Die klep is goed te tillen met z'n tweeën.
Monteren gaat ook makkelijk zat, als je maar genoeg handjes hebt. :wink:
En nu dus zonder plakband. :)
Ik heb ook gelijk een smokebalk met 3e remlicht gemonteerd.
Die heb ik aan de achterkant ingezaagd en 2 rode led-strips ingelijmd.
Maar ik ben er nog niet 100% tevreden over, er zitten toch wel wat kronkeltjes in de led-strips.
Daardoor kronkelt het lichtbeeld ook en lijkt het alsof die strips er maar lukraak ingefrommeld zijn.
En het is ook niet zo fel als dat ik had gehoopt.
Dus dat ga ik nog wel eens opnieuw doen, eerst maar eens op zoek naar een andere smoke balk. :wink:
De spoiler ziet er über uit :D. De onderste ledstrip is idd minder strak, kun je die niet weglaten en alleen de bovenste houden? Mogen 2 3e remlichten gevoerd worden?
Heel erg netjes gewerkt Coen! Strak spoiler werk, je kunt onder dat ding heenkijken bij achteruitrijden?
Zijn dit de ledstrips van Mark? Nee toch? Die is veel feller:
Spoiler ziet er echt ge-wel-dig uit! 8) Mooi hoe de achterste knik trapsgewijs overgaat naar de spoiler in dezelfde hoek. En bij het 3e remlicht zou ik inderdaad ook simpelweg de onderste los halen. De bovenste leds volgen de lijn van de kont, mooie accentuering mijns inziens. :thumbup:
Mooi hoe de achterste knik trapsgewijs overgaat naar de spoiler in dezelfde hoek.
Verrek, nu je het zegt ja! 8)
Mark zegt:
Ene ik heb nog wel een rookbalk, met of zonder led?
Type 1 of 2?
De voorbumper zit er inmiddels ook weer op, begint het aan de voorkant ook weer een beetje op een auto te lijken. Nu nog eens keer langs de garage om de Morette's af te laten stellen (had ik sinds de inbouw vorig jaar nog niet laten doen :roll: ) en dan kan de grille er ook weer op.
En ik heb nog even gauw een automatisch dimmende spiegel uit een C5 ingebouwd.
Eerst heb ik nog wat anti-roest maatregelen getroffen door een gaatje te boren (door 2 platen heen) in de dorpelkop en het daarbinnen helemaal vol te blaffen met Dinitrol ML.
Ook het onderstukje van het spatbord moest eraan geloven, dat heb ik eraf geknipt zodat het regenwater/vuil van de paravan en het schuifdak straks goed weg kan lopen langs de sideskirt.
Vervolgens het uitpakwerk, altijd spannend! 8)
Na wat paswerk toch maar besloten dat de dorpel aan de achterkant een stukje korter moest worden. :roll:
En na nog meer passen de kitspuit erbij gepakt en met klamme handjes van het angstzweet bijna de hele koker leeggespoten onder het mom van "die komt nooit meer los."
Vervolgens wat klemmen zetten aan de onder- en bovenkant en 3 latten klemmen tussen de skirt en de muur.
De volgende dag alles weghalen en hopen dat die netjes zit, en dat zit'ie! :D
En 2 weken geleden had ik nog een andere voorbumperstrip gekocht omdat op m'n huidige een klein bloemkoolplekje zat.
Die strip die ik had gekocht was helemaal dof maar wel bloemkoolvrij, en na een uurtje hobbyen ziet die er zo uit:
Het is ook een goed idee om de holle ruimte tussen skirt en dorpel ook vol de pompen met een wax achtige substantie. Daar komt vroeg of laat ook vocht tussen en dan gaat het roest als een gek tekeer daar
Vocht tussen dorpel en skirt maak ik me niet echt druk over
De skirt is natuurlijk van plastic en de dorpel zelf staat zeer goed in de verf. (afgelopen jaar heb ik die al 2x overgeschilderd)
Verder heb ik de skirt volledig afgekit aan de bovenkant waardoor er geen water in kan lopen, en aan de onderkant zitten genoeg open gaten en uitsparingen om al het water en vocht eruit te laten.
En als ik maar hard genoeg rij, dan wordt dhet vanzelf droog geblazen daarbinnen. :twisted:
Tis meer dat wanneer water in kleine smalle plekjes 'klem' komt te zitten dat het niet kan/wil drogen. Toevallig weet ik vanuit 'een ander forum' dat het onwijs hard kan rotten. Elke keer als de kits eraf komen mag je hopen dat er uberhaupt nog wat staal achter zit.
