Nee, niet dans la rue. Zo masochistisch ben ik niet, hier moet je een put of brug voor hebben IMHO.
Ik heb er nog wel enkele liggen met die 3 aansluitingen, maar dan krijg je daar wel een bol bij hoogstwaarschijnlijk :wink:
Wat je daar vervolgens mee doet moet je zelf weten... :twisted: Stuur anders ff een PBtje. Ik ga morgen een weekje op vakantie dus je moet nog ff geduld hebben dan.
Vanavond heb ik de XM helemaal schoongemaakt (inclusief kofferbak!), de uitlaat weer eens rechtgehangen (zou het er nou aan liggen dat het gedeeltelijk Bosal is? Eens in de zoveel tijd moet ik dat kreng weer ff recht hangen. Ik hou me aanbevolen voor goed/nieuw PSA spul...)
En als cosmetische klap op de vuurpijl heb ik weer een prachtig glimmende Vert Véga spoiler gemonteerd. Het ding glimt harder dan de rest van de auto, is een heel verschil bij de kale spoiler die er eerst op zat. En uiteraard de binnenbekleding van de achterklep weer gemonteerd, ditmaal met klepje voor linkerachterlicht waar beide clips nog op zaten. De oude miste 1 clip waardoor je hem er bijna niet uit kreeg. Detail, ik weet het, maar juist al die kleine dingetjes perfect hebben vind ik leuk.
Toen weer naar huis gezweefd, reed weer heerlijk. Ik zie de vakantierit morgen met vertrouwen tegemoet! 8)
Inmiddels terug van vakantie, en de XM heeft zich uitstekend gehouden. Geen klap verkeerd gegeven over de 1300 km die we hebben afgelegd met 5 personen + bepakking, en dat zonder onderdelen of zelfs maar gereedschap mee te nemen.
(Ik wist van mezelf dat ik zou gaan sleutelen als ik gereedschap mee zou nemen :mrgreen: )
Heerlijke vakantie gehad, het is ook heel fijn om het hydraulische systeem weer op orde te hebben. Zweeft toch weer lekkerder.
Volgende week mag de XM nog weer ff zijn bestaansrecht bewijzen: dan leent m'n pa hem voor een week om naar Limboland te knallen met 4 personen + bepakking. Hij had liever de XM dan de enkele jaartjes oude Peu idioot van m'n zwager, de ouwe Citrofiel 8)
Coming soon: APK. Ben benieuwd hoe 'ie erdoor gaat rollen.
Zo, deel 514 van mijn monoloog hiero...
Vanavond de XM weer opgehaald bij mijn ouders. Heeft natuurlijk weer geen krimp gegeven en braaf gedaan wat van hem verwacht werd, een kleine 1200 km lang. Terwijl ik weet dat -ie flink op z'n donder moet hebben gehad (heenreis via Duitsland, need I say more?)
Heb ondertussen voor mezelf een compressie test kitje aangeschaft (crossed my path voor een schijntje, en moet je toch hebben als serieus knutselaar)
Mocht ik ooit tijd vrijmaken ben ik nog steeds benieuwd wat een compressietest voor mijn blok uitwijst...
Kortom: ben weer helemaal tevreden. Na een week Peug 206 gereden te hebben is een zo-goed-als-Exclusive-XM de vierwielige hemel op aarde, kan ik u allen melden. Ik ga weer lekker genieten van mijn groene monstrosity.
De laatste tijd ligt er echter af en toe een druppel motorolie op de oprit. Klepdekselpakking? Dit wil ik graag verhelpen voor ie naar de APK gaat, dan kan ie er weer ff tegenaan.
En het groene gevaarte is weer met vlag en wimpel door de APK. Geen voorbereidingen getroffen, gewoon weggebracht en goedgekeurd. Mét lovende opmerking over de technische staat van het vehikel. Die ik vervolgens breed grijnzend in m'n zak stak :mrgreen:
Dus dit vierwielige monster mag weer tot 15 augustus 2013 's heeren weegen teisteren. Lekker idee, niet?
Ik had niet anders verwacht, sprak hij vol vertrouwen :wink:
Nee serieus, deze TCT bewijst zich echt als een trouwe diender. Krijgende het onderhoud dat hij verdient.
