Dan laat ik dat leren interieur toch even links liggen. Ken mezelf. Stoelen en zijpanelen erin en dan:
Ga die zijwangen missen.
Kijk naar boven en dan wil ik ook een donkere hemel.
Kijk naar beneden en dan wil ik ook een donkere vloermat.
Overigens ben ik tot nu toe alleen actief op mijn eigen onderwerp. Dat komt doordat ik nog vol ben van mijn eigen XM.
Heb een poging gedaan om lid te worden van de club. Pluk nu veel van de club en het forum en wil best lid worden om aan de club bij te dragen. Na alles ingevuld te hebben en op verzenden te hebben geklikt verscheen er een leeg scherm.
Even wat cijfers en feiten.
Verbruik tot nu toe 1:16 (zuiniger dan de Xantia)
Verzekering is ook goedkoper dan de Xantia. Was ook veel te lang bij dezelfde maatschappij gebleven en via Independer een goedkopere kunnen afsluiten (WA + beperkt casco).
Dat compenseert meteen de iets hogere maandelijkse houderschapsbelasting.
Zag vandaag een sterretje in de voorruit. Niet gezien bij de koop.
Vrienden zien niet eens dat ik een andere auto heb (pijnlijk). Die andere was toch ook grijs!
Vandaag haperde de snelheidsmeter en ik dacht: "Oh nee, weer een teller die gesoldeerd moet worden."
De deurvergrendeling blijft zijn eigen leven leiden.
Kortom ik heb een echte Citroën.
Haperende snelheidsmeter zeg je? Ai, niet echt een typische XM-kwaal, in tegenstelling tot een Xant. Check ff of je dynamo wel goed laadt? Of kan het zijn dat je accu niet zo best is.
Stekkertjes voor je electrische stoelen kan ik wel aan komen voor je, maar niet á la minute, dat gaat dan nog enkele weekjes duren.
Het kan idd de sensor zijn maar ook de tandwieltjes die in dat huis zitten. Vrij eenvoudig te vervangen hoor maar het lastige is dat er 2 setjes zijn en eigenlijk word pas duidelijk welke je hebt als je het los hebt.
Kortom: als je verder geen symptomen hebt van haperende dynamo (zoals klapperende relais) check dan eerst de stekkers van je tellerhuis. En als je toch al zover bent, kun je meteen alle dashboardlampjes vervangen :wink:
Snelheidsmeter heeft geen kuren meer vertoond (maar wat niet is kan nog komen....)
Ik heb nog een set winterbanden in opslag van de Xantia 185/65 R15. Passen deze nu ook onder mijn XM of is het geen gezicht, want er zit nu 195/65 R15 op.
Dank voor de info. Scheelt weer.
Nu nog een stel velgen zien te regelen, want van dat elke keer € 80 betalen voor de bandenwissel word ik ook niet blij van.
hoogte is procentueel van de breedte, dus als je breedte smaller wordt, wordt je wang dus ook minder hoog. Mar 195 is al smal voor een Xm, 185.. mja, t zou kunnen, ik zou het niet doen. Kijk even wat voor gewichtsindex die dingen hebben
hoogte is procentueel van de breedte, dus als je breedte smaller wordt, wordt je wang dus ook minder hoog. Mar 195 is al smal voor een Xm, 185.. mja, t zou kunnen, ik zou het niet doen. Kijk even wat voor gewichtsindex die dingen hebben
Oh? Is een 185/65 R15 band lager dan een 195/65 R15 band?
Van de winterbanden is mij duidelijk. Het kan dus en inderdaad een tellerafwijking zal het gevolg zijn, want ze zijn kleiner.
Vandaag sterretje laten vullen in de voorruit. Hij was op die plek al een keer gevuld en laat nu net bijna op dezelfde plek opnieuw een steentje zijn ingeslagen. Ik zag langzamerhand de ster groter worden de afgelopen dagen. Dus net op tijd erbij.
Nu kan de airco ook bijgevuld worden en met deze warme dagen van dienst zijn.
CV is nog steeds hetzelfde. Heb het hele forum van de club en het citroën-forum doorgeploegd en weer een hoop aan de weet gekomen en natuurlijk alle ellende ook gelezen. Soms vermakelijk, soms leerzaam, soms sneu.
Alle tips voor de Cv uitgeprobeerd, behalve het deurpaneel verwijdert en de servo bekijken. Met sleutel openen en sluiten went wel, maar toch hoort het niet.
