Ik wilde net zeggen: onze Djidde is niet bang! Goed bezig gozer, gewoon aanpakken. Uiteindelijk krijg je het toch allemaal werkend, desnoods met hulp van deze achterban. Keep on trucking!
Vandaag nog even bezig geweest; Injectoren reinigen! :D
Howto van CDPF gevolgd met de link van Wim die daar onder stond. Dus doorspuiten met een voedinkje daarna.
Was een beetje benauwd voor dit klusje, omdat ik de vorige keer op deze manier een bout in het blok had los gebroken, maar alles ging gewoon goed.
Heb geen foto's kunnen maken, maar ik kan beloven dat de injectoren heeeel vies waren. :mrgreen:
Zo zwart dat de originele kleur niet eens te zien was.
Dus schoonmaken met remmenreiniger, en daarna lekker in het ultrasoonbadje.
Na 3 minuten zag de hele oplossing er al goorder uit dan bij CDPF na 14 minuten.
Echt ongelooflijk. Lekker laten doorgaan en uiteindelijk was de oplossing gewoon zwart.
Boel uit het ultrasoonapparaat gehaald, netjes droog gemaakt, nieuwe rubbertjes op de injectoren, en de boel maar weer monteren!
Had het er binnen 5 minuten weer inzitten, draaide vol verwachting de sleutel om.. Klein hikje wegens brandstof wat uit de rail was gelopen.. En starten zonder problemen verder! :clap: Blijft netjes op toeren, niet meer op en neer zoals het eerst was.
Een testronde gereden en alles is zoals het hoort te zijn! Stationair klinkt nu ook gewoon lekker! :mrgreen: :mrgreen:
Het was een relatief klein klusje, maar het loont heel erg om dit te doen. Dat slechte starten gaat zo vreselijk storen, om maar niet te spreken over het beroerde stationaire toerental. Kudo's naar CDPF voor de howto en naar Wim voor de aansturing!
En deels te vroeg gejuicht.. :?
Het starten is nog steeds een probleem. Duurt nog steeds erg lang. Is zo'n map sensor schoon te maken? Heb een ouder type spruitstuk.. Of kan ik beter een spruitstuk uit een 1999 sloper monteren?
Haha ben het nog niet beu hoor! De problemen zijn er nog, moet alleen even keer de moed vinden om er een ander inlaatspruitstuk met nieuwe map sensor op te zetten.. In het zwart ziet zo'n spruitstuk er ook een stukje beter uit vind ik :mrgreen: . Straks misschien nog even de stappenmotor schoonmaken, kijken of dat wat scheelt!
Vandaag even bezig geweest om hem schoon te krijgen; heb geen foto van hoe die er uit zag voor het wassen, maar dat was ook wel vrij rampzalig :mrgreen:.
Eerst lekker in het schuim gezet;
Daarna afgespoeld en het zag er al wel wát schoner uit.
Vervolgens gaan poetsen, en wat kwam er ongelooflijk veel troep van af :P. Emmers waren na afloop helemaal zwart.
2 keer gewassen, daarna gekleid. Ik wou nog verder, maar het begon een beetje te regenen en was het ook wel een beetje zat :oops:.
Anyway, hier hoe die er nu bij staat:
Nu kan ik me weer gaan richten op andere dingen die me nu storen nu ze beter te zien zijn, namelijk de zwarte bumperdelen, die ik ook graag groen wil hebben, en de vreselijke sierstrip voor.. En de kapotte grille. Kan ik weer even bezig :mrgreen:. Binnenkort gaat toch de voorkant dr af voor het afmaken van het aircoproject, dus heb ik er dan mooi tijd en plek voor!
:lol: Vert Viesja werd Vert Vega! Wil je er dus een Exclusive uitstraling aangeven Djidde?? Je hebt trouwens een serie ! grill zie ik nu en wat een gave plaat is dit:
De schuimlans is inderdaad geweldig... vooral de verbijsterde snuiten van nietsvermoedende fietsers die van de natuur genietend voorbij komen peddelen.. :mrgreen: :mrgreen:
Edit: aan díe kentekenplaat valt niets meer te poetsen, daar moet gewoon een nieuwe op..
Ik wil dr inderdaad een exclusive uitstraling vinden, vind meegekleurde bumpers echt gaaf staan! Die kentekenplaten moet ik ook nodig wat aan doen, maar dat zijn volgens mij nog degene die origineel op de auto zaten :roll:. poetsen helpt hier niet meer, gewoon nieuwe met opgelegde letters :D!
