en voor zie ellende met software downloaden om dat compatible te maken met windows 7. Ik ben daar niet goed in. En ik ben bang voor Chinese kwaliteit en/of verkeerde model en/of niet goed passende stekkers etc. etc. Tips welkom.
Emulatie van Xp op W7 in combinatie met de lexia programmatuur werkt niet. En de angst voor een Chinese lexia is niet nodig hoor dat werkt gewoon goed.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Niet helemaal correct: betreffende sensoren heb ik allen doorgemeten en degene die vervangen is, was gaar. De andere voorste had ik wel wat twijfels over, vandaar.
Achter is alles brandschoon en in de vaseline.
Achterste sensoren gaan dus kennelijk ook wel eens kapot, had ik nog niet eerder opgepikt?
M.b.t. lexia, ik moet dus een laptop hebben met windows XP.? Niet echt makkelijk te vinden maar misschien moet ik dat maar eens gaan proberen.
Nee, maar in Ierland hebben we ook wel iets als marktplaats. En daar waren die 2e hands oude laptops mega duur en bovendien wil ik geen laptops in de snail mail :) Daar kan geen enkele laptop tegen denk ik :)
Weet iemand of een achterste sensor idem is als een voorste?
130 cm lijkt me te lang voor achter, maar naar mijn idee moet dat ook wel werken?
Weinig behoefte om weer dat reservewiel en uitlaatpot te demonteren :(
Ebay?
Koeriers/postbodes smijten je spul gewoonop straat hoor :) Als het al aankomt. Ierland is niet erg ontwikkeld, XM's kent men daarom ook niet! :) Nooit verkocht hier,te moeilijk voor de dealers!
En tsja, niet iedereen is computer literate maar we doen ons best :)
Dan zou ik toch een knipperkastje fabriceren als ik jou was. :wink: Stelt echt niks voor en kun je ook meerdere storingen uitlezen..
http://rammstein.dfmk.hu/~phoenix/XMCD1/xmfiles/diags.pdf
Hier staat de info die je nodig hebt.. Het gaat door middel van een sigarettenaanstekerplug. Volledige handleiding zit er bij, kan je goed gaan helpen met ook verdere storingen. :)
Ebay?
Koeriers/postbodes smijten je spul gewoon op straat hoor Als het al aankomt. Ierland is niet erg ontwikkeld,
Ja Jaap, ik hou er mee op zo, je neemt wat aan of je doet het niet, jij kiest duidelijk voor het laatste hetgeen je problemen dus ook niet zal oplossen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
en voor zie ellende met software downloaden om dat compatible te maken met windows 7. Ik ben daar niet goed in. En ik ben bang voor Chinese kwaliteit en/of verkeerde model en/of niet goed passende stekkers etc. etc. Tips welkom.
Emulatie van Xp op W7 in combinatie met de lexia programmatuur werkt niet. En de angst voor een Chinese lexia is niet nodig hoor dat werkt gewoon goed.
werkt hier prima, al zo lang als ik dat heb. Gewoon een VMWare virtual machine. Een Win2000 machine voor Peugeot Planet en een XP machine voor Lexia.
Overigens is het goede nieuws dat de ABS, dankzij mijn gebeun dan toch al weer enkele dagen en ca. 350 mijl feilloos schijnt te werken. (lampje blijft uit en ABS schakelt in bij remmen op grind etc.)
Hooguit nog wat laswerk wat er aankomt aan de voorste chassispoten. En een ander klokje wat ik wel wil hebben. De huidige knippert praktisch altijd, is wel weer in te stellen maar ik ben daarmee gestopt...is echt op. De stekker aan de achterkant heb ik een beetje krapper gemaakt enz. maar klokje is echt op.
Het is een hele fijne en betrouwbare wagen tot nu toe.
