Handremmetje erbij doe je nou ook niet ff in een XM om 'm wat strakker door de bocht te trekken :schater:
Niet echt nee..al is het maar omdat de parkeerrem op de voorwielen zit :mrgreen:
fredxm zegt:
Heb toevalling vanavond jouw foto's een beetje zitten bekijken hier, ziet er ook erg mooi uit zeg! Die Morettes heb je er prachtig ingezet! :buig:
En zilvergrijs vind ik toch ook erg goed tot z'n recht komen in 'ons' model :)
Wij gaan in april een weekje naar Oostenrijk op het vliegend tapijt. Nou wil ik voor die tijd even langs de garage voor een algehele check-up.
Afgezien van de standaard dingen die nagekeken worden, heeft iemand hier nog tips om specifiek aandacht aan te besteden?
Er staat nu zo'n 134.xxx op de teller en het is een handgeschakelde 2.0 TCT uit '94.
Alvast bedankt! :thumbup:
Langs de garage voor een checkup? Dan gaat die dus de brug op! Kun je mooi de onderkant inspecteren. :D
Hydrauliekleidingen kun je wel even checken. Lopen overal. :lol: Meest gevoelige zitten dacht ik op het voorste subframe onder de motor, en het achterste subframe. Kijk over het algemeen naar roest. Wat snel gaat roesten is je reservewielbak, die zou ik even nakijken. Kijk ook na of het reservewiel er nog onderuit te halen is, voordat je langs de weg stil staat :? . Check de krikpunten ook voor roest. Hangt je uitlaat ook mooi recht, zonder lekkage (alhoewel je dat wel zou horen)?
Smeer de pootjes van je relais in de motorruimte ook in met vaseline. Deze zitten achter je koplamp, en zijn groen of zwart. Deze besturen je koelfans en je koplampen, en is dus geen overbodige luxe als ze het goed doen. :lol: Ik haalde ze bij mij er 1 keer uit en toen ik ze terug plaatste deed de koelfan het niet meer, en de dimlichten ook niet, totdat ik die pootjes even goed in de vaseline had gezet. Geen enkel probleem meer daarmee gehad.
Dit zijn allemaal suggesties, en ik denk dat er weinig echt nodig is bij jouw auto. Met zo weinig kilometers en als die ook nog goed onderhouden is hoef je je weinig zorgen te maken! 8)
Ja, m'n neef heeft een garagebedrijf waar ik 'm laat nakijken. Die begon overigens al te gruwelen bij het idee van de hydrauliek :lol:
Zal je tips allemaal ook ff na lopen, thanx!
Ik wil eigenlijk voor ik naar Oostenrijk ga ook nog xenon inbouwen, ik lees hier alleen veel berichten over storingen...
Word ik een beetje huiverig van :?
Kan ik me voorstellen. Meestal helpt een duurder merk zoals pilot wel. Ik zou je koplampen (als dat nog niet gebeurd is) vervangen voor type2 exemplaren. Die verweren niet zo snel schijnt het, en heb gelezen dat daar toch verschil mee is! Ik wil ook nog xenon inbouwen, toevallig gister naar zitten kijken. Ik waag de gok met een (goed beoordeeld) goedkoop chinees setje. Maar dat blijft een gok.. Er zijn meer mensen hier die het zonder problemen hebben ingebouwd, met ook nog gele overzetglaasjes. Die kunnen je veel vertellen over merk, ballast plaatsing en kleurwarmte. Als het een bekend werkende goede set is en je volgt alles zoals het hoort heb je weinig te vrezen. Goedkoper is vaak een gok!
Ja, ik heb al zitten kijken naar die pro line van Pilot. Maar die kosten weer meteen €200,- Vind ik best een hoop geld voor wat meer licht.
Ik zal nog wel eens wat spitten in het xenon topicje.
@Stoof:
Ik laat ook gewoon m'n T1 lampen zitten hoor, en ik hoef geen Sjonnie of petjes licht. Ik denk dat ik voor 5000K ga, want geel hoef ik ook niet.
