Hallo allemaal,
Met de zwarte ZPJ naar de keuring, oei oei, die is er slecht aan toe!
Diravi lek, veel kleine zaken, achteras doorgerot.
Dus nu met spoed de 4 jaar geleden aangeschafte ES9 de weg op helpen,
de onderdelen had ik al, op de gril na.
Dit was 4 jaar geleden:

Carterpan moet er nieuw onder, de vorige eigenaar had wat zaken eraf gehaald, zoals spiegels, en blijkbaar ook in de motorruimte..
Er zit wat laswerk aan onder de computerbak, en ik hou enkele stekkers over :/
Als iemand zou kunnen aangeven waar die horen..
Deze, komt uit de dikke kabelboom bij de computerbak..
Deze, witte, van de cruise control.
Welk relais hoort hier in ?
Dank alvast :)









Ik weet niet of je er veel aan hebt, want ik heb een V6 24V ZPJ4 type 1, maar toch wil ik delen wat ik hier kan plaatsen:
Die relais aan de bestuurders zijde voor de fans.
Dank je, maar dit is een heel andere motor/uitrusting..
Ik heb nu 2 computers in de bak, 1 is de ECU, 1 met de zwarte en witte stekkers voor de veercomputer..
De kleine witte van de cc gaat richting rempedaal, schat ik.
Ik heb nog een Valeo koppeling voor dit type liggen die voor een heel zacht prijsje van eigenaar mag wisselen als je interesse hebt...
Geweldige motor/bak combinatie! Beetje jaloers ben ik wel, leuk project!
Oeh, leuk. Midnight Puzzle Game.
Die zwart/paarse stekker gewoon los in de ECU bak. Is voor iets met de automaat.
Die kabel die je los hebt liggen loopt over de onderzijde van het front. De bruine stekker moet voor de ECUbak z'n maatje vinden.
De blauwe en zwarte aan de andere kant doorvoeren door het metaal-schot naar de CC-vacuümpomp en het stukje met de witte stekker omhoog doorvoeren zodat de stekker bij je zekering-kast komt te liggen. Verder niet aan sluiten, is ook weer iets voor de automaat.
Die losse oogjes met zekering eraan kan niet anders dan loodrecht op de plus van de accu. Zal wel de zekering-modificatie voor de kachel zijn.
En het missende relais moet dezelfde zijn als de twee andere op de foto. Tenminste, ik zie aan de stekker op de achtergrond dat dit de bestuurderszijde is, toch?
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
En als XM205 gen belang heeft bij die koppeling, dan heb ik wel interesse. ;)
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Vandaag carterpan er weer onder gemaakt,
front er op geschroefd, koplampen er in gezet.
Morgen olie erin, en zien of het carter dicht is, spannend!

Heb ik nog 2 stekkers over, een 3 polige (19K9) en een 2 polige (42 / 27L9) die rechtsvoor samen met de richtingaanwijzer in het spatbord naar buiten gaat.
Even voor de vorm de onderbumper erop gezet, voorste spatbordsteunen zijn allebei weg zoals gebruikelijk.
Ook de accu erin gezet, knippers werken, achterlichten, remlichten, zijlichten vóór,
Koplampen NIET, maar heb nog 2 front kabelbomen liggen, morgen verder zoeken.
Die 2polige is loos. Wordt naar voren geleid langs het plaatwerk. Denk dat ie voor de sproeiermoter van de koplampen is.
Van die 3polige moet je een duidelijkere locatie geven. Daar zijn er meerdere van bij het front. (En ik lig in bed, dus ik ga niet even onder de motorkap op zoek naar waar die kleurcombi van draden te vinden valt. x) )
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.