Zoals al gezegd in het café: wat klein grut rondom de auto gedaan. Temperatuursensor voor de clima, codepaneel-klepje, antenne, lampje in de kofferbak. Stelt niet veel voor, maar maakt het toch weer een beetje meer af :)
Begonnen met de sensor en de antenne; twee vliegen in één klap. Glaasje eraf, twee torquejes los en je kunt er bij.
Aangezien ik de sensor al eens eerder verwijderd had, kon ik meteen bij de antenne. Afdekkapje verwijderen, dop 10 en binnen 5 tellen is de antenne er af.
Vervangende antenne plaatsen vereist enige handigheid omdat ie door zijn gewicht gaat hangen. Antenne omhoog zetten op de houder is een simpel truukje, en net zo snel als ie los ging, zit ie ook weer vast. Ziet er weer een stuk beter uit dan het stompje wat er eerst zat :)
Vervolgens de zuiver gemaakte sensor aansluiten, en even testen door met draaiende motor de temperatuur omhoog en omlaag te zetten om te checken of ie automatisch harder of zachter gaat blazen. Dit was het geval, dus dichtschroeven en klaar!
Vervolgens het codekastje. Alleen het paneel van het kastje los halen geeft te weinig ruimte, dus het paneeltje rond de pook loshalen is aan te raden. Het paneel rond de pook laat relatief makkelijk los, niet te hard wrikken omdat er anders wat afbreekt.
Het framewerk van het kastje is ook makkelijk te verwijderen, geen gereedschap nodig. Gewoon voorzichtig drukken op de pootjes en je tilt het er zo uit. Frame verwisselen, codekastje zelf hoeft niet los. Alles weer voorzichtig terug drukken en het ziet er weer strak uit. Klusje van hooguit 5 minuten.
Toen ook nog maar even de achterklep en het RA-licht uitgelijnd. Easy as hell: Achterlicht op de twee bouten losdraaien en weer handvast vast zetten. Klep sluiten, schroevendraaier onder de lichtcluster en voorzichtig duwen en laten 'zoeken'. Beetje middelen, echt perfect kan het toch niet.
Klep weer open, lamp met ringsleutel 10 weer vastzetten, afdekkapjes terug en klaar. Kleine moeite, groot verschil! Bijna beschaamd dat ik dit maar uit bleef stellen...
Godsakke wat wordt het toch een benijdenswaardige voituur Erik! Mes compliments! :clap:
Alleen die achterklep doe je niet goed. Inderdaad kun je met de achterlicht units "schuiven" maar nu klopt de lijn van de taille niet meer. Probeer de slotvanger van de klep, die in de drempel ligt eens los te maken en zodoende de klep hoger of lager te laten sluiten. Kijk maar eens naar de lijntjes hieronder:
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: ErikV 's Madame Morette
erikv zegt:
Zoals al gezegd in het café: wat klein grut rondom de auto gedaan.
Noem het maar klein grut: eerst de auto helemaal op de ene zijkant draaien, dan voor het monteren helemaal op de andere zijkant. Geen wonder dat de achterklep niet meer lekker sluit! :wink:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Godsakke wat wordt het toch een benijdenswaardige voituur Erik! Mes compliments! :clap:
Thnx!
La Noir Verni zegt:
Alleen die achterklep doe je niet goed. Inderdaad kun je met de achterlicht units "schuiven" maar nu klopt de lijn van de taille niet meer. Probeer de slotvanger van de klep, die in de drempel ligt eens los te maken en zodoende de klep hoger of lager te laten sluiten. Kijk maar eens naar de lijntjes hieronder:
Heb even gekeken, maar daar zal ik nog ff wat meer tijd in moeten steken. De klep ligt namelijk nagenoeg gelijk met de bovenkant. Ach, zo houden we werk he :P
Nog even over het plaatje rond de versnellingspook: Zorg dat de verstelstrip rond de hoogtehendel in de stripgeleiding valt...anders gaat je hendel dus niet meer op en neer. Kwam ik dus net achter. :problem:
Marc Alsemgeest zegt:
Noem het maar klein grut: eerst de auto helemaal op de ene zijkant draaien, dan voor het monteren helemaal op de andere zijkant. Geen wonder dat de achterklep niet meer lekker sluit! :wink:
Hmm..en dan rij je op de snelweg er komt er een kringeltje rook uit het dashboard.
Richtingaanwijzer weigert dienst vanaf dat moment, zit muurvast. Tijd om toch eens te
demonteren en eventueel vervangen door het expemplaar dat ik al had liggen.