Bedankt voor je foto's Stoof! :thumbup: Ik heb een setje van 4300K besteld, vind ik persoonlijk ook mooier. Ik dacht dat het geler zou zijn
maar dat valt dus wel mee.
Had wat problemen met inloggen hier, dus vandaar m'n wat verlate antwoord.
Hopelijk krijg ik het er een beetje makkelijk in gebouwd.
Ben benieuwd, als ik het deze week binnen krijg met de post dan ga ik dat zondag ff proberen :)
Zal ik wel een fotootje plaatsen nadien.
is volgens mij redelijk plug and play.
Bij mij moest er alleen een gaatje in de afdichtdop worden gemaakt.
En op een mooi plekje de balast kastjes plaatsen.
Deze bij voorkeur NIET op de computer plaatsen (als je voor de motor ruim staat links bijrijderszijde dus) dat kan nl storing op de radio veroorzaken (heb ik dus ook last van maar vanwege te krote kabels was er geen andere plaats beschikbaar)
Ja, dat gaatje in de afdichtdop wist ik nog van m'n vorige wagen waar ik ook xenon in had. Maar dan zit er als het goed is ook een rubber dopje bij
wat precies in dat gaatje past en waar de snoertjes door kunnen.
Thanx voor je tip over de computer. Zal voor de zekerheid ff m'n boekje er naast houden zodat ik weet waar de computer precies ziet :wink:
Heb jij die ballast trouwens gewoon bevestigd met zelftappende schroeven of geplakt?
Ik vind de standaard verlichting van de XM ook niet toereikend.. Ga je het zelf inbouwen? Dan zie ik er ook graag foto's en dergelijke van! :) ik vind 4300K ook wel netjes staan..
@Mark:
Bedankt voor de foto, die zwarte doos herken ik wel :wink: Niet daarop monteren dus haha!
Ja Detlev, ik zat eerst eigenlijk aan 12.000K te denken :lol:
Maar mocht jij ooit een politieke carriere ambiëren, dan ga ik in ieder geval niet op jou stemmen :grijns:
Ik zal foto's maken als ik het ga inbouwen, dan zien jullie ze hier wel verschijnen.
Och, ik vind wel gezellig om in de schemer te rijden,
Blik op oneindig en op hoop van zegen... :mrgreen:
Ja, da's ook wel gezellig en spannend natuurlijk.
Alleen kom jij uit Eindhoven 'de lichtstad' en ik woon in Hendrik-Ido-Ambacht, daar is het na achten gewoon
donker hoor :lol:
Fred, dan ken je mijn andere punten nog niet: Geen maximum op de snelwegen maar verder iedere km te hard een maand ontzegging en 1000 euro boete. Of liever nog 1% van je vermogen, is wat eerlijker.
Het xenon monteren laat nog even op zich wachten. Had eigenlijk gehoopt het voor het weekend in huis te hebben zodat ik het vandaag kon monteren.
Maar het blijkt dus niet op voorraad te zijn bij de leverancier. Nog ff geduld dus... :roll:
Niet echt nee..al is het maar omdat de parkeerrem op de voorwielen zit :mrgreen:
:D Merci merci!
S.v.p. niet quoten op voorgaand bericht. :moderator:
Oh echt?! Dat wist ik niet eens :lolno:
Ur welcome! :clap:
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Vandaag even m'n nieuwe kentekenplaathouders gemonteerd die ik gister in Arkel heb bemachtigd.
Natuurlijk even gespeeld, het blijft leuk :wink:
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Wij gaan in april een weekje naar Oostenrijk op het vliegend tapijt. Nou wil ik voor die tijd even langs de garage voor een algehele check-up.
Afgezien van de standaard dingen die nagekeken worden, heeft iemand hier nog tips om specifiek aandacht aan te besteden?
Er staat nu zo'n 134.xxx op de teller en het is een handgeschakelde 2.0 TCT uit '94.
