Die 3-delige sierstrip lag gewoon op zolder. :) Zat bij een partijtje onderdelen die ik vorig jaar had gekocht.
Om de koplampsproeiers kwijt te kunnen moet er natuurlijk een groot gat in de bumper komen. Achter de sierstrip zit al een uitsparing en 2 montagegaatjes
En aan de binnenkant van de bumper hebben ze heel mooi lijntjes gezet waar je precies moet zagen, maar ik had geen zin om de bumper er weer af te halen.
Dus heb ik het maar vanaf de voorkant uitgemeten. En dan is het best eng als je de eerste zaagsnede moet zetten. :lol:
Als eenmaal het gat op de juiste maat is gezaagd is het alleen nog maar een kwestie van de tuit erin schroeven en daarna de sproeikoppen erop klikken.
Voorlopig laat ik het even hierbij, want ik moet nog opzoek naar een reservoir wat ik ergens mooi in kan bouwen. Een pomp heb ik al wel liggen, Dat is er eentje van een DS4 & DS5, die kost namelijk maar 38 euro i.t.t. de dikke 140 euro die je bij de dealer neer moet tellen voor een XM komplampsproeierpomp.
En dan moet er natuurlijk ook nog wat slangen aangesloten worden en de nodige bedrading gelegd worden. Dat is dus allemaal voor later. :wink:
Verder heb ik ook de linker sideskirt geplakt:
Ik hoop dat die een beetje goed zit, want deze ging niet zo gemakkelijk als de rechter. :roll:
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: TCT autom. van BasisBIX
Kan je niet een aansluiting maken op het reservoir van de ruitesproeier en daar een extra pomp bij hangen? Of anders een soortgelijk reservoir, maar dan aan de rechterkant?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Idd. de achtersproeier wordt nauwelijks gebruikt, maar daarom hoeft die nog niet te verdwijnen. :wink:
Als ik geen mooi passend reservoir weet te vinden/knutselen, dan is een gat bijboren in het bestaande reservoir een mooie optie.
Helaas is het niet mogelijk om een ruitenreservoir (de linker dus) achter het rechterspatbord te frutten.
Dat heb ik als eens geprobeerd en past voor geen meter. :roll:
Helaas is het niet mogelijk om een ruitenreservoir (de linker dus) achter het rechterspatbord te frutten.
Dat heb ik als eens geprobeerd en past voor geen meter. :roll:
Nee klopt daar is ook een rechtse uitvoering voor.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Linkje werkt niet, want dan kom je gelijk bij het inlogscherm uit en het plaatje doe het ook niet
Maar denk dat het wel een bekend plaatje is, heb zelf ook toegang tot het SC systeem. :wink:
Helaas is dat koplampsproeierreservoir NFP. En ook als die nog wel leverbaar was, vind ik hem erg prijzig.
En ik ben bang dat bij een Engelse XM het ruitenreservoir ook gewoon links zit en het koplampreservoir rechts.
Hoe vaak kom je een Engelse XM mét koplampsproeiers voor loop/sloop tegen?
In de laatste AE staat toch een artikel over een Nederlander in Noorwegen? Ik denk dat je beter hem kunt contacteren. Eventueel Ton Hougee vragen voor z'n gegevens.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: TCT autom. van BasisBIX
volgens mij heb ik een keer een plaatje gezien van een Engelse XM, waarbij de vulopening van het reservoir in ieder geval rechts zat, dus het reservoir zelf logischerwijs ook.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Linkje werkt niet, want dan kom je gelijk bij het inlogscherm uit en het plaatje doe het ook niet
Maar denk dat het wel een bekend plaatje is, heb zelf ook toegang tot het SC systeem. :wink:
Helaas is dat koplampsproeierreservoir NFP. En ook als die nog wel leverbaar was, vind ik hem erg prijzig.
En ik ben bang dat bij een Engelse XM het ruitenreservoir ook gewoon links zit en het koplampreservoir rechts.
Hoe vaak kom je een Engelse XM mét koplampsproeiers voor loop/sloop tegen?
