Ik zoek een XM.
Na 4 jaar een Xantia te rijden zoek ik al een tijdje naar een XM.
Ik heb nu nog steeds de Xantia. Een Break 1.9 TD SX (type 1B). Gekocht met km-stand 190.000 en nu 325.000 km.
Eigenlijk was dit bedoeld als een tussenauto voor een jaar, want mijn Ford Mondeo was echt op en ineens kwam de Citroën-liefde weer boven.
In het verleden heb ik 2 maal een BX gehad (19D en een 19TD-break) en als eerste auto een Visa. Heerlijk weer die vering en die o zo sterke
diesels en een claxon die aan de zijkant zit en niet op het stuur.
Mijn BX-en heb ik weggedaan, omdat ik een break nodig had en problemen met het beruchte sub-frame en hydroliek-leidingen die helemaal verrot waren.
Ben dus lang blijven hangen aan de Xantia en er al veel aan gedaan en laten doen. (distributie, koppeling, bollenrondje bij Chyparse, uitlaat, lampjes dashboard, snelheidsmeter
solderen en de benodigde remmerij en banden). Moet zeggen dat de Xantia na een vervanging van een klein slangetje van de Turbo ineens weer alle kracht heeft.
Dus de Xantia loopt als nooit tevoren.
En toch wil ik een XM.
Weet dat ik weer een auto koop met de benodigde achterstand in onderhoud. Ik rij wel per jaar 30.000 km dus een diesel is wel het meest voor de hand liggend of het zou ook nog een G3 kunnen zijn. Vorig jaar een mooie gezien in Groningen bij Lijzenga (zwart en op G3) en heb er nog steeds spijt van deze niet gekocht te hebben.
Kortom ik ben op zoek naar een XM 2.1 TD en aangezien de Xantia nu weer rijdt als nooit tevoren heb ik geen haast.
Kleur: liever geen rood (heb al 2 rode BX gehad) en geen groen (want Ford Mondeo was ook groen).
Vraag: Wie heeft een XM en wil deze verkopen of wie heeft de gouden tip voor mij waar er een te koop is voor een redelijk bedrag (€ 1500) afhankelijk van de staat en liever geen versie 1.
Gewoon een lekkere XM die het eerst doet voor een jaar en waarvan we weten dat we om deze rijdend te houden daarna zo nu en dan wat onderhoud en liefde in moeten steken. De baas wil ook dat ik op mijn werk kom en hij dreigt al met een lease-Skoda en die wil ik helemaal niet hebben.
Het is uiteindelijk deze geworden:
Aller eerst welkom hier,
Dat zoeken naar een fijne Xm diesel is natuurlijk al een heel avontuur om er daarna eentje te bezitten is helemaal genieten.
Misschien is het een idee om een eigen topic aan te maken in "Jouw Xm" en je daar voor te stellen en deze vraag nogmaals te stellen. :wink:
Heb je al wat kandidaten op het ook!?
Ook een welkom van mij.
Heb je hier http://www.xmclub.nl/index.php?option=com_ksadvertiser&Itemid=57&catid=4&task=view al tussen gekeken?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Een goed voornemen! Welkom hier! Succes met de zoektocht!
Ik zag deze op marktplaats
XM turbo D 2.1 bjr 2000
Bouwjaar= goed
Kleur = goed
km-stand = erg veel
achterstallig onderhoud = ??
Distributie moet vervangen worden = wat minder, kan ik (nog niet) zelf doen.
cv op linkerdeur voor doet niet mee = probleem (ik denk het wel)?
woonplaats = goed (in de buurt)
Datum tenaamstelling: 06-07-2011 = hij heeft deze nog niet lang in zijn bezit.
Wie is bekend met deze?
Lijkt me een prima deal hoor, koop je nog geen Batavus voor!
Die km's hoeven het probleem niet te zijn
Alleen die korte te naam stelling is idd vreemd. Navragen! Kan natuurlijk zijn dat ie op naam van pa stond of zo.
Hoeveel werk een distributie is weet ik niet, het blok is wel veel sleutelvriendelijker dan de 2500 TD.
Die korte ter naam stelling is niet zo vreemd als je de persoon kent. :wink:
Het werk wat er aan zit is niet zo raar voor een Xm en zijn goed op te lossen,
deze km stand is voor een diesel niet zo raar, waar je bij een bj 2000 wel even op moet letten
is roest aan het achter subframe en ze heeft geen AH, voor de rest een prima Xm.
Ken je de eigenaar dan Wes?
Kennen!? Ja. :wink:
Ja, ha ha, is het een betrouwbare verkoper, dát wil @Jabaar waarschijnlijk weten...