Ow dat is eigenlijk voor het eerst dat ik lees over probleempjes met de klok. Is wel een typisch Xantia kwaaltje, maar bij de XM eigenlijk nooit over gehoord. Dat is dus goed nieuws voor jou Jaap: je mag verwachten dat je probleem over is als je het klokje wisselt :wink:
Van't weekend maar eens even naar de UK - en passant nog ff langs de CCC-X meeting. Maandagavond weer terug, avond dienstje en dan dinsdag de blauwe dame naar de apk brengen.....we gaan het beleven. Vers USB stickje met verse music ~ nieuwe michelin energy savers and hup we go.
Misschien dat ik nog wat fotootjes plaats later - in elk geval ga ik nou eindelijk eens een v6 24 valve uitproberen :)
V6 24V? Someone is gonna kick ass - en slaapt nog onrustig voor een paar weken... I know I did nadat ik enige tijd een V6 24V tot mijn beschikking had!
nee, verder geen opmerkingen. Heb wel de Xenon verlichting moeten demonteren omdat een van de lampen elke keer uitging. Het relais vervangen of in en uit klikken bood alleen tijdelijk soelaas dus ik denk dat een van die xenon kastjes of lampjes niet meer goed werken. Verder heb ik haar uitgelijnd nadat er over een omgevallen tak was gemanouvreerd...en toen op en neer naar Stamford (UK) prive feestje en aansluitend de X -ralley met Xantia's, XM's BX-jes en nog meer leuks) 1200 mijl test ritje, madness! Maar wel leuk!
Er is natuurlijk al veel geschreven over audio in de XM. Ik weet en overweeg nog de aanpassing in de originile radio cassetterecorder maar voor de vakantie in de net legaal gemaakte Diesel 2.1 TD, wil ik toch een fatsoenlijke radio. Het zou leuk zijn als ik de originele bedrading intact kan laten.
Ik kan prima een radio kopen en inbouwen maar sta me toch 1 vraagje toe: klopt het dat er maar slechts enkel nieuwe radiomp3 spelers in de handel zijn die plug and play zijn.. Mijn Kenwood KDC 4547U lijkt dat in elk geval wel te zijn in de andere XM.
Ik vind die stuurbediening zo handig...rijd ook eigenlijk wekelijks lange bochtige tochten in het donker.
Gisteren 400 mijl in de diesel gezoefd in mooi weer. Leuke tocht en de tank nog niet eens half leeg.
Gek eigenlijk dat voorgloeien nog steeds wordt toegepast op deze motoren in een toch luxe segment auto: mijn oude ford tranisit hoefde dit al niet meer. Het was een duur roestig rotding maar had wel dat voordeel en tevens als de distributiem brak, dan beschadigde je niet de kleppen. Daar stond ik toen niet bij stil, maar die ouwe roestbak had dus toch nog een groot voordeel naast de grote laadruimte :)
Merendeel van de radio's is gewoon plug and play. Hou er wel ter dege rekening mee dat je stuurbediening in 99% van de gevallen niet meer, of niet volledig meer zal werken.
Ik heb zelf een Pioneer met Parrot module maar daarvoor wel een apart kastje (laten) maken zodat mijn stuurbieding er ook mee werkt. Alle module's die ik via het internet heb gekocht (en dat waren er 3) deden het helemaal niet of slechts enkele functies en dan zaten ze ook nog eens onder de verkeerde knop. Via via kwam ik een Duitser op het spoor die mij toen een 'op maat' kastje heeft gemaakt waarbij ik zelfs nog kon kiezen wel functie ik onder welke knop wilde hebben. Zo kan ik dus met de 'memo' knop het gesprek aannemen/beeindigen. Verder zitten alle functies onder de knoppen waar ze thuis horen.
Djidde heeft t.a.v. de stuurbediening e.e.a. zelf uitgezocht/gemaakt en daar is ook een topic van.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Klopt! Ik heb een aftermarket Pioneer radio in mijn XM zitten, met vlekkeloos werkende stuurbediening!
Pioneerradio's hebben (zoals andere radio's vast ook wel hebben) een WR uitgang. Wired Remote. De signalen herkent de radio door verschillende weerstanden. Dus hoe het werkt:
Knopje --> weerstand --> stereo plug --> radio.
