Re: TCT autom. van BasisBIX => eindresultaat @ p.60
Erg maar dan ook érg gaaf! :buig:
Ik denk dat je inderdaad met een dakspoiler het net té maakt. Nu is het allemaal nog best mooi in balans, van onder via het trapje naar boven. Dakspoiler doorbreekt die lijn imo.
Re: TCT autom. van BasisBIX => eindresultaat @ p.60
Eens! Zo is ze slank van boven en steeds vetter naar onderen toe! Ik zou Marc's 3e remlicht monteren, die is mooi scherp.
Wat een werk heb je ervan gemaakt zeg, erg mooi gedaan met veel liefde en geduld! Ik zou toch een taxatie laten doen.
Re: TCT autom. van BasisBIX => eindresultaat @ p.60
Mooimooimooi! Ik zou het nooit doen, het is mijn persoonlijke smaak niet, maar desondanks vind ik het wel een smaakvol geheel, het is een uitgebalanceerd geheel. Dakspoiler... Hmm, weet ik niet, twijfel.
Het is al een tijdje erg rustig in dit topic en dat komt doordat ik sinds een maand de sleutel van m'n eerste huis heb. Dus ik ben druk aan het klussen. 8)
Maar de gewone dingen gaan helaas ook door, dus ik moest vandaag met de XM voor de apk. 2 puntjes waren er aan te merken.
Fuseekogelhoesje r.v. kapot, en de veerpoot r.v. wat iets te zweterig. Gelijk een nieuw hoesje meegenomen bij de garage en die er thuis eronder geklust. Verder een bus remmenreiniger en wat perslucht op de veerpoot gespoten en niets stond de goedkeur in de weg. Ook weer geregeld. :wink:
Daarna de XM weer in de garage gezet, want hij is nog steeds geschorst. Straks in augustus mag die weer de weg op, richting de UK zelfs.
Die garage is een leuke bijkomstigheid van het huis en de BX past er ook nog achter. Dat wordt dus nooit meer krabben. :wink:
Oh ja, ik was ook ooit eens begonnen met het inbouwen van een pollenfilter, maar dat had ik nooit afgemaakt. (geen afdekplaat gemonteerd)
Daar kwam ik na dit weekend met al die hoosbuien dus wel achter, want de passagiersmat was goed nat. De vloerbedekking gelukkig niet.
Was er trouwens eind april mee begonnen en nu dus pas klaar,volgens mij begin ik op CDPF te lijken. :mrgreen:
Toen op dit forum geopperd werd dat de filterbak van een Peugeot 607 ook wel eens zou kunnen passen, heb ik gelijk zo'n bak gesteld bij de Peus-dealer.
Maar mooi niet dat die paste. :?
Ook met het dwarsschotje eruit gesloopt paste het nog voor geen meter:
Vraag met niet hoe dat schotje er destijds uitgekomen is:
Vervolgens de zaag in de Peugeot bak gezet om daar het randje waar het filter invalt eraf te zagen, dat op een multiplex frame gekit en goed in de verf gezet.:
En ook op het XM opzetstuk had ik een plaatje multiplex gemonteerd:
Nu in deze kleine stukken wil het wel op z'n plek komen en kan het 1 voor 1 ingebouwd en vastgezet worden.
Als laatste heb ik dus vandaag de afdekplaat (ook weer een stukje multiplex) erop gemonteerd, die heb je dus echt wel nodig! :wink:
Dit topic ook maar weer eens afstoffen. Was alweer een hele tijd geleden sinds ik wat gepost had. :roll:
Als ik zo terugkijk over 2012 heb ik eigenlijk maar weinig met m'n XM gereden
Van begin augustus tot begin december op precies te zijn, wel jammer maar het is niet anders.
Ik begon 2012 natuurlijk in de zwarte XM type 1 pekelbak die in april gesloopt is. Daarna stapte ik over in de belastingvrije CX GTI van m'n pa. Daar heb ik in gereden tot begin augustus, toen had ik m'n eigen XM nodig voor de vakantie naar Engeland en de ICCCR met 2 mede forummers.
Daarna heb ik er mee gereden tot begin december. Vanaf toen ben ik weer overgestapt in een andere XM pekelbak die ik al een tijdje klaar had staan.
