RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing
Ik begrijp er geen jota meer van, ook al wordt er een 30 pin bruine stekker op het internet aangeboden, blijk dat niet alle pennen zij bezet als je goed naar de foto's kijkt. volgens mij word er flink gerommeld met de pen bezetting en is ook niet iedere LEXIA het zelfde.
Als ik naar de pen bezetting in mijn XM kijk blijk dat daar meer pennen aanwezig zijn dan er op zo een 30 pin stekker, contact kunnen maken om dat daar gewoon niks zit.
Wat is er nou werkelijk nodig om de Citroen uit te lezen zodat je kan zien dat je niet de verkeerde spullen binnen krijg en de rotzooi op tijd kan terug sturen wat al moeilijk gaat met spullen uit het buitenland
is ogenschijnlijk in Engeland maar de zooi komt ui China kost waarschijnlijk nog een extra import belasting en verzendkosten van DHL voor het afhandelen.
Voor orders onder de € 22,= betaal je geen invoerrechten en als je China post gebruikt duurt t wel lang maar krijg je geen douane handelingskosten zoals bij DHL of Fedex enz. volgens fora. We zullen zien.
Dus beter een paar kleine zendingen dan een boven de €22,=
Wat heb je aan een 30 pins bruine stekker als het verloop naar de groene maar 16 pennen bevat.
de ronde mail aan de LEXIA 20 stuks. Wat word er gecombineerd om alles uit te lezen ? bij mij is voor de pennen B 1.2.3 (diesel motor) geen aansluiting een volledig schema zou wel eens uitkomst kunnen bieden.
Met het DIAGBOX programma zijn ook de nieuwere type Citroën en Peugeot uit te lezen met de groene stekker, is dat met 16 pennen voldoende ?
Ik ga dit eens doormeten om te zien of mijn LEXIA ook wel alles kan weergeven
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing
goedenavond heren, nieuw hier op de site. ben zelf ook bezig geweest met het uitlezen van mijn xm. kon alleen de motor ecu uitlezen. stekker uit elkaar gehaald (wat eigenlijk niet gaat ) op A 12v permanent,massa en 12v over contact. massa was niet aanwezig in mijn stekker (A2) ABS wel aan de gang gekregen zit op F. mijn probleem is de veercomputer! kom ik niet bij! heb al gezien dat er een andere veercomputer in zit dus via het vin en orga nummer kan ik er niet inkomen zelfs niet met 9999etc. computer opengemaakt en dat ziet er allemaal goed uit.maar goed. ben er eigenlijk een beetje klaar mee met die lexia uit china
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing
Beste Michel,
Het is een tijdrovend geheel inderdaad. Ik wacht nu een op een kabel van rechthoekig naar 30 pin rond uit China. Dit type (niet uit China, maar uit de EU) had het clublid ook die mijn XM wel kon uitlezen. ook met mijn Laptop en Lexia. Waar woon je? In EU is dit verloopsnoer niet meer leverbaar. Er zijn door t land clubleden die wel willen uitlezen en dan kan je miss ook jou lexia en laptop controleren met hun verloopsnoer. Heb je de vierkante stekker al iets af geschuurd? Soms gaat hij er dan net wat verder in en maakt hij wel contact. Zonder de grijze schuif gaat soms ook beter.
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing
grijze schuif er gelijk afgehaald. stekker 30 polig stekker licht nu uit elkaar. ben alles gaan doormeten en heb de stroomhuishouding voor elkaar. ecu kan ik nu ook uitlezen en het abs ook. geen foutcodes dus dat is positief aan mijn voiture. alleen kom ik niet bij mijn veercomputer omdat er waarschijnlijk een andere in gemonteerd is.dus aan de hand van het vin en orga nummer kom ik er niet bij. zou toch mooi zijn als dat oranje lampje weer gaat branden als ik het contact aan zet.bedankt voor de reactie
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing
nog iets gevonden wat helpt, de volledige pin bezetting van de XM connector zo als ik al had vermeld is niet bij iedere wagen het aantal van 30 pennen aanwezig. Volgens mij word er meer door gemeten met enkele pennen door multi tasking op de zelfde pen.
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing
Ik heb het internet nog verder afgezocht en deze gevonden en besteld. Hij is onderweg en ze hebben een foto gestuurd van de kabel in het magazijn. Meer pinnen in de ronde kabel zijn bezet. Ik ben benieuwd als ik hem binnen heb. Hou jullie op de hoogte.
