Gefeli met je Appie Ka. Toch altijd een prettig gevoel om te horen dat er geen afkeurpunten zijn, ook al weet je dat zelf wel.
Wat betreft die kabelboom, ik denk dat het in de stekers zit. Waarschijnlijk corrosie. Goed schoonmaken met WD-40 of contactspray.
Vwb de remmen, daar gaan toch grotere op en ik zal tzt de handremkabels vervangen dan is dat ook weer ok.
Ik ga wel zoeken naar goede gebruikte veerschotels, het is nog niet zo dat het binnenkort door de motorkap zal schieten :roll:.
De draagarmrubbers ga ik tzt ook vervangen, dan zal het weggedrag als een nieuwe XM zijn 8).
De stekkers van de relais loop ik nog na en hopelijk gaat mijn airco het weer doen. Als de motor loopt met airco aan worden aircoleidingen in de motorruimte wel ijskoud, maar in het interieur merk ik er niks ervan :?.
Fijn dat je weer apk hebt. De remmen is niks. Die relais verbaasd me eigenlijk, ik meen me te herinneren dat jij al je relais al met een t-wrap had aangetrokken? Had je dit probleempje vorig jaar op vakantie ook al niet??
Tijd om de kontakten en stekkers van dat relais eens grondig aan te pakken, als ik dat zo hoor. Inspuiten werkt vaak maar voor beperkte tijd, ook al omdat er best forse stromen overheen lopen. Ff goed aandacht aan besteden lost het probleem voor langere tijd op (evt. inclusief vervanging van het relais zelf)
Iig gefeliciteerd met het jaartje APK wat je zonder noemenswaardige problemen weer gehaald hebt!
Ik dacht dat ik 'm hier al 'ns had laten zien, het ventilator schakelschema:
Als de motor warm wordt, gaan de fans in de langzame stand draaien. Biedt dat geen soelaas, dan gaan ze in de snelle stand draaien. Blijft de motortemperatuur toch stijgen, dan wordt de airco er uitgegooid.
Wat CDPF zegt, is inderdaad waar: WD-40 is min of meer een noodverbandje. Het is raadzaam de contacten na te lopen.
Morgen ga ik de l.v. deur vervangen door een gaaf exemplaar, de ashoes wielzijde aan bijrijderskant vervangen en de kats verwisselen met de katvervangers 8).
Zaterdag ben ik de hele middag bezig geweest met de l.v. deur. Het is allemaal makkelijk werk, maar de tijd vliegt voorbij :roll:.
Diegene de mij de deuren heeft verkocht heeft het ruitmechaniek laten zitten, terwijl hij zei dat hij die al verkocht had :lol:. Omlaag gaat die wel goed en bij het omhoog gaan gaat die wat moeilijk. Ik heb mijn oude in de betere l.v. deur overgezet en zo ook met andere goede onderdelen.
Het is een strakke deur, alleen wel jammer van de bruine plakband die er al een lange tijd erop heeft gezeten aan de gespoten bovenzijde :(. Nadat ik het schoongemaakt met een ontvetter zijn er nu veel witte stipjes te zien :roll:.
Ik wilde toch nog wat aan mijn auto laten spuiten, dan komt dit er ook nog bij. Het gedeelte van het plaatwerk dat onder het originele luchtfilterhuis moet ook voorzien worden van een nieuw stukje verzinkt plaatwerk en overgespoten worden.
Gisteren toch nog de kats verwisseld met de katvervangers 8) na het vervangen van de deur.
Nu is de XM 24v met open luchtfilters en katvervangers heel erg sterk geworden qua koppel en vermogen 8). Naarmate het toerental toeneemt wordt de motor alleen maar sterker, ook na 6000tr/min blijft die heel sterk doorgaan richting 6500tr/min 8) .
Zo snel heb ik mijn XM nog niet eerder meegemaakt :D, ben benieuwd wat die doet op een testbank :wink:.
Het diepe motorgeluid is nu bij deellast al te horen :wink:.
