Als webmaster krijg ik weer een XM aangeboden. Hieronder de tekst en een paar foto's:
"Als fanatiek citroënrijder (zowel zakelijk als privé) heb ik mijn laatste 2.5 Turbo Diesel Break uit 1998 tot op heden nog gebruikt als 2e auto.
Kenteken XF-RP-88, KM-stand 383.000. Al die tijd heb ik hem ook in onderhoud gehad bij mijn Citroëndealer.
Helaas is er nu geconstateerd dat er uitlaatgassen lekken uit de aansluiting van de turbo aan de onderzijde van de motor. Dat zou een dure reparatie worden en ik ben zelf geen grote sleutelaar. Daarom moet ik met pijn in mijn hart toch afscheid gaan nemen van dit trouwe exemplaar.
Heeft iemand misschien interesse in deze auto ? Uiteraard heb ik de volledige onderhoudsadministratie nog in bezit."
Deze XM staat ook op Marktplaats. In die advertentie staat een km-stand van 181.813 ingevoerd. De eerste 1 lijkt op de foto volgens mij een 4 door schittering van het licht, maar is dus een 1
Veel geld en discutabel op bepaalde vlakken. Zo vermelden ze dat ze het filter van de bak vervangen hebben. Dat betwijfel ik zeer. Daarvoor moet de bak uit de auto en deels gedemonteerd worden. Lijkt me heel sterk dat ze dat gedaan hebben.
<p>En volgens de beschrijving is de automaat ook onderweg naar de citroen hemel. </p>
Dat ben ik niet met je eens. Meestal zijn het twee o-ringen, de governor o-ringen) en goed een paar keer ATF verversen. Durf er een wedje op te leggen dat veel automaten onterecht weggegooid zijn.
<p><p>En volgens de beschrijving is de automaat ook onderweg naar de citroen hemel.&nbsp;</p></p>
<p>
</p>
<p>Dat ben ik niet met je eens. Meestal zijn het twee o-ringen, de governor o-ringen) en goed een paar keer ATF verversen. Durf er een wedje op te leggen dat veel automaten onterecht weggegooid zijn.</p>
Ik citeer slechst wat de beschrijving in de verkoop tekst weergeeft.
Netjes en tijdig de atf olie vervangen dan lijkt mij dat het veel beter gaat met de bak, die zijn nou eenmaal heel gevoelig door het brein met zijn kanaaltjes en kogeltjes. Mijne krijgt elke 10K circa 3,8 lier nieuwe olie en chakelt nog altijd boterzacht. Ook de bak eerst goe dop temperatuur laten komen voordat je met de V6 gaat sleuren verlengt de levensduur ook.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En ik maar denken dat de combinatie TCT-Automatique toch echt pas bij de Type-2 werd geïntroduceerd. Ben ik nou gek (ja!), of hebben ze daar in Zwitserland andere ideeën over gehad:
Ik heb zelfs in Frankrijk nog nooit een Type-1-TCT-Automaat voorbij zien zweven, uitzonderlijk. Alles lijkt te kloppen: interieur, exterieur, TurboCT badges op zijkant. Alleen geen foto van het motorblok, ik heb maar eens wat vragen naar ze gemaild.
En... geen achterspoiler, maar dat was een standaard-optie om die te laten vervallen toch? Vast ook zo weer gefixt, want ik vind die vleugel echt bij een Type-1 horen. Smaken verschillen :-)
<p>In het serviceboekje staat het VIN-nummer en als je die bij <a href="http://service.citroen.com">http://service.citroen.com</a> intikt krijg je onderstaande gegevens:</p>
Dus echt, weer wat geleerd op gebied van XM-historie dan: de TCT was er al als late Type-1 mét automaat. Ben benieuwd hoeveel er daar nog van zijn gemaakt voor de facelift naar Type-2.
