Ja, eigenlijk wel. Nú is die echt rijp voor de sloop. :wink:
Vandaag heb ik de spoiler en de achterklepbalk van de (vorige) sloper gemonteerd. Ook heb ik de achterlichten en de smokebalk even gedemonteerd om ze goed te kunnen poetsen.
Volgende stap is het monteren van de achterbumper en dan ben ik wel even uitgewisseld met het plaatwerk. :lol:
Dan kan ik me weer meer gaan richten op de techniek en de aankomende apk. :roll:
Zolang de remvertraging voldoende is en ze niet flinterdun zijn, keurt Appie Ka ze toch niet af? Toch?
Ach, als dat je enige zorg is, valt het reuze mee. ;-)
de nrom is volgens mij niet de dikte van de schijf, maar of ze vertragen EN als ze dat netjes doen, wat het vertragingsverschil tussen links en rechts is. Daar is een maximum voor.
De dikte van je schijf is (meen ik) geen apk criterium, de boel moet deugdelijk remmen.
Ja officieel is die regel er wel, en ook of ze netjes recht afslijten en geen rare ribbelvorming hebben etc etc. Maar alleen de echte zeiksnor keurt je daarop af ;)
De dikte van de achter schijven is nu ongeveer 7,5 mm.
En moeten geloof ik minimaal 7 mm zijn.
Maar ja, ik meet het met de schuifmaat, dus moet ik het randje wat niet wegslijt ook meemeten. Al zou je dat dus gaan verrekenen kom je wel onder de 7 mm. :?
En het zou wel leuk zijn als ik tegen een setje Break klauwen aanloop, want dan wordt de velg wat meer gevuld. :wink:
Ik ga zowel voor de ES9J4 remklauwen met schijven en blokken vóór monteren en later de XM break remklauwen met bijbehorende remdelen achter :wink:.
De 288mm schijven zijn 28mm dik tov 26mm bij de 283mm, dus er is ook een hoger thermisch vermogen beschikbaar naast de iets grotere diameter. Het remmoment verschil is wel te merken :wink:.
Vandaag de achterbumper erop gezet. Ook heb ik het eindstukje van de uitlaat zwart gespoten, dat staat toch wel wat beter dan dat suffe staal. :wink:
En de achterspatlappen die ik al een tijdje had liggen heb ik nu ook gemonteerd. Maar of ik er blij mee ben. :roll:
Zo in de laagste stand vind ik het nog wel mooi staan, maar als de auto gewoon in de rijstand staat, vind ik het wel erg suf staan.
En ook zijn de spatlappen niet echt zwart maar een beetje grijzig, terwijl de rest van het plastic aan de auto wel zwart is. Dus misschien doe ik die spatlappen wel weer weg.
Verder is de auto aan de buitenkant (op de grille na) voorlopig wel even af. :wink:
Inderdaad, die zwarte uitlaat staat heel kek. Komt vooral door je velgen; een mooie combinatie. 8) En die spatlappen staan daar niet echt bij.
Nu je het over die lappen hebt, ik zou ze best voor de voorwielen willen hebben. Ik weet dat het een hoog oude mannetjesgehalte heeft, maar na een regenbui op een niet al te schone weg, heb ik tussen de voorwielen en de achterdeuren van die opgespatte moddersporen. En dat vind ik ook niet mooi staan. ;-)
Als je je bedenkt doe dat dan snel, als je er eenmaal mee gaat rijden dan krast dat kunstof door de trillingen enorm op je bumper en kun je weer op zoek naar een gave.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik vond al dat die de laatste tijd wat rumoerig was en ik zag vandaag ook dat het eindstukje niet netjes "in" de bumper hing.
Nu blijkt dus dat de verbindingspijp aan de voorkant gewoon los in de pot zit. :roll:
Gelukkig heb ik de eindemper van de sloper nog, die ga ik straks gelijk maar halen zodat ik het eindstukje weer kan spuiten.
Hopelijk kan ik hem dan zondag eronder hangen.
En ik heb ook vandaag de spatlappen verkocht, dus die gaan er defintief weer onder vandaan. :wink:
Pff, voorwaar geen klusje wat je ff in een uurtje doet. Succes joh!
