Zonet mijn Lexia maar weer eens opgetuigd.
Zowel bij mijn V6 als bij mijn 2.1TD dezelfde irritaties: Steeds de melding dat de communicatie wordt onderbroken.
Het zit naar mijn inschatting niet in de verbinding tussen Lexia en de auto. Ik heb nl twee kabels, een lange en een korte, met beide het zelfde verschijnsel.
Het spul heeft het wel gedaan.
Het is niet onmogelijk dat er een storinkje zit in de USB verbinding van het wel heel oude laptopje. Maar nogmaals, het heeft een tijd gewerkt.
Dus Jabaar: zoek even een ander in de buurt. Heeft Wimb een Lexia?
Zo ja, dan kom ik ook graag bij gelegenheid even langs.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Yup, ik heb een Lexia maar die heb ik zolang al niet gebruikt dat ik die eerst zelf weer 'ns moet gaan proberen. En daarvoor moet de bolide eerst weer pal voor de deur staan omdat de laptop een verlengsnoer nodig heeft vanwege een gare accu. :?
:lol:
Off-topic: Jan, ik zie nu je onderschrift. Dat zou moeten zijn: Achterstallig onderhoud brengt elke auto op de sloop.
Dat klopt een beetje. In de eerste plaats zitten we hier op een XM-forum. Dus we hebben het hier over XM's.
En Waterman suggereert dat het niet echt geldt voor BMW's.
Dus heb ik het maar eens scherp gesteld, want het is echt waar voor XM's..
Tuurlijk alles wat duits is is fout behalve de bmw..... hoe hypocriet.
[kunnen we nou weer on topic?]
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Yup, ik heb een Lexia maar die heb ik zolang al niet gebruikt dat ik die eerst zelf weer 'ns moet gaan proberen. En daarvoor moet de bolide eerst weer pal voor de deur staan omdat de laptop een verlengsnoer nodig heeft vanwege een gare accu. :?
Omdat je nu al heel lang zit met je gare accu; op de duitse ebay kan je relatief goedkoop nieuwe goede (en grotere) accu's kopen. Ik heb er nu 1 voor mn Asus, 9 cells ipv 6 cells voor 40 euro ofzo? Kan je toch niets van zeggen en het geeft een boel gemak :]
Voor een BMW geldt het niet omdat die ook mét goed onderhoud rijp is voor de sloop.
Lexia die continu geeft: Contact onderbroken: Toch de stekker nog verder aandrukken. En Marco zal het niet met me eens zijn maar ik heb het idee dat die schuif vaak gewoon in de weg zit. Daarnaast: VIN en Orga beide invullen. En testen per onderdeel.
230 vanaf je aansteker: Leuk, behalve dat zo'n laptop toch vaak véél meer dan 300mA trekt dus zorg dat het een beveiligde omvormer is. Ik heb (met o.m. Lucas als getuige) wel eens de sigarettenplug weggesmolten.
En nog even mijn stokpaardje: Rare electrieke problemen zou ook nog wel eens een overlijdende dynamo kunnen zijn (geeft dezelfde effecten als een stervende accu)
Lexia die continu geeft: Contact onderbroken: Toch de stekker nog verder aandrukken.
De schuif is er al af, de o-ring ook, tot op de bodem aandrukken geeft bij TWEE auto's en met TWEE stekkers het zelfde resultaat. VIN ingevuld. Het tweede hokje is het projectnummer, niet ORGA, elk cijfer is goed.
Testen per onderdeel helpt ook niet. In de diesel geeft hij "benzine uitvoering" weer.
detlev zegt:
230 vanaf je aansteker: Leuk, behalve dat zo'n laptop toch vaak véél meer dan 300mA trekt dus zorg dat het een beveiligde omvormer is. Ik heb (met o.m. Lucas als getuige) wel eens de sigarettenplug weggesmolten.
Je hebt ze in kwaliteiten, al tijden probleemloos mee gewerkt.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
@Matthijs: ik weet het maar ik gebruik 'm thuis als desktopvervanger en dan interesseren verrotte batterijen me niet.
En nu weer terug on topic. :wink:
Vandaag Accu even gecontroleerd.