Alvast bedankt! :thumbup:
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Langs de garage voor een checkup? Dan gaat die dus de brug op! Kun je mooi de onderkant inspecteren. :D
Hydrauliekleidingen kun je wel even checken. Lopen overal. :lol: Meest gevoelige zitten dacht ik op het voorste subframe onder de motor, en het achterste subframe. Kijk over het algemeen naar roest. Wat snel gaat roesten is je reservewielbak, die zou ik even nakijken. Kijk ook na of het reservewiel er nog onderuit te halen is, voordat je langs de weg stil staat :? . Check de krikpunten ook voor roest. Hangt je uitlaat ook mooi recht, zonder lekkage (alhoewel je dat wel zou horen)?
Smeer de pootjes van je relais in de motorruimte ook in met vaseline. Deze zitten achter je koplamp, en zijn groen of zwart. Deze besturen je koelfans en je koplampen, en is dus geen overbodige luxe als ze het goed doen. :lol: Ik haalde ze bij mij er 1 keer uit en toen ik ze terug plaatste deed de koelfan het niet meer, en de dimlichten ook niet, totdat ik die pootjes even goed in de vaseline had gezet. Geen enkel probleem meer daarmee gehad.
Dit zijn allemaal suggesties, en ik denk dat er weinig echt nodig is bij jouw auto. Met zo weinig kilometers en als die ook nog goed onderhouden is hoef je je weinig zorgen te maken! 8)
Ja, m'n neef heeft een garagebedrijf waar ik 'm laat nakijken. Die begon overigens al te gruwelen bij het idee van de hydrauliek :lol:
Zal je tips allemaal ook ff na lopen, thanx!
Ik wil eigenlijk voor ik naar Oostenrijk ga ook nog xenon inbouwen, ik lees hier alleen veel berichten over storingen...
Word ik een beetje huiverig van :?
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Kan ik me voorstellen. Meestal helpt een duurder merk zoals pilot wel. Ik zou je koplampen (als dat nog niet gebeurd is) vervangen voor type2 exemplaren. Die verweren niet zo snel schijnt het, en heb gelezen dat daar toch verschil mee is! Ik wil ook nog xenon inbouwen, toevallig gister naar zitten kijken. Ik waag de gok met een (goed beoordeeld) goedkoop chinees setje. Maar dat blijft een gok.. Er zijn meer mensen hier die het zonder problemen hebben ingebouwd, met ook nog gele overzetglaasjes. Die kunnen je veel vertellen over merk, ballast plaatsing en kleurwarmte. Als het een bekend werkende goede set is en je volgt alles zoals het hoort heb je weinig te vrezen. Goedkoper is vaak een gok!
ik heb een chinees merk erin zitten voor toen 130 euri meen ik.
Doet het al meer dan 4 jaar prima.
T2 lampen overzetten kan, maar t 1 lampen zijn veel moooier imho......
Qua kleur mooi 4300K nemen is minder "sjonnie" dan de 6000K versie is mijn bescheiden mening...
Ja, ik heb al zitten kijken naar die pro line van Pilot. Maar die kosten weer meteen €200,- Vind ik best een hoop geld voor wat meer licht.
Ik zal nog wel eens wat spitten in het xenon topicje.
@Stoof:
Ik laat ook gewoon m'n T1 lampen zitten hoor, en ik hoef geen Sjonnie of petjes licht. Ik denk dat ik voor 5000K ga, want geel hoef ik ook niet.
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Voor wat meer licht? je zult je verbazen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
4300 is "warm wit"
hier het verschil tussen 6000 en 4300
:wink:
Bedankt voor je foto's Stoof! :thumbup: Ik heb een setje van 4300K besteld, vind ik persoonlijk ook mooier. Ik dacht dat het geler zou zijn
maar dat valt dus wel mee.
Had wat problemen met inloggen hier, dus vandaar m'n wat verlate antwoord.
Zwarte XM 2.0 TCT '94
4300 vind ik ook het mooist.. is gewoon mooi wit, niet dat koude blauwe :wink:
Hopelijk krijg ik het er een beetje makkelijk in gebouwd.