(je kent het trucje van: nieuwe stabistokjes eerst aandraaien met gewone moer, en daarna pas met plastic-inleg-moer zodat ze niet meer meedraaien? En de truc van brander-op-de-oude-plasticinlegmoer-zodat-die-makkelijk-eraf-draait? Ja hé? Maar ik meld ze toch maar even :D )
Vanochtend om kwart over tien begonnen, en vanmiddag en vier uur was ik klaar. En dat is inclusief proefrijden en opruimen, wel aardig dacht ik zo. :wink:
Afgezien van een rechter aandrijfas die een beetje protesteerde door er moeilijk uit te gaan, ging alles voorspoedig. Al is en blijft het natuurlijk prutsen om die oude keerringen eruit te krijgen zonder schade te maken aan de bak. :?
En nog 2 pics voor de liefhebbers van de oude meuk die is vervangen en de 'werkplaats.' :wink:
Morgen maar eens even een APK afspraak maken voor volgende week. :roll:
:mrgreen: :lol:
Ik zal wel even een apart topic maken over die gele lampen..
Preciese beschrijving volgt dan wel in de AE, met foto's en al..
Marco
Nou Coen! Achterbumpertje gescored met een hele XM er nog aan??? :lol:
Neuh, die XM was zo slecht, dat die het niet waard was om naar huis te halen.
Dus ik heb terplekke de achterbumper gewisseld.
Zie ook topic 'de auto' :wink:
Dus eigenlijk heb je de enige reden om de auto te verkopen gedemonteerd. :lol:
Ja, eigenlijk wel. Nú is die echt rijp voor de sloop. :wink:
Vandaag heb ik de spoiler en de achterklepbalk van de (vorige) sloper gemonteerd. Ook heb ik de achterlichten en de smokebalk even gedemonteerd om ze goed te kunnen poetsen.
Volgende stap is het monteren van de achterbumper en dan ben ik wel even uitgewisseld met het plaatwerk. :lol:
Dan kan ik me weer meer gaan richten op de techniek en de aankomende apk. :roll:
Verwacht je nog problemen met de APK?
De achterremschijven zijn wat dun, dat is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken.
Maar goed, ik zie het wel over een paar weken. :wink:
Mooi man! Jij bent ook wel van het type "gas erop"! :lol: :wink:
Zolang de remvertraging voldoende is en ze niet flinterdun zijn, keurt Appie Ka ze toch niet af? Toch?
Ach, als dat je enige zorg is, valt het reuze mee. ;-)
de nrom is volgens mij niet de dikte van de schijf, maar of ze vertragen EN als ze dat netjes doen, wat het vertragingsverschil tussen links en rechts is. Daar is een maximum voor.
De dikte van je schijf is (meen ik) geen apk criterium, de boel moet deugdelijk remmen.
Jawel, volgens mij is er wel een minimum aan wat een bepaalde schijf in een bepaalde auto mag hebben. Ik heb er al eens afkeur op gehad :(
Ja officieel is die regel er wel, en ook of ze netjes recht afslijten en geen rare ribbelvorming hebben etc etc. Maar alleen de echte zeiksnor keurt je daarop af ;)
Ik zou niet bezuinigen op goede remmen en dunne schijven vervangen, ook al is het geen APK afkeurpunt.
De dikte van de achter schijven is nu ongeveer 7,5 mm.
En moeten geloof ik minimaal 7 mm zijn.
Maar ja, ik meet het met de schuifmaat, dus moet ik het randje wat niet wegslijt ook meemeten. Al zou je dat dus gaan verrekenen kom je wel onder de 7 mm. :?
En het zou wel leuk zijn als ik tegen een setje Break klauwen aanloop, want dan wordt de velg wat meer gevuld. :wink:
Voor ook al V6 ES9J4 klauwen?
Die zijn ook een maat groter..
Marco
Dat scheelt 5 mm?
283 tegenover 288 volgens de Citroën site.
Dat lijkt me optisch niet de moeite.
