Re: De TCT van MarcelKa - Distributie riem gewisseld -
Stap 2: motorsteun rubbers in de vriezer, check! :mrgreen:
@ Wes, nee nog geen tijd genomen de wielkuip ook eens te inspecteren.
Ook nog even terugkomend op het schuifdak. Dat lijkt beter geregeld dan bij de CX met de afvoer. Kon alleen niet door de buisjes heen kijken. Als je daar van de gootkant af perslucht op zet komt het dan goed of blaas je dan de rommel weer terug voor een nieuwe poging?
De bak van het schuifdak ziet er zo keurig uit. Geen water, rommel, mos of andere narigheden. :D
Re: De TCT van MarcelKa - Distributie riem gewisseld -
Oef, ik moest mn draadje ergens verder weg gaan zoeken. :wink:
Ik heb inmiddels al weer de nodige zweefkilometers mogen maken met veel plezier.
De motorsteunen moeten nog steeds. Die zijn nu in ieder geval koud genoeg :mrgreen:
Om nog meer te weten te komen hoe de boel in elkaar zit, en wat onderdelen voor de knappe zus te hebben kon ik een inruiler op de kop tikken.
Het wordt wel erg blauw hier want het is ook een Bleu Mauritius. Een TCT VSX van 1996 met handbak zonder airco.
Wat me meteen opviel toen ik de auto naar huis reed was dat ie nog meer pit had dan mijn TCT aut. Bijna de neiging om het blok wat er erg goed uitziet nog om te wisselen met wat er nu in de TCT aut ligt. Maar ja deze donor daar staat ook al 307.000 op de teller.
Ik heb geen idee of je zomaar een handgeschakeld blok kunt uitwisselen naar een automaat.
Er lijken nog bijna nieuwe bollen in te zitten, ik zag een grijze voorraadbol, niet origineel? Ook de veerschotels zien er nog mooi uit op het eerste gezicht. De auto is de laatste jaren nog bij de dealer onderhouden.
Het zal wel een demontageproject van maanden worden. Iedere keer een beetje.
Re: De TCT van MarcelKa - in gezelschap van donor dame -
:lol: Grijze bollen zijn wel origineel! Dat betekent dat ze nog niet zo oud zijn, omzetten dus!
Hoe vond je het veergedrag? Een automaat wisselen met een handbak is niet echt te doen vrees ik.
Re: De TCT van MarcelKa - in gezelschap van donor dame -
Motor omzetten kan prima. Even vliegwiel eraf en de flexplate met koppelomvormer er weer tegenaan zetten.
Ikzou op beide motoren een compressie test doen en kijken of hier een (groot) verschil in zit. Zo ja; overhangen. Zo nee; probleem zoeken inandere onderdelen en t spul niet overhangen
Re: De TCT van MarcelKa - in gezelschap van donor dame -
Veergedrag was vreemd. Ik ga morgen nog eens kijken maar ik denk dat de veercomputer in storing staat. Leek ook dat de hoogteregelaars niet helemaal je van het waren.
Re: De TCT van MarcelKa - in gezelschap van donor dame -
Ik heb ook alle motorsteunen vernieuwd toen ik haar nog niet zo lang had. Check ergens in het vroege deel van mijn topic hier.
Inclusief beuntip om de oude steun er (naar verhouding) makkelijk uit te krijgen.
Re: De TCT van MarcelKa - in gezelschap van donor dame -
Thanks, na wat bladeren het bewuste verhaal gevonden. Het enige waar ik eigenlijk tegenop zie is die onderste. Eigenlijk moet de as er uit heb ik begrepen. Maar daar heb ik dus geen zin in.
Maar het is wel de steun die er het ergst aan toe is. Langdurige lekkage van LHM uit de pomp heeft de boel behoorlijk aangevreten. :(
Beetje klussen met een stuk draad en een grote dop.. eruit halen kan je doen door een ijzerzagje in de kraag van de steun te zetten en dan tik je hem er vrij ok uit.. erin kan je doen met een wringsysteem zoals hierboven of met een moker :P
Zo, die steunen zitten er in. Was niet echt een langdurige klus maar niet de leukste. :(
Heb de tips van Matthijs gevolgd. We hebben ook nog hechtlassen op de schaal gemaakt om de boel los te krijgen. Uiteindelijk met de frees de boel eruit gehaald. De nieuwe erin was helaas ook geen pretje. Ben ook niet helemaal trots op het resultaat maar het zit weer vast en ver weg onder de auto. :wink:
Het voelt allemaal wel beter met optrekken en rijden. Helaas is de trilling boven de 125 er niet helemaal uit. Weet niet zeker of het verbeterd is. Misschien ietsje.
Probeer je wielen óp de auto te laten balanceren Marcel. Voor de achterwielen zal het moeilijk zijn, maar vóór moet dat kunnen. Scheelde bij mij erg veel!!.
op de auto balanceren is idd een optie. Persoonlijk zou ik het als last resort gebruiken. Als je een kromme as hebt zul je die helaas gewoon moeten vervangen... Goedkoopste en eenvoudigste is eens met iemand wielen te wisselen. dan kun je eea uitsluiten.