Heh, lachuh. Leen ik een tijdje geleden mijn XM uit aan m'n ouders om op vakantie te gaan (zoals reeds vermeld). Krijg ik vandaag een bekeuring binnen uit Duitsland: de ouwe hep te hard gereden en krijgt daarvoor een boete van maar liefst...
10 euro!!! Kerel ik woon in het verkeerde land. :thumbdown:
Ik kan echter het gezicht van mijn vader niet afwachten als ik hem morgen inpeper dat "leen ik je een keer mijn auto, ga jij meteen de grens over en stamp je als een achterlijke op dat gaspedaal. Nou ik hoop dat je genoten hebt..." etc. Totdat ik laat zien hoeveel de boete is :mrgreen:
50 kilomter te hard op de autobahn (gecorrigeerd met 10%) kost je 150 euro en 3 punten in Flensburg.
In NL slaan de bekeuringen nergens meer op. Maar dat weten jullie beter dan ik :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Met op het gevaar af hier afgebrand te worden blijkt uit de reactie die jullie geven op een boete van tien eurioos dat dat niet werkt. De volgende keer rijdt je weer 60 door de bebouwde kom. Ik ben geen heilige maar daar komen eerder en grotere brokken van met de voetgangers etc. Daar is studie van gemaakt. Bovendien is het signaleren, uitschrijven, versturen en innen ervan veel duurder dan dat tientje natuurlijk. Domme Duitsers.
Maar ik vind het ook leuk hoor Roger en ik ben benieuwd naar je vaders gezicht na je donderpreek. Laat hem groeten.
OK, de knuppel gaat in het hoenderhok, de teerling is geworpen en het kwaad is geschied.
Het was menigeen al opgevallen dat ik mijn onderdelenvoorraad in de verkoop deed, terwijl ik er normaal gesproken op zit te broeden.
Nu ga ik zelfs een stap verder: mijn XM staat sinds enkele uren te koop op diverse sites.
:wtf:
Wat happened, wilt u weten? Is CDPF van zijn geloof gevallen? Heeft zijn XM na al die jaren dan toch nog een vervelend mankement, waarvoor hij te lui is om het te repareren?
Is hij ineens allergisch geworden voor groen? Nee? Voor leer dan, misschien?
Wil hij overstappen op een ZX dan? :roll: (gruwel)
NIETS VAN DAT AL.
Ik ga een poging wagen om 1 van de mooiste auto's van dit forum te pakken te krijgen: Mike's LNV.
Hij moet hem, onder spijtige omstandigheden, verkopen maar de verkoop wil helaas niet vlotten omdat wij allemaal al van die mooie auto's hebben. :wink:
Aangezien in huize CDPF de bomen ook niet tot in de hemel groeien moet ik aan fundraising doen; dat houdt dus in éérst de ouwe trouwe schicht verpatsen, en de revenuen daaruit aanvullen met flink wat onderdelenverkoop. Als ik er dan nog wat bijdoe gaat het allemaal misschien net lukken.
Dus, mensen die mij, Mike en LNV het beste toedragen: had je misschien nog wat onderdelen nodig? Of wijs die collega die zich altijd zo lovend uitlaat over de rijkwaliteiten van jouw XM, eens heel bescheiden op mijn advertentie.
Dat zwarte monster verdient een liefhebbersbaasje met enig verstand van zaken vind ik. En zodoende moet ik me maar opofferen :mrgreen:
Vandaag had ik mijn groene geval ff boven de put. Ik wilde ff nakijken waar de drup (motor)olie vandaan kwam die zo af en toe op de oprit te vinden is, en gewoon algehele check-up (als je toch de motorruimte boven de put hebt staan...)
Oliedrupsel was te wijten aan een losse slangklem, die om de retourleiding zat die vooraan terug het blok in loopt. Blok meteen weer ff schoongemaakt met remmenreiniger, kan ik over een tijdje precies zien wat er gebeurd is.
Zag ook nog een zeer kleine LHM-lekkage bij de drukregelaar, kwam door losse wartels van de beide leidingen die naar links lopen.
Ik kan me herinneren dat Djidde enkele maanden geleden hetzelfde constateerde toen -ie z'n eigen werk controleerde. Blijkbaar moet je wartels aan de drukregelaar dus standaard natrekken, enige tijd nadat je daaraan hebt gewerkt.