Ja dat denk ik wel en dan nog moet je een Xm kennert mee nemen. :wink:
Uiteraard! 2 weten meer dan 1!
Volgens mij weten de heren meer dan ik over deze XM.
Probeer vrijdag de auto te gaan bekijken.
Blijft voor mij de erg hoge kilometerstand een breekpunt vinden en om nu meteen de kilometer-kampioen van de XM-club te worden bij de aanschaf van een XM is niet echt mijn ambitie. Zie dat de meeste XM's (op dit forum) rond deze km-stand toch echt wel aan het einde zijn of van de hand gedaan worden (loop of sloop).
Wil een XM voor dagelijks gebruik (en er nog jaren plezier van hebben) en rij er rond de 30.000 km per jaar mee, vandaar ook een diesel. De motoren gaan erg lang mee, dat weet ik.
Geen HA. Lampje ging branden bij mij na lang nadenken (AHA). Jullie bedoelen dus de Hydro-Actieve vering. Tsja... , heb het nooit gehad op een Citroën en zal het dus ook niet missen.
Heren, vertel mij meer wat jullie weten over deze XM. Kan ook via een PB.
Jabaar
Het hoogste bod is nu € 450. Dus kansen genoeg.
Als de verkoper de onderhoudshistorie kan overleggen dan kan ik een inschatting maken van het (achterstallig) onderhoud dat nodig is om er nog voor een aantal jaren plezier van te hebben.
Chyparse en D&O is voor mij om de hoek.
Ik zoek uiteraard deze:
xm erg veel geld
Helaas valt deze buiten het beschikbare budget.
Of deze een rode zonder turbo
Die rode, helemaal mijn XM. 8) Tzt een ander leder interieur er in en je bent het heertje.
0 tot 100 km/u:17,6 sec :wtf: Onthaastings XM.
Lees anders het draadje van PBO eens door, die draait 60.000km per jaar met een 21 TD!
http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=8&t=287
Die zilvergrijze heeft niet eens hydractief, leer, cc, en dan die vraagprijs :shock:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En dan wilde grapjas ook nog eens €300 (DRIEhonderd eutjes!) aan afleverkosten vangen.
Weinig km's of niet, dat gaat die nooit opbrengen.
Dit zijn vrij standaard prijzen voor Entingh, die doet niet anders dan exemplaren met lage km-standen importeren, zowel Xantia sl XM. Maar doorgaans zijn ze ook helemaal top en zien ze er puntgaaf uit. Een paar jaar geleden stond Entingh op Citromobile met een aantal van zulke occasions, als nieuw waren ze. Maar da kost dan ook wat...
Zo durven ze daar het luttele bedrag van €12.150,- te vragen voor een rode full options V6 Exclusive van 2000 met 69k op de klok. Zie ook hun website.
HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography
Nou Jochem laag wil ik die km stand nou niet noemen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik ga morgen even kijken naar deze.
Verhaal klonk goed. Blijft altijd de hoge km-stand.
Succes wij zijn benieuwd.
Boorsma heb 450,- geboden dus voor 600 ben je misschien wel de man! En dan gewoon doorrijden tot ie stuk gaat :mrgreen:
Misschien toch potkrik en bokjes mee om dit te bekijken:
"deze km stand is voor een diesel niet zo raar, waar je bij een bj 2000 wel even op moet letten
is roest aan het achter subframe"
Bouwjaar is prima. Er is veel mee gereden en ik denk vooral langere afstanden. Heeft geen HA (kan dus ook geen problemen geven).
Zal wel een rondje Chyparse moeten doen en de distributie komt er snel aan (20000 km) en daarna zie ik wel.
Ook moet ik nog mijn Xantia zien kwijt te raken.
Iig succes morgen, misschien wordt het wel de koop van de week!! :lol:
"Boorsma heb 450,- geboden dus voor 600 ben je misschien wel de man! En dan gewoon doorrijden tot ie stuk gaat."
Het was wel de bedoeling om er nog ongeveer 5 jaar mee rond te rijden à 30.000 km per jaar.
Ja ja! :lol: Wat overigens een voordeel kan zijn; er zitten rondom van die lelijke spatlappen op. Vaak zie je dat hierdoor beduidend minder roest rond de krikpunten aanwezig is!
Pomtie pom ...hoe is het afgelopen???
Xantia kwijt en gelijk een XM in het bezit.
't Is meer auto en ook meer kilometers achter de kiezen, maar daar maak ik mij niet zo druk om.
:lol: Congrats!!!
En de Xantia zo vlug kwijt?? Ingeruild?
Nu nog wat mooie foto's en een eigen topic!!
Pagina's