Vakantie Blog 2017 / 2018

Pagina's

118 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Rus Junior
afbeelding van Rus Junior
  • Citroen XM V6 12v Exclusive van 1995
  • Citroen Xm 2.0i 16v van 1999
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Beste Frank,

We hebben een keer zo’n zelfde iets gehad met 1 van de Xm’s, ik zal als ik jou was eerst naar de bobines en MAP sensor laten kijken, als een deel van de bobines defect/ kapot is zorgt dat voor schokken en vermogensverlies. De bobines zijn nog nieuw te krijgen, maar dat kost wel wat, iets van €185,- voor de bobinerails. 

Groeten,

Matthijs Rus

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Gisteren en vandaag naar Kaprun, Oostenrijk gereden. Heerlijk ritje; autobahn op het gemakje 120-140 km/h. Ietsje file vanochtend rond München.

De dame heeft het wat warm bij bergop rijden (loopt op tot 110), maar koelt weer snel af bij dalen. Iets soortgelijks had ik in NL al gezien bij 140 rijden op de snelweg bij +30 graden. Waarschijnlijk gaat de thermostaat niet helemaal meer open. Als we weer thuis zijn, die maar eens laten vervangen. Voorts is ze aan nieuwe bollen toe, volgens mij. Te veel hobbeligheid.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Rus Junior
afbeelding van Rus Junior
  • Citroen XM V6 12v Exclusive van 1995
  • Citroen Xm 2.0i 16v van 1999
RE:

Van de week 2x bij een verlaten Citroën garage hier in de buurt geweest, heel erg indrukwekkend. Is in een klein dorpje genaamd Luc-en-Diois. Staat een DS voor de deur met een oude benzinepomp, en nog een CX, een BX en 2 Xsara’s binnen. Foto’s volgen

Rus Junior
afbeelding van Rus Junior
  • Citroen XM V6 12v Exclusive van 1995
  • Citroen Xm 2.0i 16v van 1999
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Rus Junior
afbeelding van Rus Junior
  • Citroen XM V6 12v Exclusive van 1995
  • Citroen Xm 2.0i 16v van 1999
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Rus Junior
afbeelding van Rus Junior
  • Citroen XM V6 12v Exclusive van 1995
  • Citroen Xm 2.0i 16v van 1999
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Rus Junior
afbeelding van Rus Junior
  • Citroen XM V6 12v Exclusive van 1995
  • Citroen Xm 2.0i 16v van 1999
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Wauw, altijd leuk dat soort ontdekkingen.... was er niemand thuis?

__________
Crepuscule

a.vaneijk
afbeelding van a.vaneijk
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Voor het Evenement in Mourik mijn witte XM uit 1989 uit de stal gehaald, het zou leuk zijn geweest om dit in combinatie met mij witte caravan  te doen. Helaas na een dag proef rijden begon de temperatuur op te lopen, de koel vin wilde niet aanslaan, motorkap geopend om aan de bedrading te rommelen. te laat, de druk in het systeem was zo hoog opgelopen dat de radiateur op het kunststof gedeelte aan de linkerkant spontaan open barstte waarbij ik de koelvloeistof over mij heen kreeg gespoten en dat was heet,  een kwartier onder de douche gestaan om af te koelen maar toch een aardig verbranding van mijn arm en gezicht.

Een nieuwe radiateur geplaatst maar alle elektronische informatie op het dasboard werkt niet meer en eer dat dit weer werkend is ben je een paar dagen verder. 

Het is dan ook maar een rit met de Bruine V24  geworden. Iets meer betrouwbaarder en het sleept met zo een hok er achter toch wat lekkerder.

Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Rus Junior: mag ik een foto van je gebruiken voor de FaceBook-pagina van de club?

__________
Crepuscule

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Heb net bij Autodoc maar even een nieuwe bobine besteld voor de 16v. Ik had er eerst een van een sloper gehaald maar die bleek toch net weer even anders. Daar zat de uitsparing van de olievuldop net een cm op een andere plek.

Bij mij heeft 'Veen Junior' 'm eruit gesleuteld.

__________
Crepuscule

Rus Junior
afbeelding van Rus Junior
  • Citroen XM V6 12v Exclusive van 1995
  • Citroen Xm 2.0i 16v van 1999
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Geen probleem, gebruik maar!

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Jeetje, ik ben deze vakantie over die vandaag ingestortte brug in Genua gereden en de dag voor die ontploffing van de weg in Bologna reed ik daar ook.   

__________
Crepuscule

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

​ pfffffff

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Thomac
afbeelding van Thomac
  • XM V6 12v Aut. 1992
  • CX 2000 1975
  • C6 3.0HDiF 2010
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Waar heb je nog meer gereden want dan mijd ik die plekken voorlopig ;)

Ik heb heerlijk een retourtje regio Leipzig gezweefd maar toen we weer terug in Nederland kwamen deed de snelheidsmeter moeilijk en viel uiteindelijk uit samen met het snelheidsafhankelijke deel van de diravi, best n vreemd gevoel als je heel hard rijdt en de diravi helpt alsof je staat te parkeren ;) Van Gompel zet er vandaag een niet verdelerblokje in en dan kan ik weer vol vertrouwen rondscheuren.

tom
afbeelding van tom
RE:

Mijn dame is gister weer gearriveerd en afgeleverd bij de garage en alweer voorzien van een andere slang...