Wat is het toch ook een ongelooflijk stuk vreten, die auto van mij..
Doet maandenlang alles wat er van hem gevraagd word, zonder enig probleem.. Vandaag erg gehaast aangezien ik vanavond op vakantie ga, zijn allebei de remmen vastgelopen :( :( 1 zat zelfs zo vast dat die niet meer te draaien viel, en op bokken in de 1e versnelling gewoon helemaal niks deed. ook niet met veel gas. De andere kraakt als de neten, dus dat word als ik terug ben maar eens aanpakken.. Heb geen ervaring op het gebied van remmen, dus dat word de haynes meenemen in het vliegtuig.. Gezonde lectuur voor op vakantie :?
heb van de week zowaar wat tijd, dus dan denk ik dat ik er maar eens mee bezig ga, schijven zijn :sick: , en de blokken dus ook, en zó moeilijk is dat nou ook weer niet...
Zou wel leuk zijn als ze klaar is als Djidde van vakantie terugkomt...
Misschien voor nu te optimistisch maar het is een mooi streven :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
tis maar een paar draadjes en slangetjes meer ;) :mrgreen: iig durf je dingen aan te pakken, dat is genoeg ingredient om ver te komen =]
Ik wilde net zeggen: onze Djidde is niet bang! Goed bezig gozer, gewoon aanpakken. Uiteindelijk krijg je het toch allemaal werkend, desnoods met hulp van deze achterban. Keep on trucking!
:wtf: U bedoelt ongetwijfeld: Keep on rockin'.
Vandaag nog even bezig geweest; Injectoren reinigen! :D
Howto van CDPF gevolgd met de link van Wim die daar onder stond. Dus doorspuiten met een voedinkje daarna.
Was een beetje benauwd voor dit klusje, omdat ik de vorige keer op deze manier een bout in het blok had los gebroken, maar alles ging gewoon goed.
Heb geen foto's kunnen maken, maar ik kan beloven dat de injectoren heeeel vies waren. :mrgreen:
Zo zwart dat de originele kleur niet eens te zien was.
Dus schoonmaken met remmenreiniger, en daarna lekker in het ultrasoonbadje.
Na 3 minuten zag de hele oplossing er al goorder uit dan bij CDPF na 14 minuten.
Echt ongelooflijk. Lekker laten doorgaan en uiteindelijk was de oplossing gewoon zwart.
Boel uit het ultrasoonapparaat gehaald, netjes droog gemaakt, nieuwe rubbertjes op de injectoren, en de boel maar weer monteren!
Had het er binnen 5 minuten weer inzitten, draaide vol verwachting de sleutel om.. Klein hikje wegens brandstof wat uit de rail was gelopen.. En starten zonder problemen verder! :clap: Blijft netjes op toeren, niet meer op en neer zoals het eerst was.
Een testronde gereden en alles is zoals het hoort te zijn! Stationair klinkt nu ook gewoon lekker! :mrgreen: :mrgreen:
Het was een relatief klein klusje, maar het loont heel erg om dit te doen. Dat slechte starten gaat zo vreselijk storen, om maar niet te spreken over het beroerde stationaire toerental. Kudo's naar CDPF voor de howto en naar Wim voor de aansturing!
En deels te vroeg gejuicht.. :?
Het starten is nog steeds een probleem. Duurt nog steeds erg lang. Is zo'n map sensor schoon te maken? Heb een ouder type spruitstuk.. Of kan ik beter een spruitstuk uit een 1999 sloper monteren?
Ben je al verder?
Of ben je het zo beu dat je daarom een TCT blok zoekt? ;)
Haha ben het nog niet beu hoor! De problemen zijn er nog, moet alleen even keer de moed vinden om er een ander inlaatspruitstuk met nieuwe map sensor op te zetten.. In het zwart ziet zo'n spruitstuk er ook een stukje beter uit vind ik :mrgreen: . Straks misschien nog even de stappenmotor schoonmaken, kijken of dat wat scheelt!
En het TCT blok? :mrgreen:
Evt toekomstige plannen :mrgreen:
Vandaag even bezig geweest om hem schoon te krijgen; heb geen foto van hoe die er uit zag voor het wassen, maar dat was ook wel vrij rampzalig :mrgreen:.
Eerst lekker in het schuim gezet;
Daarna afgespoeld en het zag er al wel wát schoner uit.
Vervolgens gaan poetsen, en wat kwam er ongelooflijk veel troep van af :P. Emmers waren na afloop helemaal zwart.
