ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Pagina's

53 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Wie kan mij helpen om mijn abs-computer uit te lezen? Het gaat om een XM 2.5 td Y4RM uit 1999 met Teves ABS. abs  ik heb de sensors bij de wielen al laten doormeten. alle vier goed.

Om nu niet eindeloos verder te zoeken wil ik mijn computer uitlezen maar garages die dat zeggen te kunnen hebben geen tijd op dit moment. Wie kan me helpen of...

kan iemand me aangeven welk programma ik op mijn computer moet zetten en welke hulpstekkers ik moet  aanschaffen?

oh ja en ik woon in oeffelt net onder Nijmegen, dus wie woont in de buurten kan me helpen?

Groet Barend

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

nog wat fotos gevonden van de eenheid waar het vo lgens mij om gaat.

Barend
Oeffelt

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Hoi Barend,

Uitlezen gaat gewoon via de grote groene stekker onder het stuur, dus hier hoef je de boel niet voor uit elkaar te halen.

Als je een ritje naar het Zuiden wil maken, kan je bij mij in Maastricht terecht. Je kunt evt. afspreken per PB.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Ik ben vrijdagavond (tot een uurtje of 22.00 uur) en zaterdag de hele dag in Lichtenvoorde (7131 NT), als je wilt komen doe dan een pb hier via het forum dan krijg je mijn adres en 06 nummer.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Hoi Heren,

Bedankt voor het aanbod. Gezien mijn XM niet is gekeurd heb ik nog even zitten zoeken om een onwettelijke rit te voorkomen en vond deze advertentie op speurders. als ik deze set aanschaf zou ik het dan ook zelf kunnen uitlezen? Zo niet dan maak ik graag gebruik van jullie aanbod (voorkeur maastricht)

http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/onderdelen-peugeot/obd-diagbox-voor-peugeot-of-citroen-lexia-pp2000-159852892.html

 

groet,

barend

Barend
Oeffelt

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

Ja, aangezien de groene 30 pin's stekker erbij zit kun je het nu ook zelf uitlezen met deze lexia. Die laptop erbij

met windows xp zou ik zeker in overweging nemen (ben je mobiel en weet je zeker dat het werkt) 

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Hoi Citroen 26,

bedakt voor de reactie, ik ga dat maar eens proberen, ik laat het resultaat nog wel weten!.

ALs het lukt heeft de club weer een uitleesadres erbij :-)

 

groet,

 

barend

Barend
Oeffelt

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

vervolg op dit topic:

Ik heb het na bestellen van cd's en stekkers en  veel zoeken en websurfen,  voor elkaar om  XP te herinstalleren op mijn laptop  (nu nog aangemeld krijgen bij Windows), en de diagnose software aan de praat te krijgen.

Maar...... nu geeft de lexia aan dat hij geen contact kan maken met de abs computer. Kan het zijn dat de abs- computer geen voeding krijgt ?  Kan het een aarde probleem zijn, en zo ja hoe achterhalen?

Wie kan me tip geven om toch contact te maken? ik heb nu lexia 1.4.6 kan het aan de versie liggen?

Zo niet moet ik denk ik alles gaan doormeten. Heeft iemand een el. schema van de bedrading en stekker voor mij?

(PS: Bij onze saxo werkt de software wel.)

Barend
Oeffelt

ethuijs
afbeelding van ethuijs
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Beste Barend,

Heb je een chinees verloopsnoer besteld? Bij mij werkt hij ook niet.  Er zijn verschillende pin-outs in omloop schijnt het. Welke stekker heeft de Saxo? Op het franse forum staat er ook over geschreven.

Met vriendelijke groet, Edwin

ethuijs
afbeelding van ethuijs
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Als ik mijn chinese verloop pin-out doorpiep tov van deze site
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=49045 is hij anders.
Ook anders als deze
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=53975&start=15

Een mede clublid heeft een ronde stekker naar verloop 30 pins besteld hier:

http://www.cardiag.co.uk/lexia-3-30-pin-cable-for-citreon-diagnostic-tool-new-94.html

Daar ga ik binnekort langs om te testen of mijn Lexia wel werkt met zijn verloop.
 

Met vriendelijke groet, Edwin

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Hoi Edwin,

Desaxo heeft ee n16 polige stekker (waar je de verloop voor XM op aansluit) dus de storing zit dan inderdaad in de 30 pins zo lijkt het..

