Klopt, de Haynes heeft mij al meerdere keren uit de brand geholpen, figuurlijk dan...
Ik heb de tip van Tobias en Chris ter harte genomen en smeulende snelfiltermaling in de auto neergezet. De plastic lucht is zo goed als weg, maar het ruikt nu sterk naar een verbrandde lucht (dat deels koffie-achtig ruikt). Ook nu nog terwijl die al een paar weken met de ramen open in de stalling staat. Nog tips om dat weg te nemen?
Die verbrande lucht trekt met een paar dagen wel weg, de lichte koffiegeur blijft dan over. Heb ik de eerste keren ook gehad, koffie te heet opgestookt. Het moet net aan een beetje roken.
Dan heb ik het inderdaad wat te heet opgestookt want na een paar weken is de geur nog behoorlijk aanwezig. Ik zal het interieur binnenkort nog eens een sopje geven en zonodig de tip van Mica toepassen.
Inmiddels weer lekker doorgeklust. Alle ramen werken weer, binnenkant van de deuren meteen met bitumen anti-dreun platen bekleed (duidelijk stiller in de auto). Richtingaanwijzer werkt weer met dank aan Mark, dashboardomlijsting vervangen, linker display heeft weer de juiste kleur, stank is uit de auto verdwenen. Olie ververst en gasklep schoongemaakt, motor loopt weer duidelijk soepeler. Automaatpook is terug van Q&K.
Daarnaast begonnen met de lekkage in de achterbak. Lijk nu te weten waar het vandaan komt, dus kit besteld en ergens in de komende dagen mee aan de slag.
Ander punt waar ik werk van wil maken is de vering. Naar mijn mening is het enige waar het nog aan kan liggen de drukregelaar. Vanmiddag met Civer gebeld voor wat info over vervanging hiervan (ik kan het zelf maar ben er eigenlijk wel klaar mee en wil gewoon dat het zsm in orde is). Hij zei echter dat het niet aan de drukregelaar kan liggen. Deze doet het of wel of niet. Zijn plan was om het hydractief na te lopen. Mogelijk was de modulator (?) de oorzaak. Hoe denken jullie hier over?
Onder de deurbekleding. Voor het vervangen van de raammechanismes moet je dat schuim wegsnijden. Over de 'gaten' die daardoor ontstaan heb ik de bitumen platen geplakt. Ze zijn een klein beetje flexibel waardoor je ze nog mooi wat in vorm kan buigen. Heb de platen gewoon bij de plaatselijke automaterialenzaak gehaald
De garage heeft de dynamo gereviseerd alleen zie ik nu dat de multiriem er scheef op is gelegd. Nu wil ik de spanning van de riem halen zodat ik het er goed op kan leggen maar zie niet hoe ik de spanner los kan halen. Iemand raad? Zie hieronder foto van de spanner, te bereiken via het rechter voorwiel.
Klopt, de Haynes heeft mij al meerdere keren uit de brand geholpen, figuurlijk dan...
Ik heb de tip van Tobias en Chris ter harte genomen en smeulende snelfiltermaling in de auto neergezet. De plastic lucht is zo goed als weg, maar het ruikt nu sterk naar een verbrandde lucht (dat deels koffie-achtig ruikt). Ook nu nog terwijl die al een paar weken met de ramen open in de stalling staat. Nog tips om dat weg te nemen?
Ik heb dit wel eens gebruikt. Meguiars Air Re-Fresher Mist
Dat werkt verbazend goed.
xxxxxxm
Die verbrande lucht trekt met een paar dagen wel weg, de lichte koffiegeur blijft dan over. Heb ik de eerste keren ook gehad, koffie te heet opgestookt. Het moet net aan een beetje roken.
Inmiddels weer lekker doorgeklust. Alle ramen werken weer, binnenkant van de deuren meteen met bitumen anti-dreun platen bekleed (duidelijk stiller in de auto). Richtingaanwijzer werkt weer met dank aan Mark, dashboardomlijsting vervangen, linker display heeft weer de juiste kleur, stank is uit de auto verdwenen. Olie ververst en gasklep schoongemaakt, motor loopt weer duidelijk soepeler. Automaatpook is terug van Q&K.
Daarnaast begonnen met de lekkage in de achterbak. Lijk nu te weten waar het vandaan komt, dus kit besteld en ergens in de komende dagen mee aan de slag.
Ander punt waar ik werk van wil maken is de vering. Naar mijn mening is het enige waar het nog aan kan liggen de drukregelaar. Vanmiddag met Civer gebeld voor wat info over vervanging hiervan (ik kan het zelf maar ben er eigenlijk wel klaar mee en wil gewoon dat het zsm in orde is). Hij zei echter dat het niet aan de drukregelaar kan liggen. Deze doet het of wel of niet. Zijn plan was om het hydractief na te lopen. Mogelijk was de modulator (?) de oorzaak. Hoe denken jullie hier over?
Modulator is niet een term die we vaak gebruiken. Geen idee wat hij daarmee bedoeld.
Hoe heb je die bitumen antidreunplaten geplakt? Echt in de deur of onder de deurbekleding?
__________
Crepuscule
Ben ook wel heel benieuwd naar hoe je het met de bitumen platen hebt aangepakt.
Michael
Onder de deurbekleding. Voor het vervangen van de raammechanismes moet je dat schuim wegsnijden. Over de 'gaten' die daardoor ontstaan heb ik de bitumen platen geplakt. Ze zijn een klein beetje flexibel waardoor je ze nog mooi wat in vorm kan buigen. Heb de platen gewoon bij de plaatselijke automaterialenzaak gehaald
De garage heeft de dynamo gereviseerd alleen zie ik nu dat de multiriem er scheef op is gelegd. Nu wil ik de spanning van de riem halen zodat ik het er goed op kan leggen maar zie niet hoe ik de spanner los kan halen. Iemand raad? Zie hieronder foto van de spanner, te bereiken via het rechter voorwiel.
Zie je ergens een vierkant gat zitten?
Sterke platte schroevendraaier iod erin en omhogg wippen om de spanning te lossen
Pagina's