Maar; voor de zekerheid de accu losgooien of kan het zo ook wel zonder dattie uitfikt?
Geen klikkerdeklik, rook of schroeilucht meer waargenomen..
@ Mod Mark: Al is het maar voor mijn gemoedsrust... Ff losgegooid, wat je zegt; better safe than sorry.
@ Marc A: True, is in principe klusje van niks. Kan ik trouwens de kappen rond de stuurkolom zo demonteren of moet de dash zelf ook even los? Knipperlicht zit toch op een soort schuifmechanisme gemonteerd?
@ Mike: Tja, bij een Mercedes zijn de richtingaanwijzers ook optioneel inderdaad...Die stengel weet niet wat hem overkomt met dat veilig gedoe van mij :mrgreen:
Als je de stuurkolomkappen loshaalt (de onderste valt er vanzelf uit en de bovenste blijft hangen) en je zet de hoogteverstelling van het stuur los, dan kun je er makkelijk bij.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: ErikV's TCT Madame Morette
4 of 5 torxen van onderuit draaien en 1 klikverbindinkje met de bovenste kap. Stuur los: 4 kruiskoppen van stengel zelf, 2 stekkers eruit aan achterzijde en schuiven naar buiten. Monteren andersom: 5 minuten.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Zo, ook weer gefixed. Even wat emmeren met de kappen, maar klein klusje zoals verwacht :D
Daarna eens gekeken of de oude nog te maken was, en waar het fout gegaan is.
De stengel met wat lichte druk bij de contacten open gemaakt, en dan zie je het volgende:
De zilverkleurige nokjes zijn om het stads-,dim- en groot licht te regelen, en zijn zonder problemen
te demonteren. Let op dat je de veertjes niet verliest.
Als je de nokjes verwijderd hebt is zonder risico de bovenkant los te halen, dit kost wat moiete.
Niet te hard wringen, is dun plastic. De onderdelen zitten los, dus dat is vangen :mrgreen:
Vervolgens is de rotzooi in het 'sleep'contact goed zichtbaar, een (in verhouding) grote prop plastic,koper en vet.
Met een kleine schroevendraaier is de rotzooi te verwijderen, het contact omhoog drukken zorgt dat het beter bereikbaar is. Alhier de boosdoener:
Nu de contacten zuiver zijn is ook de reden van het muurvast zitten der stengel duidelijk:
De stengel gaat via een hefboom door de contacten heen, en rust daarbij op een soort kogeltje.
Het kogeltje maakte kortsluiting met de prop rotzooi, werd hierdoor heet en brandde het plastic nokje weg waar het kogeltje in rustpositie op hangt. Dit veroorzaakte dus de rook uit het dashboard, en zorgt er voor dat de stengel niet meer kan bewegen. Het kogeltje valt namelijk in de leegte, en blijft zodoende tegen de contacten hangen.
Bij de pijl hoorde dus een klein plastic nokje te zitten. Om even aan te geven dat er dus redelijke hoeveelheid koper aanwezig kan zijn:
Kogelcontact oud en nieuw:
Jammer dat het nokje er niet meer zit, anders had ik hem zonder problemen kunnen herstellen. :|
Volgende keer als ie begint te tikken ga ik toch wat eerder het zootje zuiver maken.. :roll:
Ik had ene tijdje terug ook dat tikken. Nieuwe gehaald in Aalsmeer en die ligt nu nog steeds braaf in het dooske. Toen ik 'm ophaalde stond er bij de balie nog een Xm rijder met dit eufel. Gert de Jong, die toen hielp, kwam met de vraag hoe we de richting aangaven. Of we de stengel even tegen het contact duwde waarbij er geknipperd werd, of dat we de stengel echt in de knipperstand zetten. Zowel hij als ik duwden dus alleen lichtjes tegen de stengel..
Dat vermoeden had Gert al. Hij adviseerde om gewoon die stengel in de juiste stand te zetten. Dan zou je geen ophoping van troep en slijtage meer hebben. Ik doe dat nu en het getik is gestopt. Voor het geval dat heb ik die nieuwe in de bak liggen maar goed, geen zin om te vervangen en het is weer in orde.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: ErikV's TCT Madame Morette
Zet de knipper altijd in de juiste stand, maar heb het in het verleden ook al enkele malen gehad. Lijkt gewoon een slijtage-zaak. Misschien mensen die veel knipperen meer last?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
@Mark: Die 'horror'verhalen over uitgebrande XM's gingen dus meteen door mijn hoofd, vergezeld van een vloek en tier naar mezelf omdat ik het zolang uitgesteld had. Het getik was tenslotte niet meer aanwezig, dus ik dacht: 'ach..komt nog wel een keer..'
