Dat heb ik ooit meegemaakt, 's-morgens bij het nemen van de eerste bocht, kompleet geen bekrachtiging, de oorzaak zat in de hydraulische pomp gewoon te weinig druk, opgelost door een met betere opbrengst
Als laatste het stuurcommando weer op het stuurhuis gemonteerd en alles uitgelijnd zodat straks als het stuurhuis weer in de auto zit rechtuit ook rechtuit is
Op aanvraag is revisie mogelijk, alleen ik doe geen in- en uitbouw van het stuurhuis in de auto.
Ik kan echter wel bemiddelen bij bedrijven hier in de buurt om het in- en uitbouwen te laten doen.
Nee, hij rijdt alleen maar rechtuit.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Kon ik op wachten deze reacties :)
Nee serieus, na 3 maanden stilstand lekt het stuurhuis niet meer..
Wel duikt er na een paar dagen rijden een nieuw probleem op :
Stuur blokkeert af en toe, is best schrikken als dat gebeurt..besloten de XM te schorsen en de garage in om een grondige restauratie te ondergaan.
Uitlaat, airco, bedrading en het stuurhuis weer in orde maken, samen met wat roest aan de binnenkant van de wielkuipen
Vandaag een andere 6 cilinder opgehaald, van het broertje van Citroen, een zwarte 407 SW :)
Dat heb ik ooit meegemaakt, 's-morgens bij het nemen van de eerste bocht, kompleet geen bekrachtiging, de oorzaak zat in de hydraulische pomp gewoon te weinig druk, opgelost door een met betere opbrengst
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Nee, dit is anders, voelde echt even weerstand, door door te sturen kon ik doorsturen, met een soort tik, zowel links als rechts, 4x in totaal..
Lijkt er op dat er inderdaad onvoldoende druk naar de bekrachtiging zelf gaat, misschien door inwendige lekkage.
Geen sappels maat, geen sappels..
Vandaag onderdeel retour gekregen, ziet er weer als nieuw uit en de passing is perfect.
Morgen alles weer monteren.
Geen sappels maat, geen sappels..
Mooi!
Vandaag het stuurhuis weer in elkaar gezet.
Geen sappels maat, geen sappels..
Vervolgens het stuurhuis commando onderhanden genomen.
Geen sappels maat, geen sappels..
Als laatste het stuurcommando weer op het stuurhuis gemonteerd en alles uitgelijnd zodat straks als het stuurhuis weer in de auto zit rechtuit ook rechtuit is
Geen sappels maat, geen sappels..
Mooi stuurhuisje weer Rik. Dat maakt van je ZPJ weer een begerenswaardige dame.
__________
Crepuscule
Erg mooi werk!
Afgelopen week nog wat tijd gemaakt en de dame laten uitlijnen, nu rijdt/stuurt ze weer als nieuw.
En het mooiste is mijn oprit blijft olie vrij
Geen sappels maat, geen sappels..
Mooi gedaan Rik. Ga je nu een revisie-service opzetten?
In Frankrijk is nu ook een bedrijf die het aanbiedt. Er is dus gelukkig wel oog voor dit groeiende probleem.
Zie: https://lepointmecanique.jimdo.com
__________
Crepuscule
Op aanvraag is revisie mogelijk, alleen ik doe geen in- en uitbouw van het stuurhuis in de auto.
Ik kan echter wel bemiddelen bij bedrijven hier in de buurt om het in- en uitbouwen te laten doen.
Geen sappels maat, geen sappels..
Heb je deze afdichtingen gebruikt?
http://www.cx-basis.de/dichtsatz-lenkung-cx-xm-diravi-lk-15671.html
Henrik Lützen
Citroen XM, V6 1996
Hoi Henrik,
Ja dat klopt, je moet vooral opletten bij het monteren van de cilinder.
De zuigerring moet met behulp van een geleider in de cilinderbuis worden gedrukt.
Zonder geleider wordt de buitenste kunstofring beschadigd.
-Rik
Geen sappels maat, geen sappels..
Pagina's