Ik heb dat droogijsstralen eens opgezocht. Ziet er wel heel interessant uit.
Krantjes onder de wagen leggen om het vuil op te vangen en spuiten maar. Geen gedoe met liters vloeistof of giftige dampen.
Wel jammer dat zo'n apparaatje al 5000eu moet kosten. Met huren zou je inclusief CO2 iets van 300eu kwijt zijn?
Weet jij al hoeveel het kost als je het laat doen?
PRV 12v ombouwen naar PRV 24v staat hier ook op het programma. Nog niet helemaal gekeken hoe het met de stekkers zit, maar ik ga ervan uit dat het enige verschil zal zitten in stekkers tussen de motor en de ECU. (Deze motorruimte-kabelboom zet je natuurlijk over. Net zoals de motor ECU). En dan vanuit de ECU nog een stekker de wagen in om wat dashboard lampjes/spul aan te sturen. Lijkt me dat dat toch wel hetzelfde zal zijn. Anders moet je tijdens je productie ook nog eens een ander kabelboom de wagen in trekken omdat het een 24klepper wordt.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
JAAA!!!.. Ik ben heel benieuwd!
(mede omdat hier een blubberbak staat waarvan ik niet weet hoe ik die schoon krijg zonder een mileuramp te veroorzaken. )
Ga je meteen ook uitproberen of je lakwerk en/of andere delen van de wagen hiermee schoon (nieuwachtig) kan krijgen?
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Gisteravond werd alles geleverd, was even schrikken van de compressor..
Vanmorgen om 8 uur begonnen, 11 uur had ik de ZPJ4, de TCT, de ZPJ en de RFS in de 205 klaar :)
De ZPJ viel tegen, net als het spruitstuk van de RFS.
Ook geleerd dat sommige blokken wel schoon willen worden, andere niet, ook was de bak van de ZPJ4 gedeeltelijk niet netjes te krijgen..
Al met al, wel blij met het resultaat !
En dan nu de foto's :)
Komende weken de rode verder ontmantelen, en dan zien wanneer deze beauty een plekje in de zwarte gaat krijgen !
Dashboard wijkt volgens mij alleen af in de olietemperatuur meter die de ZPJ niet heeft.
Geen/weinig afval, zat er zelf ook goed onder :)
Maar relatief weinig.
Het mooiste is hoe het stekkers en slangen schoon maakt, zijn weer als nieuw !
Wat ik ook geleerd heb, is dat als een slang slecht is, dat naar boven komt tijdens de straal actie :/
Volgende keer ook de laptop mee, foto's maken, bekijken in het groot, en dan de vergeten stukjes alsnog aanpakken :)
In februari nog maar eens huren, wel eerst even 3 of 4 man regelen die hier ook mee willen werken, om de kosten te drukken.
Mooi resultaat en bedankt voor het delen. :) Dit is zeker voor mij ook de moeite/kosten waard als ik terzijnertijd m'n blok er uit haal.
Heb je trouwens de volledige 100kg droogijs er doorheen gejaagd? Of had je daar ook (net zoals de huurtijd) nog van over?
En hoe handzaam is de spuitmond? Kan je lekker tussen hoekjes/kietjes/gaatjes werken (ingebouwd blok) of werkt het stukken beter als er zo veel mogelijk los/gedemonteert is?
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Was na 3 uur al klaar, ZPJ4 blok in 1,5 uur, achteraf toch wat plekjes vergeten, zie eerdere post :)
Maar ben er tevreden mee !
Nog 2 vloerkleden gedaan, 3 blokken waarvan 1 Volvo blok geen resultaat gaf, droogijs verwijderd alleen alle vervuiling,
heeft geen straalkracht..
Maar op 1 dag kan je aardig veel doen, als ik het nog een keer doe moet er ergens een brug beschikbaar zijn,
en meerdere mensen die willen stralen zodat je een hoog rendement haalt uit de huur..
Apparaat wordt 's avonds geleverd, je zou al kunnen beginnen, en pas 's middags de dag na huren opgehaald,
denk dat je zo met 1 dag huur minimaal 20 auto's kan doen :)
Wel in dat geval 300 kg droogijs bestellen, 1 euro ex per kilo.
Er zat 1 spuitmond bij, gewoon een soort buisje, een platte bredere uitvoering zou wel fijn zijn voor de vloerkleden/stoffen stoelen.
Toch kom je daarmee bij een motorblok bijna overal bij !
Er is ook nog een iets zwaardere straalmachine beschikbaar, maar niet echt nodig..
Huur machine + slangen + spuitmond 110 euro per dag,
compressor 135 per dag,
100 kg droogijs 100 euro,
transport halen brengen 100 euro.
borg voor de droogijs box 90, borg voor de 2 machines 750 euro.
Al met al goed te doen als je met een paar man vuil wil verwijderen !
Ik heb dat droogijsstralen eens opgezocht. Ziet er wel heel interessant uit.
Krantjes onder de wagen leggen om het vuil op te vangen en spuiten maar. Geen gedoe met liters vloeistof of giftige dampen.
Wel jammer dat zo'n apparaatje al 5000eu moet kosten. Met huren zou je inclusief CO2 iets van 300eu kwijt zijn?
Weet jij al hoeveel het kost als je het laat doen?