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing
Hoi Edwin en anderen, ik ben benieuwd naar jou bestelling. ik heb ook weer een andere kabel bestelt waar de abs pin in zit maar kan nu alleen de injectie uitlezen (is al eerste winst) maar nog steeds niet de ABS.
Als die van jou werkt ou dat mooi zijn, kunnen we die ook allemaal bestellen...
groet,
Barend
PS; op marktplaats zowaar een legitieme versie van Windows xp kunnen kopen voor 15 euro.
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing
goedenavond heren, 1A is de rode draad aan de stekker bij mij 2A geel/zwart
contact 12V 3Aoranje/zwart de massa.
1C rood/zwart en2C zwart is uitlezen ECU en die werkt bij mij.
1E wit/zwart ABS en die werkt ook bij mij.
1F wit Airco en die werkt ook bij mij.
zwarte gedeelte met een kleine schroevendraaier opmaken aan de 30 polige stekker dan aan 1 kant de 2 rubber stukjes weghalen en dan zit er aan de anderekant een soort kit. voorzichtig proberen open te maken.
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing.
Allereerst de beste wensen voor 2017 en iedereen veel fijne zweefkilometers met de XM.
Vandaag eindelijk de verloop van 30 pin rond naar bruine connector ontvangen uit Hong Kong.
Deze was de eerste keer retour gestuurd door PostNL en ze hebben hem gelukkig zonder kosten opnieuw gestuurd.
Deze werkt bijna 100% De procenten die niet werken liggen ws aan mijn auto.
De werkende metingen zijn gelijk aan die met test bij mede clublid. Automaat leest hij niet uit (Toen ook niet) en supervergrendeling ook niet.
(ik weet niet meer of die toen wel werkte en of ik dat wel heb...).
Alle storingen kunnen resetten. Vering is al 6 maanden storingsvrij (vandaag dus niet hoeven resetten). Ik zie ook iedere morgen het lampje van de vering even oplichten. Altijd geruststellend :)
<p>De werkende metingen zijn gelijk aan die met test bij mede clublid. Automaat leest hij niet uit (Toen ook niet) en supervergrendeling ook niet.</p><p>Edwin Thuijs</p>
Mooi dat het eindelijk gelukt is.
Supervegrendeling heb je alleen met een origineel Citroen (texton) alarm, je kan dit controleren door op de afstandbediening te kijken. Deze heeft bij supervergrendeling 2 knopjes, met het knpoje het dichts bij de sleutelbaard sluit je de auto af, met het 2e knopje schakel je de supervergrendeling en het alarm in. Ik ben ze eerlijk gezegd nog niet heel veel tegengekomen, mijn V6 heeft het maar uitlezen kan ik het ook niet.
De automaatbak uitlezen is mij nog nooit gelukt. Ik denk dat er met name in de oudere types ook niks uit te lezen valt aangezien de gehele sturing van op-, en terugschakelen geheel hydraulisch werkt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing
Op het CiFo werd genoemd dat een 2.0 Turbo CT een mechanische Automaat heeft, dus daar valt niks aan uit te lezen. 2e knopje op afstandsbediening heb ik ook niet. Dus ook geen supervergrendeling. Ergo Lezia werkt nu 100%. Ik heb wel een 2,0 Turbo CT uit 1999 dus geen ouder type.
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing
waar ik nu tegen aan loop is dat ik met mijn verloopsteker (16-32) wel alles kan uitlezen. nu geeft lexia aan dat mijn veiligheids relais niet werkt. Maar... deze kan ik niet vinden. hij zou bij de accubak moeten zitten, donder groen, maar daar zit hij niet. Iemand een idee waar ik hem kan vinden?
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing
Laatste upda "haynes service en reapairte van mijn topic.
Mijn lexia bleef een permanente storing van het veiligheidsrelais van de abs computer geven. ik heb deze week de hele computerunit op het abs-blok vervangen door een die ik uit een goed werkende xm had gehaald. desondanks blijft de storing bestaan. in dat blok zit dus geen veiligheidsrelais.
Vandaag heb ik nog eens op het electrisch schema zitten staren uit het boek Haynes service eand repair 1989-2000 en daar zag ik 2 apparaten afgebeeld. De 189, ABS hydraulic unit en de 188, ABS control unit. Die laatste zit volgens mij in de computerbak rechts voor en is de achterste met 2 stekers denk ik want. vandaag de beide units uit de bak gehaald (motormanagement en ABS unit) en de stekers opgeschoond en teruggeplaats. wat schetst mijn verbazing storing opgeheven. het ABS lampje licht nu even op bij het aanzetten contact en gaat bij lopende motor ook na een paar sconden uit. Hiepp hiep hoera. eindelijk naar de keuring!
groet barend en hiermee sluit ik mijn bijdrage voorlopig af.