Wat een elend met de chinezen :-)

wil je me laten weten of de engelse versie wel werkt? dan bestel ik die ook.

ondertussen zal ik nog eens met je schemaatjes gaan stoeien. De aanhouder wint zullen we maar denken.

als er bij mij succes is zal ik het hier ook melden.

groet,

 

Barend

 

Barend
Oeffelt

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Doe je de globale test of test per functie?

Ik ken XM's waarbij de globale test niet werkt maar per functie geen problemen geeft.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

nou hier is de uitslag van het doormeten van mijn steker met aan autozijde 30pins bruine steker en aan de ander kandt de 16 pins met de 1/8op de smalle kant en de 9/16 op de brede kant:

in het mannetje in de auto zitten de volgende pinnen: a1,13,c1,c2,c3,e1,e2,e3,f2,i2

meten van bruine stker levert volgende beeld op :

1/c3, 4/e3, 6/e2, 8,f3

9/e3, 10/c1, 13e3, 15/e1, 16 c3

dus in mij auto worden hooguit de volgende stekers gebruikt: c1, c32x, e1,e2, e3 3x,

ik heb dit vergeleken met de hierboven opgestuurde plaatjes maar dat komt niet tot nauwelijks overeen.

Rara wat is de juiste aansluiting?

 

groet,

 

barend

Barend
Oeffelt

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

oh ja in mijn bruine steker zitten de volgende 'vrouwtjes' a1,a3, c1,c2,c3,e1,e2,e3, f1,f3, h1,h3,

Barend
Oeffelt

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

hier nog 2 interessante artikeltjes over uitlezen maar die bieden ook niet echt een oplossing.

Barend
Oeffelt

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

hierbij nieuwe info vanaf forum xm uk.

blijkbaar kun je dus xm met 30 polige steker ook uitlezen met een draadje en lampje.

ik ga morgen eens knutselen en dan uitproberen. lang leve de vakantie.

via dat forum ook en excel met foutcodes gedownload maar ik kan geen excel uploaden hier

gr BV

Barend
Oeffelt

ethuijs
afbeelding van ethuijs
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Ik ga morgenavond naar clublid Jansr om te testen met zijn kabel. Als die werkt dan zal ik de pin-out doormeten en hier op t forum delen.

Met vriendelijke groet, Edwin

citroen26
afbeelding van citroen26
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Altijd handig om te weten

Al weet ik inmiddels wel dat het werk op m'n xantia ABS !! daarvan laten de ABS sensoren achter (of stekker aansluitingen) het zo nu en dan afweten. Soms wordt de ABS uitgeschakeld door een foutmelding (sensoren achter) waarna het (meestal) de volgende dag weer werkt....

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Hoi Edwin,

ben benieuwd,

citroen 26, dat van die xantia kan ik niet helemaal volgen?

 

gr Barend

 

Barend
Oeffelt

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

@barendbv   dat is niet zo moeilijk: ethuijs schrijft dat hij het ABS gedeelte van z'n xm niet kan uitlezen met een lexia.

Mij lukt het wel op mijn xantia. Bij het uilezen ,van m'n xantia, blijkt dat ABS sensoren aan de achterkant problemen geven.

ik zal aanstaande donderdag eens proberen of ik het ABS gedeelte op een XM kan uitlezen. Laat het jullie tzt wel weten of dat gelukt is !!

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

uitlezen zoals op engelse forum beschreven  (rechtstreeks aansluiten pin E1 op massa) werkt bij mij niet. dashboard lampjes reageren niet.

ik heb op internet zitten kijkkne naar de verloopstekkers maar die zijn allemaal anders en ik heb er nog geen gevonden die ook de E1 pin erin hebben zitten. Kunnen jullie dat eens nakijken (of die er bij jullie wel op zit?)

Barend
Oeffelt

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

 

Bij mij zit (zoals de telling boven) de E1 op 6.  Voor de rest:

A1 / 16 / +12 volts

A2 / 1 / Switched  +12 volts

A3 / 4 / Chassis Ground

C1 / 7 / Engine ECU K-line

C2 / 15 / Engine ECU L-line (?)

D2 / 13 / Pyrotechnische gordel

E1 / 6 / K-line ABS

E2 / 11 / K-line Clearance adjustment (Hydractive 2 ?)