Ding heb ik er in maart of april nieuw ingezet.
Komt van de Brezan Brega Accu E11. Tenminste dat staat op de bon.
Capaciteit gecontroleerd en er staat op 72Ah en 420A (EN-waarde)
Omdat de klem van de accubak over de cijfertjes gaat en je er gewoon vanuit gaat dat je de juiste accu hebt meegekregen nooit op gelet.
Elke accu die in mijn XM 2.1 TD moet heeft tenminste een EN-waarde van 640A of hoger als koudestartstroom.
Zouden ze mij bij de Brezan een verkeerde accu hebben meegegeven. Ik denk het wel.
Maandag maar even om opheldering gaan vragen bij de Brezan. Ik heb toch echt gezegd dat het voor een XM TD moest zijn.
Nou.
XM is overleden. Motor heeft het begeven en ik heb de 500.000 km net niet gehaald. Motor bonkt en rookt als een gek. Helaas.
Ik kan een andere 2.1 TD kopen. Zelfde kleur en wat achterstallig onderhoud. Allemaal erg mooi. Wat mij doet twijfelen is dat het koppelingspedaal erg hoog staat en zwaar in te trappen is.
De test met in z’n vier bij 30 km en flink gas geven doorstaat hij wel. Geen geloei of snel oplopend toerental, maar direct stotteren. Koppeling slipt niet en hoor ook geen bijgeluiden.
Is het gewoon een afstelling van de hoogte en smeren van de kabel of is de drukgroep aan zijn einde?
Graag advies en alvast bedankt.
Ach ja. Ben meer van de kruiswoordpuzzels en doorlopers. Vandaar.
Inderdaad XM staat nu voor de deur mooi dood te wezen.
Zoek trouwens wel een nieuwe diesel of een op LPG :D
Maar na mijn bezoekje en mijn bevindingen is de prijs verlaagd van 1050 naar 950.
De krux voor mij is de koppeling, want vervanging kost 650 euro en het vervuild LHM systeem. Achterste hoogteregelaar blijft wat steken en veert achter hard. Kost weer 200 euro. En geen werkende koelventilator op halve kracht bij ingeschakelde airco.
:angel:
Maar volgens de adv zit er wel veel historie bij. Tsja de airco, die doet het niet...
Mijn koppeling in de CX is ook gesteld zoals het hoort volgens Garage Hydraulique, staat nu ook een stuk hoger dan voorheen.
De rest is toch wel te doen? Ik zou ook niet vlug zin hebben in een motor wissel.
En je kunt je oude XM misschien apart zetten voor onderdelen?
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: Jabaar's XM Le Quartre Cents 2.1 TD.
Interesse? Voor die 100 euri's die nu geboden worden, kun je nog een goede sloopmeeting organiseren en een heleboel mede clubleden blij maken.
Zelf zou ik al geïnteresseerd zijn in dynamo, startmotor, ruitewissermotoren (voor en achter), blower bijv.
Het is nu nog mooi weer, dus buiten slopen is mogelijk, bespaart een hoop gezoek naar beschikbare ruimte.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Sloopmeeting zit er op dit moment niet in.
Kan ik de buurt niet aandoen.
Wacht nog even af op een goed bod (en iemand die na dat bod hem ook komt ophalen :wink:). Zoniet dan gaat deze XM tijdelijk op de oprit.
Denk er toch aan die hij naar de oprit verhuist en laten schorsen.
Heb een interessant bod, maar het schiet niet erg op om van bod naar verkoop te gaan.
Ook gezien het feit dat de nieuwe XM uiteraard weer wat dingen heeft is een back-up voor een tijd wel handig.
Ben er nog niet uit.
Zonet mijn Lexia maar weer eens opgetuigd.
Zowel bij mijn V6 als bij mijn 2.1TD dezelfde irritaties: Steeds de melding dat de communicatie wordt onderbroken.
Het zit naar mijn inschatting niet in de verbinding tussen Lexia en de auto. Ik heb nl twee kabels, een lange en een korte, met beide het zelfde verschijnsel.
Het spul heeft het wel gedaan.
Het is niet onmogelijk dat er een storinkje zit in de USB verbinding van het wel heel oude laptopje. Maar nogmaals, het heeft een tijd gewerkt.