Nou zal het ook niet met 1 jaar zover zijn, maar toch. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :)
Nou, kijkt u eens naar uw eigen opgelapte dorpel en vraag je dan nog eens af hoe onfeilbaar dat zink is :lol:
(want de latere types 205/309 zijn namelijk ook gewoon verzinkt)
D'rnet wilde ik even de "verse" voorbumperstrip erinklikken, maar dat ging niet. :?
Ik nog een beetje pielen en duwen, maar hij wilde er echt niet in.
Toen maar even verder gekeken en gezien dat de nokjes op de strips op een hele andere plek zitten dan de sleufjes in de bumper.
Blijkt dat er dus verschil zit tussen in de voorbumperstrips van een type 1 en een type 2. :shock:
Ik wist wel dat ik een type 1 strip had gekocht, maar was er blindelings vanuit gegaan dat die gewoon hetzelfde is als van en type 2. Niet dus!
Van de 20 nokjes, zijn er maar 2 die op exact dezelfde plek zitten. De rest zit minimaal 4/5 mm ernaast en sommige zitten er gewoon centimeters naast.
Niet echt iets van je even makkelijk aanpast.
Verder is de type 1 strip aan de uiteinden ook nog eens 1.5 cm korter. :roll:
Jammer van al m'n werk. :thumbdown:
Iemand nog interesse in een glimmende type 1 strip? :)
See for yourself: :!:
Onderop de type 1 strip en de type 2 strip ligt erbovenop.
Nokjes op de rechterzijkant, alleen het linkernokje komt overeen:
Die klep is goed te tillen met z'n tweeën.
Monteren gaat ook makkelijk zat, als je maar genoeg handjes hebt. :wink:
En nu dus zonder plakband. :)
Ik heb ook gelijk een smokebalk met 3e remlicht gemonteerd.
Die heb ik aan de achterkant ingezaagd en 2 rode led-strips ingelijmd.
Maar ik ben er nog niet 100% tevreden over, er zitten toch wel wat kronkeltjes in de led-strips.
Daardoor kronkelt het lichtbeeld ook en lijkt het alsof die strips er maar lukraak ingefrommeld zijn.
En het is ook niet zo fel als dat ik had gehoopt.
Dus dat ga ik nog wel eens opnieuw doen, eerst maar eens op zoek naar een andere smoke balk. :wink:
De spoiler ziet er über uit :D. De onderste ledstrip is idd minder strak, kun je die niet weglaten en alleen de bovenste houden? Mogen 2 3e remlichten gevoerd worden?
Heel erg netjes gewerkt Coen! Strak spoiler werk, je kunt onder dat ding heenkijken bij achteruitrijden?
Zijn dit de ledstrips van Mark? Nee toch? Die is veel feller:
Dat ding is prima in proporties met de dikke kont van de XM 8)
Dju wat een gave spoiler is het toch! 8)
Erg gave subtiele bodykit is het geworden! ben benieuwd waarneer de sideskirts erop komen!
Citroën das très bien!!!
Voor zover ik weet moet een 3e remlicht één unit zijn... Dus inderdaad, onderste strip loshalen en je bent én van de kronkel af én weer APK waardig...
Maar dan ziet het er ook wel goed uit ja!
En een handtekening!!!!
Spoiler ziet er echt ge-wel-dig uit! 8) Mooi hoe de achterste knik trapsgewijs overgaat naar de spoiler in dezelfde hoek. En bij het 3e remlicht zou ik inderdaad ook simpelweg de onderste los halen. De bovenste leds volgen de lijn van de kont, mooie accentuering mijns inziens. :thumbup:
Eens met Erik voor wat betreft de spoiler.
Ene ik heb nog wel een rookbalk, met of zonder led?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
idd prachtige spoiler!
Ziet er top uit! Alles past eigenlijk bij de XM, en het is heel erg strak gedaan. :clap:
Verrek, nu je het zegt ja! 8)
Type 1 of 2?
De voorbumper zit er inmiddels ook weer op, begint het aan de voorkant ook weer een beetje op een auto te lijken. Nu nog eens keer langs de garage om de Morette's af te laten stellen (had ik sinds de inbouw vorig jaar nog niet laten doen :roll: ) en dan kan de grille er ook weer op.
En ik heb nog even gauw een automatisch dimmende spiegel uit een C5 ingebouwd.
Morgen hopelijk met een sideskirt aan de slag. :)
En de rechter sideskirt zit er ook op!
Eerst heb ik nog wat anti-roest maatregelen getroffen door een gaatje te boren (door 2 platen heen) in de dorpelkop en het daarbinnen helemaal vol te blaffen met Dinitrol ML.
Ook het onderstukje van het spatbord moest eraan geloven, dat heb ik eraf geknipt zodat het regenwater/vuil van de paravan en het schuifdak straks goed weg kan lopen langs de sideskirt.