Op de Citromobiel heb ik trouwens een mooie momentsleutel voor 35 euro op de kop getikt, daarbij zit een verloopstukje een verlengstukje.
Ja, ik heb je verhaal vandaag op CM al gehoord. Althans, het goede nieuws. Niet dat van de deur. Da's toch zonde. :?
Welk bereik heeft die momentsleutel? Ik liep er ook over te broeden. Maar ik kwam iets essentiëlers tegen. 8)
Het bereik is van 28Nm tot 210Nm, precies wat ik nodig heb 8). De bougiedop, andere verlengstukken en een knietje koop ik wel los. Op de CM moest ik een complete koffer met doppen en allerlei ander spul kopen van weer 35 euro :roll: .
bedoel je qua lengte? Voor mijn gevoel zit het tussen klein en groot in. De vierkante aansluiting is groot en met het verloopdopje is er een kleine maat op aan te sluiten.
Ik denk dat dat nog wel 'ns meevalt. Waarschijnlijk is JP's auto energie-efficiënter dan die van jou. Maar da's wel iets anders als energiezuinig. :lol:
Vandaag maar weer eens gebeld met Gert de Jong over de bestelde serie1 dimlicht glaasjes.
Deze plastic glaasjes staan er bekend om dat ze op den duur gaan vergelen door de hitte en het gelige licht als de halogeen H1 lampjes verouderen.
Ik hoop dat mijn nieuwe glaasjes niet meer vergelen i.c.m. mijn blauw witte 6000K xenon. Er wordt minder warmte afgegeven door het hogere rendement en het licht wordt niet geel als het verouderd.
Door een onbekende reden lagen ze in Aalsmeer klaar alsof ik het kwam ophalen. Ze worden alsnog opgestuurd en misschien komen ze morgen of overmorgen binnen 8).
Als ik het geweten had dat ze op de Citromobiel stonden had ik daar met hun kunnen afspreken :wink: ....
Ben benieuwd of de evenementencomissie zo`n dag kan regelen, er is genoeg belangstelling :D.
Als is het maar om te kunnen zien of de originele fabrieksopgave nog gehaald wordt :wink:.
Jeroen, rij ook maar een keer met de mijne dan kun je het verschil merken :wink:.
Jouw XM is qua km-stand veel jonger dan de mijne en zal daardoor "nieuwer" aanvoelen dan mijn motor.
Vandaag een mailtje gestuurd naar Gert de Jong omdat ik nog steeds de bestelde glaasjes niet binnen heb gekregen.
Vanochtend is het opgestuurd en hopelijk komt het morgen binnen :wink:.
Morgen de taxatie van de XM en CX van Frank Bekker en ook mijn XM :D.
Jammer van die paar puntjes, maar dat maak jij toch zo in orde!?
Een jaar APK heb iig in the pokket!! 8)
Gefeli met je Appie Ka. Toch altijd een prettig gevoel om te horen dat er geen afkeurpunten zijn, ook al weet je dat zelf wel.
Wat betreft die kabelboom, ik denk dat het in de stekers zit. Waarschijnlijk corrosie. Goed schoonmaken met WD-40 of contactspray.
Vwb de remmen, daar gaan toch grotere op en ik zal tzt de handremkabels vervangen dan is dat ook weer ok.
Ik ga wel zoeken naar goede gebruikte veerschotels, het is nog niet zo dat het binnenkort door de motorkap zal schieten :roll:.
De draagarmrubbers ga ik tzt ook vervangen, dan zal het weggedrag als een nieuwe XM zijn 8).
De stekkers van de relais loop ik nog na en hopelijk gaat mijn airco het weer doen. Als de motor loopt met airco aan worden aircoleidingen in de motorruimte wel ijskoud, maar in het interieur merk ik er niks ervan :?.
Zojuist de diverse stekkers met WD40 ingespoten. De ventilatoren werken naar behoren en de airco wordt weer lekker koud 8).
Het is me voor het eerst opgevallen dat het dashboardlampje met het oranje thermometer en pijltje omhoog gaat branden als het echt te heet wordt.