Dat dan keer 8! Als je er meer over wilt weten kun je even mijn topic door lezen. Het werkt echt super, het is heerlijk om door mappen heen te kunnen scrollen met je preset knoppen!
Correctie: in mijn topic staat al het een en ander, en in de How-To sectie staat het hele verhaaltje samen beschreven!
Hartelijk dank, ik kon eerst die How-to echt niet vinden maar nu wel.
Kan ik er 2 bij je bestellen Djidde :) :) Ik wist dat ik daar ergens over gelezen had.
Vandaag heb ik even gekeken naar de diverse radio's die te koop zijn hier. Eentje leek me interessant maar natuurlijk net weer uitverkocht op het showroom model na. Dat is nl. bijna dezelfde Kenwood die we in de andere auto hebben. Heel goedkoop, 60 euri maar ja, ik weet niet hoelang dat ding al aan heeft gestaan in de winkel :( Dus nog maar even verders zoeken) Alpine werd als goed en betrouwbaar genoemd alsmede dus Kenwood. Sony zou prima qua geluidskwaliteit zijn maar minder betrouwbaar, zo werd mij verteld hoor, vandaag. Ik weet niet of het klopt natuurlijk.
Dit vond ik nog wel maar wat Mark al noemt: weinig kans dat het werkt dan dus, bovendien is de xantia niet tot 2002 gemaakt. Maar de sleepring is wel identiek aan die van de XM (series 2 dan in elk geval)
Waar bevindt zich het thermostaat huis op de 2.1 turbo diesel?
Ik wil de koelvloeistof vervangen maar ben er nog niet goed achter waar er ontlucht dient te worden, anders dan op de waterslangen links achter het kleppendeksel als je voor de auto staat. Iemand?
Emulatie van Xp op W7 in combinatie met de lexia programmatuur werkt niet. En de angst voor een Chinese lexia is niet nodig hoor dat werkt gewoon goed.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Niet helemaal correct: betreffende sensoren heb ik allen doorgemeten en degene die vervangen is, was gaar. De andere voorste had ik wel wat twijfels over, vandaar.
Achter is alles brandschoon en in de vaseline.
Achterste sensoren gaan dus kennelijk ook wel eens kapot, had ik nog niet eerder opgepikt?
M.b.t. lexia, ik moet dus een laptop hebben met windows XP.? Niet echt makkelijk te vinden maar misschien moet ik dat maar eens gaan proberen.
Achter sneuvelt vaak de kabel zoals ik schreef. Dit i.v.m. de uitlaat waar die vlak langs loopt.
Laptop met Xp vind je op marktplaats zat.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ierland en Marktplaats zijn helaas niet zo compatible. :wink:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Nee, maar in Ierland hebben we ook wel iets als marktplaats. En daar waren die 2e hands oude laptops mega duur en bovendien wil ik geen laptops in de snail mail :) Daar kan geen enkele laptop tegen denk ik :)
Weet iemand of een achterste sensor idem is als een voorste?
130 cm lijkt me te lang voor achter, maar naar mijn idee moet dat ook wel werken?
Weinig behoefte om weer dat reservewiel en uitlaatpot te demonteren :(
Hmmm ja, woonplaats in je profiel zetten wil dan wel helpen, eBay trouwens ook.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ebay?
Koeriers/postbodes smijten je spul gewoonop straat hoor :) Als het al aankomt. Ierland is niet erg ontwikkeld, XM's kent men daarom ook niet! :) Nooit verkocht hier,te moeilijk voor de dealers!
En tsja, niet iedereen is computer literate maar we doen ons best :)
Dan zou ik toch een knipperkastje fabriceren als ik jou was. :wink: Stelt echt niks voor en kun je ook meerdere storingen uitlezen..
http://rammstein.dfmk.hu/~phoenix/XMCD1/xmfiles/diags.pdf
Hier staat de info die je nodig hebt.. Het gaat door middel van een sigarettenaanstekerplug. Volledige handleiding zit er bij, kan je goed gaan helpen met ook verdere storingen. :)
Ja Jaap, ik hou er mee op zo, je neemt wat aan of je doet het niet, jij kiest duidelijk voor het laatste hetgeen je problemen dus ook niet zal oplossen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
werkt hier prima, al zo lang als ik dat heb. Gewoon een VMWare virtual machine. Een Win2000 machine voor Peugeot Planet en een XP machine voor Lexia.
