Jaaa tuurlijk, sleutelmeeting is wel een goed en gelikt moment!
Hulp genoeg :clap:
Kweet niet precies welke onderdelen ik dan nodig heb.
Deze misschien?
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/citroen/xm-y4-hatchback-00-1994-00-2000/20-i-16-v-kat-05-1994-10-2000?pid=4&menucode=16&partcode=407
En verders?
En of alles in twee uurtjes klaar is?
En dan moet ik dus nog 3 weken zonder APK rijden :roll:
dat kost je redelijk zeker een boete....zijn ze helaas vrij makkelijk in tegenwoordig. Plus dat het natuurlijk complicaties kan geven met de verzekering in geval van schade door een aanrijding oid
ja weet ik, maar ik wil dus weten welke onderdelen....
Of zoekt Meneer de Jong dat zelf uit in dat geval?
In m'n eentje gaat het niet lukken, dus ik wil die meeting daarvoor gebruiken.
Tenminste als ik daar hulp krijg. Met een paar aanwijzingen zal ik er ook niet komen.
Dit is weer nieuw terrein, fuseekogels en stuurhuizen.
Ik wil graag zelf wat doen maar dit is andere koek dan gele lampjes inbouwen volgens een mooie beschrijving. :wink:
Anders zal ik naar een garage ermee moeten en dan weet ik niet wat ik kwijt ben maar het zal wel het nodige aan arbeidsloon zijn. En daar leer ik weer niks van. :problem:
Hmmm van der Laan vraagt 40 euro voor de fuseekogelhoes en 125 eurioos voor de stuurhuishoes.
Dat valt me nog mee. Als ik moet wachten tot de sleutelmeet ben ik hetzelfde of nog meer kwijt aan een APK bon :mrgreen:
Dus ik denk dat ik dan toch maar voor de garage kies, zijn jullie ook uit de brand 8)
Toch?
Ik wil juist graag leren, maar sleutelen zit niet in mijn bloed.... :P
Alhoewel, mijn opa was een botterbouwer met eigen werf... :wink:
Misschien moeten mijn sleutelgenen tot expressie komen door het te doen..!
Maar ja, wachten op een sleutelmeet voor een schijtklus en een APK bon opstrijken óf het laten doen door een Citroenenspecialist voor ongeveer dezelfde prijs is toch een voor mij relatief eenvoudige keuze.
Verder de wat eenvoudiger klussies zelf doen: parkeerremkabel vervangen.
Dan volgen de interieur- en het schuifdakkiewissel en twee raammechanieken vervangen 8)
Inderdaad overkomelijke kosten!
Als je volgende keer zelf de APK wilt doen is het misschien een idee om dr een paar weken van te voren al bij een keurmeester te zetten, dat hij kan kijken wat er mis is. Krijg je een blaadje mee met de afkeurpunten, en kan je er aan beginnen met meer tijd :wink:
Als ik jou was zou ik interieur en schuifdakwissel in 1 keer doen, heb je lekker mooi de ruimte :mrgreen:
Nu zijn die 2 hoezen die ik als part-time sleutelaar zelf ook niet ff gauw zou doen. Voor dat bedrag ga ik ook naar Van der Laan: sleutelen is meestal goed zelf te doen maar het moet wel leuk blijven. :wink:
Een crack zou ik mezelf nog niet noemen, maar qua interieur en schuifdak heb ik vorig jaar wel erg veel geleerd :lol: . Vooral dat schuifdak helemaal vervangen.. Is niet echt moeilijk, maar het is gewoon een zwaar rotding :mrgreen:. Besloot het voor de time being maar anders te doen, door alleen de kabels te vervangen.. Maar ik ben ook op zoek naar een andere hemel dus vrees dat de boel er dan alsnog uit mag :mrgreen:
Ik heb nog geen officieel formulier ingevuld, wat mij verzocht werd als ik wilde reserveren, dus ik had nog niets echt gereserveerd, dacht ik, maar als je het mij zo vraagt, op de man af, kan ik dat bevestigen.