Dus Jabaar: zoek even een ander in de buurt. Heeft Wimb een Lexia?
Zo ja, dan kom ik ook graag bij gelegenheid even langs.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Yup, ik heb een Lexia maar die heb ik zolang al niet gebruikt dat ik die eerst zelf weer 'ns moet gaan proberen. En daarvoor moet de bolide eerst weer pal voor de deur staan omdat de laptop een verlengsnoer nodig heeft vanwege een gare accu. :?
Tuurlijk alles wat duits is is fout behalve de bmw..... hoe hypocriet.
[kunnen we nou weer on topic?]
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Omdat je nu al heel lang zit met je gare accu; op de duitse ebay kan je relatief goedkoop nieuwe goede (en grotere) accu's kopen. Ik heb er nu 1 voor mn Asus, 9 cells ipv 6 cells voor 40 euro ofzo? Kan je toch niets van zeggen en het geeft een boel gemak :]
Je kan bij mij zo'n 230v adapter lenen die op de sigarenplug werkt. Ook makkelijk om rijdend te zien wat het ding doet
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
ff een hoop antwoorden door elkaar:
Voor een BMW geldt het niet omdat die ook mét goed onderhoud rijp is voor de sloop.
Lexia die continu geeft: Contact onderbroken: Toch de stekker nog verder aandrukken. En Marco zal het niet met me eens zijn maar ik heb het idee dat die schuif vaak gewoon in de weg zit. Daarnaast: VIN en Orga beide invullen. En testen per onderdeel.
230 vanaf je aansteker: Leuk, behalve dat zo'n laptop toch vaak véél meer dan 300mA trekt dus zorg dat het een beveiligde omvormer is. Ik heb (met o.m. Lucas als getuige) wel eens de sigarettenplug weggesmolten.
En nog even mijn stokpaardje: Rare electrieke problemen zou ook nog wel eens een overlijdende dynamo kunnen zijn (geeft dezelfde effecten als een stervende accu)
En een handtekening!!!!
De schuif is er al af, de o-ring ook, tot op de bodem aandrukken geeft bij TWEE auto's en met TWEE stekkers het zelfde resultaat. VIN ingevuld. Het tweede hokje is het projectnummer, niet ORGA, elk cijfer is goed.
Testen per onderdeel helpt ook niet. In de diesel geeft hij "benzine uitvoering" weer.
Je hebt ze in kwaliteiten, al tijden probleemloos mee gewerkt.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Vooral de kwaliteit van de laptop ;)
Maar je ORGA moet je echt wel opgeven hoor! Misschien niet op dat scherm (ik heb het al veel te lang niet gebruikt) maar het is wel nodig!
En een handtekening!!!!
@Matthijs: ik weet het maar ik gebruik 'm thuis als desktopvervanger en dan interesseren verrotte batterijen me niet.
En nu weer terug on topic. :wink:
Ik heb mijn Lexia maar eens opengemaakt. De kabel zit er in met een tig-voudige connector. De twee printplaten zitten ook aan elkaar met zo'n ding.
Alles doorgepiept, het zit niet in de kabel.
Al die pinnetjes een beetje schoongepoetst en weer met het wondermiddel vaseline in elkaar gezet.
Bingo! hHet werkt weer.
Eerst een weekje Italië en dat ben je weer welkom Jabaar!
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Mooi zo.
Waar vaseline al niet allemaal goed voor is.
Fijne week in Italië.
Volgens mij heb ik jouw contactgegevens nog dus maak graag gebruik van het aanbod.
Vandaag Accu even gecontroleerd.
Ding heb ik er in maart of april nieuw ingezet.
Komt van de Brezan Brega Accu E11. Tenminste dat staat op de bon.
Capaciteit gecontroleerd en er staat op 72Ah en 420A (EN-waarde)
Omdat de klem van de accubak over de cijfertjes gaat en je er gewoon vanuit gaat dat je de juiste accu hebt meegekregen nooit op gelet.
Elke accu die in mijn XM 2.1 TD moet heeft tenminste een EN-waarde van 640A of hoger als koudestartstroom.