Ook wanneer de bruine stekker van de bruine temperatuursensor op het blok wordt losgetrokken, brandt dit waarschuwingslampje.
Fijn dat je weer apk hebt. De remmen is niks. Die relais verbaasd me eigenlijk, ik meen me te herinneren dat jij al je relais al met een t-wrap had aangetrokken? Had je dit probleempje vorig jaar op vakantie ook al niet??
Komt vast en zeker door die piepkes die zuigen zo vacuum :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Tijd om de kontakten en stekkers van dat relais eens grondig aan te pakken, als ik dat zo hoor. Inspuiten werkt vaak maar voor beperkte tijd, ook al omdat er best forse stromen overheen lopen. Ff goed aandacht aan besteden lost het probleem voor langere tijd op (evt. inclusief vervanging van het relais zelf)
Iig gefeliciteerd met het jaartje APK wat je zonder noemenswaardige problemen weer gehaald hebt!
Ik dacht dat ik 'm hier al 'ns had laten zien, het ventilator schakelschema:
Als de motor warm wordt, gaan de fans in de langzame stand draaien. Biedt dat geen soelaas, dan gaan ze in de snelle stand draaien. Blijft de motortemperatuur toch stijgen, dan wordt de airco er uitgegooid.
Wat CDPF zegt, is inderdaad waar: WD-40 is min of meer een noodverbandje. Het is raadzaam de contacten na te lopen.
Op korte termijn heb ik de WD40 en tzt ga ik mijn contacten grondiger aanpakken.
Dat de airco uit wordt gezet wanneer het te warm wordt wist ik niet, maar wel logisch.
@Mike, dit zelfde probleem had ik ook in Italië met mijn vakantie :wink:.
Morgen genieten tijden mijn rit naar Reeuwwijk / Reeuwwijkse plassen :wink:.
Morgen ga ik de l.v. deur vervangen door een gaaf exemplaar, de ashoes wielzijde aan bijrijderskant vervangen en de kats verwisselen met de katvervangers 8).
Ik dacht dat je morgen naar CM ging? Of ga je dat allemaal daar op de parkeerplaats doen? ;-)
eli met de apk en wie weet tot dalijk.
Volgen mij gaat t niet lekker met dat deurtje hangen, of wel soms.... :roll: Ben je er nog aan bezig??
Zaterdag ben ik de hele middag bezig geweest met de l.v. deur. Het is allemaal makkelijk werk, maar de tijd vliegt voorbij :roll:.
Diegene de mij de deuren heeft verkocht heeft het ruitmechaniek laten zitten, terwijl hij zei dat hij die al verkocht had :lol:. Omlaag gaat die wel goed en bij het omhoog gaan gaat die wat moeilijk. Ik heb mijn oude in de betere l.v. deur overgezet en zo ook met andere goede onderdelen.
Het is een strakke deur, alleen wel jammer van de bruine plakband die er al een lange tijd erop heeft gezeten aan de gespoten bovenzijde :(. Nadat ik het schoongemaakt met een ontvetter zijn er nu veel witte stipjes te zien :roll:.
Ik wilde toch nog wat aan mijn auto laten spuiten, dan komt dit er ook nog bij. Het gedeelte van het plaatwerk dat onder het originele luchtfilterhuis moet ook voorzien worden van een nieuw stukje verzinkt plaatwerk en overgespoten worden.
Gisteren toch nog de kats verwisseld met de katvervangers 8) na het vervangen van de deur.
Nu is de XM 24v met open luchtfilters en katvervangers heel erg sterk geworden qua koppel en vermogen 8). Naarmate het toerental toeneemt wordt de motor alleen maar sterker, ook na 6000tr/min blijft die heel sterk doorgaan richting 6500tr/min 8) .
Zo snel heb ik mijn XM nog niet eerder meegemaakt :D, ben benieuwd wat die doet op een testbank :wink:.
Het diepe motorgeluid is nu bij deellast al te horen :wink:.
Op de Citromobiel heb ik trouwens een mooie momentsleutel voor 35 euro op de kop getikt, daarbij zit een verloopstukje een verlengstukje.