Als een auto lang stil heeft gestaan kan je ook trillingen krijgen bij het rijden.
door een vlak kantje aan je banden.
Kan ook optreden na een nooodstop door slippende banden. maar als je ABS hebt/werkt is dat niet van toepassing.
Een bandenspecialist kan dat beoordelen.
Slecht nieuws. Vandaag met andere en opnieuw gebalanceerde achterbanden de snelweg weer opgezocht. Niets veranderd :(
Dat betekend dat de assenwissel op het programma staat samen met een steunlager (noem je dat zo?). Dat laat nog even op zich wachten. Het CX-je is eerst aan de beurt.
Voorwielen heb ik (nog) niet gedaan. Dan moet ik het in het stuur voelen trillen dacht ik. Nu zijn het duidelijk de stoelen en meer onderin de hele auto.
Eerst je voorwielen ook doen, dan pas conclusies trekken. Ik begrijp je gedachtegang, maar je zou de eerste niet zijn die erachter komt dat het toch in de voorwielen zat. Overigens kun je het tussenlager makkelijk checken op de brug/ in een smeerput.
Als de auto bij de bandenboer op een brug staat, willen ze hem vast wel even zo hoog tillen dat jij ff kan checken of daar speling op zit. Alleen je rechteras heeft een tussenlager BTW.
Als de kont van je auto schudt, gaat een aandrijfas je ook niets brengen, want REKEN maar dat je een rotte aandrijfas de schudt ook wel voelt in je stuur.
Even of topic, de eitjes die we mee hebben gekregen zijn heerlijk en bijna op. :wink:
@Wes: mooi zo! toch wel samen met een kopje Jasmijn thee gegeten hè
@Wim: ja allebei rechts natuurlijk :oops: Hoe kom ik daar nou weer bij..?
Als je er voor staat lijkt het links. :lol: Dat maakt verder niet uit, als je maar de goede hebt. En die van Winparts zijn de goede.
Heb vandaag de bestelde motorsteunen opgehaald. Goed begin toch?
Verder de ultra geheime tip van Wim gevolgd en een halve kliko gft uit de paravan gehaald.
We kunnen weer ademhalen onderweg :mrgreen:
Ben je ook nog in de wiel-kuip achter het plastic ter hoogte van de dorpel geweest, daar kan erg veel zand gaan zitten.
Zekers, je moet rustig beginnen. :lol:
Nu de volgende stap: in de vriezer leggen.
Stap 2: motorsteun rubbers in de vriezer, check! :mrgreen:
@ Wes, nee nog geen tijd genomen de wielkuip ook eens te inspecteren.
Ook nog even terugkomend op het schuifdak. Dat lijkt beter geregeld dan bij de CX met de afvoer. Kon alleen niet door de buisjes heen kijken. Als je daar van de gootkant af perslucht op zet komt het dan goed of blaas je dan de rommel weer terug voor een nieuwe poging?
De bak van het schuifdak ziet er zo keurig uit. Geen water, rommel, mos of andere narigheden. :D
Als het goed is blaas je dan het vuil wat er zit naar de onderkant van de Xm bij de wiel-kasten .
Oef, ik moest mn draadje ergens verder weg gaan zoeken. :wink:
Ik heb inmiddels al weer de nodige zweefkilometers mogen maken met veel plezier.
De motorsteunen moeten nog steeds. Die zijn nu in ieder geval koud genoeg :mrgreen:
Om nog meer te weten te komen hoe de boel in elkaar zit, en wat onderdelen voor de knappe zus te hebben kon ik een inruiler op de kop tikken.
Het wordt wel erg blauw hier want het is ook een Bleu Mauritius. Een TCT VSX van 1996 met handbak zonder airco.
Wat me meteen opviel toen ik de auto naar huis reed was dat ie nog meer pit had dan mijn TCT aut. Bijna de neiging om het blok wat er erg goed uitziet nog om te wisselen met wat er nu in de TCT aut ligt. Maar ja deze donor daar staat ook al 307.000 op de teller.
Ik heb geen idee of je zomaar een handgeschakeld blok kunt uitwisselen naar een automaat.
Er lijken nog bijna nieuwe bollen in te zitten, ik zag een grijze voorraadbol, niet origineel? Ook de veerschotels zien er nog mooi uit op het eerste gezicht. De auto is de laatste jaren nog bij de dealer onderhouden.
Het zal wel een demontageproject van maanden worden. Iedere keer een beetje.
:lol: Grijze bollen zijn wel origineel! Dat betekent dat ze nog niet zo oud zijn, omzetten dus!
Hoe vond je het veergedrag? Een automaat wisselen met een handbak is niet echt te doen vrees ik.
Team W&W slopen als de beste, kunnen we gelijk nieuwe lading eitjes mee nemen. :mrgreen:
Motor omzetten kan prima. Even vliegwiel eraf en de flexplate met koppelomvormer er weer tegenaan zetten.