En dan de hoofdreden waarom de auto boven de put stond: de uitlaat die weer eens rammelde. 2 maanden geleden ook al mee bezig geweest, maar toen kreeg ik het gerammel er niet 100% uit, terwijl me dat altijd wel gelukt is. Had alvast een nieuwe ori uitlatklem gehaald, omdat er zo'n 2-delige omheen zat.
Nu zag ik waarom ik de vorige keer faalde: het pijpje wat aan de kat zit, is rondom losgescheurd uit de kat. Nou schijnt dit makkelijk lasbaar te zijn, aangezien het vrij dik materiaal is. Tegelijk ga ik toch ff op zoek naar een gewoon goede. Zal ff op SCC kijken of het katdeel overeenkomt met de 2 liter 16V. Zal wel niet, i.v.m. de turbo in het uitlaattraject. Maar toch, soms verrassen ze je aangenaam daar bij Citroën.(héél soms...)
Voor de rest: ff een flink stukkie snelweg gedaan vanavond. Het wordt toch écht tijd dat ik die velgen een keer laat balanceren zeg... In de stad: heaven, boven 140: tril tril... Dat kan zeker nog beter!
EDIT: het gezochte stukkie uitlaat is idd anders dan bij de 2 liter 16V, zoals verwacht.
Nee, niet dans la rue. Zo masochistisch ben ik niet, hier moet je een put of brug voor hebben IMHO.
Ik heb er nog wel enkele liggen met die 3 aansluitingen, maar dan krijg je daar wel een bol bij hoogstwaarschijnlijk :wink:
Wat je daar vervolgens mee doet moet je zelf weten... :twisted: Stuur anders ff een PBtje. Ik ga morgen een weekje op vakantie dus je moet nog ff geduld hebben dan.
Vanavond heb ik de XM helemaal schoongemaakt (inclusief kofferbak!), de uitlaat weer eens rechtgehangen (zou het er nou aan liggen dat het gedeeltelijk Bosal is? Eens in de zoveel tijd moet ik dat kreng weer ff recht hangen. Ik hou me aanbevolen voor goed/nieuw PSA spul...)
En als cosmetische klap op de vuurpijl heb ik weer een prachtig glimmende Vert Véga spoiler gemonteerd. Het ding glimt harder dan de rest van de auto, is een heel verschil bij de kale spoiler die er eerst op zat. En uiteraard de binnenbekleding van de achterklep weer gemonteerd, ditmaal met klepje voor linkerachterlicht waar beide clips nog op zaten. De oude miste 1 clip waardoor je hem er bijna niet uit kreeg. Detail, ik weet het, maar juist al die kleine dingetjes perfect hebben vind ik leuk.
Toen weer naar huis gezweefd, reed weer heerlijk. Ik zie de vakantierit morgen met vertrouwen tegemoet! 8)
Fijne verkans mijn beste! :zwaai:
8) Dank je JW!
Inmiddels terug van vakantie, en de XM heeft zich uitstekend gehouden. Geen klap verkeerd gegeven over de 1300 km die we hebben afgelegd met 5 personen + bepakking, en dat zonder onderdelen of zelfs maar gereedschap mee te nemen.
(Ik wist van mezelf dat ik zou gaan sleutelen als ik gereedschap mee zou nemen :mrgreen: )
Heerlijke vakantie gehad, het is ook heel fijn om het hydraulische systeem weer op orde te hebben. Zweeft toch weer lekkerder.
Volgende week mag de XM nog weer ff zijn bestaansrecht bewijzen: dan leent m'n pa hem voor een week om naar Limboland te knallen met 4 personen + bepakking. Hij had liever de XM dan de enkele jaartjes oude Peu idioot van m'n zwager, de ouwe Citrofiel 8)
Coming soon: APK. Ben benieuwd hoe 'ie erdoor gaat rollen.
Zo, deel 514 van mijn monoloog hiero...
Vanavond de XM weer opgehaald bij mijn ouders. Heeft natuurlijk weer geen krimp gegeven en braaf gedaan wat van hem verwacht werd, een kleine 1200 km lang. Terwijl ik weet dat -ie flink op z'n donder moet hebben gehad (heenreis via Duitsland, need I say more?)
Heb ondertussen voor mezelf een compressie test kitje aangeschaft (crossed my path voor een schijntje, en moet je toch hebben als serieus knutselaar)
Mocht ik ooit tijd vrijmaken ben ik nog steeds benieuwd wat een compressietest voor mijn blok uitwijst...
