Ik denk dat je gelijk hebt. Helaas was mijn pakketje niet binnen gekomen dus nu maar ff advies opgevolgd en contacten aan reinigen en probleem van motorkap open opgelost. Sensor zat niet op z'n plek. Met de gril eraf zag ik wel roest dus daar ook net ff spul voor besteld om aan te pakken. Wel apart sta meer naar m'n xm te kijken dan ik ooit naar de lease Audi A3 heb gedaan haha. Die heb ik nog half jaar dan komt er ook Citroën voor in de plaats. C5 aircross denk ik
Zwevende zekering gemaakt ECC paneel werkt alleen kachelmotor werkt nog niet. Wel direct op 12v stekker los onder dashboard kast vanavond onderzoeken zijn er mogelijk nog andere dingen waar ik logischerwijs naar kan kijken?
Ff checken nog. Als ik de ventilator middels de rode en zwarte stekker op 12v aansluit werkt de ventilator. Volgens mij passeer ik dan de weerstand klopt die aanname want als ik vervolgens via de andere stekker met 4 pootjes plus en min aansluit doet die niks. Kan het dan de weerstand zijn?
Morgen even naar de.sloop voor een andere weerstand. Gelukkig werkt de kachelmotor als ik deze onder dashboard kastje aansluit (rechtstreeks zonder de weerstand). Zit het gelukkig niet daar ergens in de bundel.
Beste Sep,
Proficiat met je aankoop. In maart heb ik deze auto opgehaald in lobith bij de duitse grens. De verkoper vertelde mij dat de xm afkomstig was van een failliete citroën dealer. Helaas vanwege tijd gebrek, de auto niet onder handen kunnen nemen. Mooi dat jij het avontuur aan gaat en super gaaf om het hier te kunnen volgen. Heel veel succes!!
C i t r o ë n X M WH5032 Previous owned R25 Baccara Focus Ghia Citroën Xantia
Ik ga zeker m'n best doen. Net andere weerstand geplaatst xm uit 1999 met ECC. En wat is dat dan ook toch fijn als de kachel weer werkt. 9 euro voor de weerstand en paar euro voor zwevende zekering. Morgen hoop ik operatie veercilinder.
Ik had al het vermoeden dat het de wagen uit Lobith was. Die is al eens besproken omdat de verkoper uit Lobith beweerde dat de km-stand 80.000 was. Er zijn zelfs een aantal leden wezen kijken.
Hoe dan ook; een mooie opknapper is het wel. Zeker als je zo doorgaat Sep.
Zou de 80k komen doordat de motor is vervangen? Er staat toch echt 301k op de teller haha. Net ook ff lid geworden. Eerste roest ook behandeld. Nadat ik de gril had verwijderd was het roestig op de balken achter de bumper gelukkig oppervlakkig.
Fijn dat de auto eindelijk in goede handen is.
Naar mijn idee is de auto hard en strak. Cosmetisch is er zeker wat moois van te maken. Technisch zat er wel wat werk in, maar volgens mij krijgt Sep hem nog dit jaar op de weg, als hij zo door gaat.
C i t r o ë n X M WH5032 Previous owned R25 Baccara Focus Ghia Citroën Xantia
Andere vraag het portierslot rechtsvoor kan niet op slot althans je kunt aan de binnenzijde het pinnetje maar klein beetje indrukken . Is er bepaalde procedure deze beetje handig eruit te krijgen? Rechtsvoor ik zie 3 schroeven... Deurpaneel is er al wel af maar moet er wellicht nog meer los? Dank
Ik zag dat dopje aan de zijkant van de deur. Hierachter zit de schroef tbv de klink? Helaas is deze zo verroest dat er geen beweging in zit. Probleem van slot is dat het pinnetje om van het slot te halen maar klein beetje heen en weer beweegt. Reageert wel om op slot te gaan maar gaat niet ver genoeg naar boven om van het slot te gaan. Wat een rot klusje zo haha
Inmiddels de klink enzo ook los. Het is net of die stangetjes niet zo lekker bewegen. Met deur open doen met de binnen klink merk je dat je door een soort weerstand moet gaan. Eigenlijk geen zin om dat slot er definitief uit te halen merk ik. Liever lui dan moe. Kan het mogelijk nog iets met supervergrendeling te maken hebben? De afstandsbediening werkt niet maar nu met wat meer ruimte bij het slot merk ik ook dat het net lijkt of dat pinnetje om het op slot te doen niet verder op dat.kastje zelf kan. Bizar. Maar goed kijken of ik vanavond zin heb.
De veercilinder ga ik uitbesteden. Binnenkort denk ik even met de auto naar Breda. Op de vloer was dat (vond ik) niet te doen. Focus me wel op dit soort leuke klussen.
Het is eruit. Als ik het slot handmatig op.slot duw kan ik het pinnetje wel goed heen en weer bewegen zodra slot eraf is lukt dit dus niet. Is dan dat inwendig smeren zoals in andere topic de oplossing?