Zouden ze mij bij de Brezan een verkeerde accu hebben meegegeven. Ik denk het wel.
Maandag maar even om opheldering gaan vragen bij de Brezan. Ik heb toch echt gezegd dat het voor een XM TD moest zijn.
Nou.
XM is overleden. Motor heeft het begeven en ik heb de 500.000 km net niet gehaald. Motor bonkt en rookt als een gek. Helaas.
Ik kan een andere 2.1 TD kopen. Zelfde kleur en wat achterstallig onderhoud. Allemaal erg mooi. Wat mij doet twijfelen is dat het koppelingspedaal erg hoog staat en zwaar in te trappen is.
De test met in z’n vier bij 30 km en flink gas geven doorstaat hij wel. Geen geloei of snel oplopend toerental, maar direct stotteren. Koppeling slipt niet en hoor ook geen bijgeluiden.
Is het gewoon een afstelling van de hoogte en smeren van de kabel of is de drukgroep aan zijn einde?
Graag advies en alvast bedankt.
R.I.P. dan!
En meteen door naar de volgende dus! :clap:
Koppelingspedaal weet ik niet of dat te stellen is.
Koppelingspedaal is te stellen.
Naar dat je dame d dubbel o d is...
Luceo non uro....
Dank je,
Deze snap ik niet:
Naar dat je dame d dubbel o d is...
Zo cryptisch is het toch niet? Vervelend dat je Xm overleden is.....
D dubbel o d = d o o d
Maar dan typografisch iets minder harsh weergegeven :wink:
Ach ja. Ben meer van de kruiswoordpuzzels en doorlopers. Vandaar.
Inderdaad XM staat nu voor de deur mooi dood te wezen.
Zoek trouwens wel een nieuwe diesel of een op LPG :D
IS het deze toevallig??
http://link.marktplaats.nl/584431831
Ja, goed gezocht Mike. :clap:
Maar na mijn bezoekje en mijn bevindingen is de prijs verlaagd van 1050 naar 950.
De krux voor mij is de koppeling, want vervanging kost 650 euro en het vervuild LHM systeem. Achterste hoogteregelaar blijft wat steken en veert achter hard. Kost weer 200 euro. En geen werkende koelventilator op halve kracht bij ingeschakelde airco.
En een ander blok in je overleden XM lepelen? Is dat geen optie?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Is wel een optie.
Helaas heb ik geen ander blok en ik zie het mijzelf niet doen. Heeft ook wat met kosten te maken.
:angel:
Maar volgens de adv zit er wel veel historie bij. Tsja de airco, die doet het niet...
Mijn koppeling in de CX is ook gesteld zoals het hoort volgens Garage Hydraulique, staat nu ook een stuk hoger dan voorheen.
De rest is toch wel te doen? Ik zou ook niet vlug zin hebben in een motor wissel.
En je kunt je oude XM misschien apart zetten voor onderdelen?
Of een sloopmeeting organiseren! :mrgreen:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Om het even rond te maken.
Auto staat nu op marktplaats en op CiFo.
Er is interesse in.
Interesse? Voor die 100 euri's die nu geboden worden, kun je nog een goede sloopmeeting organiseren en een heleboel mede clubleden blij maken.
Zelf zou ik al geïnteresseerd zijn in dynamo, startmotor, ruitewissermotoren (voor en achter), blower bijv.
Het is nu nog mooi weer, dus buiten slopen is mogelijk, bespaart een hoop gezoek naar beschikbare ruimte.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
If sloopmeet: Dibs on raammechanismen en de elektrische zooi. Net zoals ik bij Marc alle electra shizzel geript heb :wink:
Sloopmeeting zit er op dit moment niet in.
Kan ik de buurt niet aandoen.
Wacht nog even af op een goed bod (en iemand die na dat bod hem ook komt ophalen :wink:). Zoniet dan gaat deze XM tijdelijk op de oprit.
Denk er toch aan die hij naar de oprit verhuist en laten schorsen.
Heb een interessant bod, maar het schiet niet erg op om van bod naar verkoop te gaan.
Ook gezien het feit dat de nieuwe XM uiteraard weer wat dingen heeft is een back-up voor een tijd wel handig.
Ben er nog niet uit.
Pagina's