Kortom: ben weer helemaal tevreden. Na een week Peug 206 gereden te hebben is een zo-goed-als-Exclusive-XM de vierwielige hemel op aarde, kan ik u allen melden. Ik ga weer lekker genieten van mijn groene monstrosity.
De laatste tijd ligt er echter af en toe een druppel motorolie op de oprit. Klepdekselpakking? Dit wil ik graag verhelpen voor ie naar de APK gaat, dan kan ie er weer ff tegenaan.
En het groene gevaarte is weer met vlag en wimpel door de APK. Geen voorbereidingen getroffen, gewoon weggebracht en goedgekeurd. Mét lovende opmerking over de technische staat van het vehikel. Die ik vervolgens breed grijnzend in m'n zak stak :mrgreen:
Dus dit vierwielige monster mag weer tot 15 augustus 2013 's heeren weegen teisteren. Lekker idee, niet?
Gefeliciteerd!! :clap:
Lekker! Weer een jaartje apk!
Ik had niet anders verwacht, sprak hij vol vertrouwen :wink:
Nee serieus, deze TCT bewijst zich echt als een trouwe diender. Krijgende het onderhoud dat hij verdient.
Heh, lachuh. Leen ik een tijdje geleden mijn XM uit aan m'n ouders om op vakantie te gaan (zoals reeds vermeld). Krijg ik vandaag een bekeuring binnen uit Duitsland: de ouwe hep te hard gereden en krijgt daarvoor een boete van maar liefst...
10 euro!!! Kerel ik woon in het verkeerde land. :thumbdown:
Ik kan echter het gezicht van mijn vader niet afwachten als ik hem morgen inpeper dat "leen ik je een keer mijn auto, ga jij meteen de grens over en stamp je als een achterlijke op dat gaspedaal. Nou ik hoop dat je genoten hebt..." etc. Totdat ik laat zien hoeveel de boete is :mrgreen:
Hahaah, oh boy the anticipation...
Dat is nog eens een schappelijk tarief :wink:
Hij heeft hem vast niet volledig ingetrapt.(hoe hard mocht ie daar eigenlijk?)
50 en hij reed 60. Vandaar de lage boete I guess.
Maar toch, hier in NL zou je een veelvoud mogen aftikken.
Ja wat dit betreft mogen ze Europees gezien wel wat meer gelijkheid inbouwen.
50 kilomter te hard op de autobahn (gecorrigeerd met 10%) kost je 150 euro en 3 punten in Flensburg.
In NL slaan de bekeuringen nergens meer op. Maar dat weten jullie beter dan ik :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Met op het gevaar af hier afgebrand te worden blijkt uit de reactie die jullie geven op een boete van tien eurioos dat dat niet werkt. De volgende keer rijdt je weer 60 door de bebouwde kom. Ik ben geen heilige maar daar komen eerder en grotere brokken van met de voetgangers etc. Daar is studie van gemaakt. Bovendien is het signaleren, uitschrijven, versturen en innen ervan veel duurder dan dat tientje natuurlijk. Domme Duitsers.
Maar ik vind het ook leuk hoor Roger en ik ben benieuwd naar je vaders gezicht na je donderpreek. Laat hem groeten.
OK, de knuppel gaat in het hoenderhok, de teerling is geworpen en het kwaad is geschied.
Het was menigeen al opgevallen dat ik mijn onderdelenvoorraad in de verkoop deed, terwijl ik er normaal gesproken op zit te broeden.
Nu ga ik zelfs een stap verder: mijn XM staat sinds enkele uren te koop op diverse sites.
:wtf:
Wat happened, wilt u weten? Is CDPF van zijn geloof gevallen? Heeft zijn XM na al die jaren dan toch nog een vervelend mankement, waarvoor hij te lui is om het te repareren?
Is hij ineens allergisch geworden voor groen? Nee? Voor leer dan, misschien?
Wil hij overstappen op een ZX dan? :roll: (gruwel)
NIETS VAN DAT AL.
Ik ga een poging wagen om 1 van de mooiste auto's van dit forum te pakken te krijgen: Mike's LNV.