Of gewoon in mijn schuur :lol:
Ik ga grondig ruimen, moet van alle spullen af. Ben er niet 123 bij, maar ik heb nog een complete set liggen voor koplampsproeiers. Bumper, sproeiers, slangen, pompjes, reservoir, vulhals etc...
Heb t spul nooit kwijt gewild, maar ga nu door gezondheidsredenen echt flink in krimpen...
Vandaag heb ik de koplampen afgesteld, na de inbouw van de Morette's had ik ze maar gewoon een beetje op de garagedeur gericht.
Maar nu heb ik ze afgesteld met een lichtbak ervoor.
En ook ik heb een hele hoop foto's gemaakt van hoe de XM er nu bijstaat.
Ik heb nog wel een dakspoiler klaarliggen en die is ook gewoon gespoten. Maar ik denk dat het dan teveel gaat worden.
Dus voorlopig blijft het even zo.
Hier een greep uit die foto's:
Toch best een verschilletje met een paar jaar geleden, toen ik hem net had.
Re: TCT autom. van BasisBIX => eindresultaat @ p.60
Kerel wat heb je er toch een gruwelijk vette bak van gemaakt... Ik vind hem vet!
En dan te bedenken dat daar net zo goed mijn XM had kunnen staan :wink:
Als we zo doorgaan heeft dit forum straks meer kennis en inzicht in XM's dan de fabriek had/heeft. 8)
Nee, ik ga nu deze nieuwe strips monteren:
Binnenkort meer foto's van het eindresultaat met de koplampsproeiers. :wink:
:lol: hoe kom je dáár nu weer aan?? :lol: :lol: Da's idd een driedelige koplampsproeier sierlijst!
Ga je ze ook werkend maken??
Ik dacht ook dat die dingen nfp waren! :lol:
Ik zie uit naar het resultaat 8)
Die 3-delige sierstrip lag gewoon op zolder. :) Zat bij een partijtje onderdelen die ik vorig jaar had gekocht.
Om de koplampsproeiers kwijt te kunnen moet er natuurlijk een groot gat in de bumper komen. Achter de sierstrip zit al een uitsparing en 2 montagegaatjes
En aan de binnenkant van de bumper hebben ze heel mooi lijntjes gezet waar je precies moet zagen, maar ik had geen zin om de bumper er weer af te halen.
Dus heb ik het maar vanaf de voorkant uitgemeten. En dan is het best eng als je de eerste zaagsnede moet zetten. :lol:
Als eenmaal het gat op de juiste maat is gezaagd is het alleen nog maar een kwestie van de tuit erin schroeven en daarna de sproeikoppen erop klikken.
Voorlopig laat ik het even hierbij, want ik moet nog opzoek naar een reservoir wat ik ergens mooi in kan bouwen. Een pomp heb ik al wel liggen, Dat is er eentje van een DS4 & DS5, die kost namelijk maar 38 euro i.t.t. de dikke 140 euro die je bij de dealer neer moet tellen voor een XM komplampsproeierpomp.
En dan moet er natuurlijk ook nog wat slangen aangesloten worden en de nodige bedrading gelegd worden. Dat is dus allemaal voor later. :wink:
Verder heb ik ook de linker sideskirt geplakt:
Ik hoop dat die een beetje goed zit, want deze ging niet zo gemakkelijk als de rechter. :roll:
Mooi hoor maar is er niet een sproeiertje te weinig? :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Kan je niet een aansluiting maken op het reservoir van de ruitesproeier en daar een extra pomp bij hangen? Of anders een soortgelijk reservoir, maar dan aan de rechterkant?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Als je op scc kijkt dan zie je ook een dergelijk reservoir maar dan rechts zitten.
Ik zou mijn achterruitsproeier buiten gebruik stellen wie gebruikt dat ding nou?.........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Iemand die zijn XM buiten heeft staan denk ik wel Mark.
Mooi werk wederom, en handig zo'n zolder waar van alles op ligt :lol:
Strakke bak Coen. 8)
Zo, ziet er netjes uit Coen!
Het wordt/is een hele strakke auto geworden!
Citroën das très bien!!!
achtersproeier is idd geen gek idee.