Whaahaa, ik ben er op geattendeerd dat mijn remlichten weigeren! Bij loslaten pedaal floepen ze wel even aan :shock:
Ik ben al met wd40 aan de gang geweest en toen deed ie het wel weer maar nu weer niet!
Schakelaar defect of is dat nou het massapunt waar de APK het over had?
Schroef je rempedaal nou maar ff los. Ik geef je op een briefje dat het 'em daarin zit.
Remschakelaar ff doormeten op correcte werking. Bestudeer -na vaststellen dat de boel niet goed werkt- de constructie en lijm een klein stukkie plastic/staal erop om het afgesleten deel te corrigeren.
Dit is een bekend euvel en daar is dus een heleboel over te vinden op dit forum (en 'dat andere forum' ook!)
Succes gabber.
Kheb spijt, ik geef toe, maar ik moest echt aan mijn artikel werken!
Dinsdag bij Fokker in Amersfoort speling bij rechtervoorwiel laten herstellen en dan nemen we dat mee.
Dan zal de APK toch wel rond zijn.... :?
Nu 3 weken over tijd en nog geen bon :)
Dat is dan veel mazzel! Waar je vroeger rustig 2 a 3 maanden kon gokken( met wat geluk), zijn ze onlangs overgestapt op een nieuw systeem.
Je schijnt nu veel sneller de sjaak te zijn, vaak al binnen een week. Same voor onverzekerden (wat ik overigens wel een goede zaak vind)
Ik dus naar Citroenspecialist (Fokker, Amersfoort) om stuurhuishoes en kogelhoes te vervangen.
En meteen maar ff keuren dan weer he...sympathieke man ook, die garagehoudert
Tja, een specialist zou geen specialist zijn als hij niet nog even opmerkte dat een spoorkogel niet spoorde en dat was weer een extra duur grapje want dan moet ie weer uitgelijnd worden, en.. :cry:
Maar wel fijn dat dat het hele zachte gerommel op hobbelende wegen nu ook weg is.
En de felbegeerde APK binnen :mrgreen:
Qua APK bon meldde Fokker dat zijn ervaring is dat RDW pas na 2 maanden een boete stuurt tenzij je eerder opvalt bij een andere boete als het door rood licht rijden. Dus. Dat jullie dat weet. Voor wat het waard is.
Nu de volgende tikjes...nog wat loodjes slijten op de blokjesvelgen..... :mrgreen:
Duurt al weer heel wat weekjes btw
:P Er zit idd heeeel weinig ruimte tussen de remklauw en de velg. Bij mij is het tikken inmiddels weer weg,
De blokjesvelg is ook ontworpen voor het eerste type XM met de kleinste remschijven. Na 1992 zijn er standaard grotere schijven gekomen en werd ook de blokjesvelg niet meer geleverd. :wink:
Ook speedlines zijn behoorlijk krap aan de binnenzijde en plaatsing van het lood is dan ook belangrijk. en de dikte van het lood eveneens :wink:
Maar ook met de grotere t2 24klapper remklauwen heb ik geen loodtikkertjes :P
Als dat nou blijft he, moet ik alles opnieuw laten balanceren met dunnere loodplaatjes :?: :evil:
Binnekort hopelijk toch wat meer met het raampie open surfen maar dan is het niet fraai....het went wel, net als een afwasmachine die aanstaat, maar daar heb ik die blokjesvelgen niet voor aangeschaft :roll:
Rubber burn-out in Aalsmeer? :lolno:
Jaaa tuurlijk, sleutelmeeting is wel een goed en gelikt moment!
Hulp genoeg :clap:
Kweet niet precies welke onderdelen ik dan nodig heb.
Deze misschien?
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/citroen/xm-y4-hatchback-00-1994-00-2000/20-i-16-v-kat-05-1994-10-2000?pid=4&menucode=16&partcode=407
En verders?
En of alles in twee uurtjes klaar is?
En dan moet ik dus nog 3 weken zonder APK rijden :roll:
dat kost je redelijk zeker een boete....zijn ze helaas vrij makkelijk in tegenwoordig. Plus dat het natuurlijk complicaties kan geven met de verzekering in geval van schade door een aanrijding oid
Alleen als je de klussen op meet wil doen zul je ook je spullen bij Gert, J moeten bestellen. :wink:
ja weet ik, maar ik wil dus weten welke onderdelen....