@Gomp: Ook dat is geen garantie..Ik duw altijd mijn richting volledig door. Misschien dat de vorige eigenaar zo'n 'halftikker' was? Anyway, zoals ik boven al aangaf: Het tikken was bij mij ook al geruime tijd niet meer aanwezig, en als ie dat zo tóch eens deed was het na een keer of drie weer over.
Weet wel dat als het nog eens gebeurd ik het zootje niet zo meer zo lang laat sloffen..door schade en schande wordt men wijs. En dan was het in mijn geval gelukkig alleen maar schande :wink:
Dank je :D Ik zou liegen als ik zei dat ik niet naar dit nummer uitgekeken heb. Wordt er één voor de verzameling :mrgreen: Wat ik overigens echt super vind is dat die übermooie foto van Mark's Viola is genomen voor de titel. :clap:
Dank je :D Ik zou liegen als ik zei dat ik niet naar dit nummer uitgekeken heb. Wordt er één voor de verzameling :mrgreen: Wat ik overigens echt super vind is dat die übermooie foto van Mark's Viola is genomen voor de titel. :clap:
Met of zonder man met tas?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
@ Takkie: Was ook een beetje mijn intentie om er een soort how-to van te maken. Want er zijn nog genoeg onderwerpen waar geen how-to van is, die eigenlijk best simpel zijn als je ziet hoe het in elkaar steekt. Scheelt je toch weer een paar tripjes naar de garage, en zo blijft het betaalbaar.
@ Mark: Met tas. Zonder tasman was het mooier geweest,maar het stoort niet vind ik. Maar mag toch aannemen dat jij ook de AE krijgt? :|
Whahahahahahaha! :lol:
Is het erg als ik het nog geeneens zo lelijk vind?! :silent: :mrgreen:
Ja! :twisted:
:wink:
Als je dat leuk vindt, wat dacht je dan van deze;
:wtf:
Bij gebrek aan SUV 4x4 all-terrain variant van de XM...
crisis he, 't is rustig op de kantoor...
______________
L' éminence grise
Alle 10 de loopwielen hydraulisch geveerd? Wat kan er dan een hoop lek...
En een handtekening!!!!
Maar je banden niet....
Zoals al gezegd in het café: wat klein grut rondom de auto gedaan. Temperatuursensor voor de clima, codepaneel-klepje, antenne, lampje in de kofferbak. Stelt niet veel voor, maar maakt het toch weer een beetje meer af :)
Begonnen met de sensor en de antenne; twee vliegen in één klap. Glaasje eraf, twee torquejes los en je kunt er bij.
Aangezien ik de sensor al eens eerder verwijderd had, kon ik meteen bij de antenne. Afdekkapje verwijderen, dop 10 en binnen 5 tellen is de antenne er af.
Vervangende antenne plaatsen vereist enige handigheid omdat ie door zijn gewicht gaat hangen. Antenne omhoog zetten op de houder is een simpel truukje, en net zo snel als ie los ging, zit ie ook weer vast. Ziet er weer een stuk beter uit dan het stompje wat er eerst zat :)
Vervolgens de zuiver gemaakte sensor aansluiten, en even testen door met draaiende motor de temperatuur omhoog en omlaag te zetten om te checken of ie automatisch harder of zachter gaat blazen. Dit was het geval, dus dichtschroeven en klaar!
Vervolgens het codekastje. Alleen het paneel van het kastje los halen geeft te weinig ruimte, dus het paneeltje rond de pook loshalen is aan te raden. Het paneel rond de pook laat relatief makkelijk los, niet te hard wrikken omdat er anders wat afbreekt.
Het framewerk van het kastje is ook makkelijk te verwijderen, geen gereedschap nodig. Gewoon voorzichtig drukken op de pootjes en je tilt het er zo uit. Frame verwisselen, codekastje zelf hoeft niet los. Alles weer voorzichtig terug drukken en het ziet er weer strak uit. Klusje van hooguit 5 minuten.
Toen ook nog maar even de achterklep en het RA-licht uitgelijnd. Easy as hell: Achterlicht op de twee bouten losdraaien en weer handvast vast zetten. Klep sluiten, schroevendraaier onder de lichtcluster en voorzichtig duwen en laten 'zoeken'. Beetje middelen, echt perfect kan het toch niet.