2 keer gewassen, daarna gekleid. Ik wou nog verder, maar het begon een beetje te regenen en was het ook wel een beetje zat :oops:.
Anyway, hier hoe die er nu bij staat:
Nu kan ik me weer gaan richten op andere dingen die me nu storen nu ze beter te zien zijn, namelijk de zwarte bumperdelen, die ik ook graag groen wil hebben, en de vreselijke sierstrip voor.. En de kapotte grille. Kan ik weer even bezig :mrgreen:. Binnenkort gaat toch de voorkant dr af voor het afmaken van het aircoproject, dus heb ik er dan mooi tijd en plek voor!
Vriend, je stevent af op een ban!
Ik ben namelijk stinkend jaloers op jouw mooie Vert Vega. :mrgreen:
:lol: Vert Viesja werd Vert Vega! Wil je er dus een Exclusive uitstraling aangeven Djidde?? Je hebt trouwens een serie ! grill zie ik nu en wat een gave plaat is dit:
De kentekenplaat voorzijde kan nog wel een poetsbeurtje gebruiken. :wink:
Edit: (foto)
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
De schuimlans is inderdaad geweldig... vooral de verbijsterde snuiten van nietsvermoedende fietsers die van de natuur genietend voorbij komen peddelen.. :mrgreen: :mrgreen:
Edit: aan díe kentekenplaat valt niets meer te poetsen, daar moet gewoon een nieuwe op..
Luceo non uro....
Ik wil dr inderdaad een exclusive uitstraling vinden, vind meegekleurde bumpers echt gaaf staan! Die kentekenplaten moet ik ook nodig wat aan doen, maar dat zijn volgens mij nog degene die origineel op de auto zaten :roll:. poetsen helpt hier niet meer, gewoon nieuwe met opgelegde letters :D!
:thumbup: Top!
Kentekenplaten met opgelegde letters zijn erg mooi. 8)
Heerlijk in het schuimbad en vertroeteld door de handjes van Djidde lief :mrgreen:
Wat is het toch ook een ongelooflijk stuk vreten, die auto van mij..
Doet maandenlang alles wat er van hem gevraagd word, zonder enig probleem.. Vandaag erg gehaast aangezien ik vanavond op vakantie ga, zijn allebei de remmen vastgelopen :( :( 1 zat zelfs zo vast dat die niet meer te draaien viel, en op bokken in de 1e versnelling gewoon helemaal niks deed. ook niet met veel gas. De andere kraakt als de neten, dus dat word als ik terug ben maar eens aanpakken.. Heb geen ervaring op het gebied van remmen, dus dat word de haynes meenemen in het vliegtuig.. Gezonde lectuur voor op vakantie :?
Remdrukverdelert of hoe dat ding ook heet net onder je rempedaal tegen het schutbord naar de haaien!?
heb van de week zowaar wat tijd, dus dan denk ik dat ik er maar eens mee bezig ga, schijven zijn :sick: , en de blokken dus ook, en zó moeilijk is dat nou ook weer niet...
Zou wel leuk zijn als ze klaar is als Djidde van vakantie terugkomt...
Luceo non uro....
Heren techneutsleutelaars.... waar moet ik op letten bij de aanschaf van een stel nieuwe schijven en blokken voor Djidde's dame?
Vond deze leverancier: http://www.autopartsonline.nl/CITROEN/XM/XM+%5BY4%5D/2.0-16V/remschijven/r/6348/LG-LJ-21/hm/
Deze ok? Graag feedback van jullie, dan kan het zaakje bestellen..
Dank!!
Luceo non uro....
Ziet er niet verkeerd uit, bestellen die hap.
Misschien gelijk de rem slangen vervangen? En dan meteen via de remnippels het zakie door spoelen? :wink:
Hmm als ik weet hoe dat te doen, doe ik dat... Mag ik dan hard : "WES HELLUP" roepen ?
:mrgreen:
Luceo non uro....
Heeft Wim daar geen mooi topic over geschreven?
Tuurlijk mag dat, jammert dat we zo ver uit elkaars buurt wonen anders was ik wel ff komen helpen.
Nederland is maar klein Wes, je bent in 2 uur hier, maar we zitten inderdaad wél aan de andere zijde van het land.
@ Takkie, zal even zoeken, op de zoekfunctie in eerste instantie niets gevonden, maar dat kan aan mij liggen...
Luceo non uro....
http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=9&t=372
Deze. Voor de wartels. Moet ik ook nog es doen... :problem:
Dank!
Luceo non uro....
Pagina's