Of zoekt Meneer de Jong dat zelf uit in dat geval?
In m'n eentje gaat het niet lukken, dus ik wil die meeting daarvoor gebruiken.
Tenminste als ik daar hulp krijg. Met een paar aanwijzingen zal ik er ook niet komen.
Dit is weer nieuw terrein, fuseekogels en stuurhuizen.
Ik wil graag zelf wat doen maar dit is andere koek dan gele lampjes inbouwen volgens een mooie beschrijving. :wink:
Anders zal ik naar een garage ermee moeten en dan weet ik niet wat ik kwijt ben maar het zal wel het nodige aan arbeidsloon zijn. En daar leer ik weer niks van. :problem:
Hmmm van der Laan vraagt 40 euro voor de fuseekogelhoes en 125 eurioos voor de stuurhuishoes.
Dat valt me nog mee. Als ik moet wachten tot de sleutelmeet ben ik hetzelfde of nog meer kwijt aan een APK bon :mrgreen:
Dus ik denk dat ik dan toch maar voor de garage kies, zijn jullie ook uit de brand 8)
Toch?
imho overkomelijke kosten.. maar ik ben ook niet zo'n sleutelaar..
Ik wil juist graag leren, maar sleutelen zit niet in mijn bloed.... :P
Alhoewel, mijn opa was een botterbouwer met eigen werf... :wink:
Misschien moeten mijn sleutelgenen tot expressie komen door het te doen..!
Maar ja, wachten op een sleutelmeet voor een schijtklus en een APK bon opstrijken óf het laten doen door een Citroenenspecialist voor ongeveer dezelfde prijs is toch een voor mij relatief eenvoudige keuze.
Verder de wat eenvoudiger klussies zelf doen: parkeerremkabel vervangen.
Dan volgen de interieur- en het schuifdakkiewissel en twee raammechanieken vervangen 8)
Inderdaad overkomelijke kosten!
Als je volgende keer zelf de APK wilt doen is het misschien een idee om dr een paar weken van te voren al bij een keurmeester te zetten, dat hij kan kijken wat er mis is. Krijg je een blaadje mee met de afkeurpunten, en kan je er aan beginnen met meer tijd :wink:
Als ik jou was zou ik interieur en schuifdakwissel in 1 keer doen, heb je lekker mooi de ruimte :mrgreen:
Nu zijn die 2 hoezen die ik als part-time sleutelaar zelf ook niet ff gauw zou doen. Voor dat bedrag ga ik ook naar Van der Laan: sleutelen is meestal goed zelf te doen maar het moet wel leuk blijven. :wink:
Nou, kijk es aan, ik heb de wind mee van de 'cracks' :lol:
Een crack zou ik mezelf nog niet noemen, maar qua interieur en schuifdak heb ik vorig jaar wel erg veel geleerd :lol: . Vooral dat schuifdak helemaal vervangen.. Is niet echt moeilijk, maar het is gewoon een zwaar rotding :mrgreen:. Besloot het voor de time being maar anders te doen, door alleen de kabels te vervangen.. Maar ik ben ook op zoek naar een andere hemel dus vrees dat de boel er dan alsnog uit mag :mrgreen:
Dus je reservering voor het sleutelen is van de baan?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb nog geen officieel formulier ingevuld, wat mij verzocht werd als ik wilde reserveren, dus ik had nog niets echt gereserveerd, dacht ik, maar als je het mij zo vraagt, op de man af, kan ik dat bevestigen.
Whaahaa, ik ben er op geattendeerd dat mijn remlichten weigeren! Bij loslaten pedaal floepen ze wel even aan :shock:
Ik ben al met wd40 aan de gang geweest en toen deed ie het wel weer maar nu weer niet!
Schakelaar defect of is dat nou het massapunt waar de APK het over had?
Kan beide zijn, maar zo'n remschakelaar heeft ook niet het eeuwige leven.