Dit keer een blauwe 97'er 16V met 3.2 ton op de teller die ik kocht van een paar studenten uit Delft die hem als vakantiebak gebruikt hadden.
Zo was die toen ik hem kocht:
Inmiddels heb ik er wat witte en zwarte verf + een andere koplamp en de uitlaat van de TCT tegenaan gegooid en m'n eigen blokjesvelgen met winterbanden eronder gezet, dan ziet het er zo uit;
Sinds gisteren ook nog voorzien van een verse apk. :wink:
Uiteraard gaat die na de winter weer uit elkaar voor de bruikbare onderdelen, o.a. het airco systeem en wat bedradingsgeneuzel.
(helaas heeft die geen elek. ramen achter. :? )
En de TCT staat een beetje zielig in de garage zonder interieur:
Dat interieur heb ik namelijk voorkocht omdat het plaats moet maken voor een compleet beige lederen interieur uit een 95'er exclusive. Voorzien van stoelverwarming voor én achter.
Om die stoelverwarming werkend te krijgen moet ik nog wel even wat spaghetti uitzoeken.
En omdat het zonde is om gaten voor raamslingers in de achterdeurpanelen te maken, moet ik ook gelijk maar elektrische ramen inbouwen.
Dit is het kabelboompje onder de middenconsole waar ik de stoelverwarming, elek. ramen en elek. middenarmsteun uit moet zien te plukken:
Inmiddels heb ik de kabelboom uitgeplozen en eigenlijk zit het best simpel in elkaar.
Alleen de bedrading van de HA schakelaar en van het pincode blokje moet in de auto blijven zitten en al het andere kun je eruit halen door het los te maken bij de 2 witte en de bruine stekker die onder de radio zitten.
Dus vandaag de XM buiten in de sneeuw gezet zodat ik bij de rechterkant kon om de doorvoer naar de RA deur los te maken, daarna kon ik makkelijk de kabelboom eruit pakken en de "nieuwe" erin leggen.
Links de nieuwe (met alle optie's erin) en rechts de oude met totaal geen opties.
Best een verschilletje in hoeveelheid draadjes. :lol:
Ha, mooi! Ook zo'n klusje dat ik ook nog eens wil doen. Het is idd een klusje dat je wil doen met je hele interieur eruit, dan is het leuk.
Nou nog ff die bedrading in de achterdeuren. Heb je dat beige interieur al liggen?
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: TCT autom. van BasisBIX
Leuk klusje Coen. Heb het ook gedaan vorig jaar om electrische stoelen te kunnen installeren (zie mijn topic). Haal je de vloerbedekking er ook uit? Dat maakt het wat simpeler.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Hoop niet al te veel.
Had al wel gezien dat ik op 1 witte stekker achter de radio 2 massa draden te kort kom ten opzichte van de witte stekker die uit de donor komt.
Maar dat is wel makkelijk er bij te knutselen.
De CV op de achterportieren en de binnenverlichting doet het in ieder geval weer. :D
Pimptastic, beetje plastic maar nét niet te. Noujah, beetje dan. Of toch niet?
;)
Erg Gaaf geworden Coen! 8)
Niet té past mooi bij de lijnen van de XM.. Ok de spoiler ziet er erg mooi uit!
Citroën das très bien!!!
Erg maar dan ook érg gaaf! :buig:
Ik denk dat je inderdaad met een dakspoiler het net té maakt. Nu is het allemaal nog best mooi in balans, van onder via het trapje naar boven. Dakspoiler doorbreekt die lijn imo.
Rest mij alleen nog maar te zeggen: :kwijl:
Eens! Zo is ze slank van boven en steeds vetter naar onderen toe! Ik zou Marc's 3e remlicht monteren, die is mooi scherp.
Wat een werk heb je ervan gemaakt zeg, erg mooi gedaan met veel liefde en geduld! Ik zou toch een taxatie laten doen.
mooi werk geleverd chef, complimenten.
houd je de middenconsole zwart of zoek je daar nog ene hout setje voor?
de laatste spoiler zou ik er eigenlijk idd niet op doen. Juist omdat je die grote al op de kont hebt zitten. zou net iets te worden.