Zie nu wel dat deze "diverses Dellen" heeft, op de foto's slecht te zien maar ik geloof spatbord RV en voordeur(en)? Dan wordt 't toch een lastiger project, plaatwerker en spuiter zien je graag komen hiermee :-)
Al is dit Vert Triton natuurlijk een veel verkochte kleur, dus wellicht zijn matching delen nog eenvoudig te vinden.
<p>En gewoon in ons eigen Holland:<a href="https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1486560301-citroen-xm-3-0-v6-exclusive-automaat-leder-1e-eig-schuurvond.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&fbclid=IwAR2gNwR1D_9jZoGCn939v0UcAWTYWHp6Wbza4Re17i7R3JRhbIvTnjFot3c&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=android_social&utm_source=android_social&utm_content=vip">https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1486560301-citroen-xm-3-0-v6-exclusive-automaat-leder-1e-eig-schuurvond.html?</a></p>
Leuke Chris! Staat al het hele jaar op Marktplaats, eerst als "bieden maar", nu met hun minimumprijs. Mooie gok hoor: 1245€ is weinig voor een V6. Maar ja, wat zal er niet allemaal stuk of vergaan zijn na zo lange stilstand denk ik dan? En met dat kilometrage is de 4HP18 ook altijd een vraagteken...
<p>Leuke Chris! Staat al het hele jaar op Marktplaats, eerst als "bieden maar", nu met hun minimumprijs. Mooie gok hoor: 1245€ is weinig voor een V6. Maar ja, wat zal er niet allemaal stuk of vergaan zijn na zo lange stilstand denk ik dan? En met dat kilometrage is de 4HP18 ook altijd een vraagteken...</p>
Ja die vind je hier https://www.autoweek.nl/carbase/citroen/xm/
__________
Crepuscule
Als webmaster krijg ik weer een XM aangeboden. Hieronder de tekst en een paar foto's:
"Als fanatiek citroënrijder (zowel zakelijk als privé) heb ik mijn laatste 2.5 Turbo Diesel Break uit 1998 tot op heden nog gebruikt als 2e auto.
Kenteken XF-RP-88, KM-stand 383.000. Al die tijd heb ik hem ook in onderhoud gehad bij mijn Citroëndealer.
Helaas is er nu geconstateerd dat er uitlaatgassen lekken uit de aansluiting van de turbo aan de onderzijde van de motor. Dat zou een dure reparatie worden en ik ben zelf geen grote sleutelaar. Daarom moet ik met pijn in mijn hart toch afscheid gaan nemen van dit trouwe exemplaar.
Heeft iemand misschien interesse in deze auto ? Uiteraard heb ik de volledige onderhoudsadministratie nog in bezit."
Ik hoor graag van U.
Met vriendelijke groeten,
pieter@vannoortrecycling.nl
__________
Crepuscule
Op het CiFo...
__________
Crepuscule
481 K op de klok?!! dan moet bijna de ketting vervangen worden. en denk ik dat de vraagprijs absurd is.
Ik heb de indruk dat het 281.813 is. Maar zeker weet ik het niet.
Het was makkelijker geweest als het erbij had gestaan
__________
Crepuscule
Neuh het is een 4.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dan heeft ie z'n geld wel opgebracht aan XM-plezier.
__________
Crepuscule
Voor 300 euro extra leveren ze 'm ook nog thuis bij je af
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/citro-n-xm-v6-exclusive-es9j4/1261732276-216-7653
Veel geld en discutabel op bepaalde vlakken. Zo vermelden ze dat ze het filter van de bak vervangen hebben. Dat betwijfel ik zeer. Daarvoor moet de bak uit de auto en deels gedemonteerd worden. Lijkt me heel sterk dat ze dat gedaan hebben.
Nou die jongens va Q&K leveren wel serieus goed werk hoor. Die XM's gaan daar volledig uit elkaar.
__________
Crepuscule
Sloper te koop:
https://www.facebook.com/groups/clubcitroenxm/permalink/2918127698221711/
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Fraai hoor .....