Ja, ik heb je verhaal vandaag op CM al gehoord. Althans, het goede nieuws. Niet dat van de deur. Da's toch zonde. :?
Welk bereik heeft die momentsleutel? Ik liep er ook over te broeden. Maar ik kwam iets essentiëlers tegen. 8)
Het bereik is van 28Nm tot 210Nm, precies wat ik nodig heb 8). De bougiedop, andere verlengstukken en een knietje koop ik wel los. Op de CM moest ik een complete koffer met doppen en allerlei ander spul kopen van weer 35 euro :roll: .
Da's een heel mooi bereik. Istie groot of klein?
bedoel je qua lengte? Voor mijn gevoel zit het tussen klein en groot in. De vierkante aansluiting is groot en met het verloopdopje is er een kleine maat op aan te sluiten.
Dan heb je een hele goeie koop gedaan. :D
ik hoop het ook :wink:
Die hebben wij ook gekocht toen je bij mij was..voor 49,= + 10,= voor een stevig verloopstukje :cry:
Die stipjes mogen de pret niet drukken JP, wat ik veel belangrijker vind: is ze mooi strak als je langszij kijkt?
En als ik het goed heb staat je XM momenteel niet model voor het milieu moto van Citromobile maar is wel allejezus snel 8) 8)
Ik denk dat dat nog wel 'ns meevalt. Waarschijnlijk is JP's auto energie-efficiënter dan die van jou. Maar da's wel iets anders als energiezuinig. :lol:
Mike, kom maar nog eens rijden :wink: het is nu echt sneller dan de vorige keer in originele modus. Laat staan het motorgeluid :lol: .
De deur is verder heel mooi strak en voelt stijver en ietsje zwaarder :shock: aan dan mijn vorige deur, het sluit meer als een kluis 8) zeg maar.
Ik heb wel een groene XM in vert vega, maar of dat zo milieuvriendelijk is :mrgreen:.
Ja Wim, de mijne is energie-efficiënter en effectiever :lol:
Vandaag maar weer eens gebeld met Gert de Jong over de bestelde serie1 dimlicht glaasjes.
Deze plastic glaasjes staan er bekend om dat ze op den duur gaan vergelen door de hitte en het gelige licht als de halogeen H1 lampjes verouderen.
Ik hoop dat mijn nieuwe glaasjes niet meer vergelen i.c.m. mijn blauw witte 6000K xenon. Er wordt minder warmte afgegeven door het hogere rendement en het licht wordt niet geel als het verouderd.
Door een onbekende reden lagen ze in Aalsmeer klaar alsof ik het kwam ophalen. Ze worden alsnog opgestuurd en misschien komen ze morgen of overmorgen binnen 8).
Als ik het geweten had dat ze op de Citromobiel stonden had ik daar met hun kunnen afspreken :wink: ....
ben ook benieuwd wat ie doet op een bank!
Ben benieuwd of de evenementencomissie zo`n dag kan regelen, er is genoeg belangstelling :D.
Als is het maar om te kunnen zien of de originele fabrieksopgave nog gehaald wordt :wink:.
Jeroen, rij ook maar een keer met de mijne dan kun je het verschil merken :wink:.
Jouw XM is qua km-stand veel jonger dan de mijne en zal daardoor "nieuwer" aanvoelen dan mijn motor.
of jij in de mijne :wink: hoop ik dat het tegenvalt voor jou :lol:
:lol:, dat is goed :wink:. Dat komt nog wel.
Ik heb laatst met de XM van Benny gereden en zijn aandrijflijn presteerde voor mijn gevoel ook nog zoals het hoort :wink:.
Vandaag een mailtje gestuurd naar Gert de Jong omdat ik nog steeds de bestelde glaasjes niet binnen heb gekregen.
Vanochtend is het opgestuurd en hopelijk komt het morgen binnen :wink:.
Morgen de taxatie van de XM en CX van Frank Bekker en ook mijn XM :D.
Eh..welke glaasjes ook alweer?
Pagina's