Valt mij ook op dat de interieurverlichting het niet doet als ik de deur open. Pas als ik de sleutel in het contact doe en omdraai gaat die ineens branden. Toch een brak relais dat zich ergens bevindt onder het handschoenenvakje?
Denk er over om naar de sleutelmeeting en de ALV te gaan om daar de volgende dingen te doen:
Handremkabel door het oog van het hitteschild te halen, want het hoort niet zo en de buitenmantel zal kapot trillen op den lange duur.
Misschien ook gelijk de remblokken voor vervangen.
Dashboardverlichting en klokverlichting vervangen.
Microlampjes van de knopjes van de elektrische ramen vervangen.
Hulp bij het CV-probleem vragen.
Misschien een controle van wat ik nu eigenlijk precies heb gekocht (lijk of rijk).
En natuurlijk kijken of ik anderen kan helpen en gewoon de andere aanwezige XM's bewonderen.
Ondertussen rijdt en glijdt het prima in mijn XM.
Oh ja, mijn oude Xantia is al weer doorverkocht zag ik. Misschien dat zijn schoonzuster deze via Speurders of het Xantia-forum heeft gekocht.
Je bedoelt natuurlijk een setje wangen met een gratis interieur?
Dan laat ik dat leren interieur toch even links liggen. Ken mezelf. Stoelen en zijpanelen erin en dan:
Ga die zijwangen missen.
Kijk naar boven en dan wil ik ook een donkere hemel.
Kijk naar beneden en dan wil ik ook een donkere vloermat.
Overigens ben ik tot nu toe alleen actief op mijn eigen onderwerp. Dat komt doordat ik nog vol ben van mijn eigen XM.
Heb een poging gedaan om lid te worden van de club. Pluk nu veel van de club en het forum en wil best lid worden om aan de club bij te dragen. Na alles ingevuld te hebben en op verzenden te hebben geklikt verscheen er een leeg scherm.
Even wat cijfers en feiten.
Verbruik tot nu toe 1:16 (zuiniger dan de Xantia)
Verzekering is ook goedkoper dan de Xantia. Was ook veel te lang bij dezelfde maatschappij gebleven en via Independer een goedkopere kunnen afsluiten (WA + beperkt casco).
Dat compenseert meteen de iets hogere maandelijkse houderschapsbelasting.
Zag vandaag een sterretje in de voorruit. Niet gezien bij de koop.
Vrienden zien niet eens dat ik een andere auto heb (pijnlijk). Die andere was toch ook grijs!
Vandaag haperde de snelheidsmeter en ik dacht: "Oh nee, weer een teller die gesoldeerd moet worden."
De deurvergrendeling blijft zijn eigen leven leiden.
Kortom ik heb een echte Citroën.
:thumbup:
Dan ben je echt niet de enige. :lol: En ik hoop van harte dat je nog heel lang vol blijft van je dame.
Wat betreft dat aanmelden; volgens mij is je aanvraag wel goed gegaan.
Haperende snelheidsmeter zeg je? Ai, niet echt een typische XM-kwaal, in tegenstelling tot een Xant. Check ff of je dynamo wel goed laadt? Of kan het zijn dat je accu niet zo best is.
Stekkertjes voor je electrische stoelen kan ik wel aan komen voor je, maar niet á la minute, dat gaat dan nog enkele weekjes duren.
Volgens mij toch wel een XM kwaal hoor!
Mike, het gaat over een serie2 XM met een electronische snelheidsmeter :wink:
Je was me net voor JP :wink:
waarschijnlijk brakke stekker, of de sensor dood. Dat laatst komt-nog-wel-eens-een-keer-voor maar te weinig om het een kwaal te noemen
:oops:
Dank zij de alerte reactie van de webmaster (via een PB) is het clublidmaatschap nu ook geregeld.
Ik doe nog wel wat :lol: :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het kan idd de sensor zijn maar ook de tandwieltjes die in dat huis zitten. Vrij eenvoudig te vervangen hoor maar het lastige is dat er 2 setjes zijn en eigenlijk word pas duidelijk welke je hebt als je het los hebt.
Kortom: als je verder geen symptomen hebt van haperende dynamo (zoals klapperende relais) check dan eerst de stekkers van je tellerhuis. En als je toch al zover bent, kun je meteen alle dashboardlampjes vervangen :wink:
Sensor is meestal dood of niet-dood, toch?