Ik begrijp er geen jota meer van, ook al wordt er een 30 pin bruine stekker op het internet aangeboden, blijk dat niet alle pennen zij bezet als je goed naar de foto's kijkt. volgens mij word er flink gerommeld met de pen bezetting en is ook niet iedere LEXIA het zelfde.
Als ik naar de pen bezetting in mijn XM kijk blijk dat daar meer pennen aanwezig zijn dan er op zo een 30 pin stekker, contact kunnen maken om dat daar gewoon niks zit.
Wat is er nou werkelijk nodig om de Citroen uit te lezen zodat je kan zien dat je niet de verkeerde spullen binnen krijg en de rotzooi op tijd kan terug sturen wat al moeilijk gaat met spullen uit het buitenland
Zeg ETHUIJS dat adres
http://www.aliexpress.com/item/Lexia-3-PP2000-30-Pin-Cable-for-Citroen-Diagnostic-Tool-Round-Interface/32637478414.html
is ogenschijnlijk in Engeland maar de zooi komt ui China kost waarschijnlijk nog een extra import belasting en verzendkosten van DHL voor het afhandelen.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Even een copy van de pinaansluiting voor de bruine stekker het blijk dat niet alles word gebruikt het schema is voor de laatste modellen vanaf
nummer 6937 op het eerste blad heb ik het aantal pennen welke bij mij aanwezig zijn, aangedikt voor een XM V24 1999
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
De leverancier van Aliexpress.com met link in eerder bericht heeft geen voorraad meer. Ik heb de 30 pins nu hier besteld:
https://www.aliexpress.com/item/Lexia-3-30-PIN-old-cable-for-leixa-Citroen-Diagnostic-Tool/1278887478.html?spm=2114.01010208.3.319.kYJfdA&ws_ab_test=searchweb201556_10,searchweb201602_5_10057_10056_10065_10037_10055_10054_301_10059_10058_10032_10017_107_10060_10061_10052_414_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_2&btsid=824cea95-b211-47c0-9da5-a5a156c043d2
En bij een andere een losse stekker 16 pins die je zelf in elkaar kan zetten. Link:
http://www.aliexpress.com/item/Universal-16-Pin-OBD-2-II-Diagnostic-Tool-Female-Terminal-Connector-Plug-Shell/32584787186.html?spm=2114.13010208.99999999.261.bsa42z
Voor orders onder de € 22,= betaal je geen invoerrechten en als je China post gebruikt duurt t wel lang maar krijg je geen douane handelingskosten zoals bij DHL of Fedex enz. volgens fora. We zullen zien.
Dus beter een paar kleine zendingen dan een boven de €22,=
Met vriendelijke groet, Edwin
Wat heb je aan een 30 pins bruine stekker als het verloop naar de groene maar 16 pennen bevat.
de ronde mail aan de LEXIA 20 stuks. Wat word er gecombineerd om alles uit te lezen ? bij mij is voor de pennen B 1.2.3 (diesel motor) geen aansluiting een volledig schema zou wel eens uitkomst kunnen bieden.
Met het DIAGBOX programma zijn ook de nieuwere type Citroën en Peugeot uit te lezen met de groene stekker, is dat met 16 pennen voldoende ?