Nu had voor de tweede x het raammechanisme linksvoor het begeven.. nieuw schijnt dat niet meer geleverd te worden. Ben net gaan zoeken op onderdeel nr 9221E3. Geeft CARPARTSPROS aan dat zij het kunnen leveren, voor 283,- dat dan weer wel.. Iemand ervarig met deze club, of vergelijkbare bedrijven?

Ik heb deze al es vervangen door een gereviseerde uit het magazijn maar dat werkte niet langer dan 3/4 jaar...dan wordt een nieuwe al snel aantrekkelijk.. of?

a.vaneijk
afbeelding van a.vaneijk
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Geen garantie van het magazijn ?? Misschien kabeltje los, slecht contact ?, alles is te repareren en kost minder dan nieuw.

Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!

tom
afbeelding van tom
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Net effe terug gezocht: is idd een jaar geleden...zal t magazijn eens benaderen. Weet wel dat ik hetzelfde enge geluid hoorde als destijds: kabel geknapt

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Zaterdag op vakantie naar Frankrijk, 6 dagen Huez, door naar Italie, Dolomieten, afsluiten op de Grossglockner Oostenrijk :)

Met de dankzij het clubweekend geredde 205 :

 

a.vaneijk
afbeelding van a.vaneijk
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Dat ziet er gaaf uit !

Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Die 205's zijn heerlijke sportive auto's om mee te sturen, heb vroeger zelf een 1.1 gehad en die was al best rap voor de motorisering. Ooit een top van bijna 190 mee gehaald, berg af Luik in  toen was er gelukkig nog geen verdrag met NL kwa boetes. Daarna een 307 2.2 gereden met dubbele webber, dat reed als de brandweer, stuurde snaarstrak, maar zoop........ 

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

XM205
afbeelding van XM205
  • Peugeot 205 1,1 4 deurs
  • Peugeot 205 GTI 1991
  • Peugeot 205 GTI 1987
  • Citroën XM V6.12 Automaat
  • Citroën XM V6.24 1992
  • Citroen XM V6 ES9J4 Handbak
  • Citroën XM V6.12 Handbak
  • Citroen XM V6 ES9J4 Automaat (sloper)
  • Citroen XM TCT Handbak
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Gekieteld 306GTI blok met 306 GTI remklauwen, Ferrodo blokken :)

Rus Junior
afbeelding van Rus Junior
  • Citroen XM V6 12v Exclusive van 1995
  • Citroen Xm 2.0i 16v van 1999
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Gaaf, dit was dus de auto die nog bij de spuiter stond?

Hoe is het trouwens verder afgelopen met de afgefikte loods? Alles vergaan of heb je nog iets kunnen redden?

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Die 205's zijn heerlijke sportive auto's om mee te sturen, heb vroeger zelf een 1.1 gehad en die was al best rap voor de motorisering. Ooit een top van bijna 190 mee gehaald, berg af Luik in  toen was er gelukkig nog geen verdrag met NL kwa boetes. Daarna een 307 2.2 gereden met dubbele webber, dat reed als de brandweer, stuurde snaarstrak, maar zoop........ 

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Grootj
afbeelding van Grootj
  • Citroen XM 2.0 TCT Exclusive (verkocht)
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Hierbij ook mijn vakantie perikkelen...

Vrijdags (week voor de vakantie) vallen (tegelijk!) de bestuurdersruit en de rechterpassagiersruit naar beneden... enlightened

Nou had ik al zo'n engels reparatiesetjes gekocht voor mijn vorige XM, maar die nooit hoeven gebruiken, dus die kon ik nu mooi inzetten. Begonnen met het bestuurdersraam aangezien die iets belangrijker is. Mechaniek verwijdert uit de deur, (Grmbl, klote systeem!) en toen bleek dat daar de kabels al een keer vervangen waren door rvs en de kabel niet stuk was, maar slechts losgeschoten. Helaas zat er wel een flinke knik in 1 van de kabels  Die kon dus niet meer teruggeplaatst worden. De boel gedemonteerd, met dank aan de bijgeleverde handleiding en een paar youtube filmpjes, en de nieuwe kabels geplaatst. Ik kon de tonnetjes van de oude kabels overzetten, maar het plaatsen van die kabels valt niet mee....  Om de boel op spanning te krijgen heb je eigenlijk een 3e hand nodig en die had ik natuurlijk niet. Na meerdere pogingen en een aantal vloeken toch gelukt!  Toen de boel weer teruggebouwd (GRMBL in kwadraat!) en getest en jawel alles werkt weer.