PRV 12v ombouwen naar PRV 24v staat hier ook op het programma. Nog niet helemaal gekeken hoe het met de stekkers zit, maar ik ga ervan uit dat het enige verschil zal zitten in stekkers tussen de motor en de ECU. (Deze motorruimte-kabelboom zet je natuurlijk over. Net zoals de motor ECU). En dan vanuit de ECU nog een stekker de wagen in om wat dashboard lampjes/spul aan te sturen. Lijkt me dat dat toch wel hetzelfde zal zijn. Anders moet je tijdens je productie ook nog eens een ander kabelboom de wagen in trekken omdat het een 24klepper wordt.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Donderdag de 21e heb ik een straal set gehuurd, 650 euro voor 8 uur stralen,
inclusief transport, 100 kg droogijs en een 11 bar compressor..
Eens zien hoe mooi het ZPJ4 blok eruit gaat zien, vetter/viezer als nu kan niet :)
De zwarte ZPJ ook onder handen nemen, en de 205 natuurlijk.
Zal morgen vast wat foto's plaatsen van de huidige staat.
Ja Rene.... maak veel foto's! Vóór... tíjdens .... én ná.
__________
Crepuscule
JAAA!!!.. Ik ben heel benieuwd!
(mede omdat hier een blubberbak staat waarvan ik niet weet hoe ik die schoon krijg zonder een mileuramp te veroorzaken. )
Ga je meteen ook uitproberen of je lakwerk en/of andere delen van de wagen hiermee schoon (nieuwachtig) kan krijgen?
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Hier alvast wat voor-foto's :
Gisteravond werd alles geleverd, was even schrikken van de compressor..
Vanmorgen om 8 uur begonnen, 11 uur had ik de ZPJ4, de TCT, de ZPJ en de RFS in de 205 klaar :)
De ZPJ viel tegen, net als het spruitstuk van de RFS.
Ook geleerd dat sommige blokken wel schoon willen worden, andere niet, ook was de bak van de ZPJ4 gedeeltelijk niet netjes te krijgen..
Al met al, wel blij met het resultaat !
En dan nu de foto's :)
Komende weken de rode verder ontmantelen, en dan zien wanneer deze beauty een plekje in de zwarte gaat krijgen !
Dashboard wijkt volgens mij alleen af in de olietemperatuur meter die de ZPJ niet heeft.
Wauw, dat is een lekker fris blok en heel fijn sleutelen straks.
__________
Crepuscule
Ik had hier nog nooit van gehoord maar het werkt wel goed. Is het beter dan andere straal methoden?
xxxxxxm
Geen/weinig afval, zat er zelf ook goed onder :)
Maar relatief weinig.
Het mooiste is hoe het stekkers en slangen schoon maakt, zijn weer als nieuw !
Wat ik ook geleerd heb, is dat als een slang slecht is, dat naar boven komt tijdens de straal actie :/
Volgende keer ook de laptop mee, foto's maken, bekijken in het groot, en dan de vergeten stukjes alsnog aanpakken :)
In februari nog maar eens huren, wel eerst even 3 of 4 man regelen die hier ook mee willen werken, om de kosten te drukken.
De 2.0T is ook wel aardig gelukt :)
Voor :
Na :
Moet aleen op zoek naar een nieuwe bovenste koelwaterslang, eigenlijk alle slangen,
dit blok gaat in de zwarte 205 :)
Mooi resultaat en bedankt voor het delen. :) Dit is zeker voor mij ook de moeite/kosten waard als ik terzijnertijd m'n blok er uit haal.
Heb je trouwens de volledige 100kg droogijs er doorheen gejaagd? Of had je daar ook (net zoals de huurtijd) nog van over?
En hoe handzaam is de spuitmond? Kan je lekker tussen hoekjes/kietjes/gaatjes werken (ingebouwd blok) of werkt het stukken beter als er zo veel mogelijk los/gedemonteert is?
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Was na 3 uur al klaar, ZPJ4 blok in 1,5 uur, achteraf toch wat plekjes vergeten, zie eerdere post :)
Maar ben er tevreden mee !
Nog 2 vloerkleden gedaan, 3 blokken waarvan 1 Volvo blok geen resultaat gaf, droogijs verwijderd alleen alle vervuiling,
heeft geen straalkracht..
Maar op 1 dag kan je aardig veel doen, als ik het nog een keer doe moet er ergens een brug beschikbaar zijn,
en meerdere mensen die willen stralen zodat je een hoog rendement haalt uit de huur..
Apparaat wordt 's avonds geleverd, je zou al kunnen beginnen, en pas 's middags de dag na huren opgehaald,
denk dat je zo met 1 dag huur minimaal 20 auto's kan doen :)
Wel in dat geval 300 kg droogijs bestellen, 1 euro ex per kilo.
Er zat 1 spuitmond bij, gewoon een soort buisje, een platte bredere uitvoering zou wel fijn zijn voor de vloerkleden/stoffen stoelen.
Toch kom je daarmee bij een motorblok bijna overal bij !
Er is ook nog een iets zwaardere straalmachine beschikbaar, maar niet echt nodig..
Huur machine + slangen + spuitmond 110 euro per dag,
compressor 135 per dag,
100 kg droogijs 100 euro,
transport halen brengen 100 euro.
borg voor de droogijs box 90, borg voor de 2 machines 750 euro.
Al met al goed te doen als je met een paar man vuil wil verwijderen !
Pagina's