Ik ga dit eens doormeten om te zien of mijn LEXIA ook wel alles kan weergeven
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Bestel deze 30 pin round niet van bericht #34,
Je krijgt gewoon de 16 pin OBD II
https://www.aliexpress.com/item/Lexia-3-30-PIN-old-cable-for-leixa-Citroen-Diagnostic-Tool/1278887478.html?spm=2114.01010208.3.319.kYJfdA&ws_ab_test=searchweb201556_10,searchweb201602_5_10057_10056_10065_10037_10055_10054_301_10059_10058_10032_10017_107_10060_10061_10052_414_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_2&btsid=824cea95-b211-47c0-9da5-a5a156c043d2
Met vriendelijke groet, Edwin
goedenavond heren, nieuw hier op de site. ben zelf ook bezig geweest met het uitlezen van mijn xm. kon alleen de motor ecu uitlezen. stekker uit elkaar gehaald (wat eigenlijk niet gaat ) op A 12v permanent,massa en 12v over contact. massa was niet aanwezig in mijn stekker (A2) ABS wel aan de gang gekregen zit op F. mijn probleem is de veercomputer! kom ik niet bij! heb al gezien dat er een andere veercomputer in zit dus via het vin en orga nummer kan ik er niet inkomen zelfs niet met 9999etc. computer opengemaakt en dat ziet er allemaal goed uit.maar goed. ben er eigenlijk een beetje klaar mee met die lexia uit china
michiel van doorn
Beste Michel,
Het is een tijdrovend geheel inderdaad. Ik wacht nu een op een kabel van rechthoekig naar 30 pin rond uit China. Dit type (niet uit China, maar uit de EU) had het clublid ook die mijn XM wel kon uitlezen. ook met mijn Laptop en Lexia. Waar woon je? In EU is dit verloopsnoer niet meer leverbaar. Er zijn door t land clubleden die wel willen uitlezen en dan kan je miss ook jou lexia en laptop controleren met hun verloopsnoer. Heb je de vierkante stekker al iets af geschuurd? Soms gaat hij er dan net wat verder in en maakt hij wel contact. Zonder de grijze schuif gaat soms ook beter.
Met vriendelijke groet, Edwin
grijze schuif er gelijk afgehaald. stekker 30 polig stekker licht nu uit elkaar. ben alles gaan doormeten en heb de stroomhuishouding voor elkaar. ecu kan ik nu ook uitlezen en het abs ook. geen foutcodes dus dat is positief aan mijn voiture. alleen kom ik niet bij mijn veercomputer omdat er waarschijnlijk een andere in gemonteerd is.dus aan de hand van het vin en orga nummer kom ik er niet bij. zou toch mooi zijn als dat oranje lampje weer gaat branden als ik het contact aan zet.bedankt voor de reactie
michiel van doorn
woon zelf in Rhenen
michiel van doorn
woon zelf in Rhenen
michiel van doorn
nog iets gevonden wat helpt, de volledige pin bezetting van de XM connector zo als ik al had vermeld is niet bij iedere wagen het aantal van 30 pennen aanwezig. Volgens mij word er meer door gemeten met enkele pennen door multi tasking op de zelfde pen.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Ik heb het internet nog verder afgezocht en deze gevonden en besteld. Hij is onderweg en ze hebben een foto gestuurd van de kabel in het magazijn. Meer pinnen in de ronde kabel zijn bezet. Ik ben benieuwd als ik hem binnen heb. Hou jullie op de hoogte.
http://www.ecutool.com/Lexia-3-30-PIN-Cable-for-Citreon-Diagnostic-Tool_4513.html
Totaal met verzending HK Air post $ 15,22
Met vriendelijke groet, Edwin
Hoi Edwin en anderen, ik ben benieuwd naar jou bestelling. ik heb ook weer een andere kabel bestelt waar de abs pin in zit maar kan nu alleen de injectie uitlezen (is al eerste winst) maar nog steeds niet de ABS.
Als die van jou werkt ou dat mooi zijn, kunnen we die ook allemaal bestellen...
groet,
Barend
PS; op marktplaats zowaar een legitieme versie van Windows xp kunnen kopen voor 15 euro.
Barend
Oeffelt
hoi Michiel, ben wel heel benieuwd hoe je de zaak hebt opengehaald en doorgemeten. Kun je me daar wat meer uitleg over geven?
Barend
Oeffelt
goedenavond heren, 1A is de rode draad aan de stekker bij mij 2A geel/zwart
contact 12V 3Aoranje/zwart de massa.
1C rood/zwart en2C zwart is uitlezen ECU en die werkt bij mij.
1E wit/zwart ABS en die werkt ook bij mij.
1F wit Airco en die werkt ook bij mij.
zwarte gedeelte met een kleine schroevendraaier opmaken aan de 30 polige stekker dan aan 1 kant de 2 rubber stukjes weghalen en dan zit er aan de anderekant een soort kit. voorzichtig proberen open te maken.
michiel van doorn
moet wel er eventjes bij vermelden dat ik geen ronde stekker heb maar een obd2 stekker aan de obd1
michiel van doorn
Allereerst de beste wensen voor 2017 en iedereen veel fijne zweefkilometers met de XM.
Vandaag eindelijk de verloop van 30 pin rond naar bruine connector ontvangen uit Hong Kong.
Deze was de eerste keer retour gestuurd door PostNL en ze hebben hem gelukkig zonder kosten opnieuw gestuurd.
