Vandaag weer lekker aan de auto gewerkt. O.a. het lv. spatbord van de sloper gemonteerd, mistlampen ingebouwd (met gele lampen) en aangesloten, zonneklep met verlichting gemonteerd en de kofferbakbekleding vastgeplakt.
En ook nog de Turbo CT logo's terug geplakt, alleen nu in het zwart. :wink:
Ik vind die gold h1's niet echt heel geel Coen. Althans bij mij dan. Misschien toch eens met kleine kapjes proberen zoals bij Mark. Die heeft het mooiste gele licht.
Ik weet eigenlijk niet of serie2 H1 oh H4 heeft. Igg heeft Mark in Viola gele kapjes over het wit licht zitten. Daardoor kaatst zijn reflector ook geel naar buiten as ze niet branden:
Het geel komt niet zo erg naar voren als in het echt door de inval van de zon...
Niet in de komende AE, maar in die erna zal een uitgebreid stuk komen over het monteren van H4 in H1 koplampen.. Even kijken of dat daarvoor ook nog op het forum komt ;-)
Zo moeilijk is dat niet hoor. 't is alleen bijna niet uit te leggen:
Die H4 kappen hebben aan de voet 4 klemveren pootjes. In de voet van de lampunit zitten 3 sleufjes. Die klemveren pootjes zijn ongeveer 2 keer zo breed als die sleufjes, dus dremelen. Als je de goed kant dremelt en 1 pootje weghaalt past het min of meer.
Seeing is understanding. ;-)
Mwa... dat stokje kan je zo doen. Voor de as moet de moer 35 los (altijd lekker vast) en je fuseekogel. Daarna kan je idd wel de poot naar buiten buigen en je as loswippen. Nog even tussenlagertje losschroeven indien aanwezig. ach, t valt ook eigenlijk wel mee he 8)
Hmm, ik van was plan om alleen de fuseekogel en het stabistokje los te halen en dan de hele remschijf + mikmak eromheen + aandrijfas zo uit de bak te trekken.
http://lh3.ggpht.com/_7ffp_6LVkJQ/S5KFre8TnbI/AAAAAAAACXA/hFTQCNdrXuw/s912/DSC00503.JPG
http://lh4.ggpht.com/_7ffp_6LVkJQ/S9HqmzvvA4I/AAAAAAAACl0/Mpf3crqKL0Y/s912/DSC00570.JPG
:wink:
Met keurig weggepoetst "ééntje" :wink:
duuhhhh
Vandaag weer lekker aan de auto gewerkt. O.a. het lv. spatbord van de sloper gemonteerd, mistlampen ingebouwd (met gele lampen) en aangesloten, zonneklep met verlichting gemonteerd en de kofferbakbekleding vastgeplakt.
En ook nog de Turbo CT logo's terug geplakt, alleen nu in het zwart. :wink:
En ja; d'r mist nog wat. :wink:
Goed bezig. :D
blijft grappig een bijna gelijke nr plaat te zien...
overigens, je weet dat je een prent kan krijgen he, voor dat weggepoetste cijfertje... :wink:
Gomp, dat cijfertje is niet weggepoetst. Het is verweerd. :mrgreen: Ik heb het zelf gezien.
Ik vind die gold h1's niet echt heel geel Coen. Althans bij mij dan. Misschien toch eens met kleine kapjes proberen zoals bij Mark. Die heeft het mooiste gele licht.
maar welke lampies zitten daar dan in ?
past xenon in de gele bol ?
Nee, die xenonlampen zijn iets langer dan die halo's. En die passen net in een H4-kap. Heeft te maken met de Wet van Behoud van Ellende. :mrgreen:
Ik weet eigenlijk niet of serie2 H1 oh H4 heeft. Igg heeft Mark in Viola gele kapjes over het wit licht zitten. Daardoor kaatst zijn reflector ook geel naar buiten as ze niet branden:
H1.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wat voor kapjes zijn dat dan?
Vertel vertel... :wink:
Gewoon, H1 gele kapjes.. Die schroef je in je lampunit in plaats van de H1 houders..
Zijn lekker zeldzaam! Veel plezier met zoeken..
Met wat creativiteit kun je er ook H4 kappen in plaatsen. Dat heb ik bij mijn Multimedia gedaan en dat zit er ook zonder licht erg geel uit!
Marco
H4 kappen klinkt hoopvol want H1 kapjes zijn niet te vinden.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Heb je nou H1 kapjes Mark, of toch H4 en waar heb je ze bekomen?
H4 kappen in H1 koplampen:
Het geel komt niet zo erg naar voren als in het echt door de inval van de zon...
Niet in de komende AE, maar in die erna zal een uitgebreid stuk komen over het monteren van H4 in H1 koplampen.. Even kijken of dat daarvoor ook nog op het forum komt ;-)
Marco
@Mike ik heb H1 met H1 kapjes.
Klinkt zeer intressant Marco, ik zijn benieuwd.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zo moeilijk is dat niet hoor. 't is alleen bijna niet uit te leggen:
Die H4 kappen hebben aan de voet 4 klemveren pootjes. In de voet van de lampunit zitten 3 sleufjes. Die klemveren pootjes zijn ongeveer 2 keer zo breed als die sleufjes, dus dremelen. Als je de goed kant dremelt en 1 pootje weghaalt past het min of meer.
Seeing is understanding. ;-)
maar je moet wel het glas losmaken begrijp ik ?
Was dat met de originele H1 kapjes ook het geval ?
Ja, het glas moet los: 8 klemmen. Of waren het er 10? :wink:
Net weer voor 160 euro aan onderdelen gehaald bij de dealer en de groothandel.
Nieuwe aandrijaskeerrringen, stabistokjes en een waterpomp, maar die laatste is niet voor de XM. :wink:
Nu alleen nog even kijken wanneer ik zin heb om die aandrijaskeerrringen te monteren. :roll:
Nadat je je moed hebt ingedronken. :lol:
Ik kan je nu wel verklappen: die zin gaat nooit komen :lol:
Eg wel! :wink:
Want het rechter stabi stokje zit me danig te irriteren dat die zeker vervangen gaat worden, en dan zijn we toch al halverwege. :wink:
Mwa... dat stokje kan je zo doen. Voor de as moet de moer 35 los (altijd lekker vast) en je fuseekogel. Daarna kan je idd wel de poot naar buiten buigen en je as loswippen. Nog even tussenlagertje losschroeven indien aanwezig. ach, t valt ook eigenlijk wel mee he 8)
Hmm, ik van was plan om alleen de fuseekogel en het stabistokje los te halen en dan de hele remschijf + mikmak eromheen + aandrijfas zo uit de bak te trekken.
Zo lukt het bij een CX en een BX ook. :roll:
Tja t zal misschien wel zo lukken maar dan wordt het mikken in je verse keering wel wat moeilijker.
Dat lukt wel met 4 handen. :wink:
Is me niet opgevallen dat je handen aan je benen hebt. :lol:
Pagina's