Toch ander slot nodig inwendig is er iets gebroken. Heeft er iemand toevallig nog een goed slot liggen RV? Ik heb volgends mij geen super vergrendeling. Bedankt
Hoi Chris thnx geen idee ik kon nu nog een type 2 erin sleutelen wat een k werk maar goed. Het zit erin alleen dat stangetje voor binnenklink zit goed maar toch lijkt er net te veel spanning op te staan maar ik vind het wel ff goed nu haha. Morgen ff foto's posten. De dame is volledig gepolijst.
de fotos na het polijsten. front zit er weer op bumperbalk weer netjes gemaakt. lak is nog in nette staat. helaas wel wat pitjes etc maar goed. al het groen is eraf. alles voor onderhoudsbeurt besteld en hierna kan ze naar de garage voor veercilinder en tussendemper. dan is het lijstje al ver af. ohja de lexia wil maar niet werken dus de ABS fout is nog een dingetje.
als de spullen binnen zijn kan ik nieuwe olie, filters, koelvloeistof, bougies interieur lampjes, ruitewissers etc vervangen.
de achterzijde ook gedaan. ook hier nog spuit werk maar goed vooral dat donker plastic en de lampen zijn super mooi geworden na polijsten. alles staat nu in de WAX alle rubbers en het zwarte werk in de gekookte lijnolie. poetswerk is nu klaar.
deurpanelen zitten er weer in, CV werkt althans met de sleutel draaien. de afstandsbediening werkt niet. nu ben ik het even kwijt dan moet je het textron kastje of juist de kiekert hebben?
Echt een heel gaaf project dit. Mag ik een klein beetje zeuren?
Ik zie dat de achterlichten erg vies zijn van binnen. (dat is vaak zo bij XM's) Zeker die aan de klep zitten zie je onderin een laag viezigheid liggen. Je kunt ze redelijk eenvoudig demonteren en dan ff uitspoelen in een sopje.
En dan in de categorie muggenziften: tussen de letters Citroen en XM is het nog wat groezelig . Daar kun je met een poetslap niet in maar wel met een kwastje.
Je mag me ook vierkant uitlachen hoor maar als je toch voor perfectie gaat....
Heerlijk om iets zo te zien opknappen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Je wil er gewoon in rijden
__________
Crepuscule
Tja die weerstanden is al vaker iets over te doen geweest en dat schijnt vrij precies te komen.
Laat je niet een Xantia kachelmotor verkopen want die draaien de andere kant op en dan zit je straks in een grote onderdruk stofzuiger....
Kijk ook ff hier:
https://xmclub.nl/forum/aanjager-volle-kracht
https://xmclub.nl/forum/kachelmotor
__________
Crepuscule
C i t r o ë n X M WH5032 Previous owned R25 Baccara Focus Ghia Citroën Xantia
Ik had al het vermoeden dat het de wagen uit Lobith was. Die is al eens besproken omdat de verkoper uit Lobith beweerde dat de km-stand 80.000 was. Er zijn zelfs een aantal leden wezen kijken.
Hoe dan ook; een mooie opknapper is het wel. Zeker als je zo doorgaat Sep.
__________
Crepuscule
C i t r o ë n X M WH5032 Previous owned R25 Baccara Focus Ghia Citroën Xantia
Dat is eens mooi beschreven in deze topic. https://xmclub.nl/forum/kiekert-overleden
__________
Crepuscule
Ja die is waarschijnlijk wat droog van binnen. Gaatje boren en WD40 erin helpt dan vaak.
__________
Crepuscule
Als serie 1 en 2 gelijk zijn dan heb ik een slot voor je.
de fotos na het polijsten. front zit er weer op bumperbalk weer netjes gemaakt. lak is nog in nette staat. helaas wel wat pitjes etc maar goed. al het groen is eraf. alles voor onderhoudsbeurt besteld en hierna kan ze naar de garage voor veercilinder en tussendemper. dan is het lijstje al ver af. ohja de lexia wil maar niet werken dus de ABS fout is nog een dingetje.
als de spullen binnen zijn kan ik nieuwe olie, filters, koelvloeistof, bougies interieur lampjes, ruitewissers etc vervangen.
Wauw, dit wordt echt een plaatje van een XM.
Die bumperhoeken kun je zelf ook gewoon bijwerken met een spuitbusje. Motip werkt vaak prima, zelfs zonder blanke lak.
__________
Crepuscule
Echt een mooi plaatje aan het worden!
Michael
de achterzijde ook gedaan. ook hier nog spuit werk maar goed vooral dat donker plastic en de lampen zijn super mooi geworden na polijsten. alles staat nu in de WAX alle rubbers en het zwarte werk in de gekookte lijnolie. poetswerk is nu klaar.
deurpanelen zitten er weer in, CV werkt althans met de sleutel draaien. de afstandsbediening werkt niet. nu ben ik het even kwijt dan moet je het textron kastje of juist de kiekert hebben?
Heel mooi!
Herkenbaar van de CV: werkt bij mij ook alleen via het slot/sleutel draaien (als het koud is: bij warm weer ook met de AB).
Michael
Echt een heel gaaf project dit. Mag ik een klein beetje zeuren?
Ik zie dat de achterlichten erg vies zijn van binnen. (dat is vaak zo bij XM's) Zeker die aan de klep zitten zie je onderin een laag viezigheid liggen. Je kunt ze redelijk eenvoudig demonteren en dan ff uitspoelen in een sopje.
En dan in de categorie muggenziften: tussen de letters Citroen en XM is het nog wat groezelig . Daar kun je met een poetslap niet in maar wel met een kwastje.
Je mag me ook vierkant uitlachen hoor maar als je toch voor perfectie gaat....
xxxxxxm
Pagina's