Deze werkt bijna 100% De procenten die niet werken liggen ws aan mijn auto.
De werkende metingen zijn gelijk aan die met test bij mede clublid. Automaat leest hij niet uit (Toen ook niet) en supervergrendeling ook niet.
(ik weet niet meer of die toen wel werkte en of ik dat wel heb...).
Alle storingen kunnen resetten. Vering is al 6 maanden storingsvrij (vandaag dus niet hoeven resetten). Ik zie ook iedere morgen het lampje van de vering even oplichten. Altijd geruststellend :)
De kabel is hier te bestellen:
http://www.ecutool.com/Lexia-3-30-PIN-Cable-for-Citreon-Diagnostic-Tool_4513.html
Totaal met verzending HK Air post $ 15,22
Levering heeft bij mij dus wel ruim 3 maanden geduurd omdat PostNl de eerste zending teruggestuurd heeft.
Op deze zending geen invoerrechten. (Bedrag laag genoeg).
30 pin verloop rond naa bruine stekker
De Lexia had ik hier besteld. De verloop die daar bij zit naar bruine stekker werkt niet.
http://www.ebay.nl/itm/281856145027?euid=4dfb2d7ba8084bf3a620d2afee0f5bf5&bu=44089737739&cp=1&sojTags=bu=bu
Ook geen invoerrechten. Verzending uit Europa.
Lexia set compleet. Werkt op Windows 7. Wel zeer veel updates achter elkaar uitvoeren. Instructies goed volgen. Kost je een avondje.
Mvg,
Edwin Thuijs
Met vriendelijke groet, Edwin
Mooi dat het eindelijk gelukt is.
Supervegrendeling heb je alleen met een origineel Citroen (texton) alarm, je kan dit controleren door op de afstandbediening te kijken. Deze heeft bij supervergrendeling 2 knopjes, met het knpoje het dichts bij de sleutelbaard sluit je de auto af, met het 2e knopje schakel je de supervergrendeling en het alarm in. Ik ben ze eerlijk gezegd nog niet heel veel tegengekomen, mijn V6 heeft het maar uitlezen kan ik het ook niet.
De automaatbak uitlezen is mij nog nooit gelukt. Ik denk dat er met name in de oudere types ook niks uit te lezen valt aangezien de gehele sturing van op-, en terugschakelen geheel hydraulisch werkt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Op het CiFo werd genoemd dat een 2.0 Turbo CT een mechanische Automaat heeft, dus daar valt niks aan uit te lezen. 2e knopje op afstandsbediening heb ik ook niet. Dus ook geen supervergrendeling. Ergo Lezia werkt nu 100%. Ik heb wel een 2,0 Turbo CT uit 1999 dus geen ouder type.
Met vriendelijke groet, Edwin
waar ik nu tegen aan loop is dat ik met mijn verloopsteker (16-32) wel alles kan uitlezen. nu geeft lexia aan dat mijn veiligheids relais niet werkt. Maar... deze kan ik niet vinden. hij zou bij de accubak moeten zitten, donder groen, maar daar zit hij niet. Iemand een idee waar ik hem kan vinden?
Barend
Oeffelt
Laatste upda "haynes service en reapairte van mijn topic.
Mijn lexia bleef een permanente storing van het veiligheidsrelais van de abs computer geven. ik heb deze week de hele computerunit op het abs-blok vervangen door een die ik uit een goed werkende xm had gehaald. desondanks blijft de storing bestaan. in dat blok zit dus geen veiligheidsrelais.
Vandaag heb ik nog eens op het electrisch schema zitten staren uit het boek Haynes service eand repair 1989-2000 en daar zag ik 2 apparaten afgebeeld. De 189, ABS hydraulic unit en de 188, ABS control unit. Die laatste zit volgens mij in de computerbak rechts voor en is de achterste met 2 stekers denk ik want. vandaag de beide units uit de bak gehaald (motormanagement en ABS unit) en de stekers opgeschoond en teruggeplaats. wat schetst mijn verbazing storing opgeheven. het ABS lampje licht nu even op bij het aanzetten contact en gaat bij lopende motor ook na een paar sconden uit. Hiepp hiep hoera. eindelijk naar de keuring!
groet barend en hiermee sluit ik mijn bijdrage voorlopig af.
Barend
Oeffelt
Beste Barend,
Super dat je er achter bent. De aanhouder wint.
Met vriendelijke groet, Edwin
Pagina's