Ikzou op beide motoren een compressie test doen en kijken of hier een (groot) verschil in zit. Zo ja; overhangen. Zo nee; probleem zoeken inandere onderdelen en t spul niet overhangen
Veergedrag was vreemd. Ik ga morgen nog eens kijken maar ik denk dat de veercomputer in storing staat. Leek ook dat de hoogteregelaars niet helemaal je van het waren.
Team W&W zijn trouwens van harte welkom hoor!
De motorsteunen moeten eindelijk eens uit de vriezer. Zouden ze nou koud genoeg zijn?? :mrgreen:
Wim had me ooit uitgelegd hoe de onderste(rechts) het beste te doen is. Maar dat ben ik dus weer een beetje kwijt.
Is dat even in een paar stappen uit te leggen hoe ik dat het beste kan fixen?
Ik heb ook alle motorsteunen vernieuwd toen ik haar nog niet zo lang had. Check ergens in het vroege deel van mijn topic hier.
Inclusief beuntip om de oude steun er (naar verhouding) makkelijk uit te krijgen.
Thanks, na wat bladeren het bewuste verhaal gevonden. Het enige waar ik eigenlijk tegenop zie is die onderste. Eigenlijk moet de as er uit heb ik begrepen. Maar daar heb ik dus geen zin in.
Maar het is wel de steun die er het ergst aan toe is. Langdurige lekkage van LHM uit de pomp heeft de boel behoorlijk aangevreten. :(
Die onderste kan je met wat gefriemel nog wel doen zonder de as eruit te halen, in situ...
http://i764.photobucket.com/albums/xx290/Tim_Schrier/IMG_0374.jpg
(wtf: Afbeeldingen mogen maximaal 840 pixels breed zijn., blabla)
Beetje klussen met een stuk draad en een grote dop.. eruit halen kan je doen door een ijzerzagje in de kraag van de steun te zetten en dan tik je hem er vrij ok uit.. erin kan je doen met een wringsysteem zoals hierboven of met een moker :P
Zo, die steunen zitten er in. Was niet echt een langdurige klus maar niet de leukste. :(
Heb de tips van Matthijs gevolgd. We hebben ook nog hechtlassen op de schaal gemaakt om de boel los te krijgen. Uiteindelijk met de frees de boel eruit gehaald. De nieuwe erin was helaas ook geen pretje. Ben ook niet helemaal trots op het resultaat maar het zit weer vast en ver weg onder de auto. :wink:
Het voelt allemaal wel beter met optrekken en rijden. Helaas is de trilling boven de 125 er niet helemaal uit. Weet niet zeker of het verbeterd is. Misschien ietsje.
Verder zoeken dus naar de oorzaak hiervan.
Onbalans in je wielen / aandrijfing
Onbalans in de wielen wordt de volgende verdachte. En de meest eenvoudig uit te sluiten. Maar eens langs de bandenboer deze week.
Probeer je wielen óp de auto te laten balanceren Marcel. Voor de achterwielen zal het moeilijk zijn, maar vóór moet dat kunnen. Scheelde bij mij erg veel!!.
op de auto balanceren is idd een optie. Persoonlijk zou ik het als last resort gebruiken. Als je een kromme as hebt zul je die helaas gewoon moeten vervangen... Goedkoopste en eenvoudigste is eens met iemand wielen te wisselen. dan kun je eea uitsluiten.
Als een auto lang stil heeft gestaan kan je ook trillingen krijgen bij het rijden.
door een vlak kantje aan je banden.
Kan ook optreden na een nooodstop door slippende banden. maar als je ABS hebt/werkt is dat niet van toepassing.
Een bandenspecialist kan dat beoordelen.
Slecht nieuws. Vandaag met andere en opnieuw gebalanceerde achterbanden de snelweg weer opgezocht. Niets veranderd :(
Dat betekend dat de assenwissel op het programma staat samen met een steunlager (noem je dat zo?). Dat laat nog even op zich wachten. Het CX-je is eerst aan de beurt.
Dat steun- of tussenlager zit vast op de rechter aandrijfas. Dus met het wisselen van de assen wissel je die ook.
En vóór Marcel? Heb je daar ook al gebalanceerd?
Voorwielen heb ik (nog) niet gedaan. Dan moet ik het in het stuur voelen trillen dacht ik. Nu zijn het duidelijk de stoelen en meer onderin de hele auto.
Eerst je voorwielen ook doen, dan pas conclusies trekken. Ik begrijp je gedachtegang, maar je zou de eerste niet zijn die erachter komt dat het toch in de voorwielen zat. Overigens kun je het tussenlager makkelijk checken op de brug/ in een smeerput.
Als de auto bij de bandenboer op een brug staat, willen ze hem vast wel even zo hoog tillen dat jij ff kan checken of daar speling op zit. Alleen je rechteras heeft een tussenlager BTW.
Als de kont van je auto schudt, gaat een aandrijfas je ook niets brengen, want REKEN maar dat je een rotte aandrijfas de schudt ook wel voelt in je stuur.
Pagina's