E3 / 12 / K-line Steering wheel module

F1 / 14 / K-line Heater / Aircon

F3 / 8 / K-line Air Bag

G1 / 2 / K-line Gearbox ECU

H3 / 9 / K-line Door lock

I1 / 10 / K-line Rear view mirror

I2 / 3 / K-line Anti-theft alarm

I3 / 10 / K-line Immobiliser

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

hoi Citroen 26;

die stekker van jou lijkt te kloppen.... grote hamvraag waar stekker te bestellen of stekker uit elkaar halen en goed terug monteren?

 

groet,

 

Barend

Barend
Oeffelt

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

Ik heb inderdaad dezelfde als mandrake aansluitingen. http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=49045

Ook de verbindingen naar de ronde komen overeen.

Ik zie niet hoe je die 30 pins kunt opmaken. Probleem is nu, zoals je al vermelde, dat je een andere kunt bestellen maar wordt dat de juiste ???

ik zal donderdag wel fff laten weten of ik de ABS ook op m'n XM kan uitlezen.

 

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

Grappig.....Of beter gezegd: mooi voor jou. Bij de volgende link kun je zien in welke gaatjes van de 30 pins stekker aansluitingen zitten.

In de grijze gaatjes zit geen aansluiting/huls, in de zwarte wel !!! dat komt overeen met mijn stekker aansluitingen.

http://www.obdscanners.nl/obd2-kabel-en-de-aansluiting/5784-lexia-3-lexia-3-lexia3-30-pin-kabel-voor-diagnostisch-hulpprogramma-voor-citroen.html

Als dus bij jou in de E1 t/m E3 geen aansluitingen/hulsjes zitten zou ik voor deze stekker gaan.

H3 heb ik geen vrouwtje/hulsje zitten in I1 t/m I3 wel.

barendbv
afbeelding van barendbv
  • 29-LHV-1 xm 2.5 td uit 1995
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

hoi Citroen 26

bednkt voor de hulp, hoe heb je deze gevonden? Ik zat me net al rot te zoeken op internet, allemaal verkeerde plaatjes. Ik doe de gok en bestel die jij gevonden hebt maar eens.

wordt over een  paar dagen vervolgd!

groet,

 

Barend

Barend
Oeffelt

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

Ik heb gezocht onder "lexia 3 30 pin" en dan eindigt het plaatje rechtsboven op " .nl "

https://www.google.nl/search?q=lexia+30&biw=1400&bih=784&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjdwsWJq9jOAhXNyRoKHQSPB1wQ_AUIBygC#tbm=isch&q=lexia+3+30+pin

 

Wellicht dat ik nog eens de lexia3 aanschaf waarop ook alles mogelijk is zoals bij de dealer. Hetgeen volgens

"mandrake" van die engelse site ontbreekt: 

* Airbag

* Achteruitkijkspiegel

* deurvergrendeling

Wij hebben dus de bovenste versie waarbij bepaalde chips ontbreken. het ligt dus niet aan de software maar aan de beperking van de lexia !!

Wij hebben de bovenste versie "others" waarop een aantal chips ontbreken.  Die met alle mogelijkheden zijn niet eens duurder je moet er alleen fff naar zoeken........

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Met de mijne kun je ABS, deur(super)vergrendeling en spiegel wel uitlezen. Kennelijk een heel uitgebreide. Nooit geweten toen ik hem overnam van Beeke. Al volledig geïnstalleerd en werkend. Dat scheelt. Overigens zijn bij mij op één na alle 30 pinnen gevuld met metaal. In de ronde kant op twee na.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

citroen26
afbeelding van citroen26
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

@Marc,...... nou ben ik jaloers

 

en dit is mijn kale blushversie...............

Beeke
afbeelding van Beeke
RE: ABS teve van mijn xm 2.5td uit 1999 geeft storing

Ja, deze gekocht bij http://www.cardiag.co.uk/

Goede ervaringen, en blij dat het nog gebruikt wordt.

ethuijs
afbeelding van ethuijs
RE:

Gisteren bij XM forumlid JanSr geweest. Mijn XM kunnen uitlezen met zijn laptop, Lexia en kabel. Ook met mijn Laptop, Lexia en zijn kabel van 30 pin rechthoek naar 30 pin rond. Mijn verloop deugd dus niet. Zie hier de verschillen.

Deze nu besteld: Die lijkt op die van cardiag.co.uk

http://www.aliexpress.com/item/Lexia-3-PP2000-30-Pin-Cable-for-Citroen-Diagnostic-Tool-Round-Interface/32637478414.html

Verzenden duurt wel tot 30 dagen :(

 

Met vriendelijke groet, Edwin

Pagina's