Dank Matthijs, goed te weten.
Overigens is het goede nieuws dat de ABS, dankzij mijn gebeun dan toch al weer enkele dagen en ca. 350 mijl feilloos schijnt te werken. (lampje blijft uit en ABS schakelt in bij remmen op grind etc.)
Toch opgelost dus, mooi! Had je nog andere noemenswaardige problemen?
Geen problemen verders gelukkig Djidde :)
Hooguit nog wat laswerk wat er aankomt aan de voorste chassispoten. En een ander klokje wat ik wel wil hebben. De huidige knippert praktisch altijd, is wel weer in te stellen maar ik ben daarmee gestopt...is echt op. De stekker aan de achterkant heb ik een beetje krapper gemaakt enz. maar klokje is echt op.
Het is een hele fijne en betrouwbare wagen tot nu toe.
Ow dat is eigenlijk voor het eerst dat ik lees over probleempjes met de klok. Is wel een typisch Xantia kwaaltje, maar bij de XM eigenlijk nooit over gehoord. Dat is dus goed nieuws voor jou Jaap: je mag verwachten dat je probleem over is als je het klokje wisselt :wink:
Yep:) 2 x vervagende klokjes in xantia's , die citroen klokjes ook. Nou nog een XM klokje vinden.
Wij hebben er volgens mij nog een paar over!
Ik ben in de markt voor eentje Djidde. Dat durf ik wel met de snailmail. Hoor graag van je per pm.
Van't weekend maar eens even naar de UK - en passant nog ff langs de CCC-X meeting. Maandagavond weer terug, avond dienstje en dan dinsdag de blauwe dame naar de apk brengen.....we gaan het beleven. Vers USB stickje met verse music ~ nieuwe michelin energy savers and hup we go.
Misschien dat ik nog wat fotootjes plaats later - in elk geval ga ik nou eindelijk eens een v6 24 valve uitproberen :)
Ierse zoefmachine
V6 24V? Someone is gonna kick ass - en slaapt nog onrustig voor een paar weken... I know I did nadat ik enige tijd een V6 24V tot mijn beschikking had!
En ja hoor,voor weer een jaartje goedgekeurd
Ierse zoefmachine
Gefeliciteerd joh! Zonder meer goedgekeurd of moest er nog wat kleins gebeuren?
Proficiat!
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
nee, verder geen opmerkingen. Heb wel de Xenon verlichting moeten demonteren omdat een van de lampen elke keer uitging. Het relais vervangen of in en uit klikken bood alleen tijdelijk soelaas dus ik denk dat een van die xenon kastjes of lampjes niet meer goed werken. Verder heb ik haar uitgelijnd nadat er over een omgevallen tak was gemanouvreerd...en toen op en neer naar Stamford (UK) prive feestje en aansluitend de X -ralley met Xantia's, XM's BX-jes en nog meer leuks) 1200 mijl test ritje, madness! Maar wel leuk!
Ierse zoefmachine
Er is natuurlijk al veel geschreven over audio in de XM. Ik weet en overweeg nog de aanpassing in de originile radio cassetterecorder maar voor de vakantie in de net legaal gemaakte Diesel 2.1 TD, wil ik toch een fatsoenlijke radio. Het zou leuk zijn als ik de originele bedrading intact kan laten.
Ik kan prima een radio kopen en inbouwen maar sta me toch 1 vraagje toe: klopt het dat er maar slechts enkel nieuwe radiomp3 spelers in de handel zijn die plug and play zijn.. Mijn Kenwood KDC 4547U lijkt dat in elk geval wel te zijn in de andere XM.