Vervolgens toch de passagierskant ook maar gedemonteerd om te kijken wat daar het probleem was. Daar was "gewoon" de kabel geknapt. Na het opmeten van die kabels bleek dat ik de oude kabels uit de voordeur kon gebruiken, de knik zat  ruim na het einde van de lengte van de achterkabel. broken heart

Kabels vervangen (zie hierboven voor de GRMBL, 2 keer) en bij het terugplaatsen bleek dat ik de motor verkeerd om in het mechaniek had geplaatst.... blush Toen kon ik de boel weer loshalen en de kabels opnieuw monteren op de motor, maar nu wel correct. Na terugplaatsen werkte die kant ook weer! broken heartangry

 

De dag van vertrek staan we klaar om in te stappen en te vertrekken en als ik het bestuurdersraam naar beneden doe, zegt hij weer kloenk en het raam valt weer naar beneden...  Duck-tape to the rescue en "on y vas" . Tijdens de 2e week van de vakantie valt ook het passagiersraam naar beneden... Nog meer duck-tape en we rijden weer.

De laatste week, op maandag, valt de versnellingspook uit... De pook gaat nog wel naar voor en naar achter, maar niet meer opzij en hij doet ook helemaal niets meer met de versnelling. Gelukkig gebeurt het op een, niet al te lange, schuine weg naar beneden. Ik rijdt op dat moment in z'n 5, dus ik weet dat als ik stop ik niet meer weg kom. Gelukkig is er een parkeerhaven onderaan de helling  en kan ik daar veilig stoppen.

Verkorte weergave van onderstaande: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10156680674743629&id=650553628

Vervolgens de ANWB gebeld en die zouden een depannage sturen. Na 10 minuten krijg ik een sms dat ik geen recht heb op Europa-dekking en dat ze mij niet konden helpen... Nou ik de aanmelding gedaan met de kaart van mijn vrouw, in de veronderstelling dat wij beiden dezelfde dekking hadden. Teruggebeld met de vraag of mijn kaart wel dekking had, ja dat was wel het geval. Ze zouden het nummer aanpassen en ik zou een sms krijgen. Na 2 uur (!) wachten toch maar weer eens gebeld en toen bleek dat het nummer wel aangepast was, maar dat ze de call niet gere-opent hadden (SUKKELS!) Ze zouden een nieuwe call aanmaken en ik zou weer een sms krijgen over wanneer de depannage zou arriveren. Na 20 minuten een sms: de depannage komt over 50 minuten. Gelukkig was hij er al na 35 minuten!

Volgende probleem: wij hadden de 2 hondjes in de achterbak zitten en die konden niet in de cabine van de vrachtwagen.. Oplossing: auto met hondjes erin op de wagen en rijden maar. Nou kwamen we vlak langs de camping waar onze vouwwagen stond en op een parkeerplaats in de buurt zijn mijn vrouw en de hondjes er uit gegaan en ben ik meegereden naar de garage. Daar aangekomen was het 1e wat de eigenaar zei: mooie auto meneer! (en dat ondanks de 2 ramen met duck-tape!) Dat doet een mens dan weer goed! Vervolgens 4 (!) monteurs onder de auto om te kijken wat het probleem was en na een half uurtje was het gefixed: de stang boven de versnellingbak was afgebroken en die hebben ze gelast. Kosten slechts 41,86 euro! Ik had al helemaal visioenen gehad dat ze gerepatrieerd zou worden en wij met een huurauto weer naar huis moesten. Nou is dat meestal niet zo'n probleem, maar wij heben de hondjes in de achterbak, met zelf gemaakt hondenrek, en een dakkoffer voor alle kleding en dan nog een vouwwagen erachter. Ik zou niet weten met welke huurauto ze mij dan op pad zouden sturen...

Verder was het een toffe vakantie!

Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive

1983 LNA 11RE Cannelle

1984 Renault 4 GTL

 

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Tsjonge, wat een verhaal. Jij blij dat het geen niet-werkdag in Frankrijk was. Goeie garage ook.
Raammechanismen zijn idd botte pech. En ducktape rules.

Ik zou wel de motorkap dichtdoen voortaan als er een hoosbui overtrekt (foto FB).

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Grootj
afbeelding van Grootj
  • Citroen XM 2.0 TCT Exclusive (verkocht)
RE: Vakantie Blog 2017 / 2018

Marc Alsemgeest zegt:

<p>Tsjonge, wat een&nbsp;verhaal. Jij blij dat het&nbsp;geen niet-werkdag in Frankrijk was. Goeie garage ook.<br />
Raammechanismen zijn idd botte pech. En ducktape rules.</p>

Zekers!

Marc Alsemgeest zegt:

 

<p>Ik zou wel de motorkap dichtdoen voortaan als er een&nbsp;hoosbui overtrekt (foto FB).</p>

Die had ik ook gesloten toen..

Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive

1983 LNA 11RE Cannelle

1984 Renault 4 GTL

 

Pagina's