Ik ga zowel voor de ES9J4 remklauwen met schijven en blokken vóór monteren en later de XM break remklauwen met bijbehorende remdelen achter :wink:.
De 288mm schijven zijn 28mm dik tov 26mm bij de 283mm, dus er is ook een hoger thermisch vermogen beschikbaar naast de iets grotere diameter. Het remmoment verschil is wel te merken :wink:.
Vandaag de achterbumper erop gezet. Ook heb ik het eindstukje van de uitlaat zwart gespoten, dat staat toch wel wat beter dan dat suffe staal. :wink:
En de achterspatlappen die ik al een tijdje had liggen heb ik nu ook gemonteerd. Maar of ik er blij mee ben. :roll:
Zo in de laagste stand vind ik het nog wel mooi staan, maar als de auto gewoon in de rijstand staat, vind ik het wel erg suf staan.
En ook zijn de spatlappen niet echt zwart maar een beetje grijzig, terwijl de rest van het plastic aan de auto wel zwart is. Dus misschien doe ik die spatlappen wel weer weg.
Verder is de auto aan de buitenkant (op de grille na) voorlopig wel even af. :wink:
Foto's:
Inderdaad, die zwarte uitlaat staat heel kek. Komt vooral door je velgen; een mooie combinatie. 8) En die spatlappen staan daar niet echt bij.
Nu je het over die lappen hebt, ik zou ze best voor de voorwielen willen hebben. Ik weet dat het een hoog oude mannetjesgehalte heeft, maar na een regenbui op een niet al te schone weg, heb ik tussen de voorwielen en de achterdeuren van die opgespatte moddersporen. En dat vind ik ook niet mooi staan. ;-)
Als je je bedenkt doe dat dan snel, als je er eenmaal mee gaat rijden dan krast dat kunstof door de trillingen enorm op je bumper en kun je weer op zoek naar een gave.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Goh, je bent de eerste die ik tegen kom die spatlappen monteert in plaats van demonteert.
je had destijds toch ook van die echte spatlappen met een witte chevrons erop?
Shit, de einddemper is naar z'n grootje.
Ik vond al dat die de laatste tijd wat rumoerig was en ik zag vandaag ook dat het eindstukje niet netjes "in" de bumper hing.
Nu blijkt dus dat de verbindingspijp aan de voorkant gewoon los in de pot zit. :roll:
Gelukkig heb ik de eindemper van de sloper nog, die ga ik straks gelijk maar halen zodat ik het eindstukje weer kan spuiten.
Hopelijk kan ik hem dan zondag eronder hangen.
En ik heb ook vandaag de spatlappen verkocht, dus die gaan er defintief weer onder vandaan. :wink:
Morgen is het zover; dan gaat ik de aandrijfaskeerringen en de stabistokjes vervangen! 8)
Zet 'm op Coen :thumbup:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pff, voorwaar geen klusje wat je ff in een uurtje doet. Succes joh!
(je kent het trucje van: nieuwe stabistokjes eerst aandraaien met gewone moer, en daarna pas met plastic-inleg-moer zodat ze niet meer meedraaien? En de truc van brander-op-de-oude-plasticinlegmoer-zodat-die-makkelijk-eraf-draait? Ja hé? Maar ik meld ze toch maar even :D )
Veel succes Coen. Ach, die stabistokjes zijn de kunst niet maar die keerringen des te meer. ;-)
Zo, ik ben ook weer klaar voor vandaag.
Vanochtend om kwart over tien begonnen, en vanmiddag en vier uur was ik klaar. En dat is inclusief proefrijden en opruimen, wel aardig dacht ik zo. :wink:
Afgezien van een rechter aandrijfas die een beetje protesteerde door er moeilijk uit te gaan, ging alles voorspoedig. Al is en blijft het natuurlijk prutsen om die oude keerringen eruit te krijgen zonder schade te maken aan de bak. :?
En nog 2 pics voor de liefhebbers van de oude meuk die is vervangen en de 'werkplaats.' :wink:
Morgen maar eens even een APK afspraak maken voor volgende week. :roll:
Mooi dat de missie geslaagd is. :thumbup: Verwacht je nog rare dingen voor Appie Ka?
Pagina's