Vervolgens het uitpakwerk, altijd spannend! 8)
Na wat paswerk toch maar besloten dat de dorpel aan de achterkant een stukje korter moest worden. :roll:
En na nog meer passen de kitspuit erbij gepakt en met klamme handjes van het angstzweet bijna de hele koker leeggespoten onder het mom van "die komt nooit meer los."
Vervolgens wat klemmen zetten aan de onder- en bovenkant en 3 latten klemmen tussen de skirt en de muur.
De volgende dag alles weghalen en hopen dat die netjes zit, en dat zit'ie! :D
En 2 weken geleden had ik nog een andere voorbumperstrip gekocht omdat op m'n huidige een klein bloemkoolplekje zat.
Die strip die ik had gekocht was helemaal dof maar wel bloemkoolvrij, en na een uurtje hobbyen ziet die er zo uit:
Goed bezig Coen!
Citroën das très bien!!!
Hoe heb je dat gedaan?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je bedoelt die chromestrip?
Dat is een kwestie van schuren, schuren, schuren, schuren & schuren & schuren en nog even een beetje polijsten. :wink:
God wat een monninkenwerk Coen, petje af!
Waarmee schuur je die doffe kunstoflaag van die bumperstrip dan mee???
Het ziet er goed uit. En top dat je meteen antiroest maatregelen neemt. :thumbup:
Het is ook een goed idee om de holle ruimte tussen skirt en dorpel ook vol de pompen met een wax achtige substantie. Daar komt vroeg of laat ook vocht tussen en dan gaat het roest als een gek tekeer daar
Idd goed bezig Coen :thumbup:
Vocht tussen dorpel en skirt maak ik me niet echt druk over
De skirt is natuurlijk van plastic en de dorpel zelf staat zeer goed in de verf. (afgelopen jaar heb ik die al 2x overgeschilderd)
Verder heb ik de skirt volledig afgekit aan de bovenkant waardoor er geen water in kan lopen, en aan de onderkant zitten genoeg open gaten en uitsparingen om al het water en vocht eruit te laten.
En als ik maar hard genoeg rij, dan wordt dhet vanzelf droog geblazen daarbinnen. :twisted:
:lol:
Mooi werk Coen!
HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography
Tis meer dat wanneer water in kleine smalle plekjes 'klem' komt te zitten dat het niet kan/wil drogen. Toevallig weet ik vanuit 'een ander forum' dat het onwijs hard kan rotten. Elke keer als de kits eraf komen mag je hopen dat er uberhaupt nog wat staal achter zit.
Nou zal het ook niet met 1 jaar zover zijn, maar toch. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :)
Peugeot forum zekers...maar die Troiszeroneufjes zijn dan ook niet verzinkt!
Nou, kijkt u eens naar uw eigen opgelapte dorpel en vraag je dan nog eens af hoe onfeilbaar dat zink is :lol:
(want de latere types 205/309 zijn namelijk ook gewoon verzinkt)
Goed verzwaard :mrgreen:
En een handtekening!!!!
Het roestverminderend effect van zink is ook maar beperkt tot een jaar of 12 dus zo slecht doet de gemiddelde XM het op dat punt nog niet. :wink:
+1
D'rnet wilde ik even de "verse" voorbumperstrip erinklikken, maar dat ging niet. :?
Ik nog een beetje pielen en duwen, maar hij wilde er echt niet in.
Toen maar even verder gekeken en gezien dat de nokjes op de strips op een hele andere plek zitten dan de sleufjes in de bumper.
Blijkt dat er dus verschil zit tussen in de voorbumperstrips van een type 1 en een type 2. :shock:
Ik wist wel dat ik een type 1 strip had gekocht, maar was er blindelings vanuit gegaan dat die gewoon hetzelfde is als van en type 2. Niet dus!
Van de 20 nokjes, zijn er maar 2 die op exact dezelfde plek zitten. De rest zit minimaal 4/5 mm ernaast en sommige zitten er gewoon centimeters naast.
Niet echt iets van je even makkelijk aanpast.
Verder is de type 1 strip aan de uiteinden ook nog eens 1.5 cm korter. :roll:
Jammer van al m'n werk. :thumbdown:
Iemand nog interesse in een glimmende type 1 strip? :)
See for yourself: :!:
Onderop de type 1 strip en de type 2 strip ligt erbovenop.
Nokjes op de rechterzijkant, alleen het linkernokje komt overeen:
Nokjes op de voorkant:
:shock: Ik denk dat niemand dit wist Coen. Dus nu op zoek naar een goede 2 serie strip!
Pagina's