg. Wel deze dan openmaken en lekker leren van alles.

maartenh
afbeelding van maartenh
Re: De Xm van Takkie.

De oliewolk kwam door de compressie meting hoor, niet van het blok zelf :wink:
(klein scheutje olie op de zuiger en nog een keer meten, als de compressie dan een stuk hoger is als bij een meting zonder extra olie, lekt er druk weg langs de zuigerveren)

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: De Xm van Takkie.

Ik moet nog mijn uitlaatlek gaan dichten, is niet heel groot.
Het zit op een rond stuk, omgeving middendempert.
Kan ik dat gewoon doen dmv een extra ring erom bevestigen misschien?
En kan ik die eromheen krijgen met de auto op bokjes?
Of mot dat per se op een brug?

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: De Xm van Takkie.

Het kan op bokjes maar is niet aan te raden, ik zou in jou geval even naar heining hobby hal gaan en daar de brug op.

Uitlaat even los halen en opnieuw monteren met wat uitlaat pasta. :wink:

wimb
afbeelding van wimb
Re: De Xm van Takkie.

Voor dit soort klusjes is een doe-het-zelf garage toch al aan te bevelen omdat je normaal kunt staan. Binnen een uurtje ben je daar weer weg.

Jos Haeftinck
afbeelding van Jos Haeftinck
  • XM TCT `94
  • Delahaye 175 S Roadster
Re: De Xm van Takkie.

Bij de Heining zijn vaak ook wel figuren die even wat voor je kunnen lassen voor weinig.
Doe ik ook wel `es.
Voor de APK heeft zo`n vogel mijn uitlaat keurig dichtgelast .
Wanneer ga je Takkie(als je gaat tenminste) , ik moet er nl. ook nog heen voor de XM van een vriend van mij, lijkt me wel gezellie met z`n 2`en.
Maken we er een XM garage van.

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: De Xm van Takkie.

Hee ja gosh, dat ziet er leuk uit die HHH, kende ik nog niet. Ik kwam vroeger wel Es' in Zuid Oost in de K buurt maar voelde niet prettig....
Geen idee wanneer ik ga, maar ik ga wel.
Niet dit weekend maar het weekend erop?

Jos Haeftinck
afbeelding van Jos Haeftinck
  • XM TCT `94
  • Delahaye 175 S Roadster
Re: De Xm van Takkie.

Ik ben er maandagmiddag.
In `t weekend is `t altijd druk, behalve vroeg in de ochtend :lol: , hebben de meeste een kater. :D

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: De Xm van Takkie.

Ik heb gelukig al een tijdje geen katers meer, een jaar of vier om precies te zijn... :D
as maandag op de HHH?
Hoelaat ongeveer?
Ik heb om 1600 een afspraak maar ik kan wel langskomen daarvoor.
Ik heb natuurlijk een uitlaatring nodig en die pasta voor die tijd... :?

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: De Xm van Takkie.

APK keuring was niet helemaal vlekkeloos :evil: :

- Stofhoes fuseekogel links
- Stofhoes stuurhuis rechts
- Remverschil achter is te groot ( schoonmaken/doorspoelen remmen??)
- Massasluiting verlichting achter (was dah?)
- Parkeerremkabel rechtsvoor is stuk (wist ik al, en hij heeft het ook gevonden)

Ik heb de indruk dat het niet onoverkomelijk is, toch?
Ik weet wel dat ik dat niet netjes in me eentje kan, maar misschien met wat hulp wel.... :wink:
Ik zou erg dankbaar zijn als iemand het leuk vind mij uit de brand te helpen.
Wat kan behalve sludge dat remverschil verklaren?

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: De Xm van Takkie.

Waarschijnlijk zit er een klauw vast achter, die stof hoezen zijn minder leuk, hoogst waarschijnlijk wordt het het vervangen van de fusee kogel omdat de universele
stof hoesjes niet gaan passen. De stofhoes van het stuurhuis is ook een lastige, handrem kabel heb je er zo in gestoken, verlichting is ook wel snel op te lossen.

Wat kost het als de garage het voor je oplost?

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: De Xm van Takkie.

Dat heb ik niet gevraagd...ik ging er eerst eens over nadenken zei ik (met jullie overleggen, dacht ik)

Dus het valt toch tegen... :roll: ja die fuseekogel vervangen is k°t
En stuurhuis dus ook....grrr ik las het op het Cifo

Ik zal es rondbellen met diverse toko´s.
Is het wijs om dan de Jong en van der Laan te proberen of beter ´een mannetje´

wimb
afbeelding van wimb
Re: De Xm van Takkie.

Ik heb diverse keren gelezen dat achterremmen problemen geven bij een hydropneumaat als je onbelast rijdt. De remdruk is namelijk lastafhankelijk, dus als je een paar keer stevig remt met een behoorlijke hoeveelheid gewicht (passagiers bijvoorbeeld) zou het euvel opgelost kunnen zijn.

Massasluiting verlichting is een nieuwe kreet voor mij. Letterlijk betekent het dat je een keiharde kortsluiting hebt maar dat zou je zelf al gemerkt hebben. Waarschijnlijk dat de nul (' aarde') niet goed genoeg meer is. Soit.

En die andere 2 zijn mindere klussen. Voor de fuseekogel kan het uitdraaien op lomp geweld en veel bijbelteksten. Komt dat ding wel volgens wens los dan is het verder ook een klusje van bijna niks.

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: De Xm van Takkie.

Tis ook niet zozeer dat ik te beroerd ben om te werken maar ik weet niet wát ik moet doen en heb faalangst :oops:
En alleen met Haynes op de motorkap ga ik het niet redden, zoveel heb ik nou nog niet gedaan... :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: De Xm van Takkie.

Is misschien wel een klusje voor de sleutelmeet Takkie!

wimb
afbeelding van wimb
Re: De Xm van Takkie.

+1

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: De Xm van Takkie.

jullie (WiXm en XMike) op de achterbank dus voor een sprintje met bruuske remmelarij achtereenvolgens??? :mrgreen:

Pagina's