Klep weer open, lamp met ringsleutel 10 weer vastzetten, afdekkapjes terug en klaar. Kleine moeite, groot verschil! Bijna beschaamd dat ik dit maar uit bleef stellen...
Voor:
Na:
Godsakke wat wordt het toch een benijdenswaardige voituur Erik! Mes compliments! :clap:
Alleen die achterklep doe je niet goed. Inderdaad kun je met de achterlicht units "schuiven" maar nu klopt de lijn van de taille niet meer. Probeer de slotvanger van de klep, die in de drempel ligt eens los te maken en zodoende de klep hoger of lager te laten sluiten. Kijk maar eens naar de lijntjes hieronder:
Noem het maar klein grut: eerst de auto helemaal op de ene zijkant draaien, dan voor het monteren helemaal op de andere zijkant. Geen wonder dat de achterklep niet meer lekker sluit! :wink:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
:lol: :lol:
Thnx!
Heb even gekeken, maar daar zal ik nog ff wat meer tijd in moeten steken. De klep ligt namelijk nagenoeg gelijk met de bovenkant. Ach, zo houden we werk he :P
Nog even over het plaatje rond de versnellingspook: Zorg dat de verstelstrip rond de hoogtehendel in de stripgeleiding valt...anders gaat je hendel dus niet meer op en neer. Kwam ik dus net achter. :problem:
[/quote]
Ghehehee :mrgreen:
zijn de leuke klusjes zo he>?! :clap:
Hmm..en dan rij je op de snelweg er komt er een kringeltje rook uit het dashboard.
Richtingaanwijzer weigert dienst vanaf dat moment, zit muurvast. Tijd om toch eens te
demonteren en eventueel vervangen door het expemplaar dat ik al had liggen.
Maar; voor de zekerheid de accu losgooien of kan het zo ook wel zonder dattie uitfikt?
Geen klikkerdeklik, rook of schroeilucht meer waargenomen..
Zucht :problem:
Ik zou de accu losgooien totdat je de stengel afkoppelt hebt. Better safe then sorry.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Accu losgooien is ongeveer evenveel werk als nieuwe stengel monteren....
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ja maar om hem nu zo te laten is de goden verzoeken.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Waarom rij je op de snelweg dan ook met je richtingaanwijzer aan?? :mrgreen: Dit is gewoon het Lane Departure Warning systeem van Citroën :lol:
@ Mod Mark: Al is het maar voor mijn gemoedsrust... Ff losgegooid, wat je zegt; better safe than sorry.
@ Marc A: True, is in principe klusje van niks. Kan ik trouwens de kappen rond de stuurkolom zo demonteren of moet de dash zelf ook even los? Knipperlicht zit toch op een soort schuifmechanisme gemonteerd?
@ Mike: Tja, bij een Mercedes zijn de richtingaanwijzers ook optioneel inderdaad...Die stengel weet niet wat hem overkomt met dat veilig gedoe van mij :mrgreen:
Als je de stuurkolomkappen loshaalt (de onderste valt er vanzelf uit en de bovenste blijft hangen) en je zet de hoogteverstelling van het stuur los, dan kun je er makkelijk bij.
4 of 5 torxen van onderuit draaien en 1 klikverbindinkje met de bovenste kap. Stuur los: 4 kruiskoppen van stengel zelf, 2 stekkers eruit aan achterzijde en schuiven naar buiten. Monteren andersom: 5 minuten.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Zo, ook weer gefixed. Even wat emmeren met de kappen, maar klein klusje zoals verwacht :D
Daarna eens gekeken of de oude nog te maken was, en waar het fout gegaan is.
De stengel met wat lichte druk bij de contacten open gemaakt, en dan zie je het volgende:
De zilverkleurige nokjes zijn om het stads-,dim- en groot licht te regelen, en zijn zonder problemen
te demonteren. Let op dat je de veertjes niet verliest.
Als je de nokjes verwijderd hebt is zonder risico de bovenkant los te halen, dit kost wat moiete.
Niet te hard wringen, is dun plastic. De onderdelen zitten los, dus dat is vangen :mrgreen:
Vervolgens is de rotzooi in het 'sleep'contact goed zichtbaar, een (in verhouding) grote prop plastic,koper en vet.