Je schijnt ze te kunnen modificeren, heb ik alleen nog niet gedaan, zijn nieuw wel kostbaar ik dacht rond 75€.
Ik heb bijna nooit klusjes die een appel en een ei kosten :roll:
En wat is dat massapunt nou??
Geen idee!?
Schroef je rempedaal nou maar ff los. Ik geef je op een briefje dat het 'em daarin zit.
Remschakelaar ff doormeten op correcte werking. Bestudeer -na vaststellen dat de boel niet goed werkt- de constructie en lijm een klein stukkie plastic/staal erop om het afgesleten deel te corrigeren.
Dit is een bekend euvel en daar is dus een heleboel over te vinden op dit forum (en 'dat andere forum' ook!)
Succes gabber.
Was nou toch maar naar de sleutelmeet gekomen, dan was het zó opgelost Takkie!!
Kheb spijt, ik geef toe, maar ik moest echt aan mijn artikel werken!
Dinsdag bij Fokker in Amersfoort speling bij rechtervoorwiel laten herstellen en dan nemen we dat mee.
Dan zal de APK toch wel rond zijn.... :?
Nu 3 weken over tijd en nog geen bon :)
Dat is dan veel mazzel! Waar je vroeger rustig 2 a 3 maanden kon gokken( met wat geluk), zijn ze onlangs overgestapt op een nieuw systeem.
Je schijnt nu veel sneller de sjaak te zijn, vaak al binnen een week. Same voor onverzekerden (wat ik overigens wel een goede zaak vind)
Vorig jaar verliep mijn apk op 27 juli '11. Pas op 19 augustus '11 kwam ik eens aankakken bij de garage.
Ging ook goed. :wink:
Dat geeft de burger moed. :D
Ik durf dagelijks evenwel nauwelijks de post te bekijken.
Zoveel stress is niet gezond. Dan maar liever een bon
:silent:
De remverlichting doet het weer, ik heb met de draadjes gespeeld en zodoende 75 eurioos bespaard!
Mooi! EN nou niet meer aan dat rempedaal komen hè! :mrgreen:
Ik dus naar Citroenspecialist (Fokker, Amersfoort) om stuurhuishoes en kogelhoes te vervangen.
En meteen maar ff keuren dan weer he...sympathieke man ook, die garagehoudert
Tja, een specialist zou geen specialist zijn als hij niet nog even opmerkte dat een spoorkogel niet spoorde en dat was weer een extra duur grapje want dan moet ie weer uitgelijnd worden, en.. :cry:
Maar wel fijn dat dat het hele zachte gerommel op hobbelende wegen nu ook weg is.
En de felbegeerde APK binnen :mrgreen:
Qua APK bon meldde Fokker dat zijn ervaring is dat RDW pas na 2 maanden een boete stuurt tenzij je eerder opvalt bij een andere boete als het door rood licht rijden. Dus. Dat jullie dat weet. Voor wat het waard is.
Nu de volgende tikjes...nog wat loodjes slijten op de blokjesvelgen..... :mrgreen:
Duurt al weer heel wat weekjes btw
Mooi kan ze er weer een jaar tegen! proficiat.
Luceo non uro....
:P Er zit idd heeeel weinig ruimte tussen de remklauw en de velg. Bij mij is het tikken inmiddels weer weg,
De blokjesvelg is ook ontworpen voor het eerste type XM met de kleinste remschijven. Na 1992 zijn er standaard grotere schijven gekomen en werd ook de blokjesvelg niet meer geleverd. :wink:
proficiat met je nieuwe APK!
Ook speedlines zijn behoorlijk krap aan de binnenzijde en plaatsing van het lood is dan ook belangrijk. en de dikte van het lood eveneens :wink:
Maar ook met de grotere t2 24klapper remklauwen heb ik geen loodtikkertjes :P
Als dat nou blijft he, moet ik alles opnieuw laten balanceren met dunnere loodplaatjes :?: :evil:
Binnekort hopelijk toch wat meer met het raampie open surfen maar dan is het niet fraai....het went wel, net als een afwasmachine die aanstaat, maar daar heb ik die blokjesvelgen niet voor aangeschaft :roll:
Pagina's