Snelheidsmeter heeft geen kuren meer vertoond (maar wat niet is kan nog komen....)
Ik heb nog een set winterbanden in opslag van de Xantia 185/65 R15. Passen deze nu ook onder mijn XM of is het geen gezicht, want er zit nu 195/65 R15 op.
Kan er gewoon op en is ook aan te raden, winter-banden een maatje smaller dan zomer-banden. Geen probleem dus. :wink:
P.S. Je hebt wel een licht snelheidsverschil, teller afwijking.
Dank voor de info. Scheelt weer.
Nu nog een stel velgen zien te regelen, want van dat elke keer € 80 betalen voor de bandenwissel word ik ook niet blij van.
Volgens mij niet hoor, omtrek blijft hetzelfde alleen de breedte maat wijzigt.
hoogte is procentueel van de breedte, dus als je breedte smaller wordt, wordt je wang dus ook minder hoog. Mar 195 is al smal voor een Xm, 185.. mja, t zou kunnen, ik zou het niet doen. Kijk even wat voor gewichtsindex die dingen hebben
Smal qua veiligheid of smal qua (geen) gezicht?
Gewichtsindex weet ik nog niet, want banden liggen nog in opslag.
Oh? Is een 185/65 R15 band lager dan een 195/65 R15 band?
in het eerste geval is het 65% van 185mm en in het tweede geval 65% van 195mm :wink:
Ja Mike, dat is precies wat er staat :P
Leer ik nou iets nieuws? 65 is toch gewoon 6,5 inch? Als ik 15 inch velgen met 65 heb is dat toch even hoog als 17" met 45?
En een handtekening!!!!
Nee, het is precies zoals JP het zegt!
Van de winterbanden is mij duidelijk. Het kan dus en inderdaad een tellerafwijking zal het gevolg zijn, want ze zijn kleiner.
Vandaag sterretje laten vullen in de voorruit. Hij was op die plek al een keer gevuld en laat nu net bijna op dezelfde plek opnieuw een steentje zijn ingeslagen. Ik zag langzamerhand de ster groter worden de afgelopen dagen. Dus net op tijd erbij.
Nu kan de airco ook bijgevuld worden en met deze warme dagen van dienst zijn.
CV is nog steeds hetzelfde. Heb het hele forum van de club en het citroën-forum doorgeploegd en weer een hoop aan de weet gekomen en natuurlijk alle ellende ook gelezen. Soms vermakelijk, soms leerzaam, soms sneu.
Alle tips voor de Cv uitgeprobeerd, behalve het deurpaneel verwijdert en de servo bekijken. Met sleutel openen en sluiten went wel, maar toch hoort het niet.
Valt mij ook op dat de interieurverlichting het niet doet als ik de deur open. Pas als ik de sleutel in het contact doe en omdraai gaat die ineens branden. Toch een brak relais dat zich ergens bevindt onder het handschoenenvakje?
Denk er over om naar de sleutelmeeting en de ALV te gaan om daar de volgende dingen te doen:
Handremkabel door het oog van het hitteschild te halen, want het hoort niet zo en de buitenmantel zal kapot trillen op den lange duur.
Misschien ook gelijk de remblokken voor vervangen.
Dashboardverlichting en klokverlichting vervangen.
Microlampjes van de knopjes van de elektrische ramen vervangen.
Hulp bij het CV-probleem vragen.
Misschien een controle van wat ik nu eigenlijk precies heb gekocht (lijk of rijk).
En natuurlijk kijken of ik anderen kan helpen en gewoon de andere aanwezige XM's bewonderen.
Ondertussen rijdt en glijdt het prima in mijn XM.
Oh ja, mijn oude Xantia is al weer doorverkocht zag ik. Misschien dat zijn schoonzuster deze via Speurders of het Xantia-forum heeft gekocht.
Jan.
Dat van de interieurverlichting heb ik ook eens gehad en dat lag aan deze brakke schakelaar. Na vervanging was dat over.
Voor de sleutelmeeting zou ik me beperken tot de handremkabel en evt. de remblokken. Daarmee ben je al genoeg tijd zoet. :wink:
Idd, maar er is tijd genoeg om advies in te winnen voor de overige klussen. :wink:
Dank voor de tip. Helaas gaat de binnenverlichting bij het openen van elke deur niet aan.
Pagina's