Met een kleine schroevendraaier is de rotzooi te verwijderen, het contact omhoog drukken zorgt dat het beter bereikbaar is. Alhier de boosdoener:
Nu de contacten zuiver zijn is ook de reden van het muurvast zitten der stengel duidelijk:
De stengel gaat via een hefboom door de contacten heen, en rust daarbij op een soort kogeltje.
Het kogeltje maakte kortsluiting met de prop rotzooi, werd hierdoor heet en brandde het plastic nokje weg waar het kogeltje in rustpositie op hangt. Dit veroorzaakte dus de rook uit het dashboard, en zorgt er voor dat de stengel niet meer kan bewegen. Het kogeltje valt namelijk in de leegte, en blijft zodoende tegen de contacten hangen.
Bij de pijl hoorde dus een klein plastic nokje te zitten. Om even aan te geven dat er dus redelijke hoeveelheid koper aanwezig kan zijn:
Kogelcontact oud en nieuw:
Jammer dat het nokje er niet meer zit, anders had ik hem zonder problemen kunnen herstellen. :|
Volgende keer als ie begint te tikken ga ik toch wat eerder het zootje zuiver maken.. :roll:
Je hebt mazzel gehad er zijn gevallen bekend wie er niet zondr kleerscheuren afkwamen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik had ene tijdje terug ook dat tikken. Nieuwe gehaald in Aalsmeer en die ligt nu nog steeds braaf in het dooske. Toen ik 'm ophaalde stond er bij de balie nog een Xm rijder met dit eufel. Gert de Jong, die toen hielp, kwam met de vraag hoe we de richting aangaven. Of we de stengel even tegen het contact duwde waarbij er geknipperd werd, of dat we de stengel echt in de knipperstand zetten. Zowel hij als ik duwden dus alleen lichtjes tegen de stengel..
Dat vermoeden had Gert al. Hij adviseerde om gewoon die stengel in de juiste stand te zetten. Dan zou je geen ophoping van troep en slijtage meer hebben. Ik doe dat nu en het getik is gestopt. Voor het geval dat heb ik die nieuwe in de bak liggen maar goed, geen zin om te vervangen en het is weer in orde.
Ow, dan mag ik wel eens anders omgaan met het knipperlicht.. (tik hem net aan, altijd)
Maarre goed bezig erik
Citroën das très bien!!!
Zet de knipper altijd in de juiste stand, maar heb het in het verleden ook al enkele malen gehad. Lijkt gewoon een slijtage-zaak. Misschien mensen die veel knipperen meer last?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
@Mark: Die 'horror'verhalen over uitgebrande XM's gingen dus meteen door mijn hoofd, vergezeld van een vloek en tier naar mezelf omdat ik het zolang uitgesteld had. Het getik was tenslotte niet meer aanwezig, dus ik dacht: 'ach..komt nog wel een keer..'
@Gomp: Ook dat is geen garantie..Ik duw altijd mijn richting volledig door. Misschien dat de vorige eigenaar zo'n 'halftikker' was? Anyway, zoals ik boven al aangaf: Het tikken was bij mij ook al geruime tijd niet meer aanwezig, en als ie dat zo tóch eens deed was het na een keer of drie weer over.
Weet wel dat als het nog eens gebeurd ik het zootje niet zo meer zo lang laat sloffen..door schade en schande wordt men wijs. En dan was het in mijn geval gelukkig alleen maar schande :wink:
@Gert: thanks :)
Hee, madame morette is gepubliceerd; gefelicitaart :clap:
______________
L' éminence grise
Dank je :D Ik zou liegen als ik zei dat ik niet naar dit nummer uitgekeken heb. Wordt er één voor de verzameling :mrgreen: Wat ik overigens echt super vind is dat die übermooie foto van Mark's Viola is genomen voor de titel. :clap:
Prachtige plaatjes van knipperstengel! Dat kan zo in een ' how to' :wink:
Iedereen boven de 150.000 krijgt er wel mee te maken.
Ik ben overigens benieuwd hoe lang het getik wegblijft na schoonmaak. :?
Met of zonder man met tas?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
@ Takkie: Was ook een beetje mijn intentie om er een soort how-to van te maken. Want er zijn nog genoeg onderwerpen waar geen how-to van is, die eigenlijk best simpel zijn als je ziet hoe het in elkaar steekt. Scheelt je toch weer een paar tripjes naar de garage, en zo blijft het betaalbaar.
@ Mark: Met tas. Zonder tasman was het mooier geweest,maar het stoort niet vind ik. Maar mag toch aannemen dat jij ook de AE krijgt? :|
Pagina's