__________
Crepuscule
https://veiling.catawiki.nl/kavels/32731485-citroen-xm-1990
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Mooie kleur dat "Vert Amandier". Die kom je bijna nooit tegen. Ik vind het een beauty
(Hoewel je bij die ouwe V6-en er wel rekening mee moet houden dat je direct met de Diravi aan de slag kan.)
__________
Crepuscule
En volgens de beschrijving is de automaat ook onderweg naar de citroen hemel.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat ben ik niet met je eens. Meestal zijn het twee o-ringen, de governor o-ringen) en goed een paar keer ATF verversen. Durf er een wedje op te leggen dat veel automaten onterecht weggegooid zijn.
Ik citeer slechst wat de beschrijving in de verkoop tekst weergeeft.
Netjes en tijdig de atf olie vervangen dan lijkt mij dat het veel beter gaat met de bak, die zijn nou eenmaal heel gevoelig door het brein met zijn kanaaltjes en kogeltjes. Mijne krijgt elke 10K circa 3,8 lier nieuwe olie en chakelt nog altijd boterzacht. Ook de bak eerst goe dop temperatuur laten komen voordat je met de V6 gaat sleuren verlengt de levensduur ook.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
2.0 met lage km-stand............
https://link.marktplaats.nl/m1493423918
Best bijzonder. Toch maakt ie aan de buitenzijde een wat matte indruk... Lijkt wel jarenlang buiten te hebben gestaan.
__________
Crepuscule
Met periode correcte telefoon. Fraai exemplaar
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/citro-n-xm-3-0-v6/1230591738-216-8758
En ik maar denken dat de combinatie TCT-Automatique toch echt pas bij de Type-2 werd geïntroduceerd. Ben ik nou gek (ja!), of hebben ze daar in Zwitserland andere ideeën over gehad:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=276407818
Ik heb zelfs in Frankrijk nog nooit een Type-1-TCT-Automaat voorbij zien zweven, uitzonderlijk. Alles lijkt te kloppen: interieur, exterieur, TurboCT badges op zijkant. Alleen geen foto van het motorblok, ik heb maar eens wat vragen naar ze gemaild.
En... geen achterspoiler, maar dat was een standaard-optie om die te laten vervallen toch? Vast ook zo weer gefixt, want ik vind die vleugel echt bij een Type-1 horen. Smaken verschillen :-)
Toch weer een XM!? Ja, toch weer een XM!
In het serviceboekje staat het VIN-nummer en als je die bij http://service.citroen.com intikt krijg je onderstaande gegevens:
__________
Crepuscule
Die link werkt bij mij niet helaas.
En gewoon in ons eigen Holland:https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1486560301-citroen-xm-3-0-v6-exclusive-automaat-leder-1e-eig-schuurvond.html?
Dus echt, weer wat geleerd op gebied van XM-historie dan: de TCT was er al als late Type-1 mét automaat. Ben benieuwd hoeveel er daar nog van zijn gemaakt voor de facelift naar Type-2.
Zie nu wel dat deze "diverses Dellen" heeft, op de foto's slecht te zien maar ik geloof spatbord RV en voordeur(en)? Dan wordt 't toch een lastiger project, plaatwerker en spuiter zien je graag komen hiermee :-)
Al is dit Vert Triton natuurlijk een veel verkochte kleur, dus wellicht zijn matching delen nog eenvoudig te vinden.
Toch weer een XM!? Ja, toch weer een XM!
Leuke Chris! Staat al het hele jaar op Marktplaats, eerst als "bieden maar", nu met hun minimumprijs. Mooie gok hoor: 1245€ is weinig voor een V6. Maar ja, wat zal er niet allemaal stuk of vergaan zijn na zo lange stilstand denk ik dan? En met dat kilometrage is de 4HP18 ook altijd een vraagteken...
Toch weer een XM!? Ja, toch weer een XM!
Ik denk dat Chris dat vrij goed kan inschatten 
__________
Crepuscule
Geen geld......
__________
Crepuscule
Wel een gaaf ding!
Pagina's