Ik vind die stuurbediening zo handig...rijd ook eigenlijk wekelijks lange bochtige tochten in het donker.
Gisteren 400 mijl in de diesel gezoefd in mooi weer. Leuke tocht en de tank nog niet eens half leeg.
Gek eigenlijk dat voorgloeien nog steeds wordt toegepast op deze motoren in een toch luxe segment auto: mijn oude ford tranisit hoefde dit al niet meer. Het was een duur roestig rotding maar had wel dat voordeel en tevens als de distributiem brak, dan beschadigde je niet de kleppen. Daar stond ik toen niet bij stil, maar die ouwe roestbak had dus toch nog een groot voordeel naast de grote laadruimte :)
Ierse zoefmachine
Merendeel van de radio's is gewoon plug and play. Hou er wel ter dege rekening mee dat je stuurbediening in 99% van de gevallen niet meer, of niet volledig meer zal werken.
Ik heb zelf een Pioneer met Parrot module maar daarvoor wel een apart kastje (laten) maken zodat mijn stuurbieding er ook mee werkt. Alle module's die ik via het internet heb gekocht (en dat waren er 3) deden het helemaal niet of slechts enkele functies en dan zaten ze ook nog eens onder de verkeerde knop. Via via kwam ik een Duitser op het spoor die mij toen een 'op maat' kastje heeft gemaakt waarbij ik zelfs nog kon kiezen wel functie ik onder welke knop wilde hebben. Zo kan ik dus met de 'memo' knop het gesprek aannemen/beeindigen. Verder zitten alle functies onder de knoppen waar ze thuis horen.
Djidde heeft t.a.v. de stuurbediening e.e.a. zelf uitgezocht/gemaakt en daar is ook een topic van.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Klopt! Ik heb een aftermarket Pioneer radio in mijn XM zitten, met vlekkeloos werkende stuurbediening!
Pioneerradio's hebben (zoals andere radio's vast ook wel hebben) een WR uitgang. Wired Remote. De signalen herkent de radio door verschillende weerstanden. Dus hoe het werkt:
Knopje --> weerstand --> stereo plug --> radio.
Dat dan keer 8! Als je er meer over wilt weten kun je even mijn topic door lezen. Het werkt echt super, het is heerlijk om door mappen heen te kunnen scrollen met je preset knoppen!
Correctie: in mijn topic staat al het een en ander, en in de How-To sectie staat het hele verhaaltje samen beschreven!
Hartelijk dank, ik kon eerst die How-to echt niet vinden maar nu wel.
Kan ik er 2 bij je bestellen Djidde :) :) Ik wist dat ik daar ergens over gelezen had.
Vandaag heb ik even gekeken naar de diverse radio's die te koop zijn hier. Eentje leek me interessant maar natuurlijk net weer uitverkocht op het showroom model na. Dat is nl. bijna dezelfde Kenwood die we in de andere auto hebben. Heel goedkoop, 60 euri maar ja, ik weet niet hoelang dat ding al aan heeft gestaan in de winkel :( Dus nog maar even verders zoeken) Alpine werd als goed en betrouwbaar genoemd alsmede dus Kenwood. Sony zou prima qua geluidskwaliteit zijn maar minder betrouwbaar, zo werd mij verteld hoor, vandaag. Ik weet niet of het klopt natuurlijk.
Ierse zoefmachine
Dit vond ik nog wel maar wat Mark al noemt: weinig kans dat het werkt dan dus, bovendien is de xantia niet tot 2002 gemaakt. Maar de sleepring is wel identiek aan die van de XM (series 2 dan in elk geval)
http://www.kenwood-electronics.co.uk/tech/swa/citroen/
Ierse zoefmachine
De sleepring is niet het issue, dat zijn de weerstanden.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Waar bevindt zich het thermostaat huis op de 2.1 turbo diesel?
Ik wil de koelvloeistof vervangen maar ben er nog niet goed achter waar er ontlucht dient te worden, anders dan op de waterslangen links achter het kleppendeksel als je voor de auto staat. Iemand?
Ierse zoefmachine
Pagina's