Ben benieuwd, als ik het deze week binnen krijg met de post dan ga ik dat zondag ff proberen :)
Zal ik wel een fotootje plaatsen nadien.
Zwarte XM 2.0 TCT '94
is volgens mij redelijk plug and play.
Bij mij moest er alleen een gaatje in de afdichtdop worden gemaakt.
En op een mooi plekje de balast kastjes plaatsen.
Deze bij voorkeur NIET op de computer plaatsen (als je voor de motor ruim staat links bijrijderszijde dus) dat kan nl storing op de radio veroorzaken (heb ik dus ook last van maar vanwege te krote kabels was er geen andere plaats beschikbaar)
Succes met inbouwen :!:
Ja, dat gaatje in de afdichtdop wist ik nog van m'n vorige wagen waar ik ook xenon in had. Maar dan zit er als het goed is ook een rubber dopje bij
wat precies in dat gaatje past en waar de snoertjes door kunnen.
Thanx voor je tip over de computer. Zal voor de zekerheid ff m'n boekje er naast houden zodat ik weet waar de computer precies ziet :wink:
Heb jij die ballast trouwens gewoon bevestigd met zelftappende schroeven of geplakt?
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Ik heb dubbelzijdige supertape gebruikt.
Wel eerst de boel goed ontvetten anders werkt dat natuurlijk niet :wink:
Die zwarte bak linksvoor (zoals je het nu ziet) het koelvloeistof vaatje.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je weet toch dat je zo'n vw-petje krijgt bij halogeen?
:evil:
En een handtekening!!!!
hallo petje pietamientje, we hebben het over XENON hier..... en das alleen en enkelt als je die 6000 blauwwitte neemt :mrgreen:
Ik vind de standaard verlichting van de XM ook niet toereikend.. Ga je het zelf inbouwen? Dan zie ik er ook graag foto's en dergelijke van! :) ik vind 4300K ook wel netjes staan..
Och, ik vind wel gezellig om in de schemer te rijden,
Blik op oneindig en op hoop van zegen... :mrgreen:
______________
L' éminence grise
Ja Stoof, dat bedoelde ik inderdaad maar ik krijg het me strot niet uit.
Dimlicht is om gezien te worden, niet om te zien. Xenon in grootlicht vind ik prima voor de rest moeten ze het verbieden.
En een handtekening!!!!
Daar gaat de discussie ook niet over. De vraag is of?, en zo ja hoe?.
Laat een ieder nou voor zichzelf uitmaken wel of geen xenon, en welke kleur.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
@Mark:
Bedankt voor de foto, die zwarte doos herken ik wel :wink: Niet daarop monteren dus haha!
Ja Detlev, ik zat eerst eigenlijk aan 12.000K te denken :lol:
Maar mocht jij ooit een politieke carriere ambiëren, dan ga ik in ieder geval niet op jou stemmen :grijns:
Ik zal foto's maken als ik het ga inbouwen, dan zien jullie ze hier wel verschijnen.
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Mooooi! Ben benieuwd naar je resultaat en verschil! :D
Ja, da's ook wel gezellig en spannend natuurlijk.
Alleen kom jij uit Eindhoven 'de lichtstad' en ik woon in Hendrik-Ido-Ambacht, daar is het na achten gewoon
donker hoor :lol:
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Fred, dan ken je mijn andere punten nog niet: Geen maximum op de snelwegen maar verder iedere km te hard een maand ontzegging en 1000 euro boete. Of liever nog 1% van je vermogen, is wat eerlijker.
8)
En een handtekening!!!!
Borreltafelpraat mag in het koffiehuis ... :stilmaar:
Luceo non uro....
Het xenon monteren laat nog even op zich wachten. Had eigenlijk gehoopt het voor het weekend in huis te hebben zodat ik het vandaag kon monteren.
Maar het blijkt dus niet op voorraad te zijn bij de leverancier. Nog ff geduld dus... :roll:
Zwarte XM 2.0 TCT '94
Pagina's