Mooi resultaat Coen, en inderdaad de aandacht voor de dame spreekt uit de foto's! :clap:
Luceo non uro....
Ik vind hem mooi :thumbup:
Die motorruimte, quelle difference!! :clap:
goeie!
Mooimooimooi! Ik zou het nooit doen, het is mijn persoonlijke smaak niet, maar desondanks vind ik het wel een smaakvol geheel, het is een uitgebalanceerd geheel. Dakspoiler... Hmm, weet ik niet, twijfel.
HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography
Thanx voor de reacties. 8)
@gomp, de middenconsole is nu met zwart leer bekleed en dat blijft gewoon zo. :wink:
En vandaag ook nog wat kofferbaktjoening gedaan in de vorm van wat extra opbergmogelijkheden op de achterbankleuning en in het verdomhoekje:
Een heel erg mooi resultaat Coen. 8)
Begerenswaardige auto!!! :clap:
Het is al een tijdje erg rustig in dit topic en dat komt doordat ik sinds een maand de sleutel van m'n eerste huis heb. Dus ik ben druk aan het klussen. 8)
Maar de gewone dingen gaan helaas ook door, dus ik moest vandaag met de XM voor de apk. 2 puntjes waren er aan te merken.
Fuseekogelhoesje r.v. kapot, en de veerpoot r.v. wat iets te zweterig. Gelijk een nieuw hoesje meegenomen bij de garage en die er thuis eronder geklust. Verder een bus remmenreiniger en wat perslucht op de veerpoot gespoten en niets stond de goedkeur in de weg. Ook weer geregeld. :wink:
Daarna de XM weer in de garage gezet, want hij is nog steeds geschorst. Straks in augustus mag die weer de weg op, richting de UK zelfs.
Die garage is een leuke bijkomstigheid van het huis en de BX past er ook nog achter. Dat wordt dus nooit meer krabben. :wink:
toe maar een huis met garage voor 2 auto's :wink:
Netjes geregeld, zo'n woning met een ruime garage :thumbup:.
Ook fijn dat die APK heeft natuurlijk :wink:
Super zo'n drive in woning! Goed bezig Coen!
Nice Coen! Gefeliciteerd!
Luceo non uro....
Vet idd! Gefeliciteerd met je huis!
+1. 8)
Staat in de 'stress top 5', een (eerste) huis kopen.
Aan de garage te zien een positieve stress :)
Oh ja, ik was ook ooit eens begonnen met het inbouwen van een pollenfilter, maar dat had ik nooit afgemaakt. (geen afdekplaat gemonteerd)
Daar kwam ik na dit weekend met al die hoosbuien dus wel achter, want de passagiersmat was goed nat. De vloerbedekking gelukkig niet.
Was er trouwens eind april mee begonnen en nu dus pas klaar,volgens mij begin ik op CDPF te lijken. :mrgreen:
Toen op dit forum geopperd werd dat de filterbak van een Peugeot 607 ook wel eens zou kunnen passen, heb ik gelijk zo'n bak gesteld bij de Peus-dealer.
Maar mooi niet dat die paste. :?
Ook met het dwarsschotje eruit gesloopt paste het nog voor geen meter:
Vraag met niet hoe dat schotje er destijds uitgekomen is:
Vervolgens de zaag in de Peugeot bak gezet om daar het randje waar het filter invalt eraf te zagen, dat op een multiplex frame gekit en goed in de verf gezet.:
En ook op het XM opzetstuk had ik een plaatje multiplex gemonteerd:
Nu in deze kleine stukken wil het wel op z'n plek komen en kan het 1 voor 1 ingebouwd en vastgezet worden.
Als laatste heb ik dus vandaag de afdekplaat (ook weer een stukje multiplex) erop gemonteerd, die heb je dus echt wel nodig! :wink:
Beugeltje aan de ruiterwissermotor:
Met de parafan erop zie je er vrij weinig van:
Wat een rotopmerking zeg. Je hebt geluk dat ik van jou nogal veel kan hebben... :P
Mooi gedaan knul. Voortaan snuif jij frisse berglucht in je XM.
Ziet eruit als het betere Hobby Bob werk.