Hij moet hem, onder spijtige omstandigheden, verkopen maar de verkoop wil helaas niet vlotten omdat wij allemaal al van die mooie auto's hebben. :wink:
Aangezien in huize CDPF de bomen ook niet tot in de hemel groeien moet ik aan fundraising doen; dat houdt dus in éérst de ouwe trouwe schicht verpatsen, en de revenuen daaruit aanvullen met flink wat onderdelenverkoop. Als ik er dan nog wat bijdoe gaat het allemaal misschien net lukken.
Dus, mensen die mij, Mike en LNV het beste toedragen: had je misschien nog wat onderdelen nodig? Of wijs die collega die zich altijd zo lovend uitlaat over de rijkwaliteiten van jouw XM, eens heel bescheiden op mijn advertentie.
Dat zwarte monster verdient een liefhebbersbaasje met enig verstand van zaken vind ik. En zodoende moet ik me maar opofferen :mrgreen:
Hear hear! :lol:
plestik had je niet wel...? :roll: :lol:
Jazeker wel!!!!
Er zit alleen een TCT aan vast. Een probleemloze, dat wel :wink:
'Een probleemloze TCT' is een pleonasme. :mrgreen:
of bedoel je: een contradictio in terminis?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
:lol: Nee, echt een pleonasme.
Dat zal ik ff opnoteren dan. (Ohnee, da's een contaminatie, he? :wink: )
Vandaag interesse voor de TCT vanuit Spanje. Huh? :shock:
Moet toch niet gekker worden!?
ik heb een "vrijwel" probleemloos kettingmonster, dus dan houdt het even op :wink:
Geen spookkoper toch die meer biedt dan de vraagprijs?
Ja, je moet alleen even de transportkosten voorschieten...
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Heh, nee die trucs kennen we wel zo langzamerhand. Dergelijke gasten had ik er overigens wel enkele van toen ik de Xant verkocht.
Vandaag had ik mijn groene geval ff boven de put. Ik wilde ff nakijken waar de drup (motor)olie vandaan kwam die zo af en toe op de oprit te vinden is, en gewoon algehele check-up (als je toch de motorruimte boven de put hebt staan...)
Oliedrupsel was te wijten aan een losse slangklem, die om de retourleiding zat die vooraan terug het blok in loopt. Blok meteen weer ff schoongemaakt met remmenreiniger, kan ik over een tijdje precies zien wat er gebeurd is.
Zag ook nog een zeer kleine LHM-lekkage bij de drukregelaar, kwam door losse wartels van de beide leidingen die naar links lopen.
Ik kan me herinneren dat Djidde enkele maanden geleden hetzelfde constateerde toen -ie z'n eigen werk controleerde. Blijkbaar moet je wartels aan de drukregelaar dus standaard natrekken, enige tijd nadat je daaraan hebt gewerkt.
En dan de hoofdreden waarom de auto boven de put stond: de uitlaat die weer eens rammelde. 2 maanden geleden ook al mee bezig geweest, maar toen kreeg ik het gerammel er niet 100% uit, terwijl me dat altijd wel gelukt is. Had alvast een nieuwe ori uitlatklem gehaald, omdat er zo'n 2-delige omheen zat.
Nu zag ik waarom ik de vorige keer faalde: het pijpje wat aan de kat zit, is rondom losgescheurd uit de kat. Nou schijnt dit makkelijk lasbaar te zijn, aangezien het vrij dik materiaal is. Tegelijk ga ik toch ff op zoek naar een gewoon goede. Zal ff op SCC kijken of het katdeel overeenkomt met de 2 liter 16V. Zal wel niet, i.v.m. de turbo in het uitlaattraject. Maar toch, soms verrassen ze je aangenaam daar bij Citroën.(héél soms...)
Voor de rest: ff een flink stukkie snelweg gedaan vanavond. Het wordt toch écht tijd dat ik die velgen een keer laat balanceren zeg... In de stad: heaven, boven 140: tril tril... Dat kan zeker nog beter!
EDIT: het gezochte stukkie uitlaat is idd anders dan bij de 2 liter 16V, zoals verwacht.
Heeftj e pa niet een lasapparaat bij die relaxte put van hem? ;)
Misschien dat dat gewoon standaard is, wartels ff checken na een tijdje, bij mij zijn ze nu wel goed. Helaas alleen nog een kat voor een 16v hier :(
Ik heb er hier nog wel eentje liggen. Maar daar is ook al eens aan gelast...
Pagina's