Mon XM staat ook altijd buiten maar dat ding gebruik ik bijna of helemaal nooit :wink:
En zit de skirt goed?
Zoals altijd weer net werk 8) ziet er strak uit!
Idd. de achtersproeier wordt nauwelijks gebruikt, maar daarom hoeft die nog niet te verdwijnen. :wink:
Als ik geen mooi passend reservoir weet te vinden/knutselen, dan is een gat bijboren in het bestaande reservoir een mooie optie.
Helaas is het niet mogelijk om een ruitenreservoir (de linker dus) achter het rechterspatbord te frutten.
Dat heb ik als eens geprobeerd en past voor geen meter. :roll:
Aftakken van de houdige reservior geen optie Coen?
Citroën das très bien!!!
Nee klopt daar is ook een rechtse uitvoering voor.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Een engelse versie scoren dus.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Volens mij heeft bennzi een engelse witte XM, zie onder werp onder http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=8&t=1233
Zie de bijlage.
http://service.citroen.com/docpr/affiche.do?ref=026905564410&refaff=0269%2005%20564410&idFct=FCT0205
[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"508","attributes":{"alt":"","class":"media-image","typeof":"foaf:Image"}}]]
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Linkje werkt niet, want dan kom je gelijk bij het inlogscherm uit en het plaatje doe het ook niet
Maar denk dat het wel een bekend plaatje is, heb zelf ook toegang tot het SC systeem. :wink:
Helaas is dat koplampsproeierreservoir NFP. En ook als die nog wel leverbaar was, vind ik hem erg prijzig.
En ik ben bang dat bij een Engelse XM het ruitenreservoir ook gewoon links zit en het koplampreservoir rechts.
Hoe vaak kom je een Engelse XM mét koplampsproeiers voor loop/sloop tegen?
Klopt koplampsproeiers werden voornamelijk geleverd in de scandinavische landen. Dus die Engelse XM is denk ik niet het goede slachtoffer.
edit: wellicht op het ACC forum een oproepje plaatsen of zoeken?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
In de laatste AE staat toch een artikel over een Nederlander in Noorwegen? Ik denk dat je beter hem kunt contacteren. Eventueel Ton Hougee vragen voor z'n gegevens.
Even flink terug gelezen, veel activiteit hier!
Ziet er goed uit!! Wordt nu écht iets aparts! Very nice 8)
volgens mij heb ik een keer een plaatje gezien van een Engelse XM, waarbij de vulopening van het reservoir in ieder geval rechts zat, dus het reservoir zelf logischerwijs ook.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
ICCCR.... :wink: wellicht..
Citroën das très bien!!!
Of gewoon in mijn schuur :lol:
Ik ga grondig ruimen, moet van alle spullen af. Ben er niet 123 bij, maar ik heb nog een complete set liggen voor koplampsproeiers. Bumper, sproeiers, slangen, pompjes, reservoir, vulhals etc...
Heb t spul nooit kwijt gewild, maar ga nu door gezondheidsredenen echt flink in krimpen...
Vandaag heb ik de koplampen afgesteld, na de inbouw van de Morette's had ik ze maar gewoon een beetje op de garagedeur gericht.
Maar nu heb ik ze afgesteld met een lichtbak ervoor.
En ook ik heb een hele hoop foto's gemaakt van hoe de XM er nu bijstaat.
Ik heb nog wel een dakspoiler klaarliggen en die is ook gewoon gespoten. Maar ik denk dat het dan teveel gaat worden.
Dus voorlopig blijft het even zo.
Hier een greep uit die foto's:
Toch best een verschilletje met een paar jaar geleden, toen ik hem net had.
Februari 2010:
Juni 2012:
Je XM ziet er lekker dik uit :thumbup: en erg mooie foto's gemaakt 8)
Die dak spoilert zou um niet mis staan coen, ik zeg doen. :thumbup: 8)
Kerel wat heb je er toch een gruwelijk vette bak van gemaakt... Ik vind hem vet!
En dan te bedenken dat daar net zo goed mijn XM had kunnen staan :wink:
Pagina's