:opruimen: :opruimen: :opruimen: :opruimen: :opruimen:
Dit topic ook maar weer eens afstoffen. Was alweer een hele tijd geleden sinds ik wat gepost had. :roll:
Als ik zo terugkijk over 2012 heb ik eigenlijk maar weinig met m'n XM gereden
Van begin augustus tot begin december op precies te zijn, wel jammer maar het is niet anders.
Ik begon 2012 natuurlijk in de zwarte XM type 1 pekelbak die in april gesloopt is. Daarna stapte ik over in de belastingvrije CX GTI van m'n pa. Daar heb ik in gereden tot begin augustus, toen had ik m'n eigen XM nodig voor de vakantie naar Engeland en de ICCCR met 2 mede forummers.
Daarna heb ik er mee gereden tot begin december. Vanaf toen ben ik weer overgestapt in een andere XM pekelbak die ik al een tijdje klaar had staan.
Dit keer een blauwe 97'er 16V met 3.2 ton op de teller die ik kocht van een paar studenten uit Delft die hem als vakantiebak gebruikt hadden.
Zo was die toen ik hem kocht:
Inmiddels heb ik er wat witte en zwarte verf + een andere koplamp en de uitlaat van de TCT tegenaan gegooid en m'n eigen blokjesvelgen met winterbanden eronder gezet, dan ziet het er zo uit;
Sinds gisteren ook nog voorzien van een verse apk. :wink:
Uiteraard gaat die na de winter weer uit elkaar voor de bruikbare onderdelen, o.a. het airco systeem en wat bedradingsgeneuzel.
(helaas heeft die geen elek. ramen achter. :? )
En de TCT staat een beetje zielig in de garage zonder interieur:
Dat interieur heb ik namelijk voorkocht omdat het plaats moet maken voor een compleet beige lederen interieur uit een 95'er exclusive. Voorzien van stoelverwarming voor én achter.
Om die stoelverwarming werkend te krijgen moet ik nog wel even wat spaghetti uitzoeken.
En omdat het zonde is om gaten voor raamslingers in de achterdeurpanelen te maken, moet ik ook gelijk maar elektrische ramen inbouwen.
Dit is het kabelboompje onder de middenconsole waar ik de stoelverwarming, elek. ramen en elek. middenarmsteun uit moet zien te plukken:
Genoeg te doen dus de komende tijd. :wink:
Inmiddels heb ik de kabelboom uitgeplozen en eigenlijk zit het best simpel in elkaar.
Alleen de bedrading van de HA schakelaar en van het pincode blokje moet in de auto blijven zitten en al het andere kun je eruit halen door het los te maken bij de 2 witte en de bruine stekker die onder de radio zitten.
Dus vandaag de XM buiten in de sneeuw gezet zodat ik bij de rechterkant kon om de doorvoer naar de RA deur los te maken, daarna kon ik makkelijk de kabelboom eruit pakken en de "nieuwe" erin leggen.
Links de nieuwe (met alle optie's erin) en rechts de oude met totaal geen opties.
Best een verschilletje in hoeveelheid draadjes. :lol:
Ha, mooi! Ook zo'n klusje dat ik ook nog eens wil doen. Het is idd een klusje dat je wil doen met je hele interieur eruit, dan is het leuk.
Nou nog ff die bedrading in de achterdeuren. Heb je dat beige interieur al liggen?
Jep, het beige leder ligt al een tijdje opgeslagen.
Het heeft alleen nog wel een flinke poetsbeurt nodig. :roll:
Leuk klusje Coen. Heb het ook gedaan vorig jaar om electrische stoelen te kunnen installeren (zie mijn topic). Haal je de vloerbedekking er ook uit? Dat maakt het wat simpeler.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Maar je hoeft niks aan te passen qua zekeringen of zo dergelijke Coen?
Citroën das très bien!!!
Hoop niet al te veel.
Had al wel gezien dat ik op 1 witte stekker achter de radio 2 massa draden te kort kom ten opzichte van de witte stekker die uit de donor komt.
Maar dat is wel makkelijk er bij te knutselen.
De CV op de achterportieren en de binnenverlichting doet het in ieder geval weer. :D
Pagina's